Convenio colectivo - Ambientàlia, SA, i Empordanesa de Netejes, SA, UTE, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2002
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya de 21/02/2003

RESOLUCIÓ TIC/373/2003, de 16 de gener, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col-lectiu de treball de les empreses Ambientàlia, SA, i Empordanesa de Netejes, SA, UTE, de l'Escala, per al període 2002-2004 (codi de conveni núm. 1701123).

Vist el text del Conveni col-lectiu de treball de les empreses Ambientàlia, SA, i Empordanesa de Netejes, SA, UTE, de l'Escala, subscrit d'una part pels representants de l'empresa i de l'altra pels treballadors el dia 25 d'octubre de 2002, i de conformitat amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 326/1998, de 24 de desembre; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

-1 Disposar la inscripció del Conveni col-lectiu de treball de les empreses Ambientàlia, SA, i Empordanesa de Netejes, SA, UTE, de l'Escala, per al període 2002-2004 (codi de conveni núm. 1701123) al Registre de convenis de la Subdirecció General per a Afers Laborals i d'Ocupació de Girona.

-2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquesta Subdirecció.

-3 Disposar que l'esmentat Conveni es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 16 de gener de 2003

Montserrat González i Falcó

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació de Girona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col-lectiu d'Ambientàlia, SA, i Empordanesa de Netejes, SA, UTE, amb el seu personal dedicat al servei de neteja viària i recollida i eliminació d'escombraries a la ciutat de l'Escala.

Capítol 1

Normes generals

Article 1

Àmbit d'aplicació

Aquest Conveni és d'aplicació per a tot el personal adscrit als serveis de neteja pública, recollida domiciliària i eliminació d'escombraries, que les empreses Ambientàlia, SA i Empordanesa de Netejes SA, UTE, té concertats amb l'Excm. Ajuntament de la ciutat de l'Escala.

Article 2

Vigència i duració

Aquest Conveni entra en vigor el dia 1 de gener de 2002 i ha de durar fins al 31 de desembre de 2004.

Article 3

Denúncia

La denúncia en què es proposi la iniciació de noves negociacions ha de fer-se amb una antelació mínima d'1 mes respecte de la data del seu venciment o de qualsevol de les pròrrogues.

Si no hi hagués denúncia expressa per part de qualsevol de les parts, el Conveni es consideraria prorrogat en els seus propis termes per períodes successius d'1 any.

Article 4

Vinculació a la totalitat

Les condicions establertes en aquest Conveni formen un tot orgànic indivisible, i a efectes de la seva aplicació pràctica s'han de considerar globalment i en còmput anual, sense que pertoqui l'aplicació d'una normativa aïllada sobre condicions anteriors.

Article 5

Absorció i compensació

Les retribucions establertes en aquest Conveni han de compensar i absorbir totes les existents en el moment de la seva entrada en vigor, sigui quina sigui la seva naturalesa o el seu origen.

Els augments de retribucions que puguin produir-se en el futur per disposicions legals només s'han d'aplicar quan, considerades globalment i en còmput anual, superin les pactades en aquest Conveni. En cas contrari, aquestes últimes les han de compensar i absorbir, i s'ha de mantenir aquest Conveni en els seus propis termes, en la forma i les condicions que queden pactades.

Article 6

Garantia personal

S'han de respectar les condicions personals que en el conjunt anual excedeixin les condicions establertes en aquest Conveni, i s'han de mantenir estrictament com a personals.

Article 7

Comissió Mixta Paritària

Ambdues parts convenen que qualsevol dubte o divergència que pugui sorgir sobre la interpretació o aplicació d'aquest Conveni sigui sotmesa, abans d'iniciar la reclamació davant els organismes competents, a informe de la Comissió Mixta Paritària.

La Comissió Mixta Paritària ha d'estar formada per 1 representant de l'empresa i 1 dels treballadors, que ha de ser el delegat de personal.

Ambdues parts poden tenir els assessors que considerin oportuns.

Article 8

Dret supletori

En tot allò no previst ni regulat en aquest Conveni, hom s'ha de regir pel que disposa el Conveni col-lectiu del sector de neteja pública, viària, regs, recollida, tractament i eliminació de residus, neteja i conservació de clavegueram, l'Estatut dels treballadors i les altres disposicions laborals que siguin d'aplicació.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 9

Jornada de treball

La jornada de treball per a tot el personal afectat per aquest Conveni és per a cada un dels anys de la seva durada, la següent:

2002: de 36,30 h setmanals distribuïdes de dilluns a dissabte (a partir de l'1 d'octubre d'aquest any) .

2003: de 36 h setmanals distribuïdes de dilluns a dissabte

2004: de 35 h setmanals distribuïdes de dilluns a dissabte

La reducció de jornada s'ha d'aplicar reduint diàriament la part proporcional.

Els treballadors tenen dret a 20 minuts de descans que es consideren com a temps efectivament treballat.

Els treballadors que estan contractats per realitzar la jornada ordinària i que vulguin realitzar servei en diumenges i festius ho han de comunicar a l'empresa.

Article 10

Descans setmanal i festes

Les festes que s'han de fer són les establertes en el Calendari laboral de la Generalitat de Catalunya, més les 2 locals i la del gremi (3 de novembre, Sant Martí de Porres) .

Article 11

Vacances

Tot el personal afectat per aquest Conveni ha de gaudir anualment de 35 dies naturals de vacances.

Els treballadors amb menys d'1 any d'antiguitat tenen dret a la part proporcional de vacances en funció del temps realment treballat.

Les vacances s'han de gaudir en el període comprès entre l'1 d'octubre i el 31 de maig, excepte el personal voluntari que vulgui fer-les en altres dates.

Les vacances s'han de retribuir d'1 mensualitat completa. L'inici de les vacances ha de ser un dilluns no festiu.

S'ha de fer un calendari de vacances abans del mes de març.

Article 12

Llicències i permisos

El treballador, amb previ avís i posterior justificació, pot absentar-se del treball amb dret a remuneració en els supòsits següents:

  1. 20 dies naturals en cas de matrimoni

  2. 3 dies en cas de naixement de fills

  3. 3 dies per malaltia greu, ingrés hospitalari o defunció de parent fins al 2n grau de consanguinitat o afinitat

    Si per algun dels motius esmentats en els apartats b) i c) el treballador necessités desplaçar-se, el permís seria de 4 dies; si el desplaçament fos superior a 200 km de l'Escala, o població on prestés els seus serveis, la llicència hauria de ser de 5 dies naturals.

  4. Els treballadors han de gaudir anualment de 2 dies d'assumptes propis.

    El gaudi del 1r dia pot ser durant tot l'any i l'altre s'ha de gaudir entre l'1 d'octubre i el 31 de març de cada any. Estan supeditats a les necessitats del servei i no el poden gaudir més de 3 treballadors alhora. S'ha de sol-licitar amb un termini mínim de 72 hores al seu gaudi.

  5. Permís especial: El personal adscrit a aquest Conveni pot sol-licitar dies de permís especial que es poden compensar amb hores de treball o bé no retribuir-se, sempre a opció del treballador sol-licitant. Aquesta petició ha d'estar vinculada a alguns dels motius establerts en les lletres a) , b) i c) d'aquest article.

    Capítol 3

    Condicions econòmiques

Article 13

Condicions econòmiques

La retribució de cada treballador està composta pel salari base dels dies conveni, més l'antiguitat que li correspongui, més els complements que per a cada activitat, nivell i categoria es determina en la taula salarial annexa a aquest Conveni i als articles següents.

Article 14

Salari base

El salari base per al personal afectat per aquest Conveni és el que s'especifica per a cada activitat, nivell i categoria en la taula salarial annexa.

El salari base s'ha de meritar per dia natural.

Article 15

Antiguitat

El complement d'antiguitat ha de consistir en 3 biennis del 5 % i successius quinquennis del 7 % del salari base de cada categoria.

L'antiguitat ha de començar a meritar-se l'1 de gener.

S'ha de meritar els mateixos dies que el salari base.

Els treballadors que tenien antiguitats no reconegudes en empreses antigues concessionàries de la contracta de l'Escala, els ha de ser reconeguda la seva antiguitat, amb efectes econòmics a partir del dia 1 de gener de 1998.

Article 16

Plus tòxic, penós i perillós

El personal que presti els seus serveis en l'activitat de neteja pública i recollida domiciliària d'escombraries ha de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR