Convenio colectivo - FCC Medio Ambiente SA (servei de recollida de residus sòlids urbans, de neteja pública viària i gestió de la deixalleria de El Prat de Llobregat), Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2004
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4206 de 27/08/2004

RESOLUCIÓ

TRI/2283/2004, de 5 de maig, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Urbaser, SA, i Servicios Especiales de Limpieza, SA (servei de neteja pública i neteja d'edificis i dependències municipals del Prat de Llobregat), per als anys 2001-2004 (codi de conveni núm. 0812893).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Urbaser, SA, i Servicios Especiales de Limpieza, SA (servei de neteja pública i neteja d'edificis i dependències municipals del Prat de Llobregat), subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 31 de maig de 2002, i d'acord amb el que disposen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 dedesembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat,

modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Urbaser, SA, i Servicios Especiales de Limpieza, SA (servei de neteja pública i neteja d'edificis i dependències municipals del Prat de Llobregat), per als anys 2001-2004 (codi de conveni núm. 0812893) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 5 de maig de 2004

Francisca Antolinos i Jiménez

Directora dels Serveis Territorials a Barcelona

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de les empreses Urbaser, SA, i Servicios Especiales de Limpieza, SA (serveis de neteja pública i neteja d'edificis i dependències municipals del Prat de Llobregat), per als anys 2001-2004

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit d'aplicació

Aquest Conveni és d'aplicació a tot el personal de les empreses Urbaser, SA i Servicios Especiales de Limpieza, SA (SELSA) que presta els seus serveis en les concessions de neteja pública i neteja d'edificis i dependències municipals al Prat de Llobregat.

Article 2

Vigència

Aquest Conveni entra en vigor, a tots els efectes, el dia de la seva signatura, excepte les condicions econòmiques, que es retrotreuen a l'1 de gener de 2001.

Article 3

Durada

La durada d'aquest Conveni és de 4 anys, per la qual cosa el seu venciment és el dia 31 de desembre de 2004.

Article 4

Pròrroga

Aquest Conveni s'entén prorrogat, per tàcita reconducció, si qualsevol de les parts no formula denúncia per a la seva rescissió amb 1 mes d'antelació a la data de la seva expiració.

Article 5

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i, a l'efecte de la seva aplicació pràctica, han de ser considerades globalment.

Article 6

Absorció i compensació

Les retribucions establertes en aquest Conveni compensen i absorbeixen totes les existents en el moment de la seva entrada en vigor, siguin quins siguin la seva naturalesa i el seu origen.

Els augments de retribucions que puguin produir-se en el futur per disposicions legals de general aplicació, conveni col·lectiu o contractes individuals, només poden afectar les condicions pactades en aquest Conveni quan, considerades globalment i anualment les noves retribucions, superin les aquí pactades. En cas contrari han de ser compensades o absorbides per aquestes últimes, i aquest Conveni s'ha de mantenir amb els mateixos termes i la forma i condicions en què quedi pactat.

Article 7

Comissió Paritària

Queda establerta la Comissió Mixta, que té al seu càrrec les següents funcions:

  1. Interpretació del Conveni.

  2. Requeriment de les parts. Ha de mitjançar, conciliar o arbitrar en el tractament i solució de totes les qüestions i conflictes de caràcter col·lectiu que puguin suscitar-se.

  3. És preceptiva la reunió de la Comissió Mixta abans de l'inici de la vaga.

  4. Vigilància del compliment del que s'ha pactat.

    Composició

    La Comissió Mixta està composta per 2 representants de l'empresa Urbaser, SA, 2 representats de SELSA i 2 representants sindicals de cada una de les empreses; entre ells s'ha d'elegir un secretari. Poden utilitzar els serveis ocasionals o permanents d'assessors, els quals són designats lliurement per les parts.

    Procediment

    Els assumptes se sotmeten a la consideració de la Comissió Mixta a proposta del comitè d'empresa o de la direcció de l'empresa.

    Perquè les sessions de l'esmentada Comissió siguin vàlides, hi han de ser presents tots els seus membres, els d'ambdues empreses i els d'ambdues representacions sindicals, quan l'assumpte afecti qüestions generals del Conveni; quan l'assumpte afecti qüestions relatives a una de les seccions, és vàlida la sessió si només té la presència de les representacions que corresponguin a aquesta secció.

    Els assumptes sotmesos a la Comissió Mixta han de ser resolts en el termini màxim de 10 dies.

    Pot convocar la Comissió Mixta qualsevol de les parts que la integren indistintament.

    Els acords adoptats per unanimitat de la Comissió Mixta són vinculants i de compliment obligatori per a ambdues parts.

    Davant la manca d'acord amb la Comissió Mixta sobre qualsevol de les qüestions de la seva competència, ambdues parts han d'assumir l'Acord interprofessional de Catalunya subscrit per Foment del Treball Nacional i els sindicats CCOO i UGT de Catalunya en data 7 de novembre de 1990 i publicat al DOGC de 23 de gener de 1991, sobre el Tribunal Laboral de Conciliació, Mediació i Arbitratge de Catalunya, i també el seu reglament de funcionament, publicat al DOGC de 12 de febrer de 1992.

    Article 8

    Legislació supletòria

    En tot el que no preveu aquest Conveni, el personal de recollida d'escombraries i neteja viària té com a dret supletori el Conveni general del sector de neteja pública i viària, de regs, de recollida, tractament i eliminació de residus i de neteja i conservació de clavegueram.

    El personal de neteja d'edificis i dependències municipals té com a dret supletori el Conveni de neteja d'edificis i locals de la província de Barcelona, i de forma expressa, pel que fa a disciplina laboral i normes relatives a la subrogació, el que preveuen l'article 43 i els annexos 1 i 2.

    Tots els col·lectius també tenen com a dret supletori la resta de disposicions vigents.

    Capítol 2

    Jornada laboral

    Article 9

    Jornada laboral

    1. Personal de recollida d'escombraries

    A causa que el sistema de treball obliga aquest personal a realitzar-lo pel sistema de rotació, s'han de fer torns de 6 dies de treball i 2 dies de descans. D'acord amb els pactes de modificació de condicions de treball signats entre les parts, la prestació dels serveis de recollida d'escombraries i el seu horari de prestació queden supeditats a l'autorització de l'Ajuntament del Prat de Llobregat.

    Horari de treball:

  5. Equips que treballen en horari nocturn a raó de 7 hores diàries (inclosos els equips de rentada de contenidors): de 22 a 5 hores.

  6. Personal de brigada de mobles: la jornada i l'horari són els mateixos que per al personal de neteja viària del torn diürn.

    1. Personal de neteja viària

    La jornada de treball és de 40 hores setmanals, distribuïdes de dilluns a dissabte d'acord amb el següent quadre horari:

  7. General:

    De dilluns a divendres: de 7.00 a 14.00 hores.

    Dissabte: de 7.00 a 12.00 hores.

    Mercat:

    El mateix horari que els anteriors a excepció del dijous:

    Matí: de 7.00 a 11.00 hores.

    Tarda: de 14.00 a 17.00 hores.

  8. Equips tarda:

    De dilluns a divendres: de 14.00 a 21.00 hores.

    Dissabte: de 12.00 a 17.00 hores.

  9. Equips nit:

    De dilluns a divendres: de 22.00 a 5.00 hores

    Dissabte: de 22.00 a 3.00 hores.

    El personal disposa de 30 minuts per a l'entrepà o el sopar, si s'escau, que es compten com a temps de treball.

    1. Personal de neteja d'edificis i dependències municipals:

      La jornada de treball és de 40 hores setmanals, distribuïdes de dilluns a divendres o de dilluns a dissabte o diumenge. L'horari ha de ser acordat per les parts per a cada un dels centres.

      El personal que faci una jornada de 5 o mes hores de treball continuades ha de disposar de 30 minuts per a l'entrepà.

      Partint dels acords de data 19 de desembre de 2001, es procedeix a reduir la jornada laboral en els termes que s'expressen a continuació:

    2. Personal de recollida d'escombraries

  10. Any 2002:

    La jornada de treball és de 1.711 hores anuals, a raó de 7 hores per cada un dels 244,5 dies de treball efectiu que s'assignen a aquest personal. La reducció de jornades de treball durant l'any 2002 és d'1 dia.

  11. Any 2003:

    La jornada de treball és de 1.690 hores anuals, a raó de 7 hores per cada un dels 241,5 dies de treball efectiu que s'assignen a aquest personal. La reducció de jornades de treball durant l'any 2003 és de 3 dies.

  12. Any 2004:

    La jornada de treball és de 1.655 hores anuals, a raó de 7 hores per cada un dels 236,5 dies de treball efectiu que s'assignen a aquest personal.La reducció de jornades de treball durant l'any 2004 és de 5 dies.

  13. Any 2005:

    La jornada de treball és de 1.634 hores anuals, a raó de 7 hores per cada un dels 233,5 dies de treball efectiu que s'assignen a aquest personal. La reducció de jornades de treball durant l'any 2005 és de 3 dies.

  14. Any 2006:

    La jornada de treball és de 1.620 hores...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR