Convenio colectivo - societat anònima de gestió de sanitat i serveis socials, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2002
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2006
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4048 de 14/01/2004

RESOLUCIÓ TIC/4034/2003, de 15 d'octubre, per la qual es disposa el registre i la publicació del conveni col·lectiu de la societat anònima de gestió de sanitat i serveis socials per als anys 2002 a 2006 (codi de conveni núm. TE-7/2003).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de la societat anònima de gestió de sanitat i serveis socials per als anys 2002 al 2006, subscrit per les parts negociadores en data 13 de febrer de 2003, i presentat per les mateixes parts en data 4 d'agost de 2003, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de la societat anònima de gestió de sanitat i serveis socials per als anys 2002 al 2006 (codi de conveni núm. TE-7/2003) en el Registre de convenis de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació de les Terres de l'Ebre.

.2 Disposar-ne la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu.

Tortosa, 15 d'octubre de 2003

Joaquim Ferràs i Prats

Subdirector general d'Afers Laborals i d'Ocupació de les Terres de l'Ebre en funcions

Transcripció literal del text original signat per les parts.

CONVENI

col·lectiu de treball de la Societat Anònima Municipal de Gestió de Sanitat i Serveis Socials d'Amposta per als anys 2002 al 2006

Article 1

Àmbit d'aplicació

El present Conveni serà d'aplicació als centres de treball de SAMGSISS d'Amposta i als seus treballadors, tant els que actualment consten en plantilla, com aquells que ingressin durant la seva vigència.

Article 2

Vigència

El present Conveni entrarà en vigor el dia 1 de gener de 2002, independentment de la data de la seva publicació al DOGC, i la seva durada serà de 5 anys, és a dir, fins el dia 31 de desembre de 2006.

Article 3

Denúncia

La denúncia per a la revisió o rescissió del Conveni s'efectuarà per escrit i com a mínim amb un mes d'antelació a la data del seu venciment inicial o qualsevol de les seves pròrrogues. Un cop denunciat el Conveni, aquest serà vigent en la seva totalitat fins la signatura del següent.

Article 4

Pròrroga

El Conveni es prorrogarà automàticament en finalitzar la seva vigència, i en els seus propis termes, per períodes d'un any si cap de les seves representacions procedeix a la seva denúncia, conforme el que estableix l'article anterior.

Article 5

Absorció i compensació

Les millores establertes en aquest Conveni compensaran les de qualsevol tipus que gaudeixen actualment els treballadors afectats per aquest, i que seran absorbides per les millores econòmiques que poguessin establir-se per disposició legal de general aplicació, exceptuant-se quan considerades en conjunt i en còmput anual superin les d'aquest Conveni, també considerades en conjunt i en còmput anual.

Article 6

Garantia personal

Es respectaran les condicions personals que considerades en el seu conjunt i en la seva totalitat, siguin més beneficioses que les fixades pel present Conveni. Aquest respecte s'ha de mantenir de forma estrictament personal.

Article 7

Vinculació a la totalitat

La compensació, l'absorció i la garantia personal s'entenen referides a la totalitat de les condicions pactades.

Article 8

Dret supletori

En allò no previst en el present Conveni serà d'aplicació el text refós de l'Estatut dels treballadors i la Llei orgànica de

llibertat sindical.

Article 9

Interpretació del Conveni

Com a òrgan per a la interpretació i vigilància del present Conveni col·lectiu, es crea una comissió paritària, que a més a més, exercirà funcions de conciliació, mediació i arbitratge en els casos en què, les parts, de comú acord, sotmetin a la seva consideració i obligatòriament en el cas de conflictes col·lectius o reclamacions individuals que s'interposin per a la interpretació del pactat en el present Conveni.

La comissió estarà integrada per 4 membres, 2 pels representants legals del treballadors i 2 en representació de l'empresa. Com assessors, amb veu però sense vot, podran actuar les persones que les parts designin.

La comissió paritària es reunirà sempre que ho sol·liciti qualsevol de les parts en ella representades. La sol·licitud es

formularà per escrit al delegat dels treballadors o al gerent de l'empresa, en la que sindicarà amb claredat i precisió el tema que se sotmet a consideració de la Comissió.

Del que s'ha tractat en les reunions de la Comissió Paritària s'estendrà una acta que serà signada per tots els assistents.

Els acords es prendran per majoria simple de vots, dins de cada una de les representacions.

El domicili de la Comissió Paritària a efecte de comunicació serà a Amposta, carrer Jacint Verdaguer, 11-13.

Article 10

Contractació de personal

D'acord amb el que estableix la Llei 10/1994, de 19 de maig, i disposicions posteriors, s'introdueix la figura del treballador contractat en pràctiques que tindrà una retribució consistent en el 75% del salari corresponent a la seva categoria professional durant el primer any de contractació en pràctiques, i del 80% durant el segon any de contractació en aquesta mateixa modalitat.

També s'estableix, segons el que es disposa en l'esmentada Llei i en les disposicions posteriors, que la retribució dels treballadors en contracte d'aprenentatge/formació, serà del 70, 80% del salari corresponent a la seva categoria professional, durant el primer i segon any de vigència del contracte.

Article 11

Contractes de foment de la contractació indefinida

En aplicació de la disposició addicional primera , apartat segon, lletra b, de la Llei 63/1997, de 26 de desembre (BOE 312, de 30.12.1997), durant la vigència del present conveni, els contractes de durada determinada o temporals, inclosos els contractes formatius, podran ser convertits en un contracte per al foment de la contractació indefinida, sigui quina sigui la data de la seva formalització.

Article 12

Contractes a temps parcial

El contracte de treball a temps parcial efectuat a partir del 28 de novembre de 1998 es regirà per les regles següents:

  1. Els treballadors a temps parcial tindran els mateixos drets que els treballadors a temps complet i se'ls respectaran els límits en matèria de descansos i jornada establerts al Conveni i a la Llei. Naturalment, als contractes subscrits per a cobrir caps de setmana i festius intersetmanals, els descansos que els hi puguin correspondre es fixaran durant la resta de dies laborables.

  2. A tots els efectes, s'entén per vacant aquell lloc de treball que ha estat definit per l'empresa com un lloc de caràcter estable i que no estigui efectivament cobert.

  3. Les empreses vetllaran per l'accés efectiu dels treballadors a temps parcial a la formació professional continua amb la finalitat d'afavorir la seva progressió i mobilitat professional en iguals condicions que els treballadors a temps complet.

  4. En cas que la jornada diària sigui inferior a la dels treballadors a temps complet i es realitzi de forma partida serà possible efectuar com a màxim dues interrupcions de la jornada. Si es pacta la segona interrupció, serà per causes organitzatives raonables i es comunicarà per escrit al comitè d'empresa.

  5. Atès que és freqüent que els treballadors a temps parcial indefinit vulguin ampliar llur jornada, encara que sigui temporalment, s'estableix que en el supòsit que, d'acord amb empresa i treballador, un treballador amb contracte a temps parcial accedeixi temporalment a una relació a temps complet o temps parcial superior al pactat, ja sigui per una substitució d'un treballador que té dret a reserva de lloc de treball o per qualsevol altra causa que hagués pogut donar lloc a una nova contractació temporal, el seu contracte a temps parcial d'origen quedarà en suspens fins que finalitzi la causa de temporalitat que li ha permès passar a temps complet o parcial superior i -en aquest moment- es reprendrà l'anterior contracte a temps parcial. Aquesta nova jornada temporal en cap cas tindrà la consideració d'hores complementàries.

  6. Amb la finalitat de possibilitar la mobilitat voluntària en el treball a temps parcial indefinit s'estableix que tots aquells treballadors que vulguin passar d'un contracte a temps parcial a un contracte a temps complet o viceversa, o que vulguin ampliar la seva jornada, formularan sol·licitud a l'empresa dins de l'últim trimestre de cada any.

    L'empresa, durant l'any natural següent, quan existeixi una vacant a temps complet que comporti la necessitat d'una nova contractació, aquests treballadors tindran preferència a ocupar-la, sempre i quan el sol·licitant sigui del mateix grup professional i reuneixi el perfil i les aptituds i requisits exigits per l'empresa per a la nova contractació i porti, com a mínim, un any d'antiguitat a l'empresa.

    Els anteriors requisits seran d'aplicació en tots els supòsits que preveu l'article 12.4.e) de l'Estatut del treballadors en la nova regulació del Reial decret llei 15/1998, de 27 de novembre.

    Per a la cobertura de contractes indefinits s'establirà un procediment que compleixi els principis de publicitat, concurrència, mèrit i capacitat. Els treballadors a temps parcial temporal que hi vulguin accedir hauran de concórrer a la corresponent convocatòria i d'acord amb les seves bases.

  7. El canvis de jornada es comunicaran a l'Oficina de Treball de la Generalitat de Catalunya i a la Tresoreria de la Seguretat Social.

  8. Pel que fa referència a les hores complementàries es tindran en compte les següents particularitats:

    1) El nombre d'hores complementàries que es poden pactar en contracte no pot excedir del 25% del nombre d'hores ordinàries sense que la suma d'hores ordinàries i complementàries pugui excedir del límit del 77% de la jornada màxima establerta en aquest conveni.

    2) La Direcció del centre podrà distribuir les hores complementàries...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR