Convenio colectivo - Barcelona Projects SA, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Mayo de 2003
Fin de Vigencia30 de Abril de 2005
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3961 de 04/09/2003

RESOLUCIÓ TIC/2586/2003, de 21 de juliol, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Barcelona Project's, SA, per al període 1.5.2003-30.4.2005 (codi de conveni núm. 0806701).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Barcelona Project's, SA, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 26 de juny de 2003, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Barcelona Project's, SA, per al període 1.5.2003-30.4.2005 (codi de conveni 0806701) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 21 de juliol de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Barcelona Project's, SA, per al període 1.5.2003-30.4.2005

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Parts negociadores

Aquest Conveni col·lectiu ha estat negociat, d'acord amb el que disposa l'article 87 de l'Estatut dels treballadors, d'una banda, per la Direcció de l'empresa Barcelona Project's SA i, de l'altra, pel Comitè d'Empresa i les seccions sindicals de CCOO i UGT.

Article 2

Àmbit d'aplicació

1. Aquest Conveni col·lectiu regula les relacions laborals de tots els treballadors de l'empresa Barcelona Project's SA que prestin els seus serveis als centres de treball anomenats Royal Complex, situat a l'avinguda Diagonal, números 661-671, i Gran Teatre del Liceu, situat a la Rambla, números 51-65, tots dos a Barcelona.

2. El centre de treball Royal Complex comprèn les unitats productives Hotel Rey Juan Carlos I, Palau de Congressos de Catalunya, Royal Catering i Royal Fitness.

3. S'exclou de l'àmbit d'aplicació del present Conveni el personal d'alta direcció d'acord amb l'article 2.1.a) de l'Estatut dels treballadors i altres normes legals aplicables.

Article 3

Vigència i denúncia del Conveni

1. El Conveni entra en vigor el dia 1 de maig de 2003, independentment, doncs, de la data de publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, i la seva durada s'estén fins al 30 d'abril de 2005.

2. A partir del 30 d'abril del 2005 es prorroga d'un any a l'altre, llevat que qualsevol de les parts negociadores el denunciïn fefaentment amb 2 mesos de temps a la data de venciment de la durada inicial o de qualsevol de les seves pròrrogues.

3. Una vegada denunciat, el seu contingut normatiu resta vigent mentre no sigui substituït pel nou Conveni.

Article 4

Prelació de normes i valoració normativa

1. Pel que fa al que no disposa aquest Conveni col·lectiu cal aplicar l'Acord laboral d'àmbit estatal per al sector de l'hoteleria publicat en el Butlletí Oficial de l'Estat del dia 2 d'agost de 1996 i les resolucions de la seva Comissió Paritària, mentre aquest Acord no sigui substituït expressament per un altre del mateix àmbit, cas en el qual cal aplicar el nou; el Conveni col·lectiu per a la indústria d'hoteleria i turisme de Catalunya vigent a cada moment, i l'Estatut dels treballadors i altres normes laborals, sens perjudici del respecte del dret mínim necessari.

2. Les condicions que es pacten en aquest Conveni col·lectiu constitueixen un tot orgànic i indivisible, i a l'efecte de la seva aplicació pràctica són considerades globalment.

3. En cas que es declari nul·la alguna de les clàusules d'aquest Conveni col·lectiu, la resta es manté en vigor, i les parts es comprometen a assolir, en el termini d'1 mes, un acord que substitueixi la clàusula declarada nul·la. Durant aquest temps la part declarada nul·la s'ha de substituir pel que disposi a aquest respecte el Conveni col·lectiu per a la indústria d'hoteleria i turisme de Catalunya o, si manca, la legislació laboral.

4. Els treballadors no poden disposar vàlidament, abans o després de la seva adquisició, dels drets reconeguts en aquest Conveni col·lectiu, per la qual cosa són nul·les i ineficaces les clàusules dels contractes de treball o dels pactes que contradiguin el que s'hi disposa.

Article 5

Comissió Paritària

1. La Comissió Paritària està formada per 8 membres, dels quals 4 són escollits, entre ells, pels representants legals dels treballadors, i 4 més ho són per la Direcció de l'empresa.

2. Cadascuna de les parts representades en la Comissió Paritària pot designar 2 assessors, amb dret a veu a les reunions, però sense vot.

3. Les funcions de la Comissió Paritària són interpretar la totalitat de les clàusules del Conveni, vigilar el compliment del que s'ha pactat, estudiar, proposar i, quan escaigui, decidir les qüestions derivades de l'aplicació del present Conveni que plantegin la Direcció de l'empresa, els representants legals o sindicals dels treballadors o aquests mateixos; actualitzar el contingut del present Conveni per adaptar-lo a les modificacions que puguin derivar de canvis normatius, i qualsevol altra funció que expressament se li atribueixi en el Conveni.

4. Les decisions de la Comissió Paritària s'adopten per majoria de cadascuna de les parts representades i les seves discrepàncies es resolen mitjançant un procediment de mediació i conciliació davant el Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya a Barcelona.

5. Un cop denunciat el Conveni, fins que no sigui substituït per un altre, la Comissió Paritària ha de continuar exercint les seves funcions respecte al seu contingut normatiu.

Article 6

Publicitat del Conveni col·lectiu

Independentment de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, l'empresa ha d'exposar un text d'aquest Conveni col·lectiu en tots i cadascun dels taulers d'anuncis dels seus centres de treball, en els quals també cal exposar les resolucions que adopti la Comissió Paritària i, si s'escau, els acords assolits davant el Departament de Treball.

Capítol 2

Organització de la feina, grups i categories professionals i mobilitat funcional

Article 7

Poder de direcció i organització de la feina

1. L'organització, la direcció i el control de la feina correspon a la Direcció de l'empresa i a les persones que aquesta designi, i s'exerceix d'acord amb el que disposen aquest Conveni col·lectiu i la resta de normes laborals.

2. És responsabilitat de l'empresa protegir el dret del treballador que se li respectin la intimitat i la dignitat, per la qual cosa ha d'actuar contra tota mena d'ofenses verbals i/o físiques.

3. Tots els sistemes de control que implanti la Direcció per garantir la seguretat de l'empresa i els seus empleats o per verificar el compliment de la jornada laboral, la utilització del servei de menjador, etc., són de compliment obligatori.

4. Els empleats tenen l'obligació de portar en tot moment el distintiu d'identificació que l'empresa determini, així com la targeta de control que se li facilita per fer els marcatges de control de presència i cantina.

Article 8

Uniformes

L'empresa ha de lliurar a cada treballador 2 uniformes, que ha de fer servir al seu lloc de treball, i que consisteixen en cada cas en les peces de vestir que l'empresa exigeixi per a cada categoria, incloent-hi el calçat de seguretat per a les categories professionals que ho necessitin dels departaments de Manteniment, Cuina i Steward; la resta de personal uniformat ha de percebre l'import de 60 euros a l'any distribuït en 2 abonaments de despeses de 30 euros el gener i 30 euros el juliol, per a l'adquisició del calçat d'uniforme segons els models i característiques definits per l'empresa per a cada categoria laboral. Quan sigui el cas, cal proporcionar la roba d'abric corresponent. El treballador ha de cuidar l'uniforme donant-li el tracte adequat per obtenir-ne la màxima durada, que com a mínim es fixa en 1 any. La neteja de l'uniforme és a càrrec de l'empresa.

El personal de Consergeria que faci treballs de carrer durant la jornada ha d'anar uniformat.

Article 9

Grups i categories professionals

1. Als treballadors se'ls ha d'assignar una determinada categoria professional, se'ls adscriu a un grup professional i se'ls enquadra en l'àrea funcional corresponent, de conformitat amb l'Acord laboral d'àmbit estatal per al sector d'hoteleria, per bé que adaptat a les particularitats i les necessitats de l'empresa.

2. Les àrees funcionals, els grups professionals i les categories que els componen figuren en l'annex 1 del present Conveni.

3. D'acord amb l'article 22.5 de l'Estatut dels treballadors, si es pacta la realització de funcions pròpies de 2 o més categories professionals, cal assignar al treballador la categoria professional a la qual correspongui un major nivell retributiu.

4. En cas de contractació d'una categoria professional no que prevegi aquest Conveni col·lectiu, l'empresa l'ha d'incardinar en algun dels nivells retributius i grups professionals que preveu per capacitació i prestació anàloga, així com determinar les funcions de la nova categoria.

5. S'incorporen com a noves categories professionals dins del seu grup professional i el seu nivell salarial corresponents en...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR