Convenio colectivo - Societat General d'Aigües de Barcelona, SA., Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3974 de 25/09/2003

RESOLUCIÓ TIC/2820/2003, d'1 de juliol, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Societat General d'Aigües de Barcelona, SA (centres de treball de la província de Barcelona), per als anys 2003 i 2004 (codi de conveni núm. 0804082).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Societat General d'Aigües de Barcelona, SA (centres de treball de la província de Barcelona), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 27 de maig de 2003 i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Societat General d'Aigües de Barcelona, SA (centres de treball de la província de Barcelona), per als anys 2003 i 2004 (codi de conveni núm. 0804082) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 1 de juliol de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Sociedad General de Aguas de Barcelona, SA (centres de la província de Barcelona), per als anys 2003 i 2004

Capítol 1

Àmbits d'aplicació

Article 1

Àmbit funcional

Les presents normes regiran a l'empresa Sociedad General de Aguas de Barcelona, SA, i en tot el que no s'hi hagi previst expressament s'aplicaran les normes contingudes en la legislació laboral vigent.

A l'efecte previst al paràgraf anterior es consideren derogats per ambdues parts, i per això mateix sense efecte directe ni subsidiari, tots els articles de l'Ordenança laboral de 27 de gener de 1997, tret de les excepcions especificades als 2 paràgrafs següents d'aquest article.

Així, pel que fa als capítols 4 (classificació i definició) i 11 (ingressos, ascensos i vacants) caldrà atenir-se al que disposen l'article 13 i els altres articles del present Conveni.

Totes dues parts consideren vigents els articles 71 i 72 de l'esmentada Ordenança per a tota la durada del present Conveni.

Article 2

Àmbit personal

Es regirà per aquest Conveni tot el personal al servei de l'empresa al qual s'apliqui l'Estatut dels treballadors, i corresponen a l'esmentat personal els drets reconeguts al Conveni.

Article 3

Àmbit territorial

Les disposicions contingudes en el present Conveni regiran a tots els centres de treball que mantingui oberts l'empresa a la província de Barcelona.

Article 4

Àmbit temporal

El present Conveni entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2003, tret que l'autoritat judicial consideri que conculca la legalitat vigent; si així ho entengués i adoptés les mesures previstes a l'apartat 5 de l'article 90 de l'Estatut dels treballadors, caldria atenir-se al que disposa l'article 119 del present Conveni. La seva durada serà de 2 anys, des de l'1 de gener de 2003 al 31 de desembre de 2004, i aquest termini s'entendrà prorrogat any rere any mentre qualsevol de les parts no manifesti a l'altra, amb una antelació mínima de 3 mesos al venciment del primer termini o de qualsevol de les pròrrogues, la seva voluntat de donar-lo per acabat.

Capítol 2

Organització del treball i formació professional

Article 5

Norma general

L'organització tècnica i pràctica del treball és facultat de la Direcció de l'empresa, que l'ha d'exercir subjectant-se al que estableixen les lleis.

A cada moment l'empresa adaptarà els seus sistemes de producció a les circumstàncies tecnològiques, i procurarà, amb caràcter primordial, capacitar el personal de la seva plantilla per al desenvolupament i l'aplicació dels nous procediments, sense que aquests procediments puguin perjudicar els drets econòmics, o d'altra mena, adquirits.

Correspon a la Direcció de l'empresa assignar i canviar els llocs de treball i les destinacions, establir i modificar l'adscripció als horaris vigents, tot això d'acord amb la legislació vigent, llevat del que s'estableix específicament a l'article 23.

El Comitè d'Empresa serà informat en els casos en què es plantegi una modificació de l'organització o del procés productiu que afecti tot l'àmbit de l'empresa, una branca de l'empresa o un grup professional.

Totes dues parts es comprometen a exposar les raons i els fonaments de les seves respectives posicions i de les possibles discrepàncies.

Article 6

Plantilla

La plantilla serà la que a cada moment resulti adequada per a la correcta explotació del servei que té encomanada l'empresa.

L'empresa confeccionarà la seva corresponent plantilla d'acord amb les necessitats de personal fix que exigeixi el procés que constitueix el seu objecte social.

La Direcció de l'empresa podrà crear o suprimir llocs de treball i dur a terme el reajustament de plantilla sense que amb això es perjudiquin els interessos econòmics o reglamentaris dels treballadors.

Es procurarà mantenir la plantilla al mateix nivell que els anys anteriors. No obstant això, en el supòsit que l'empresa, fent ús de les atribucions que li concedeixen els paràgrafs precedents, consideri oportú disminuir el nivell de la plantilla en els casos previstos en la legislació vigent, negociarà prèviament amb el Comitè d'Empresa aquesta eventualitat.

Article 7

Prestació del treball

El treballador està obligat a conèixer i a exercir totes les feines necessàries per a la correcta execució de les tasques que se li encomanin, i això al nivell de la categoria professional que tingui.

En el cas que un treballador exerceixi habitualment tasques corresponents a diversos oficis o categories professionals, aquest treballador haurà de tenir la categoria que resulti més ben remunerada, sense que això impliqui que pugui deixar de realitzar les feines de caràcter inferior.

El paràgraf anterior no s'aplicarà si el treballador fa algunes feines corresponents a una categoria superior a la que té i percep una compensació específica per la funció múltiple que exerceix, sempre que es tracti de funcions auxiliars a la funció principal, ja que en cas contrari es podrà aplicar el que disposa l'article 36 del present Conveni.

L'ingrés a l'empresa comportarà la classificació de l'empleat d'acord amb les funcions per a les quals hagi estat contractat i no per a les que es consideri capacitat per realitzar.

Article 8

Rendiments

  1. Es procedirà a la determinació del rendiment normal a desenvolupar a cada lloc de treball.

  2. Les remuneracions que s'estableixen en el present Conveni corresponen a un rendiment normal.

  3. Per a la determinació del rendiment o saturació de treball als llocs de treball, la Direcció de l'empresa podrà efectuar el mesurament de les tasques en tots els casos en què sigui viable, de manera que caldrà tenir en compte tant els factors quantitatius com els qualitatius.

  4. El Comitè d'Empresa tindrà, en les matèries que s'especifiquen als apartats anteriors, la intervenció que reconeix la legislació vigent, i podrà sol·licitar que un expert designat per l'empresa amb accés als locals de treball pugui efectuar-ne un informe, llevat que la Direcció de l'empresa expressi la seva oposició sobre això.

  5. Quan sigui possible la realització simultània o successiva, dins de la jornada laboral, de funcions corresponents a diversos llocs de treball d'una categoria anàloga o inferior, aquestes funcions podran ser encarregades a un sol treballador fins arribar a la plena ocupació de la seva jornada, mesura necessària per obtenir una òptima productivitat de tot el personal. La mena de treball que se li encomani no podrà ser vexatòria ni pejorativa.

    Article 9

    Exercici de comandament

    Són funcions pròpies de tots els caps de l'empresa, entre d'altres, formar el personal a les seves ordres per aconseguir elevar-ne el nivell tècnic i professional, i vetllar per la seva seguretat.

    Periòdicament els caps, per iniciativa pròpia, reuniran els membres de la seva unitat de treball, ja sigui individualment o en conjunt, per tal de demanar el parer a cadascun dels seus subordinats immediats sobre les tasques que tenen encarregades i sobre propostes de possibles millores en aquestes tasques.

    Article 10

    Roba de treball

    L'empresa facilitarà als seus treballadors roba de treball adequada, d'estiu i d'hivern.

    La Direcció de l'empresa i el Comitè d'Empresa, a través de la comissió corresponent creada amb aquesta finalitat, determinaran la roba de treball que s'ha d'utilitzar en les diverses unitats, que en tot cas serà la més apropiada a la feina corresponent.

    La roba i el calçat de treball només es podran usar per a l'execució de les feines per a les quals es concedeixin.

    Les dates de lliurament seran l'1 d'octubre per a les peces d'hivern i l'1 de juny per a les d'estiu.

    L'ús de la roba de treball serà obligatori.

    Article 11

    Formació professional

    S'entendrà que el seu objecte general és millorar la formació professional del conjunt de treballadors.

    La Direcció de l'empresa informarà el Comitè d'Empresa sobre la reconversió tecnològica. Els possibles reciclatges que en derivin seran estudiats a la CPCP per tal d'establir les accions formatives necessàries.

    La formació professional a l'empresa...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR