Convenio colectivo - Rubema, SA., Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4017 de 25/11/2003

TEXTO:

RESOLUCIÓ TIC/3531/2003, de 20 d'octubre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Rubema, SA, per a l'any 2003 (codi de conveni núm. 0804732).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Rubema, SA, subscrit pels representants de l'empresa i dels seus treballadors el dia 9 de juliol de 2003 i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 253/2002, de 4 de novembre, de fusió del Departament de Treball amb el d'Indústria, Comerç i Turisme, i el Decret 284/2002, de 12 de novembre, de reestructuració parcial de diversos departaments de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Rubema, SA, per a l'any 2003 (codi de conveni núm. 0804732), al Registre de convenis de Barcelona de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui en el DOGC.

Barcelona, 20 d'octubre de 2003

Francisca Antolinos i Jiménez

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació a Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Rubema, SA, per a l'any 2003.

Capítol 1

Secció 1

Àmbit d'aplicació

Article 1

Àmbit territorial

Aquest Conveni col·lectiu s'aplica a la totalitat de treballadors que integren la plantilla de l'empresa Rubema, SA, sigui quin sigui el lloc on presten serveis.

Article 2

Àmbit personal

  1. El Conveni afecta els treballadors de Rubema, SA, sigui quina sigui la seva funció dintre de l'empresa.

  2. No obstant això, en queden exclosos els que exerceixen els treballs a què es refereixen els apartats a) i f) del punt 1 de l'article 2 de l'Estatut dels treballadors.

    Secció 2

    Clàusules de garantia

    Article 3

    Entrada en vigor i durada

    Aquest Conveni entra en vigor, amb tots els efectes, l'1 de gener de 2003, i la seva durada s'estableix fins al 31 de desembre del mateix any.

    Article 4

    Denúncia i revisió

  3. La denúncia en què es proposi la rescissió o revisió del Conveni s'ha de formular com a mínim 3 mesos abans de la data d'extinció del termini de vigència o de qualsevol de les pròrrogues, de conformitat amb el que s'estableixi.

  4. L'escrit de denúncia ha d'incloure l'acord adoptat a aquest efecte, en què es determinin i raonin les causes de la rescissió o revisió sol·licitades.

  5. Si se'n sol·licita la revisió, cal incloure un projecte raonat sobre els punts que s'han de revisar, perquè es puguin iniciar immediatament les converses.

  6. Si en finalitzar el termini de vigència del Conveni o de qualsevol de les seves pròrrogues se'n sol·licita la rescissió, cal mantenir el règim establert en aquest Conveni fins que entri en vigor el nou conveni.

  7. Un cop iniciades les converses per revisar el Conveni, les parts han de procurar que es desenvolupin amb l'antelació i la continuïtat necessàries, a fi de permetre un examen exhaustiu dels problemes que s'hagin plantejat.

    Article 5

    Pròrrogues

    Aquest Conveni queda prorrogat, any rere any, per reconducció tàcita, si no se'l denuncia.

    Secció 3

    Respecte al que es pacta

    Article 6

    Respecte al que es pacta

    En el cas que la jurisdicció laboral declari que algun dels pactes d'aquest Conveni és contrari a les disposicions legals, aquest quedaria nul en conjunt, i les dues parts es comprometen a renegociar-lo de nou.

    Capítol 2

    Secció 1

    Facultats i obligacions de la Direcció

    Article 7

    Norma general

    L'organització de la feina en cadascuna de les seccions i dependències de l'empresa és facultat exclusiva de la Direcció, que respon del seu exercici davant l'Estat. En conseqüència, té l'obligació d'organitzar-la de manera que es pugui aconseguir el màxim rendiment en tots els aspectes (personal, material, de temps, etc.), fins al límit racional i científic que permetin els elements de què disposa i la col·laboració del personal, necessària per a aquest objectiu.

    Article 8

    Facultats de la Direcció

    Són facultats de la Direcció de l'empresa, subjectes a les normes legals d'estricta observança i als preceptes d'aquest Conveni:

    1. Fixar la qualificació del treball, un cop escoltat el Comitè d'Empresa, segons el sistema internacionalment admès i aplicat a la firma, havent-se concretat una valoració dels llocs de treball en totes les seccions i dependències de l'empresa.

    2. Exigir els rendiments mínims o usuals a cada lloc de treball de l'empresa.

    3. Determinar el sistema que es consideri més adequat per garantir i obtenir rendiments superiors als mínims exigibles, d'acord amb les necessitats i les característiques generals o específiques tant de l'empresa, considerada en ella mateixa, com de qualsevol de les seves seccions o dependències.

    4. Fixar el nombre de màquines o tasques necessàries per a la utilització racional de la capacitat productiva del treballador.

    5. Assenyalar els índexs de malbaratament i qualitat admissibles en el procés de producció.

    6. Assenyalar les normes de vigilància i diligència en la cura de les màquines i els utillatges.

    7. Establir els criteris i les normes de mobilitat i redistribució del personal, d'acord amb les necessitats de l'empresa, respectant el contingut d'aquest Conveni.

    8. Modificar els mètodes, les tarifes i els sistemes de distribució del personal, el canvi de funcions i les variacions tècniques de les màquines, les instal·lacions, els utillatges, etc.

    9. Regular l'adaptació de les càrregues de treball, rendiment i tarifes a les condicions que resulten del canvi de mètodes operatius, del procés de fabricació i del canvi de matèries, màquines o les condicions tècniques d'aquestes.

    10. Mantenir els sistemes de treball encara que els treballadors no hi estiguin d'acord. En cas de discrepància en el mesurament del treball, la quantitat de temps o la valoració dels llocs de treball, hi ha d'intervenir obligatòriament, com a tràmit previ a qualsevol altre, el treballador format, per tal que emeti un judici tècnic en representació dels treballadors, i també ha de ser escoltat el Comitè d'Empresa.

      Si malgrat aquesta intervenció continua la manca d'entesa, la qüestió s'haurà de sotmetre a l'arbitratge que, de comú acord, podrien acordar la Direcció de l'empresa i els treballadors; en cas que no hi hagi acord, s'ha de pronunciar l'autoritat laboral a qui correspongui per competència.

    11. Establir la fórmula per als càlculs salarials, un cop escoltat el Comitè d'Empresa.

    12. Establir, si escau, un sistema d'incentius totals o parcials, el mateix pel que fa a personal i a tasques.

    13. Altres funcions anàlogues a les esmentades anteriorment.

      Article 9

      Obligacions de l'empresa

      Són obligacions de l'empresa:

    14. Informar el Comitè sobre els canvis de caràcter general establerts en l'organització de la feina, sens perjudici de les facultats de la Direcció en la matèria.

    15. Limitar a 90 dies laborals com a màxim l'experimentació de nous sistemes d'organització; es computa aquest període per departament, secció o subjecció determinats i es garanteix, com a mínim, la remuneració mitjana percebuda durant els 3 mesos anteriors.

    16. Un cop transcorregut el període d'experimentació, en cas de desacord amb els treballadors, cal presentar a l'autoritat laboral a qui correspongui per competència una proposta raonada dels sistemes en discussió sobre l'establiment de primes i incentius, per a la resolució que correspongui.

    17. Posar a disposició dels treballadors l'especificació de les tasques assignades a cada lloc de treball i les tarifes vigents per a aquests.

    18. Establir i redactar la fórmula per calcular el salari, amb un sistema clar i senzill, siguin quins siguin el mesurament o el criteri emprats per valorar els rendiments.

    19. Estimular tota iniciativa encaminada a millorar l'organització de la feina i la creació i el desenvolupament d'un clima de col·laboració entre l'empresa i els treballadors.

    20. La normativa legal s'ha de tenir present sempre que els treballadors participin en els temes que els afecten socialment, professionalment o econòmicament.

    21. Independentment de la normativa legal, en cas d'ascensos, sancions i acomiadaments, cal informar el Comitè abans d'aplicar-los.

    22. Cal facilitar al Comitè d'Empresa la documentació comptable de balanç i el compte de resultats.

      Secció 2

      Sistemes i mètodes de treball

      Article 10

      Valoració dels llocs de treball

      L'empresa té totalment establert un règim de valoració dels llocs de treball. En cada cas ha considerat la concurrència dels factors següents:

      1. Personal administratiu i subaltern

    23. Factors

  8. Habilitat:

    1.1 Educació

    1.2 Experiència

    1.3 Iniciativa

  9. Esforç:

    2.1 Diversitat de tasques

    2.2 Esforç mental i atenció visual

  10. Responsabilitat:

    3.1 Responsabilitat en cas d'error

    3.2 Dades confidencials

    3.3 Contacte amb altres i personalitat

    3.4 Treball dels altres

  11. Condicions:

    4.1 Condicions de treball

    4.2 Període de qualificació

    1. Personal tècnic i obrer

    1. Factors

  12. Habilitat:

    1.1 Educació

    1.2 Experiència

    1.3 Iniciativa i enginy

  13. Esforç:

    2.1 Esforç físic

    2.2 Esforç mental o visual

  14. Responsabilitat:

    3.1 Equip o procediment

    3.2 Material o producte

    3.3 Seguretat dels altres

    3.4 Treball dels altres

  15. Condicions:

    4.1 Ambient

    4.2 Riscos inevitables

    1. La classificació dels llocs de treball, valorats d'acord amb els factors exposats i per categories professionals, respon al que s'exposa tot seguit:

    T: taller; TA: tècnic administratiu; S: subaltern.

    T

    TA

    S

    M

    Aprenents...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR