Convenio colectivo - Escola Municipal de Música de Girona, Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2006
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4062 de 03/02/2004

RESOLUCIÓ TIC/4141/2003, de 24 de desembre, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'Escola Municipal de Música de Girona per a 2004-2006 (codi de conveni núm. 1701380).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball l'Escola Municipal de Música de Girona per a 2004-2006, subscrit d'una part per la representació de l'empresa i de l'altra per la dels treballadors el dia 7 de novembre de 2003, i d'acord amb el que estableixen elsarticles 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret 326/1998, de 24 de desembre; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de la Escola Municipal de Música de Girona per a 2004-2006 (codi de conveni núm. 1701380) al Registre de convenis de la Subdirecció General d'Afers Laborals i d'Ocupació a Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquesta Subdirecció.

.3 Disposar que el Conveni esmentat es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 24 de desembre de 2003

Montserrat González i Falcó

Subdirectora general d'Afers Laborals

i d'Ocupació de Girona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

de condicions de treball del personal de l'Escola Municipal de Música 2004-2006

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit d'aplicació i naturalesa

El present Conveni estableix i regula les condicions de treball del personal de l'Escola Municipal de Música (EMM), Escola Municipal de Música tant docent com d'administració i serveis, i té naturalesa de Conveni col·lectiu en els termes establerts en l'Estatut dels treballadors.

Article 2

Àmbit temporal

El present Conveni entra en vigor l'endemà de la seva signatura per les parts negociadores, condicionat a l'aprovació definitiva per la Junta de Govern de l'EMM.

Els efectes econòmics que se'n derivin són efectius des de l'1 de gener de 2004, llevat que en l'articulat s'indiqui una altra cosa. Els endarreriments que es meritin s'han de fer efectius al personal en el termini d'1 mes a partir de l'aprovació del Conveni per la Junta de Govern.

La durada del Conveni és de 3 anys, és a dir, fins a 31 de desembre de l'any 2006.

Article 3

Pròrroga provisional i denúncia

El Conveni ha de quedar prorrogat per tàcita reconducció, per períodes successius d'1 any, si no es formula denúncia de revisió o resolució per qualsevol de les parts almenys amb 1 mes d'antelació a l'acabament de la seva vigència o la pròrroga tàcita si fos el cas. En un altre cas s'ha d'entendre prorrogat per períodes anuals.

Un cop denunciat el present Conveni ha de seguir vigent a tots els efectes fins a l'entrada en vigor del nou text que el substitueixi.

Article 4

Vinculació a la totalitat

El present Conveni constitueix un tot únic i indivisible i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i contraprestacions pactades no es pot considerar aïlladament.

Article 5

Condicions més avantatjoses igarantia personal

5.1 Aquest Conveni no afecta les condicions més beneficioses pel personal que siguin vigents en virtut de disposicions legals, normes convencionals o usos i costums.

Igualment es garanteix el respecte als drets ja adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició que no vulneri el dret laboral ni l'esperit ni la lletra d'aquest Conveni. Qualsevol pacte o disposició posterior més favorable ha de prevaler sobre el que aquí s'estableix.

Article 6

Comissió Paritària de Seguiment i Interpretació

6.1 El present Conveni s'ha d'interpretar d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules i en atenció als objectius que es persegueixen en signar-les.

6.2 A l'entrada en vigor del Conveni, queda constituïda una comissió amb la denominació de l'epígraf, formada per 1 representant de l'empresa i 1 representant dels treballadors/ores, assistits d'un assessor cada part, com a òrgan d'interpretació, seguiment, vigilància, arbitratge i conciliació en els conflictes, així com de desenvolupament dels pactes que s'estableixin.

6.3 Aquesta Comissió s'ha de reunir en el termini màxim de 15 dies a partir de la convocatòria de qualsevol de les parts i les seves decisions s'han de prendre per unanimitat dels seus membres.

S'ha d'estendre acta de les reunions, i els acords que s'hi adoptin han de ser de compliment obligatori.

6.4 Els treballadors/ores i l'empresa s'obliguen a sotmetre a la Comissió Paritària del Conveni, els conflictes relacionats amb l'aplicació del Conveni, abans d'iniciar qualsevol procediment judicial. La resolució que adopti la Comissió és d'obligatori compliment.

6.5 La Comissió Paritària queda facultada per negociar la introducció de qualsevol canvi legislatiu o reglamentari quees produeixi durant la vigència del present Conveni que afecti l'articulat o les condicions laborals que aquí es regulen.

Capítol 2

Condicions econòmiques

Article 7

Retribucions

7.1 L'estructura retributiva del personal de l'EMM, comprèn els conceptes següents: salari base, antiguitat, complement de destinació i complements específics, i en el seu cas complement de responsabilitat.

7.2 A tots els efectes el personal docent es classifica en les categories següents:

  1. Professor/ora titular que és aquell que té contracte indefinit.

  2. Professor/ora associat que és aquell que té contracte no permanent en funció de les necessitats.

    7.3 Les retribucions es reflecteixen en l'Annex I del present Conveni i s'han de fer efectives en 14 pagues mensuals del mateix import.

    7.4 Les pagues extraordinàries s'han de fer efectives abans del dia 30 de juny i del 24 de desembre, respectivament, i s'han de computar per períodes de 12 mesos.

    7.5 S'ha d'aplicar un increment gradual en el complement específic, amb caràcter general, amb efectes de l'1 de gener de 2004 en una primera fase i de l'1 de gener de 2005 en una segona fase, d'acord amb les dates i quantitats que s'especifiquen en l'Annex I de retribucions.

    Article 8

    Antiguitat

    L'antiguitat s'ha de retribuir per triennis, consistents en una quantitat igual per cada grup, per cada 3 anys de serveis prestats, en l'import fixat en l'Annex II, i es meriten el primer dia del mes de venciment del trienni.

    La data inicial del còmput d'antiguitat és la de l'ingrés del treballador/a a l'empresa.

    Article 9

    Hores extraordinàries

    9.1 Tenen la consideració d'hores extraordinàries les que excedeixin, en cada cas, de la jornada establerta en aquest Conveni, o la pactada en elcontracte, en cas de ser inferior.

    9.2 La iniciativa per a treballar en hores extraordinàries correspon al centre i a la lliure acceptació del treballador/a.

    9.3 Els imports de les hores extraordinàries són els que s'indiquen en l'annex II.

    Article 10

    Revisió salarial

    Les retribucions que s'estableixen en el present Conveni s'han de revisar anualment de conformitat amb allò que disposa la Llei de pressupostos de l'Estat per al personal que presta serveis a l'Administració pública.

    Article 11

    Clàusula de revisió salarial

    S'estableix una clàusula de revisió salarial en cas que l'IPC previst oficialment per a cada un dels exercicis 2003, 2004, 2005 i 2006 sigui superat en finalitzar l'any. Aquesta diferència s'ha d'aplicar des de l'1 de gener de l'any següent al qual es refereixi la revisió, i amb caràcter consolidable.

    Capítol 3

    Condicions de treball

    Article 12

    Jornada laboral

    La jornada laboral s'ha de dur a terme de dilluns a divendres per a tot el personal afectat peraquest Conveni. En cas que el Pla de treball anual de l'escola contempli la necessitat de treballar en dissabte, s'ha de compensar amb el següent dia laborable o amb el dia que acordin les parts.

    La jornada laboral bàsica és d'un màxim de 35 hores setmanals per a tot el personal. L'horari lectiu del personal docent és a les tardes. Queda a la coordinació i a la lliure acceptació de totes les parts implicades la utilització de qualsevol altre horari lectiu.

    En els casos que per raó de programació docent i d'activitats aquestes 35 hores no fossin necessàries, es pot contractar per un nombre menor d'hores mantenint sempre una proporció d'hores lectives i complementàries d'acord amb les que es duen a terme en la jornada bàsica.

    La jornada per al professorat és la següent:

  3. 20 hores per a activitat lectiva

  4. 15 hores per a activitats complementàries. Aquestes activitats, que s'han de debatre prèviament i s'han d'acordar en Junta de Govern com a Pla anual, inclouen:

    .activitats ofertes per l'escola adreçades a la població en general

    .activitats vinculades a l'organització escolar (tutories, avaluacions, claustres, reunions de departaments, etc.)

    activitat d'interpretació i composició

    .formació d'interès per a l'EMM

    .activitats d'interpretació i composició vinculada i/o derivada dels altres 3 punts o del pla anual d'activitats.

    D'aquestes 15 hores, 5 h setmanals són d'activitat d'acord amb els ítems anteriors, i es poden distribuir al llarg del curs d'acord amb les necessitats del centre.

    Els càrrecs unipersonals tenen una reducció d'hores lectives per dedicar-se a les funcions del càrrec, d'acord amb el següent:

    Director/a: reducció de 9 h/setmana

    Cap d'estudis: reducció de 7 h/setmana

    Secretari/a: reducció de 5 h/setmana

    Cap de departament: reducció de 2 h/setmana

    Article 13

    Reduccions de jornada

    Qui necessiti encarregar-se de l'atenció directa d'un familiar fins al 2n grau de consanguinitat o afinitat, que per raons d'edat, accident o malaltia no pugui valer-se per si mateix i que no realitzi cap activitat retribuïda, té dret a una reducció de la jornada de treball, amb disminució proporcional del salari d'entre al menys 1/3 i un màxim de 1/2 de la durada de la jornada. A aquests efectes, la Junta de Govern de l'EMM ha de determinar els criteris de concessió d'aquesta reducció de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR