Convenio colectivo - Autopista Terrassa-Manresa SA, Concessionària de la Generalitat de Catalunya (AUTEMA), Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2006
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4143 de 28/05/2004

RESOLUCIÓ TRI/1509/2004, d'1 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Autopista Terrassa-Manresa, SA, Concessionària de la Generalitat de Catalunya, per als anys 2003-2006 (codi de conveni núm. 0806732).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Autopista Terrassa-Manresa, SA, Concessionària de la Generalitat de Catalunya, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 9 de desembre de 2003, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Autopista Terrassa-Manresa, SA, Concessionària de la Generalitat de Catalunya per als anys 2003-2006 (codi de conveni núm. 0806732) al Registre de convenis dela Delegació Territorial de Treball i Indústria de Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 1 de març de 2004

Francisca Antolinos i Jiménez

Delegada territorial de Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Autopista Terrassa-Manresa, SA, Concessionària de la Generalitat de Catalunya, per als anys 2003-2006

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit territorial

El present Conveni afectarà tots els centres de treball constituïts i que puguin constituir-se a l'empresa.

Article 2

Àmbit personal

El present Conveni afectarà el personal de peatge i el personal de manteniment.

Article 3

Vigència i durada

Aquest Conveni entrarà en vigor el dia següent a la seva signatura, i les seves condicions econòmiques es retrotauran a l'1 de gener de 2003.

La seva durada serà fins al 31 de desembre de 2006, i s'entendrà automàticament prorrogat si no es denuncia.

Article 4

DenúnciaLa denúncia del Conveni haurà d'efectuar-se amb una antelació mínima de 3 mesos al seu terme o pròrroga en curs, mitjançant un escrit dirigit per qualsevol de les parts a l'altra, en els termes i formes legalment previstos.

En cas de denúncia seguiran vigents les clàusules normatives fins a la signatura d'un nou conveni, i perdran vigència les clàusules obligants.

Article 5

Compensació i absorció

Les condicions econòmiques convingudes són compensables en la seva totalitat amb les que anteriorment regien, tant les que deriven de millores pactades unilateralment amb l'empresa, de qualsevol tipus o naturalesa, com les que tinguin un origen legal.

Així mateix, si les disposicions legals futures impliquen variacions econòmiques en tots o alguns dels conceptes retributius pactats, aquests es consideraran absorbits per les millores establertes en aquest Conveni i únicament tindran eficàcia pràctica en la mesura que superin aquest Conveni en el seu còmput anual.

Article 6

Garantia "ad personam"

Es respectaran les situacions individuals que, en conjunt, siguin més beneficioses que les fixades en el present Conveni, en la mesura que superin les condicions econòmiques recollides en aquest.

Article 7

Vinculació a la totalitat

El pactat en el present Conveni forma un tot orgànic i indivisible i l'efecte de la seva aplicació serà considerat globalment; s'haurà de negociar en la seva totalitat si és modificat totalment o en part per la jurisdicció competent.

Article 8

Dret supletori

En el no previst en el present Conveni cal atenir-se al que disposen les normes vigents.

Article 9

Comissió Paritària

Es crea la Comissió Paritària d'aplicació i interpretació del Conveni. Aquesta Comissió estarà formada per 6 membres, a raó de 3 escollits entre els components de cadascuna de les representacions integrants de la Comissió Negociadora signant del present Conveni.

Correspon a aquesta Comissió conèixer i resoldre, si escau, totes les qüestions que se li presentin per a la interpretació i aplicació del present Conveni, la qual cosa es considera un tràmit previ abans d'acudir davant l'autoritat o jurisdicció competent.

El termini màxim de reunió de l'esmentada Comissió serà de 15 dies feiners a comptar des del dia següent a la recepció de la sol·licitud o petició per qualsevol de les parts. En la sol·licitud es determinarà les qüestions a tractar.

En el supòsit que la Comissió Paritària no es reuneixi en l'esmentat termini es considerarà realitzat el tràmit previ per accedir a l'autoritat laboral o jurisdicció social.

Capítol 2

Jornades, horaris i torns

Article 10

Jornada de treball

La jornada laboral en còmput anual serà de 1.776 hores per als anys 2003 a 2005, ambdós inclosos.

La jornada laboral encòmput anual per a l'any 2006 serà de 1.768 hores.

L'esmentada jornada l'efectuaran els diferents grups de la forma següent:

Cobradors de peatge a temps complet: la seva jornada s'estableix amb caràcter general en cicles de 6 dies de treball i 3 de descans o bé 5 de treball i 2 de descans, excepte l'entrada i la sortida dels períodes de vacances.

Personal de manteniment de pista a temps complet: pel que fa al personal de pista, la setmana generalitzada serà de 40 hores distribuïdes de dilluns a divendres. Els dissabtes i diumenges es cobriran amb torns rotatius de jornada setmanal; això vol dir que aquells treballadors que treballin dissabte i diumenge descansaran dilluns i dimarts de la setmana següent, de manera que hagin complert 80hores durant 2 setmanes.

Personal de manteniment de maquinària i comunicacions a temps complet: pel que fa a aquest personal, es realitzaran torns rotatius de dilluns a divendres i com a mínim un operari treballarà 8 hores el dissabte i 8 hores el diumenge, també rotativamet.

En qualsevol cas, els períodes de descans compensaran els diumenges, part corresponent a dissabtes i festius no recuperables de l'any.

En el supòsit que pel calendari assignat no s'arribés a la jornada anual, el treballador no estarà obligat a completar la diferència.

Article 11

Torns i horaris

Mentre es mantinguin les circumstàncies de trànsit actuals que no comportin variació de la base actual de la plantilla, s'estableix amb caràcter genèric els següents torns de treball:

11.1 Cobradors de peatge

Els torns de treball dels cobradors de peatge de plantilla base (és a dir els treballadors a temps complet i amb contracte indefinit amb AUTEMA) són els següents amb caràcter general:

Matí: de 7 a 15 hores.Tarda: de 15 a 23 hores.

Nit: de 23 a 7 hores.

Tanmateix, es podran establir torns de treball diferents dels anteriors quan les circumstàncies del servei això ho requereixin prèvia reunió amb el Comitè d'Empresa.

  1. Torns de matí i de tarda

    El personal s'adscriurà al torn de matí i al de tarda d'acord amb el que es preveu a la legislació vigent per a l'elecció de torns, és a dir, que s'accedirà per estricte ordre d'antiguitat en l'empresa, i, en cas de coincidència, per ordre de més edat.

    Amb excepció del que es pugui establir en relació amb la fixació del torn de nit l'any 2004, la possibilitat d'accedir a altres torns, actuals o que es puguin crear en el futur, serà per estricte ordre d'antiguitat a l'empresa entre el personal de cada àrea de peatge, i en cas de coincidència, per ordre de més edat. La durada d'aquest torn serà d'1 any amb caràcter rotatiu.

    En cas que no hi hagi un voluntari per cobrir aquest horari l'empresa designarà un treballador de la plantilla base, prèvia reunió amb el Comitè d'Empresa.

  2. Torns mixtos matí-tarda

    Com a conseqüència de l'acord de fixació del torn de nit i a l'efecte de cobrir les necessitats del servei, podran establir-se torns mixtos matí-tarda que es cobriran en primer lloc amb voluntaris, que en aquest cas conservaran el dret de permanència al dit torn amb caràcter preferent, si bé com a contrapartida estaran obligats a realitzar-lo fins que no es trobi un substitut. En cas de no haver-hi voluntaris l'empresa designarà, prèvia reunió amb el Comitè d'Empresa, un treballador de la plantilla base.

  3. Torn de nit:

    c.1) Àrea de Castellbell i el Vilar

    El torn de nit tindrà caràcter rotatiu anual. En atenció a la necessitat compartida per l'empresa i el Comitè que es fixinels torns de nit mitjançant personal contractat a aquest efecte, qualsevol contractació d'un nou cobrador a temps complet amb contracte indefinit es destinarà a prestar serveis de forma indefinida en el torn de nit. Tanmateix també es destinaran a l'efecte d'aquesta fixació tots els treballadors excedents (del 100% de jornada) quan sol·licitin la seva reincorporació, fins que tots els torns de nit d'aquest peatge quedin fixats.

    Igualment, en cas que l'empresa hagi de substituir un cobrador de Castellbell en situació d'incapacitat temporal de llarga durada, l'empresa podrà destinar el treballador contractat per realitzar la substitució a prestar els seus serveis al torn de nit.

    Mentre el torn de nit d'aquest peatge no quedi completament fixat, els llocs de treball nocturns de caràcter anual es cobriran mitjançant els cobradors de plantilla base amb caràcter rotatiu anual.

    Durant la vigència del Conveni, l'empresa es compromet a contractar un nou cobrador/a a temps complet per al peatge de Castellbell, que es destinarà a fixar un dels torns de treball del torn...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR