Convenio colectivo - Personal laboral del Consorci del Bages per a la Gestió de Residus, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2003
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4150 de 09/06/2004

RESOLUCIÓ TRI/1615/2004, de 23 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral del Consorci del Bages per a la Gestió de Residus per als anys 2003 i 2004 (codi de conveni núm. 0812872).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral del Consorci del Bages per a la Gestió de Residus subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 10 de setembre de 2003 i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004,de 9 de març, de reestructuració d'òrgans

territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral del Consorci del Bages per a la Gestió de Residus per als anys 2003 i 2004 (codi de conveni núm. 0812872) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 23 de març de 2004

Francisca Antolinos i Jiménez

Directora dels Serveis Territorials a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu del personal laboral del Consorci del Bages per a la Gestió de Residus per als anys 2003 i 2004.

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Finalitat

El present Conveni col·lectiu té com a objectiu primordial, que ha de presidir la seva interpretació i aplicació, l'assoliment de les finalitats següents:

1.1 La unificació de la normativa reguladora de les condicions de treball del personal laboral al servei del Consorci per donar solució als problemes de tot ordre que planteja la multiplicitat de reglamentacions de treball aplicables per aquests, atenent la seva peculiaritat de servei públic.

1.2 La uniformitat retributiva dels esmentats treballadors d'acord amb la relació de llocs de treball i taula salarial.

Article 2

Àmbits funcional i personal

2.1 El present Conveni serà d'aplicació a tot el personal en règim laboral que presta serveis retribuïts en el Consorci per a la Gestió de Residus.

2.2 Queda expressament exclòs d'aquest Conveni el personal designat per ocupar càrrecs de confiança, independentment que estigui inclòs, si s'escau, en el règim general de la Seguretat Social.

Article 3

Vigència i duració

3.1 El present Conveni entrarà en vigor a partir de la firma pels delegats dels treballadors i l'aprovació pel Consell Plenari del Consorci. No obstant això, els seus efectes econòmics es retrotrauran a l'1 de gener de 2003, i fins el 31 de desembre de 2004, ambdues dates incloses; es prorrogaran tàcitament per successius períodes d'una anualitat si no és objecte de denúncia per a la seva revisió (o rescissió en el cas d'incompliment de normes de rang superior que es puguin dictar en el futur) amb com a mínim 3 mesos d'antelació a la data del venciment inicial o a la de qualsevol de les seves pròrrogues. La Comissió Negociadora haurà de quedar constituïda amb 1 mes d'antelació a la conclusió de la vigilància del Conveni col·lectiu.

3.2 En el supòsit que es produeixin les pròrrogues tàcites previstes en el paràgraf anterior, les retribucions del personal afectat pel present Conveni es fixaran d'acord amb la normativa aplicable a tot el personal dependent del Consorci al qual sigui d'aplicació aquest Conveni.

Article 4

Compensació, absorció, vinculació a la totalitat

4.1 Les condicions pactades en aquest Conveni es consideren mínimes i, en conseqüència, qualsevol pacte més favorable establert entre treballadors i Consorci prevaldrà sobre el que aquí s'estableixi, sempre que no es vulneri el dret laboral o qualsevol llei o decret que es refereixi al personal al servei de l'Administració local. No obstant això, les condicions retributives que s'estableixin en el present Conveni col·lectiu compensaran i absorbiran, en conjunt anual, les que existeixin al Consorci a l'entrada en vigor del Conveni, sigui quina sigui la seva naturalesa o el seu origen.

4.2 Les millores retributives i les condicions de treball que es puguin promulgar en el futur per disposició legal només tindran eficàcia i s'aplicaran quan, considerades en còmput anual, superin les condicions d'aquest Conveni, també valorat en còmput anual i global.

Capítol 2

Plantilla i relació de llocs de treball

Article 5

Proves selectives i contractacions

5.1 Les proves per a l'accés a les places vacants es realitzaran amb regularitat anual, incloent-se a l'oferta d'ocupació pública del Consorci. Per a la convocatòria i desenvolupament d'aquestes proves cal atenir-se a la normativa vigent.

5.2 El Consorci sotmetrà a la consulta dels representants dels treballadors l'expedient que es trameti per a l'aprovació i elaboració de les bases que han de regir les proves selectives per proveir els llocs de treball inclosos en l'oferta d'ocupació pública i així mateix emetrà informe previ a l'elaboració de l'esmentada oferta d'ocupació.

5.3 En els òrgans de selecció, tant per a la contractació indefinida com temporal, s'integrarà un representant del personal.

5.4 En totes les proves de selecció de personal que es convoquin mitjançant concurs, concurs oposició o oposició lliure, a les quals es presenti el personal d'aquest Consorci, es tindran en compte els següents criteris: antiguitat, serveis prestats a l'Administració pública, experiència laboral en l'empresa privada, titulació i qualsevol altre que s'estimi convenient i que es reculli a les bases que s'elaborin. En tot cas es garantiran els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat, així com el de publicitat.

5.5 Tot el personal de nou ingrés quedarà sotmès a un període de prova de la durada següent:

  1. Sis mesos per als tècnics titulats.

  2. Tres mesos per als treballadors qualificats.

  3. Un mes per al personal no qualificat.

    5.6 Tots els contractes de treball de qualsevol modalitat o característiques s'hauran de formalitzar per escrit.

    5.7 Preavís de cessament:

    Els treballadors que desitgin cessar voluntàriament en el servei del Consorci estan obligats a posar-li-ho en coneixement complint els següents terminis de preavís:

  4. Personal no qualificat, 15 dies.

  5. Administratius i personal qualificat, 1 mes.

  6. Tècnics i titulats, 2 mesos.

    L'incompliment de l'obligació de preavís amb la dita antelació...

    Capítol 3

    Calendari laboral i règim horari

    Article 6

    Calendari

    6.1 Són laborables tots els dies de l'any excepte els relacionats a continuació, els quals es consideraran festius:

  7. Cinquanta-dos diumenges

  8. Les 12 festes oficials que fixa la Generalitat de Catalunya.

  9. Les 2 festes locals fixades per l'Ajuntament de Manresa i recollides al calendari de la Generalitat.

    Al personal que no està sotmès a torns festius i que per necessitats del servei hagi de treballar en dia festiu, se li ho compensarà amb llicència de 2 dies retribuïts en un termini màxim de 30 dies o mitjançant l'abonament d'hores extraordinàries dins els límits legals, a criteri i opció de l'empresa. A discreció de l'empresa, la jornada festiva es podrà acumular a les vacances.

    Quan els dies festius treballats corresponguin a les festes locals, la forma de compensació serà únicament la de la llicència de 2 dies retribuïts per 1 dia treballat, acumulables, a opció del treballador, al període de vacances.

    En el cas d'optar l'empresa per l'abonament d'hores extraordinàries, és a dir, realitzades pel treballador efectivament superant la jornada normal de treball, s'abonarà, en el cas que s'efectuï en dia festiu,multiplicant el salari corresponent a cada hora ordinària per 250 i dividint per 100, i si s'efectua en dia no festiu, multiplicant el valor del salari corresponent a cada hora ordinària per 175 i dividint per 100.

    En cap cas s'excediran els límitsprevistos en la legislació laboral respecte de la realització d'hores extraordinàries.

    6.2 L'abonament de les hores extres meritades segons l'apartat anterior s'efectuarà amb periodicitat mensual i, concretament, en la nòmina del mes següent al que s'hagin fet...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR