Convenio colectivo - Consejo Comarcal de L´Alta Ribagorça personal laboral, Cataluña

Inicio de Vigencia23 de Julio de 2002
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003

RESOLUCIÓ TIC/293/2003, de 17 de gener, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col-lectiu de treball del Consell Comarcal de l'Alta Ribagorça, personal laboral, per al període del 23.7.2002 al 31.12.2003 (codi de conveni núm. 2500902).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball del Consell Comarcal de l'Alta Ribagorça, personal laboral, subscrit pels representants de la institució i dels treballadors el dia 23 de juliol de 2002, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col-lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball del Consell Comarcal de l'Alta Ribagorça, personal laboral, per al període del 23.7.2002 al 31.12.2003 (codi de conveni núm. 2500902), al Registre de convenis de la Subdirecció General per a Afers Laborals i d'Ocupació de Lleida.

-2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Lleida, 17 de gener de 2003

Anna Miranda i Torres

Delegada territorial de Lleida en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu de treball del personal laboral al servei del Consell Comarcal de l'Alta Ribagorça per al 23.7.2002 al 31.12.2003.

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Finalitat

El present conveni té com a objectiu regular les condicions de treball del personal laboral al servei del Consell Comarcal de l'Alta Ribagorça.

Article 2

Àmbit funcional

Les normes contingudes en aquest Conveni són d'aplicació a tot el personal laboral que es troba adscrit als llocs de treball de totes les àrees i organismes autònoms existents actualment i que depenen del Consell Comarcal de l'Alta Ribagorça, com també a aquells que el propi ens pugui crear en el període de vigència del present Conveni.

Article 3

Àmbit territorial

L'àmbit territorial del present Conveni és el de la comarca de l'Alta Ribagorça.

Article 4

Vigència

Aquest Conveni entrarà en vigor el dia de la seva signatura, prèvia la seva tramitació pel Ple de la Corporació i tindrà vigència fins al 31 de desembre de l'any 2003.

Article 5

Pròrroga i denúncia

  1. Aquest Conveni s'entendrà automàticament prorrogat per períodes anuals successius si no es produeix l'oportuna denúncia d'una de les parts signants, presentada amb una antelació d'un mes respecte de la data en què finalitza la seva vigència.

  2. La negociació podrà ser total o parcial, en funció de les propostes plantejades per les parts.

  3. Un cop denunciat, es constituirà una Comissió negociadora, en el termini de quinze dies des de la recepció de l'escrit de denúncia; la part receptora haurà de respondre a la proposta de negociació i ambdues parts podran establir el calendari i el pla de negociació oportuns.

  4. En qualsevol cas, la tramitació de la denúncia s'haurà d'ajustar al que disposa l'article 89 de l'Estatut dels treballadors.

Article 6

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades en aquest Conveni formen un tot orgànic i indivisible i, a l'efecte de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment i conjunta.

Article 7

Clàusula de garantia

Es garanteix el respecte a les condicions més beneficioses i als drets adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició que no vulneri la legislació vigent.

Article 8

Compensació i absorció

Les retribucions que estableix aquest Conveni compensen i absorbeixen totes les existents amb anterioritat a la seva entrada en vigor i, igualment, pel que fa a la resta de condicions de treball establertes prèviament.

Article 9

Comissió de seguiment paritària

  1. En el termini de trenta dies a partir de l'entrada en vigor d'aquest Conveni es constituirà la Comissió de seguiment que estarà formada per dos representants de la Corporació i dos representants del personal.

  2. Els representants de la Corporació els designarà l'òrgan que tingui atribuïda la competència i els representants dels treballadors a proposta dels propis treballadors.

  3. Les normes de funcionament de la Comissió de seguiment quedaran establertes en la primera reunió que es realitzi.

  4. La Comissió es reunirà, com a mínim, dues vegades a l'any, i tindrà les funcions específiques següents:

    1. Interpretació, vigilància, estudi i aplicació del Conveni.

    2. Negociació de la revisió de les condicions econòmiques.

    3. Participació en la determinació dels programes de formació que s'hagin de desenvolupar amb caràcter general.

    4. Definició de les funcions de cadascuna de les categories professionals i aprovació de les modificacions.

    5. Emissió d'informes sobre les qüestions que li siguin proposades per les parts sobre la interpretació del que s'ha pactat.

    6. Negociació del disseny de les mesures sobre salut laboral.

    7. Totes les altres qüestions que li siguin encomanades derivades d'aquest Conveni.

    8. Estudi i, si s'escau, denegació de les reclamacions sobre reclassificació professional i adscripció definitiva als grups i categories professionals.

  5. Els acords de la Comissió hauran de ser elevats, tramitats i, en el seu cas, aprovats pels òrgans del Consell Comarcal que tinguin atribuïda la competència legal en cada cas.

  6. En cas de denúncia i revisió, la Comissió de seguiment establirà el calendari de reunions i el pla de negociació dels propers pactes.

    Capítol 2

    Jornada i règim de treball

Article 10

Jornada de treball

  1. La jornada laboral setmanal de treball del personal adscrit a l'àrea d'administració del Consell Comarcal de l'Alta Ribagorça es durà a terme de dilluns a divendres, de 8 a 15 hores, i es treballarà una tarda a la setmana, per torns, fins a complir amb les 37.5 hores setmanals. Aquests torns tindran caràcter fix i la seva modificació haurà de ser autoritzada prèviament pel cap de personal. Si per raons de necessitat del Consell Comarcal i d'eficàcia dels seus serveis fos necessari, es podran fixar respecte a un o diversos llocs de treball, uns horaris diferents, sempre però respectant el còmput setmanal de 37.5 hores.

    El personal gaudirà de 30 minuts de pausa en la jornada de treball computables com a treball efectiu, en torns supeditats al manteniment de la prestació dels serveis i d'atenció al públic.

  2. La jornada laboral del personal adscrit al servei de recollida de R.S.U. serà de 40 hores setmanals, es durà a terme de dilluns a dissabte, amb una distribució diària que quedarà supeditada a les necessitats del propi servei.

Article 11

Controls d'assistència

De cara al control del compliment de l'article anterior i en general del compliment de les normes de funcionament del Consell, es portarà a terme un control horari de tot el personal mitjançant fitxes de control, que se signaran a les entrades i sortides i que romandrà a la recepció de la corporació.

Mensualment es durà a terme un control global de l'horari de tot el personal a partir de les fitxes diàries. Aquest balanç mensual servirà per fer la pertinent valoració amb el cap de personal.

Les absències durant la jornada establerta només es podran produir per raons del servei que hagin estat prèviament autoritzades, durant la pausa o per raons d'urgència inexcusable que serà justificada prèviament davant el cap de personal. Aquestes s'anotaran també en la fitxa detallada.

Les absències per raó de malaltia o incapacitat es comunicaran al gerent.

La presentació dels comunicats de baixa per malaltia o accident expedits pel facultatiu competent serà obligatòria des del moment que es produeixi el fet causant i, en tot cas, a partir del quart dia de malaltia.

Article 12

Centres de treball

Cada treballador/a desenvoluparà les tasques que té assignades en les dependències que té creades o en aquelles que pugui crear el consell comarcal i resultaran d'obligat compliment les variacions en la ubicació que determini el susdit consell.

Article 13

Calendari de treball

El calendari laboral serà determinat pel Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya i restarà penjat al tauler d'anuncis de la Corporació.

Article 14

Jornada d'estiu

El personal adscrit a l'àrea d'administració realitzarà "jornada especial d'estiu" en el període comprès entre els dies 15 de juny i 30 de setembre/1 de juny i 15 de setembre (ambdós inclosos). Durant aquest període, la jornada laboral serà des de les 8 fins a les 15 h i es deixarà de treballar a les tardes.

Article 15

Vacances

  1. Les vacances anuals retribuïdes seran de 30 dies sempre que es porti un any complet de servei actiu en el Consell Comarcal, o bé els dies que en proporció corresponguin si el temps realment treballat ha estat inferior.

  2. Les vacances es podran gaudir en un o dos períodes, essent el període mínim el d'una setmana natural, pactats entre el Consell i el treballador, tot assegurant que no es perjudiqui el desenvolupament normal de les activitats de l'ens. Així mateix, es podran gaudir abans o després del part o del matrimoni.

  3. A finals del mes de maig hauran d'estar elaborats tots els plans de vacances que inclouran tot el personal, amb les dates d'inici i de final de torns. No es podran canviar si no...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR