Convenio colectivo - Personal laboral de l'Ajuntament de la Jonquera, Gerona
Inicio de Vigencia | 1 de Enero de 2004 |
Fin de Vigencia | 31 de Diciembre de 2005 |
Publicado en | Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4156 de 17/06/2004 |
RESOLUCIÓ TRI/1714/2004, de 26 d'abril, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de condicions de treball del personal laboral de l'Ajuntament de la Jonquera per als anys 2004-2005 (codi de conveni núm. 17000962).
Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de la Jonquera, subscrit, d'una banda, pels representants de l'Ajuntament i, de l'altra, pels del personal laboral, el dia 20 de febrer de 2004, i d'acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 326/1998, de 24 de desembre; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,
Resolc:
.1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de la Jonquera per als anys 2004-2005 (codi de conveni núm. 17000962) al Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball i Indústria a Girona.
.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquests Serveis Territorials.
.3 Disposar que el Conveni esmentates publiqui en el DOGC.
Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.
Girona, 26 d'abril de 2004
Núria Arnay i Bosch
Directora dels Serveis Territorials
a Girona en funcions
Transcripció literal del text signat per les parts
CONVENI
col·lectiu de condicions de treball del personal laboral de l'Ajuntament de la Jonquera per als anys 2004-2005
Capítol 1
Condicions generals
Article 1
Finalitat
L'objecte del present Conveni és regular les condicions de treball delpersonal laboral.
Article 2
Àmbit personal i funcional
El Conveni s'ha d'aplicar en tot el seu contingut al personal laboral que ocupi plaça amb caràcter fix, en plantilla, sense perjudici de les prescripcions que vinguin determinades per precepte legal exprés i imperatiu. S'ha d'aplicar, amb les excepcions derivades de la temporalitat, al personal laboral temporal que estigui ocupant vacants de la plantilla i al personal eventual que porti un mínim de 12 mesos.
Article 3
Àmbit temporal
La durada d'aquest Conveni és de 2 anys i la vigència és de l'1 de gener de 2004 fins al 31 de desembre de 2005.
S'ha de prorrogar per reconducció tàcita per períodes de 2 anys si cap de les dues parts no comunica denúncia 2 mesos abans de la data esmentada.
Quan una de les dues parts denunciï el Conveni, aquest ha de romandre en vigor fins que s'aprovi un nou Conveni.
Article 4
Vigència de les condicions més beneficioses
Es garanteix el respecte als drets adquirits mitjançant qualsevol contracte, acord o disposició que no vulneri el dret administratiu. Qualsevol pacte o disposició posterior més favorable ha de prevaler sobre el que s'estableix aquí.
Article 5
Absorbibilitat
Les disposicions legals futures que impliquin variació econòmica, en tots o en alguns dels preceptes retributius existents o per creació d'altres de nous, únicament tenen eficàcia pràctica si, globalment considerats i sumats als vigents amb anterioritat al Conveni, superen el nivell total d'aquest. En cas contrari, s'han de considerar absorbits per les millores aquí acordades.
Article 6
Comissió Mixta d'Interpretació
Les parts signants han de constituir una Comissió Mixta, que s'ha de formar abans dels 15 dies següents a la seva entrada en vigor, per tal de resoldre els conflictes d'interpretació de caràcter general que li sorgeixin o li siguin sotmesos. També ha de tenir les altres funcions que en el present s'hi preveuen.
Aquesta Comissió ha de ser paritària, ha d'estar integrada per 1 representant de l'Ajuntament i 1 per part dels treballadors. Ambdues parts poden acompanyar-se de 2 assessors, amb veu i sense vot. La Comissió ha de fer reunions ordinàries semestralment, i extraordinàries, si ho acorden les parts, en cas de raons d'urgència reconeguda.
Capítol 2
Condicions econòmiques
Article 7
Retribucions
L'estructura i el règim de les retribucions, adaptades al sistema establert en el Reial decret 861/1986, són les que consten, per desglossament de conceptes i quantitats, en les taules salarials generals annexes de llocs de treball vigents. En conseqüència, tot el personal es troba classificat en algun dels grups A, B, C, D i E a què es refereix l'article 25 de Llei 30/1984, de 2 d'agost.
L'antiguitat ha de ser segonstriennis i pels imports fixats per als funcionaris en la Llei de pressupostos de l'Estat, segons els diferents grups retributius.
Si a final d'any, l'Estat o la Generalitat acorden incrementar el salari o fer una sola paga per compensar la pèrdua de poder adquisitiu entre l'IPC previst i l'IPC real d'aquell any, tot el personal laboral inclòs en el Conveni ha de gaudir de les mateixes condicions que la resta de treballadors públics estatals, autonòmics i locals.
Article 8
Complement de destí
Els complements personals genèrics sorgits d'aplicar el sistema retributiu implantat pel Reial decret 861/1986, estan subjectes als increments retributius corresponents i s'apliquen per cada categoria professional que apareix afectada en les taulessalarials.
Article 9
Complements específics
Els complements específics de dedicació, penositat, perillositat i incompatibilitat consten, en l'estructura i la quantitat, en les taules salarials annexes, i els de responsabilitat i dificultat tècnica són els que estableixen els llocs de treball vigents.
Article 10
Pagues extraordinàries
Les pagues extraordinàries són 2 a l'any i s'han d'acreditar els mesos de juny i de desembre. L'import és, durant el període de vigència del Conveni, la pagacompleta de la mensualitat que tingui fixada cada treballador.
Els treballadors de nou ingrés han de cobrar la part proporcional del temps treballat.
Article 11
Hores extres
L'hora extra diürna s'ha de computar el 75% més del preu d'1 hora ordinària bruta de cada treballador.
L'hora extra nocturna (de les 22.00 a les 06.00 h) o en dia festiu s'ha de computar el 100% més del preu d'1 hora ordinària bruta de cada treballador.
Les hores extres es poden computar, també, amb hores de lleure, en la mateixa proporció.
Article 12
Gratificacions per serveis extraordinaris
Es pot requerir el personal laboral, en casos excepcionals, per portar a terme treballs fora de la jornada habitual, per necessitats específiques del servei. S'ha de tendir a que els anomenats serveis siguin només en casos molt justificats i amb una antelació raonable.
L'oferiment de serveis especials o extraordinaris s'ha de fer a tot el personal que estigui en condicions de fer el treball previst.
La valoració dels serveis especials o extraordinaris l'ha de efectuar la Comissió Mixta i tenint en compte el previst per la legislació laboral en aquest sentit. De comú acord amb el treballador afectat, també es poden compensar els serveis extraordinaris amb horeso dies de descans .
Article 13
Indemnització per...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba