Convenio colectivo - Diari de Girona SA, Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2001
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 12/06/2002

RESOLUCIÓ

TRE/1655/2002, de 3 de maig, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de Diari de Girona, SA, per a 2001-2003 (codi de conveni 1701212).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de Diari de Girona, SA, de Girona, per a 2001-2003 subscrit d'una part per la representació l'empresa i de l'altra per la dels treballadors el dia 26 de novembre de 2001, i d'acord amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i altres normes concordants,

Resolc:

-1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Diari de Girona, SA, per a 2001-2003, al Registre de convenis de la Delegació Territorial de Treball de Girona.

-2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquesta Delegació.

-3 Disposar que l'esmentat Conveni es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 3 de maig de 2002

Montserrat González i Falcó

Delegada territorial de Girona en funcions

Transcripció literal del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Diari de Girona, SA

Capítol 1

Àmbit i vigència

Article 1

Àmbit territorial

L'àmbit és el de l'empresa per als centres de treball actuals i pels que pugui tenir en el futur.

Article 2

Àmbit personal

Afecta a la totalitat del personal actual que presta els seus serveis amb contracte laboral i al que durant la vigència d'aquest Conveni es pugui incorporar amb caràcter fix o temporal, qualsevulla que fos la seva feina, si bé amb les exclusions següents:

  1. El personal referit als articles 1.3 i 2.1.a) de l'Estatut dels treballadors.

  2. Professionals liberals vinculats amb contracte civil de prestació de serveis.

  3. Assessors.

  4. Els corresponsals i col·laboradors que tinguin formalitzat un contracte civil amb l'empresa.

  5. Els col·laboradors a la peça, independentment de si tenen una relació esporàdica o ocasional amb l'empresa.

  6. Els agents comercials subjectes a la regulació de la Llei d'agència (Llei 12/1992) que treballin per a l'empresa, amb llibertat de representar a d'altres empreses dedicades a igual o a diferent activitat.

  7. El personal d'altres empreses que presti serveis mitjançant una relació estrictament comercial entre aquestes i el Diari de Girona, SA, en compliment d'un contracte civil de prestació de serveis.

  8. Qualsevol altra persona amb relació contractual de naturalesa jurídica no laboral.

Article 3

Àmbit funcional

Aquest Conveni es realitza entre el Diari de Girona, SA i els seus treballadors. Afecta totes les activitats de l'empresa.

Article 4

Àmbit temporal

Aquest Conveni té vigència a partir del dia 1 de gener de 2001, els seus efectes econòmics es retrotrauen exclusivament a aquesta data. La seva duració és de 2 anys, fins el 31 de desembre del 2003, prorrogable tàcitament any rere any.

Article 5

Pròrroga

A la data del seu venciment, en cas que no existís denúncia expressa per qualsevol de les parts, amb almenys 3 mesos d'antelació a la seva extinció, aquest Conveni s'entén prorrogat any rere any. La denúncia s'ha de comunicar per escrit a l'altra part amb el preavís esmentat i donar-ne trasllat igualment d'aquesta a l'autoritat laboral.

Article 6

Revisió

Si existissin disposicions de rang superior a aquest Conveni, i aquestes establissin millores o limitacions a les pactades en aquest, considerades en el seu conjunt i en còmput anual, seria causa suficient perquè qualsevol de les parts signants pogués demanar la seva revisió.

Capítol 2

Interpretació del Conveni

Article 7

Comissió Paritària i Tribunal Laboral de Catalunya

  1. Es crea una Comissió Paritària encarregada de la interpretació, conciliació, i vigilància del compliment de les normes d'aquest Conveni col·lectiu i poden sotmetre a un arbitratge les possibles controvèrsies només en el cas de ser acceptat voluntàriament per ambdues parts.

  2. Aquesta Comissió ha d'estar formada per 3 representants designats per la Direcció de l'empresa i per 3 representants triats pel Comitè d'empresa. Cada representant té un sol vot. Els acords s'adopten per majoria dels assistents. Per restar constituïda vàlidament es requereix la presència mínima de 2 membres per cada representació.

  3. Aquesta Comissió s'ha de reunir en el termini de 72 h, sempre que una de les parts ho sol·liciti, prèvia comunicació escrita. Les decisions s'han de prendre en un període de 10 dies, excepte que la complexitat de l'assumpte requereixi més marge, en aquest cas, la Comissió Paritària pot ampliar el termini en 20 dies més.

  4. Pel que fa a la salut laboral, la formació professional i la solució de conflictes de treball s'ha d'estar al que estableix l'Acord Interprofessional de Catalunya signat pels sindicats Comissions Obreres i UGT i la patronal Foment del Treball, de data 7 de novembre de 1990, incorporant-se aquests acords com annex del present Conveni col·lectiu.

Capítol 3

Organització del treball

Article 8

Principi general i acomiadament per causes objectives

  1. Principi general. L'organització pràctica del treball i l'assignació de funcions és facultat exclusiva de la Direcció de l'empresa.

    Sense minvar l'autoritat conferida a la representació legal de l'empresa, el Comitè d'Empresa té atribuïdes funcions d'assessorament i orientació en els temes relacionats amb l'organització i la racionalització del treball, i pot presentar a l'empresa informe amb caràcter previ a l'execució de les decisions que aquesta adopti en els casos d'implantació o revisió de sistemes d'organització i control del treball, tot això, sens perjudici de les normes legals que li són d'aplicació.

  2. Acomiadament per causes objectives. Quan per raons econòmiques, tècniques, organitzatives o de producció, l'empresa requereixi l'amortització de llocs de treball que afectin a 1 o més treballadors, ho ha de posar en coneixement del Comitè d'empresa. Ambdues parts amb caràcter previ a qualsevol comunicació al treballador o treballadors afectats, han de reunir-se al menys una vegada i no començar la via legalment establerta. En l'esmentada reunió, les parts han d'analitzar les causes al·legades per l'empresa per a procedir a la rescissió dels contractes, la possibilitat d'evitar o reduir les extincions, així com també sobre les mesures necessàries per atenuar els seus efectes en el supòsit en que es consideri inevitable la rescissió dels contractes de treball.

    De no arribar-se a acord en la reunió esmentada, i iniciat el procediment legal corresponent en els terminis legalment establerts, l'empresa es compromet a seguir negociant la possible solució alternativa, ja sigui dintre de la mateixa empresa o en tràmit de mediació davant el Tribunal Laboral de Catalunya. De no existir possibilitat de conciliació davant l'esmentat organisme, es pot fer en tràmit d'arbitratge davant aquest, si així ho acorden en cada moment la direcció de l'empresa i la representació legal dels treballadors.

    El sotmetiment a arbitratge suposa la renuncia per part dels treballadors a les accions legals que els correspongui i el sotmetiment al laudo arbitral. Tot això sense perjudici del dret d'impugnació del laudo que ostenta l'empresa i els treballadors, si concorregués alguna de les causes previstes en l'acord de sotmetiment arbitral.

Article 9

Treballs de diferent categoria

El treballador que realitzi funcions de categoria superior a les que corresponguin a la categoria professional que tingués reconeguda, per un període superior als 6 mesos durant 1 any o 8 mesos durant 2 anys, pot reclamar davant la Direcció de l'empresa la classificació professional adequada, si això no obsta el que es disposa en matèria de vacants.

Contra la negativa de l'empresa pot reclamar davant la jurisdicció competent.

Quan es desenvolupin funcions de categoria superior, però no sigui procedent legalment o convencionalment l'ascens, el treballador té dret a la diferència retributiva entre la categoria assignada i la funció que realitzi efectivament.

Si per necessitats peremptòries o imprevistes de l'activitat productiva a l'empresari li calgués destinar un treballador a feines corresponents a categoria inferior a la seva, només ho podria fer pel temps imprescindible, mantenint-li la retribució i els altres drets derivats de la seva categoria professional, i ho hauria de comunicar als representants dels treballadors.

Capítol 4

Jornada i horari

Article 10

Jornada de treball

Al personal adscrit al present Conveni, li correspon una jornada laboral de 36 hores setmanals, repartides en 6 hores diàries de dilluns a dissabte.

El personal amb jornada continuada té dret a un descans retribuït de 20 minuts.

Aquest descans, a menys que es pacti expressament, no es pot acumular ni utilitzar per reduir la jornada laboral.

Article 11

Horari

L'horari de treball de tot el personal, tant per a l'àrea de gestió com per a la de redacció, l'ha de fixar la Direcció de l'empresa, mitjançant quadre horari que s'ha de confeccionar abans del 28 de febrer de cada any.

Article 12

Jornada en diumenge

Tots els treballadors que acordin de forma contractual o voluntària el prestar serveis...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR