Convenio colectivo

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2002
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2003
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4098 de 24/03/2004

RESOLUCIÓ TIC/4173/2003, de 15 de maig, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Panrico, SA, per als anys 2002-2003 (codi de conveni núm. 7901472).

Vist el text del Conveni col·lectiude treball de la empresa Panrico, SA, per als anys 2002-2003 (codi de conveni núm. 7901472), subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors els dies 23 de desembre de 2002 i 14 de març de 2003, i de conformitat amb el que disposen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Panrico, SA, per als anys 2002-2003, al Registre de convenis de la Direcció General de Relacions Laborals.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Barcelona, 15 de maig de 2003

Jaume Abat i Dinarès

Director general de Relacions Laborals

Traducció del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Panrico, SA, per als anys 2002-2003.

Capítol I

Secció I

Àmbit

Article 1

Àmbit territorial, personal i funcional

Aquest Conveni regula les relacions laborals a l'empresa Panrico, SA, i el personal que hi presta els seus serveis, tant en els centres de treball actuals com els que puguin existir en el futur, dins del territori de Catalunya.

S'exceptuen de l'àmbit d'aquest Conveni les persones vinculades a l'Empresa per les relacions laborals de caràcter especial a què es refereix l'article 2 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març.

L'Empresa es dedica a fabricar, comercialitzar i vendre productes de pastisseria, brioixeria, pa, alimentació i similars.

Secció II

Vigència, durada, pròrroga, revisió i rescissió

Article 2

Vigència

Aquest Conveni entra en vigor el dia 1 de gener de 2002.

Article 3

Durada

La durada d'aquest Conveni és de 2 anys; s'iniciarà l'1 de gener de 2002 i finalitzarà el 31 de desembre de 2003.

Article 4

Denúncia

La denúncia per a la revisió d'aquest Conveni l'haurà de formular la representació que la proposi, com a mínim 2 mesos abans de la data de finalització de la vigència d'aquest Conveni o de qualsevol de les seves pròrrogues.

Article 5

Pròrroga

El Conveni quedarà prorrogat tàcitament per períodes successius d'un any si no és denunciat per qualsevol de les parts per a la seva revisió, com a mínim 2 mesos abans de la data del seu venciment inicial o de qualsevol de les seves pròrrogues.

Secció III

Prelació de normes, compensació, vinculació a la totalitat, absorció i garantia ad personam

Article 6

Prelació de normes

Les normes que conté aquest Conveni regulen les relacions laborals entre l'Empresa i el seu personal amb caràcter preferent i prioritari. Amb caràcter supletori, i pel que fa al que no preveu aquest Conveni, són aplicables l'Estatut dels treballadors i les disposicions de caràcter general.

Article 7

Compensació

Les condicions laborals i econòmiques pactades en aquest Conveni, valorades en conjunt i en còmput anual, compensen i substitueixen la totalitat de les que s'apliquen a l'Empresa, sigui quina sigui la seva naturalesa o l'origen de la seva existència.

Se n'exceptuen les comissions i els objectius.

Article 8

Absorció

Les condicions pactades en aquest Conveni són absorbides, fins on arribin, pels augments de qualsevol ordre o que sota qualsevol denominació acordin en el futur les autoritats competents.

Article 9

Garantia ad personam

Cal respectar les situacions personals que globalment i en còmput anual superin les que preveu aquest Conveni, i s'han de mantenir estrictament ad personam. Pel que fa a l'aspecte econòmic, cal respectar la quantitat econòmica concreta o bé la fórmula de càlcul específica, segons que s'hagi efectuat fins a aquesta data, i s'ha de mantenir estrictament ad personam en el cas concret o examinat individualment.

Secció IV

Comissió Paritària

Article 10

Comissió Paritària

En compliment del que disposa l'article 85 del Reial decret legislatiu 1/1995, s'estableix, per a la vigència i el compliment de les qüestions que es derivin de l'aplicació del Conveni, una Comissió Paritària que estarà formada per 3 representants de l'Empresa i per 3 representants legals dels treballadors.

Quan ho sol·liciti una de les parts, la Comissió Paritària s'ha de reunir conjuntament amb el president i, si s'escau, amb el secretari de la Comissió Deliberadora del Conveni Col·lectiu, els quals han d'exercir les funcions que els corresponguin. Si manquen aquests membres, la Comissió Paritària només es compondrà de la representació de totes dues parts assenyalades a l'apartat anterior, i els seus assessors.

Capítol II

Ascensos

Article 11

Cobertura de vacants i llocs de treball de nova creació

  1. El personal de plantilla de l'Empresa té dret preferent a les vacants que calgui cobrir i als llocs de treball de nova creació. En cas que no hi hagi un candidat idoni, i un cop efectuades les proves a què es refereixen els paràgrafs següents, l'Empresa pot recórrer a la contractació externa i/o a la subcontractació.

    L'Empresa està obligada a publicar en els taulers d'anuncis els llocs de treball vacants i els llocs de nova creació que es produeixin.

  2. La promoció interna a un nou lloc de treballo a un lloc vacant d'una categoria superior s'ha de fer d'acord amb les normes següents:

    1. El nomenament per a funcions de comandament recau sobre el personal que unilateralment designi la direcció de l'Empresa.

    2. Tots els altres ascensos s'han de fer per concurs-oposició, basat en mèrits i proves, d'acord amb els criteris que s'estableixen en el tercer i els apartats següents d'aquest article.

  3. La Direcció ha de publicar en els taulers d'anuncis les normes a què cal que s'ajusti el concurs-oposició mitjançant una convocatòria, de la qual cal lliurar amb antelació una còpia a la representació dels treballadors i en la qual han de constar aspectes com els següents:

    1. Denominació i descripció resumida de les funcions del lloc de treball, indicant-hi la unitat organitzativa a què pertany.

    2. Categoria del lloc de treball.

    3. Aptituds psicofísiques que exigeix el lloc de treball.

    4. Formació i experiència mínimes requerides.

    5. Si s'escau, programa de matèries sobre les qualshaurien de tractar les proves tècniques i pràctiques.

    6. Forma, termini i lloc de presentació de les sol·licituds i departament al qual han d'anar adreçades.

    7. Lloc, data i hora en què tindran lloc les proves i composició del tribunal qualificador.

    8. Període de formació i d'adaptació requerit per a la consecució definitiva dels drets inherents a l'obtenció de la categoria. En la fixació d'aquest període, seran els establerts per als períodes de prova en l'article 52 d'aquest Conveni col·lectiu.

  4. El tribunal qualificador ha d'estar compost de 4 membres, 2 d'ells elegits pel Comitè Intercentres d'entre tots els RLT i 2 més elegits per la Direcció de l'Empresa.

  5. La qualificació de mèrits i proves l'ha d'efectuar el tribunal seguint els criteris i les normes d'actuació següents:

    1. Examen mèdic. Es considera eliminatori. El servei mèdic d'empresa ha d'emetre el dictamen d'"apte" o "no apte".

    2. Les proves psicotècniques, que també es consideren eliminatòries, les ha de realitzar personal tècnic especialitzat en aquesta matèria, el qual també les ha de valorar entre 0 i 100 punts.

    3. Les proves de coneixements bàsics i específics i l'examen pràctic també tenen el caràcter d'eliminatoris. La seva realització s'ha d'encarregar a experts d'empreses amb les quals es col·labori en la confecció dels programes de formació contínua. Els mateixos experts han de valorar-ne els resultats entre 0 i 100 punts.

    Per poder ser declarats aptes, els concursants han d'obtenir més de50 punts en cadascuna de les puntuacions previstes per a les proves psicotècniques, l'examen de coneixements bàsics, l'examen de coneixements específics i l'examen pràctic.

  6. La selecció definitiva per cobrir la vacant anunciada en la convocatòriadel concurs-oposició es fa per acord unànime del tribunal qualificador. Si no s'arriba a un acord unànime, la plaça s'adjudica al candidat que hagi obtingut una puntuació més elevada sumant les qualificacions de les proves esmentades en els apartatsb) i c) del paràgraf 5.

  7. En el cas que, a criteri del tribunal qualificador, hi hagi més d'un candidat igualment idoni, cal triar el que acrediti una major antiguitat.

  8. Els llocs de treball de porter, cobrador, vigilant i persona dels encàrrecs els ha de cobrir el personal de l'Empresa que, a conseqüència d'un accident o alguna incapacitat, vegi disminuïdes les seves capacitats i, preferentment, les persones que no puguin exercir un altre ofici o ocupació amb rendiment normal per aquestescauses.

  9. Els ajudants ascendeixen a la categoria d'especialistes quan compleixen 4 anys d'antiguitat a l'Empresa.

    Capítol III

    Retribucions

    Secció I

    Disposicions generals

    Article 12

    Constitució

    La retribució consta del salari base i els seus complements o plusos, i correspon a la jornada completa i normal pactada en aquest Conveni.

    El personal que treballi a temps parcial tindrà la retribució proporcional a la jornada que realitzi.

    Article 13

    Forma de pagament

    Les retribucions es fan efectives per mesos, mitjançant un rebut oficial de salaris, signat pel treballador, en el qual s'inclouen tots els dies amb dret d'haver. El lliurament del rebut s'efectua en el centre de treball i dins de la jornada laboral.

    El pagament mensuals'efectua per transferència bancària, a través de l'entitat de crèdit que el treballador designi, almenys 3 dies...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR