Convenio colectivo - United Parcel Service España LTD y CIA, SRL (centres de treball de la província de Barcelona), Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4003 de 05/11/2003

RESOLUCIÓ TIC/3311/2003, de 16 de setembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa United Parcel Service España LTD y CIA, SRL (centres de treball de la província de Barcelona) per a l'any 2003 (codi de conveni núm. 0805701).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa United Parcel Service España LTD y CIA, SRL (centres de treball de la província de Barcelona), subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 15 d'abril de 2003, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme; i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa United Parcel Service España LTD y CIA, SRL (centres de treball de la província de Barcelona) per a l'any 2003 (codi de conveni núm. 0805701) al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 16 de setembre de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa United Parcel Service España LTD. y CIA., SRC per a l'any 2003

Capítol 1

Normes generals

Article 1

Àmbit funcional i territorial

El present Conveni col·lectiu afecta tots els empleats que presten serveis en els centres de treball de la província de Barcelona de l'empresa United Parcel Service España Ltd. y Cía., SRC.

Article 2

Àmbit personal

El present Conveni col·lectiu afecta tots els treballadors que exerceixen la seva activitat laboral en els centres de treball a què es refereix l'article anterior, amb les excepcions compreses en la normativa vigent de personal d'alta direcció i la desvinculació, pel que fa a l'aspecte salarial, de la categoria de mànager. Qualsevol desvinculació de supervisors i comercials pel que fa als aspectes econòmics del present Conveni col·lectiu es fa individualment i per escrit, i l'empresa lliura una comunicació documentada al Comitè d'Empresa.

Article 3

Àmbit temporal

  1. Entrada en vigor: el present Conveni col·lectiu entra en vigor el dia següent de la seva firma; pel que fa als salaris, té efectes retroactius a l'1 de gener de 2003.

  2. Durada: la durada del present Conveni col·lectiu és fins al 31 de desembre de 2003.

  3. Denúncia: el present Conveni col·lectiu podrà ser denunciat per qualsevol de les parts que el subscriuen. A aquest efecte, només caldrà una comunicació fefaent a l'altra part, amb una antelació mínima de 15 dies respecte a la data de la seva extinció inicial o de l'extinció de la pròrroga. Si no es denuncia, es considerarà automàticament prorrogat.

    Article 4

    Vinculació a la totalitat

    Les condicions pactades, ja siguin econòmiques o d'altra índole, formen un tot orgànic i indivisible, i si l'autoritat laboral considera que algun article d'aquest Conveni col·lectiu conculca la legalitat vigent, adoptarà les mesures que escaiguin a fi d'esmenar les suposades anomalies.

    Article 5

    Compensació, absorció i condicions més beneficioses

    Per aplicar el present Conveni col·lectiu no es pot absorbir ni compensar cap quantitat, llevat del plus que es denomina "plus de retribució de responsabilitat".

    Article 6

    Garantia "ad personam"

    Les condicions individuals que en conjunt siguin més beneficioses que les fixades en aquest Conveni col·lectiu, i que no contradiguin el contingut dels seus articles, s'han de mantenir estrictament "ad personam".

    Article 7

    Comissió Paritària

    Independentment de la competència dels organismes públics constituïts a fi d'oferir sistemes de mediació i conciliació, les parts signants creen la Comissió Paritària per a la mediació, conciliació, seguiment i control del present Conveni col·lectiu.

    La seva composició és paritària, amb un membre per cada secció sindical signant d'aquest Conveni col·lectiu i amb el mateix nombre de representants per la part empresarial. Cada una de les parts ha de designar membres titulars i suplents d'aquesta Comissió; els membres suplents han de substituir els titulars en cas d'absència d'aquests. De les seves reunions, se n'estén acta, que firmen totes les parts assistents tant si hi ha acord com si no n'hi ha. El seu domicili és a United Parcel Service España Ltd. y Cía., SRC, carrer de Miguel Hernández, s/n, 08907 l'Hospitalet de Llobregat, i desenvolupa les funcions següents:

  4. Aplicació del que s'ha pactat: vetlla perquè totes dues parts compleixin els acords presos.

  5. Interpretació del que s'ha pactat: té capacitat per resoldre qualsevol consulta que es formuli sobre el text pactat i la seva resolució té força vinculant.

  6. Mediació de conflictes: si es presenten problemes en l'àmbit del Conveni col·lectiu d'empresa, es pot acudir a la Comissió Paritària perquè intervingui per tal de resoldre'ls.

  7. Totes les qüestions de caràcter general que se suscitin.

  8. Davant qualsevol situació de conflicte col·lectiu en l'àmbit del Conveni col·lectiu, són preceptives i obligatòries la convocatòria i la reunió de la Comissió Paritària.

  9. Si no s'arriba a acord, ha de dirigir les parts als organismes competents.

  10. La Comissió es reuneix a petició de qualsevol de les dues parts negociadores, i ambdues parts es reuneixen en el termini màxim de 10 dies naturals, comptadors des de la data de la sol·licitud.

  11. Si, una vegada la sol·licitud de convocatòria de reunió (amb esment del tema a tractar) s'ha notificat fefaentment, l'altra part es nega a reunir-se, es considerarà exhaurit aquest tràmit quan fineixi el termini esmentat.

    Després de la firma del present Conveni col·lectiu, en un termini màxim d'1 mes, es constituirà la Comissió Paritària.

    Les denúncies individuals que puguin implicar o no una modificació del que s'ha pactat en aquest Conveni col·lectiu, també cal tractar-les en la Comissió Paritària.

    Els dictàmens i els acords de la Comissió Paritària s'adopten amb l'acord unànime d'ambdues representacions i són vinculants.

    Article 8

    Acord interprofessional de Catalunya

    Una vegada exhaurits els mitjans de mediació i conciliació de la Comissió Paritària que preveu l'article 7 del present Conveni col·lectiu, i a l'efecte de solucionar els conflictes col·lectius que es puguin originar, les dues parts negociadores se sotmetran expressament als procediments de mediació i conciliació que regula l'Acord interprofessional de Catalunya de 7 de novembre de 1990, publicat en el DOGC de 23 de gener de 1991.

    Les dues parts accepten el contingut de l'Acord, que es desenvolupa segons les característiques específiques de l'empresa United Parcel Service España, Ltd. y Cía, SRC.

    Capítol 2

    Contractació, organització de la feina, ascensos, classificació professional, sancions, mobilitat funcional i mobilitat geogràfica

    Article 9

    Règim de contractació

    La contractació del personal s'ajusta al que la legislació vigent disposi a cada moment. L'incompliment de l'obligació anterior implica considerar el personal afectat com a fix de plantilla i, en conseqüència, que no cessa en el seu lloc de treball per les raons que van originar els seus respectius contractes, llevat de pacte individual.

    En tot cas, els contractes han de ser visats per les oficines públiques d'ocupació. La resolució dels contractes es comunica al treballador amb el temps que preveu la legislació vigent quant a preavisos de fi de contracte.

    En els contractes de treball cal respectar com a mínim el que s'estipula en el Conveni col·lectiu vigent i garantir les condicions salarials que hi consten. Són nuls els acords que es detallen en els contractes en què figuren clàusules que impliquen una inferioritat respecte al que s'ha pactat.

    Els treballadors de les ETT no poden substituir treballadors fixos en l'empresa, excepte per vacances o en cas d'IT. En el primer dels casos esmentats, s'ha de comunicar al Comitè d'Empresa en un termini no superior a les 48 hores següents a l'efectivitat de la contractació, mentre que en el cas d'IT i la resta de casos de contractació per mitjà d'ETT, el termini és l'establert legalment.

    Per tal d'assolir l'eficàcia de les disposicions anteriors, es considera essencial el compliment d'informar els representants legals dels treballadors del que disposa l'article 64.1.5 de l'Estatut dels treballadors.

    Article 10

    Organització de la feina

    L'organització de la feina, dintre de les normes legals d'aplicació general i les que deriven del present Conveni, és competència de la Direcció de l'empresa.

    Entre les facultats que té la Direcció de l'empresa, són d'importància transcendental en l'àmbit de les relacions laborals que regula aquest Conveni col·lectiu, les següents:

  12. Estudiar i implantar mètodes i sistemes de treball, i els que té establerts l'empresa United Parcel Service España Ltd. y Cía., SRC, com a millora destinada a augmentar la competitivitat de l'empresa, dintre del sector del transport de mercaderies.

  13. Estudiar sistemes d'incentius a fi d'augmentar la producció.

    Sens perjudici del que s'ha dit anteriorment, els treballadors, per mitjà dels seus representants legals, poden col·laborar a millorar el servei al client i les seves condicions de treball.

    ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR