Convenio colectivo - PersonalLlaboral del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4203 de 24/08/2004

RESOLUCIÓ TRI/2266/2004, de 28 de juny, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 4302172).

Vist el text del Conveni Col·lectiu de treball del personal laboral del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, subscrit per les parts negociadores en data 25 de març de 2004, i presentat per les mateixes parts en data 2 de juny de 2004, i de conformitat amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni Col·lectiu de treball del personal laboral del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 4302172), en el Registre de convenis dels Serveis Territorials Treball i Indústria a Tarragona.

.2 Disposar-ne la publicació al DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu.

Tarragona, 28 de juny de 2004

Josep Maria Solanes Segura

Director dels Serveis Territorials

a Tarragona

Transcripció del text literal signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, per als anys 2004-2007

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

El present Conveni afecta tot el personal laboral en situació de servei actiu al Consell Comarcal de la Conca de Barberà.

Article 2

Àmbit temporal, vigència, durada, denúncia i pròrroga

Aquest Conveni entrarà envigor en la data de la seva aprovació pel Ple del Consell Comarcal de la Conca de Barberà, el dia 25 de març de 2004.

Durada: La durada d'aquest Conveni serà fins al 31 de desembre de 2007.

Les condicions previstes en aquest Conveni es mantindran vigents una vegada conclosa la durada d'aquest, mentre durin les negociacions i fins la signatura del nou conveni.

Article 3

Comissió de seguiment

Es crea la Comissió de Seguiment per a la vigilància i compliment del conveni. Estarà formada per 2 representants de cadascuna de les parts negociadores d'aquest Conveni. Correspon a la Comissió la funció d'assessorar i informar el Consell i els òrgans de representació del personal sobre la interpretació de les clàusules del conveni, les incidències que es produeixin, la vigilància del que s'ha pactat, l'estudi de l'evolució de les relacions entre les parts contractants i, en general, de les activitats que afavoreixin la millor eficàcia pràctica del conveni.

Les funcions i activitats d'aquesta Comissió no obstaculitzaran en cap cas el lliure exercici de les jurisdiccions administratives i contencioses previstes als textos legals.

La Comissió es reunirà les vegades que calgui a petició de qualsevol de les parts. S'estendran actes de les reunions, en les quals s'indicaran els acords presos dins de la seva competència i, si escau, els vots particulars degudament motivats.

Capítol 2

Règim de treball

Article 4

Jornada laboral

  1. S'estableix la jornada laboral de treball en 37,5 hores setmanals, per a tot el personal afectat per aquest Conveni.

    Durant el període comprès entre el dia 1 de juny i el 15 de setembre l'horari serà intensiu, tota la jornada laboral es farà al matí. Si bé tot el personal haurà de treballar una tarda a la setmana entre dilluns i dijous, que s'establirà en funció del servei i per a una major atenció al públic, excepte durant el mes d'agost.

  2. Distribució de la jornada laboral i horaris:

    1. La distribució de la jornada i horaris seran establertes en funció de les necessitats de cada lloc de treball, que vindran determinades pel Consell Comarcal de la Conca de Barberà.

    2. En el cas que sigui necessari realitzar modificacions de tipus de jornada i horaris, s'establirà un procés de negociacióprevi amb els representats dels treballadors, per analitzar la seva raonabilitat i aplicació.

    3. Són criteris de distribució de jornada i horaris, que queden fixats en aquest moment, les següents opcions:

      Opció A)

      Matins: de 9 h a 14 h.

      Tardes: de 15.30 h a 19 h.

      Divendres: de 9 h a 15 h.

      Una tarda festiva setmanal (a més del divendres) amb l'horari de 9 h a 15 h.

      Per a la realització de la segona tarda de festa es proposa un torn rotatori anual on es tindran en compte, per una part, lesnecessitats dels llocs de treball i també els serveis d'atenció al públic.

      Opció B)

      De dilluns a dijous:

      Dos dies:

      Matí: de 8.30 a 14 hores.

      Tarda: de 15.30 a 19 hores.

      Dos dies: de 8.30 a 15 hores.

      Els divendres al matí: de 8.30 a 15 hores.

      Per a la realització de les dues tardes lliures, entre dilluns i dijous, s'establirà un torn rotatori anual el qual tindrà en compte les necessitats dels llocs de treball i els serveis d'atenció al públic.

      Opció C)

      De dilluns a dijous:

      matins:de 9 a 14 hores.

      1 tarda: de 15 a 19 hores.

      3 tardes: de 15 a 17.30 hores.

      Els divendres : de 9 a 15 hores.

      Horari d'estiu:

      Mesos de juny, juliol i mig setembre:

      4 dies a la setmana: de 8.30 a 15 hores.

      1 dia a la setmana (no divendres):

      de8.30 a 14 hores.

      de 15.30 a 19 hores.

      Mes d'agost: de 8 a 15 hores.

      La tarda que s'ha de treballar a la setmana s'establirà també en funció del servei i d'una major atenció al públic.

    4. Amb caràcter general, el personal que realitza jornada completa disposa de 30 minuts diaris per esmorzar, els quals s'hauran de fer en dos torns consecutius entre les 10 i les 11 hores del matí, tenint en compte les necessitats del servei i que siguin, més o menys, iguals en nombre de persones.

    5. Aquestes disposicions no afecten les unitats, oficines, centres i llocs de treball en què per les seves característiques especials l'horari requereix adaptacions específiques per garantir el funcionament concret del servei.

      Article 5

      Calendari laboralEl calendari de dies festius serà el següent:

  3. Les festes que disposi el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

  4. Les festes locals aprovades per l'Ajuntament de Montblanc.

  5. Les tardes anteriors a les festivitats de Divendres Sant, Nadal, Cap d'Any i Reis l'horari serà de matí, de 9 a 13 hores. Les tardes de les vigílies de festa següents: Dijous Sant, Nadal, Cap d'Any i Reis que es tancarà a les 13 hores.

    D'altra banda, les vigílies de la festa major de Montblanc i de la Diada Nacional de Catalunya, així com el dia 7 de desembre, la jornada laboral serà de matí de 9 a 15 hores.

    Article 6

    Vacances

    Les vacances del personal tindran una durada de 22 dies laborables, o dels dies que en corresponguin en proporció al temps transcorregut en situació de servei actiu inferior a un any.

    Les vacances es faran dins de l'any natural amb el termini màxim del 20 de gener de l'any següent. No obstant això, en els casos de llicència de maternitat es podran fer a continuació d'aquesta.

    La sol·licitud dels períodes anuals de vacances s'ha d'efectuar abans del 15 de maig de cada any, a fi que la Gerència, en funció de les peticions del personal i les necessitats dels servies, les aprovi i elabori el pla anual de vacances.

    En el cas d'instal·lacions o serveis...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR