Convenio colectivo - Font Vella, SA. (personal de la xarxa de vendes), Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2005
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 3977 de 30/09/2003

RESOLUCIÓ TIC/2887/2003, de 18 d'agost, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Font Vella, SA (personal de la xarxa de vendes del centre del c. Comte d'Urgell, 240, 8è, Barcelona) per als anys 2003-2005 (codi de conveni núm. 0801950).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Font Vella, SA (personal de la xarxa de vendes del centre del c. Comte d'Urgell, 240, 8è, de Barcelona) subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 10 de juliol de 2003, i d'acord amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Font Vella, SA (personal de la xarxa de vendes del centre del c. Comte d'Urgell, 240, 8è, de Barcelona) per als anys 2003-2005 (codi de conveni núm. 0801950) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 18 d'agost de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Font Vella, SA (equip de vendes) per als anys 2003-2005

Capítol 1

Estipulacions generals

Article 1

Objecte

Aquest Conveni té per objecte regular les condicions de treball entre Font Vella, SA i el personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació.

Article 2

Àmbit territorial

Les estipulacions del Conveni són d'aplicació al centre de treball que l'empresa té al carrer de Comte d'Urgell, 240, 8è, 08036 Barcelona.

Article 3

Àmbit personal

El Conveni afecta tot el personal de l'equip de vendes de l'empresa que estigui inclòs en l'àmbit territorial d'aplicació i que estigui vinculat a l'empresa per un contracte de treball, siguin quins siguin la seva categoria, professió, especialitat, edat, sexe i condició, amb les excepcions següents:

  1. El personal al qual es refereixen els articles 1.3.c) i 2.1.a) de l'Estatut dels treballadors.

  2. El personal que a l'empresa ocupi càrrecs anàlegs al de cap de departament o superiors.

    Article 4

    Àmbit temporal

    El Conveni té una durada de 3 anys: des de l'1 de gener de 2003 fins al 31 de desembre de 2005. Les condicions econòmiques que s'hi reflecteixen (per als quals cal atenir-se a allò que disposa l'apartat 1 de les disposicions finals del present Conveni) s'han d'aplicar exclusivament al personal que estigui d'alta en l'empresa en el moment de la signatura del Conveni i a aquells que s'incorporin a l'àmbit territorial i personal d'aplicació d'aquest Conveni després d'aquesta data.

    Article 5

    Pròrroga

    La duració del Conveni s'entendrà prorrogada any rere any per reconducció tàcita si cap de les parts no formula denúncia de la forma i amb les condicions que s'estableixen en l'article següent.

    Article 6

    Denúncia, revisió i manteniment del règim de Conveni

    La denúncia en què es proposi la rescissió o revisió del Conveni l'ha de presentar una de les parts davant l'altra i davant l'autoritat laboral competent a l'efecte de registre, amb una antelació de 3 mesos respecte a la data d'expiració del termini de vigència previst o de qualsevol de les seves pròrrogues.

    L'escrit de denúncia ha d'incloure un certificat de l'acord adoptat a aquest efecte per la representació legal dels treballadors o de la Direcció, i ha de raonar els motius que determinen la revisió o rescissió sol·licitades.

    Si se sol·licita la revisió del Conveni, s'hi ha d'adjuntar un projecte raonat sobre els punts que cal revisar, per tal que puguin iniciar-se immediatament les converses. El plantejament de qualsevol situació de conflicte col·lectiu basat en la pretensió de revisió del Conveni s'ha de dur a terme segons les condicions i el procediment previstos en el Reial decret llei 17/1977, de 4 de març, sobre relacions de treball, o en la norma reguladora del tràmit legal per a les situacions esmentades.

    Si en finalitzar el termini de vigència del Conveni se n'insta rescissió, es mantindrà el règim establert fins que les comunitats laborals afectades es regeixin per un nou conveni, sens perjudici de les facultats reservades a l'autoritat i a la jurisdicció laboral en el Reial decret llei esmentat i en el Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors.

    Article 7

    Compensació, absorció i garanties personals

    En matèria de compensació i absorció cal atenir-se al que disposen les normes legals d'aplicació al cas, sens perjudici d'allò que amb caràcter específic determina concretament aquest Conveni.

    Les retribucions que s'estableixen en aquest Conveni amb caràcter mínim compensen i absorbeixen totes les que hi hagi en el moment de l'entrada en vigor d'aquest Conveni o aquelles que es poguessin establir en un futur, siguin quins siguin seva naturalesa i el seu origen.

    Computades sobre la base anual les quantitats rebudes legalment o convencionalment per tots els conceptes, les diferències (si n'hi ha) s'han de mantenir amb el mateix caràcter amb què es concedeixin i són susceptibles d'absorció en possibles modificacions salarials que hi pugui haver en el futur.

    S'han de respectar les situacions personals que en conjunt siguin, des del punt de vista de la percepció, més beneficioses que les fixades en aquest Conveni i s'han de mantenir estrictament "ad personam".

    La interpretació del que disposa aquest article correspon a la Comissió Paritària, sens perjudici de la competència dels organismes administratius o contenciosos en la matèria.

    Article 8

    Vinculació a la totalitat

    Les condicions pactades constitueixen un tot orgànic i indivisible i, a l'efecte de la seva aplicació pràctica, s'han de considerar globalment.

    En el cas que la jurisdicció competent declari la il·legalitat o ineficàcia de qualsevol dels pactes del Conveni, aquest ha de quedar sense eficàcia pràctica globalment i se n'ha de reconsiderar el contingut.

    Article 9

    Comissió Paritària

    Es crea la Comissió Paritària d'interpretació i vigilància del Conveni com a element d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del seu compliment.

    Està integrada per 3 vocals per la representació dels treballadors i 3 vocals per la representació de la Direcció.

    El funcionament de la Comissió Paritària s'ha de regir pel que disposen les normes legals dictades sobre la matèria. Els acords, dins cada representació, s'han de prendre per majoria simple.

    Article 10

    Garantia de conveni

    Les parts del Conveni acorden no sol·licitar cap altre conveni ni adherir-se a un altre conveni, sigui quin sigui el seu àmbit d'aplicació, i s'hi comprometen formalment.

    Capítol 2

    Organització del treball

    Article 11

    Principi general

    L'organització del treball, en cadascuna de les seccions i dependències de l'empresa, és facultat exclusiva de la Direcció. Aquesta assumeix el deure de portar-la a terme de manera que pugui assolir el màxim rendiment dins del límit racional i humà dels elements que té al seu servei, per a la qual cosa ha de comptar amb de la necessària col·laboració del personal.

    Article 12

    Facultats de la Direcció

    Les facultats de la Direcció de l'empresa, amb subjecció a les normes legals d'observança obligada i a les estipulacions d'aquest Conveni, són les següents (entre d'altres):

  3. La realització dels estudis i proves pràctiques que calguin per millorar la producció en general i, en concret, dels processos i dels mètodes operatius, nivells de rendiment, canvi de funcions, variacions tècniques de la maquinària, instal·lacions, estris i materials.

  4. La implantació de les càrregues de treball correctes i del rendiment mínim exigible, atesos degudament els nivells de qualitat fixats, per a la qual cosa pot utilitzar qualsevol de les tècniques d'observació, mesurament i control internacionalment admeses. La no-exigència de l'esmentat rendiment en un moment determinat no es pot interpretar mai com a renúncia o abandonament d'aquest dret.

  5. L'assignació de tasques a cada treballador, de manera que la càrrega del treball que se li encomana representi l'efectiva saturació de la jornada.

  6. La determinació i l'establiment de les plantilles que proporcionin el millor índex de productivitat laboral, d'acord amb les necessitats de cada moment.

    Article 13

    Canvi de lloc de treball

    S'anomena "canvi de lloc de treball" al resultat de la mobilització del personal dins dels límits del centre de treball.

    El canvi podrà tenir origen en algun dels supòsits següents:

  7. A petició del treballador: En aquest cas es requereix la seva sol·licitud per escrit, i si l'empresa l'hi concedeix, se li assignarà la categoria i remuneració corresponents al nou lloc, sense dret a cap indemnització.

  8. De comú acord entre l'empresa i el treballador: En aquesta circumstància s'ha d'actuar d'acord amb el convingut per escrit entre ambdues parts.

  9. Per sanció reglamentària: S'ha de regular el canvi d'acord amb el convingut en el capítol de règim disciplinari d'aquest Conveni i s'ha d'assignar la categoria i condicions econòmiques que corresponguin al nou lloc.

  10. Per necessitats del servei: En el cas que per...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR