Convenio colectivo - Personal Laboral del Consell Comarcal del Pla d'Urgell, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia 1 de Enero de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3974 de 25/09/2003

RESOLUCIÓ TIC/2804/2003, de 22 d'agost, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del Consell Comarcal del Pla d'Urgell, personal laboral, per a l'1.1.2003 a l'1.1.2008 (codi de conveni núm. 2500582).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del Consell Comarcal del Pla d'Urgell, personal laboral, subscrit pels representants de l'empresa i dels treballadors el dia 4 d'agost de 2003, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del Consell Comarcal del Pla d'Urgell, personal laboral, per a l'1.1.2003 a l'1.1.2008 al Registre de convenis de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació a Lleida.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Lleida, 22 d'agost de 2003

Anna Miranda i Torres

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Lleida en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

Conveni

per al personal laboral del Consell Comarcal del Pla d'Urgell

Capítol 1

Preàmbul

Article 1

Declaració de principis

Aquest conveni té com a finalitat els objectius següents:

  1. Unificar la normativa que regula les condicions de treball del personal laboral que presta els seus serveis al Consell Comarcal del Pla d'Urgell.

  2. La uniformitat retributiva dels esmentats treballadors, sigui quina sigui la seva categoria professional, sense perjudici de les normes legals aplicables en cada cas i respectant sempre el principi d'igualtat.

Capítol 2

Àmbit d'aplicació

Article 2

Àmbit personal, funcional i territorial

Aquest conveni és d'aplicació per al personal laboral que presta els seus serveis en l'empresa anomenada Consell Comarcal del Pla d'Urgell.

En queden excloses, expressament, totes les persones que ocupen plaça com a funcionaris.

Article 3

Àmbit temporal

Aquest conveni entra en vigor el dia 1 de gener de 2003 i finalitza la seva vigència el dia 1 de gener de 2008. La durada de la seva vigència es prorrogarà tàcitament d'any en any, llevat que el conveni sigui denunciat per persones legitimades, a l'empara del que estableix l'article 87 de la Llei ETT. En qualsevol cas, la denúncia s'ha de realitzar en el termini comprès entre el dia 1 d'octubre i el dia 1 de desembre de l'any en què s'acaba la seva vigència o la de qualsevol de les seves possibles pròrrogues.

Capítol 3

Clàusules de caràcter general

Article 4

Vinculació

Les condicions pactades en aquest conveni obliguen les parts en tant no s'aprovi un nou conveni laboral.

Article 5

Substitució i remissió

Aquest conveni col·lectiu substitueix íntegrament l'anterior conveni col·lectiu, inscrit en el Registre de Convenis de la Delegació Territorial de Lleida, del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, en data 1 de desembre de 1997, i publicat en el DOGC núm. 25-26, del 26 de novembre de 1997.

En les matèries no regulades per aquest conveni col·lectiu s'ha d'aplicar el que disposa l'Estatut dels Treballadors i, en general, la legislació de rang superior vigent en cada moment. Resta derogat, expressament, en la seva totalitat l'anterior conveni col·lectiu.

Article 6

Clàusula general de compensació i absorció

El conveni compensa i absorbeix qualsevol millora obtinguda pel personal bé mitjançant altres convenis o normes d'obligat compliment, bé per decisions unilaterals de l'empresa.

En l'àmbit econòmic i per a l'aplicació del conveni en cada cas concret, s'ha d'aplicar allò pactat en aquest conveni, amb abstracció dels anteriors conceptes, quantia i regulació.

S'han d'absorbir també, sempre que sigui possible, els efectes econòmics o de qualsevol altra índole que es puguin derivar de disposicions legals o administratives que entrin en vigor amb posterioritat a la firma del conveni. Als efectes de practicar l'absorció, s'ha de comparar globalment la situació resultant de l'aplicació del conveni i la que resulti de les disposicions legals o administratives.

Article 7

Comissió Paritària

Des del moment de la signatura del conveni, s'ha de constituir, en el termini màxim d'un mes, una Comissió Paritària formada per quatre persones (dos membres de la corporació i dos representants del personal laboral). La seva funció és la interpretació, el control, el seguiment i el compliment del conveni.

La interpretació adoptada dels assumptes sotmesos a consideració de la Comissió Paritària és d'aplicació en el termini màxim d'un mes, sense perjudici del dret del treballador a l'exercici de les accions legals que consideri convenients. Perquè els acords de la Comissió siguin vinculants per a ambdues parts, és necessari el vot favorable de les tres quartes parts dels seus membres.

En el cas de denúncia i posterior revisió d'aquest conveni, la mesa negociadora ha d'establir el calendari de reunions i el pla de negociació del proper conveni.

Capítol 4

Organització del treball

Article 8

Organització del treball

L'organització del treball, segons el que preveu aquest conveni i la legislació vigent, és facultat i responsabilitat de la direcció de l'empresa.

L'organització del treball té per objecte obtenir en l'empresa un nivell adequat de productivitat basat en la utilització òptima dels recursos humans i materials.

Els treballadors que presten serveis de tracte directe amb l'administrat han de ser especialment diligents i professionals en el compliment de les tasques i funcions que tenen assignades, i estan obligats a comunicar a la direcció de l'empresa qualsevol observació, incidència o petita qüestió que pugui tenir repercussió sobre el servei públic que tenen assignat.

Tots els treballadors han de realitzar les tasques que tenen assignades i mantenir la més absoluta discreció professional sobre aquells fets de què, per motiu de la seva...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR