Convenio colectivo - Personal funcionari de l'Ajuntament de Subirats, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4248 de 27/10/2004

RESOLUCIÓ

TRI/2865/2004, de 21 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Subirats per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0812942).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Subirats subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 16 d'abril de 2004 i d'acord amb el que disposen l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol, sobre negociació col·lectiva i participació en la determinació de les condicions de treball dels empleats públics (BOE núm. 173, de 20.7.1990), en relació amb el que estableixen la disposició final 1.2 de la Lleiorgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, dereestructuració

d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat;

Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990 esmentada,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Subirats per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0812942) al Registre dels Serveis Territorials del Departament Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 21 de juny de 2004

Francisca Antolinos i Jiménez

Directora dels Serveis Territorials

a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

de les condicions de treball pel personal funcionari de l'Ajuntament de Subirats per als anys 2004-2007

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit territorial i personal

  1. El present Conveni afecta el personal funcionari de l'Ajuntament de Subirats integrats en la seva pròpia plantilla.

Article 2

Àmbit temporal

  1. La vigència d'aquest Conveni serà des del dia 1 de gener de 2004 al 31 desembre de 2007, excepció feta d'aquells articles en els quals s'especifiqui una data de vigència diferent.

  2. Aquest Conveni quedarà prorrogat tàcitament per períodes anuals successius, llevat de denúncia expressa d'una de les parts, que efectuarà per escrit la part denunciant a l'altra, amb expressió de les matèries objecte de denúncia i negociació, i amb l'antelació d'1 mes a la data de finalització de la vigència del Conveni.

  3. Això no obstant, en l'endemig de l'aprovació d'un nou Conveni, el present mantindrà la seva vigència en totes aquelles previsions que fàcticament i jurídicament siguin de possible aplicació.

  4. Elpresent Conveni serà vàlid quan degudament signat per les parts hagi estat aprovat pel Ple de la corporació.

Article 3

Clàusula de garantia, compensació i absorció

  1. Es garanteix el respecte als drets legalment adquirits per qualsevol acord o disposició anterior a l'entrada en vigor d'aquest Conveni que no vulneri la legalitat vigent, a nivell administratiu o econòmic. Qualsevol acord posterior més favorable prevaldrà sobre el que s'estableix en aquest Conveni, tenint en compte que per a laseva validesa i eficàcia serà necessària l'aprovació expressa i formal dels òrgans competents, en el seu àmbit respectiu.

  2. Les condicions i millores resultants d'aquest Conveni són compensables en la seva totalitat amb les que anteriorment fossinvigents mitjançant condicions pactades, acord de la corporació, imperatiu legal de qualsevol naturalesa, o per qualsevol altra motiu.

Article 4

Comissió Paritària de Seguiment

  1. Queda constituïda una Comissió Paritària de Seguiment d'aquest Conveni, formada per 2 persones, per part de les centrals sindicals signants 2 persones, designats per aquestes, i com a representants de la corporació 2 persones, designades per l'alcalde.

  2. La Comissió realitzarà reunions ordinàries trimestralment, iextraordinàriament i a petició d'alguna de les parts, quan sigui necessari, i sempre que sigui possible, en el termini de 2 dies hàbils comptats a partir de la petició.

  3. Les funcions de la Comissió Paritària de Seguiment seran: l'estudi, interpretació, seguiment, vigilància, conciliació en els conflictes o discrepàncies sobre aquest i posterior desenvolupament dels pactes que figuren en el present Conveni.

  4. Actuarà com a secretari de la Comissió una persona designada per la corporació, amb veu i vot.

  5. Les normes de funcionament de la Comissió Paritària de Seguiment s'establiran de mutu acord.

  6. En el cas de manca d'acord respecte als temes plantejats en el si de la Comissió, d'acord amb les seves funcions, ambdues parts els plantejaran novament davant el CEMICAL a petició de qualsevol de les parts.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 5

Modalitats d'accés a la funció pública i participació dels representats de personal

  1. L'accés a la funció pública de l'Ajuntamentde Subirats es realitzarà mitjançant les proves i els procediments assenyalats a la normativa legal que la regula, i la seva materialització es programa amb l'oferta pública anual d'ocupació que conté les places vacants a proveir.

  2. En tots els tribunals que judicaran les proves per a l'accés a les places vacants de la plantilla, l'Ajuntament designarà un membre de la plantilla a proposta dels representants sindicals, per actuar com a vocal. L'esmentat representant del personal haurà de tenirtitulació acadèmica o professional d'igual o superior nivell a l'exigida per accedir a la plaça que es convoqui.

  3. El representant sindical dels funcionaris serà puntualment informat de la composició nominal dels tribunals, de les proves d'accés, les bases de les convocatòries, lloc, data i hora dels exercicis i des les incidències esdevingudes.

Article 6

Nomenaments interins

  1. Els nomenaments interins s'efectuaran mitjançant proves públiques amb bases ajustades als continguts mínims fixats per la normativa legal vigent. Així mateix la corporació contractarà treballadors sense seguir els tràmits de convocatòria pública en els casos de màxima urgència i per a necessitats del servei, d'acord amb els requisits legalment establerts.

  2. Les convocatòries específiques podran incloure entrevistes amb els candidats, per determinar del seu nivell de formació, comprovacions de caràcter pràctic per valorar els nivells d'experiència per valorar capacitats i adequacions als llocs a proveir.

Article 7

Discussió pressupostària i oferta d'ocupació anual

  1. Els representants sindicals del personal funcionari i les centrals sindicals representatives rebran el projecte de pressupost del capítol 1, per tal de poder formular esmenes en totallò que afecti les condicions de treball dels funcionaris de la corporació, perquè puguin ser tingudes en compte abans de l'aprovació del pressupost de la corporació.

  2. La plantilla serà la que en cada moment resulti adequada per al bon funcionament dels serveis públics que hagi d'atendre la corporació.

  3. Les centrals sindicals representatives seran informades i escoltades respecte a l'oferta pública d'ocupació de l'Ajuntament, abans de ser aprovada pel Ple de la corporació.

  4. L'oferta pública contemplarà que en primer lloc les places vacants es cobreixin per promoció interna i, en cas de no ser cobertes per aquesta via, seran ofertades d'oposició lliure.

Article 8

Definició del lloc de treball i de funcions

  1. La relació de llocs de treball de l'Ajuntament establirà per a cada lloc de treball tipus, les especificacions següents:

    a) La denominació i el seu enquadrament orgànic.

    b) Les característiques essencials del seu lloc, incloent-hi les funcions atribuïdes.

    c) Els requisits exigits per ocupar-lo.

    d) La forma de provisió.

    e) Les característiques retributives.

    f) El nivell de classificació.

  2. Abans de l'aprovació de nous llocs de treball tipus, la corporació negociarà amb les centrals sindicals representatives les seves característiques retributives i els requisits i forma de provisió.

  3. La corporació lliurarà a les centrals sindicals representatives les actualitzacions periòdiques de la relació de llocs de treball, abans de la seva aprovació pel Ple de l'Ajuntament.

  4. La corporació facilitarà, a tot treballador o central sindical representativa que ho sol·liciti, la definició corresponent del seu lloc de treball i les seves funcions específiques. La resposta a aquesta sol·licitud es donarà en un temps màxim de 2 mesos des de la data de la seva recepció al Registre general de la corporació.

Article 9

Canvis organitzatius

Les modificacions de les condicions de treball dels treballadors, com a conseqüència d'un canvi organitzatiu, requeriran que siguin informades a les centrals sindicals signants d'aquest Conveni, dels aspectes relatius a les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR