Convenio colectivo - Personal Laboral de l'Ajuntament de Banyoles, Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4259 de 12/11/2004

RESOLUCIÓ

TRI/3050/2004, de 14 d'octubre, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Banyoles per als anys 2004-2007 (codi de conveni 1700762).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Banyoles, subscrit, d'una banda, pels representants de l'Ajuntament i, de l'altra, pels del personal laboral, el dia 6 d'agost de 2004, i d'acord amb el que estableixenels articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 326/1998, de 24 de desembre; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Banyoles per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 1700762) al Registre de Convenis dels Serveis Territorials de Treball i Indústria a Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquests Serveis Territorials.

.3 Disposar que el Conveni esmentat es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió negociadora del Conveni.

Girona, 14 d'octubre de 2004

Núria Arnay i Bosch

Directora dels Serveis Territorials

a Girona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Banyoles

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Finalitat

El present Conveni té com a objectiu primordial, que ha de presidir la seva interpretació, assolir les finalitats següents:

  1. Ser la normativa bàsica i reguladora de les condicions de treball del personal laboral al servei de l'Ajuntament de Banyoles, d'acord amb la diversitat de les activitats que realitzen.

  2. Homologació del règim jurídic del personal laboral al del personal funcionari en tot allò que permeti la seva especial naturalesa i condició.

Article 2

Àmbit personal i funcional

Aquest Conveni s'ha d'aplicar en tot el seu contingut al personal laboral següent:

a) Que ocupi plaça, amb caràcter fix, en la plantilla, excepte els que ocupen llocs de treball de lliure designació.

b) Que presti serveis de caràcter temporal amb vinculació igual o superior a 6 mesos.

c) D'altres administracions que vinguin en comissió de serveis.

d) Transferit per l'Ajuntament de Banyoles a patronats, empreses, consorcis i/o qualsevol tipus d'empresa pública, mentre no disposin d'un conveni propi.

Al personal inclòs en l'apartat b) no se'ls ha d'aplicació el previst en l'article 41, referent a les ajudes per jubilacions avançades, ni les llicències per assumptes propis, ni la reducció de la jornada per interès particular, ni allò previst en els 2 primers paràgrafs de l'article 18 referent a la reducció de la jornada per raó de guarda legal.

El personal laboral de l'Ajuntament ha de ser destinatari, en la part que els correspongui, de les dotacions pressupostàries establertes en els diferents articles d'aquest Conveni per atendre condicions socioeconòmiques dels empleats/ades públics.

Article 3

Àmbit temporal

El present Conveni entra en vigor l'endemà de l'aprovació definitiva pel Ple de la Corporació.

Els efectes econòmics que se'n derivin són retroactius des de l'1 de gener de 2004, llevat que en l'articulat s'indiqui una altra data.

La seva durada és de 4anys, és a dir, fins al 31 de desembre de 2007.

Article 4

Denúncia i pròrroga

Aquest Conveni s'ha de considerar tàcitament prorrogat, en tota la seva extensió, per períodes anuals successius, excepte en el cas de denúncia expressa per qualsevol de les parts, la qual s'ha d'efectuar amb 1 mes d'antelació a la data de venciment, per escrit i constància fefaent a l'altra part.

Un cop denunciat, el present Conveni és vigent a tots els efectes fins a l'entrada en vigor del nou text que el substitueixi.

Article 5

Condicions més beneficioses i garantia personal

S'han de respectar les situacions personals o col·lectives vigents amb anterioritat a la signatura del present Conveni col·lectiu, fruit de disposicions legals, normes convencionalso usos i costums que ultrapassin les condicions pactades en aquest Conveni col·lectiu.

Article 6

Comissió Paritària de seguiment

A partir de la signatura d'aquest Conveni col·lectiu, i en un termini màxim de 30 dies, s'ha de constituir una comissió de seguiment, amb les finalitats següents:

a) Interpretar aquest Conveni d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules i tenint en compte els objectius que es persegueixen en signar-lo.

b) Analitzar temes de matèria de personal amb la finalitat d'homogeneïtzar criteris i instruments relatius a les promocions de personal, la productivitat, la valoració dels llocs de treball, la carrera professional, la formació continua, els fons socials, la jornada laboral, la flexibilitat horària, el compliment d'obligacions i d'altres que es puguin proposar.

Aquesta Comissió està integrada per 2 representants designats pel Comitè d'Empresa i 2 representants de la Corporació. Ambdues parts poden utilitzar els serveis de 2 assessors/ores, amb veu i sense vot. En cas de desavinença, les parts poden plantejar la qüestió debatuda davant el Tribunal Laboral de Catalunya.

Les nominacions dels representants les han de fer el Comitè d'Empresa i els òrgans de govern corresponents. Aquests representants els poden remoure qui els hagin nomenat.

Quan existeixi una adhesió del contingut d'aquest Conveni de condicions de treball al contingut del pacte de condicions de treball per al personal funcionari, han de quedar integrades ambdues comissions de seguiment en una sola, que ha d'estar formada per 2 representants del Comitè Únic i 2 representants de la corporació.

Abans del 31 de març de cada any s'han de determinar els calendaris de reunions per tractar dels temes proposats, que s'ha de reunir, en sessió ordinària, un cop cada 4 mesos i, en sessió extraordinària, en qualsevol altra ocasió a petició de qualsevol de les parts, dins del termini de 7 dies a partir de la petició i en el dia i hora convinguts per ambdues parts.

Els acords que s'hi adoptin han de quedar reflectits en l'acta de cada reunió, que han de signar totes dues parts i els que tinguin efectes econòmics han d'incloure una valoració econòmica per tal que la corporació pugui determinar els compromisos econòmics que permetin acomplir-los. Una vegada arribats a un acord, que ha de tenir el mateix rang d'obligat compliment que l'articulat d'aquest Conveni, en el cas que impliqui una despesa econòmica, l'empresa es compromet a aprovar o complementar la partida corresponent en el següent pressupost que aprovi la corporació.

Capítol 2

Condicions econòmiques

Article 7

Retribucions

L'increment retributiu per a cada exercici de vigència d'aquest Conveni és el que estableix la Llei de pressupostos de l'Estat (LPE).

Les quanties de les retribucions bàsiques, triennis i nivell de CD són per a l'exercici 2004 les que figuren en l'Annex I. Aquest Annex s'ha d'actualitzar en cadascun dels exercicis de vigència d'aquest Conveni amb els increments que calgui aplicar d'acord amb les seves clàusules.

Les retribucions íntegres per a cadascuna de les categories per a l'exercici 2004 són les que figuren en l'Annex II d'aquest Conveni que contemplen les taules salarials. Aquest Annex s'ha d'actualitzar en cadascun dels exercicis de vigència d'aquest Conveni amb els increments que calgui aplicar d'acord amb les seves clàusules.

L'estructura salarial definitiva s'ha de reflectir en la plantilla municipal que ha de definir les retribucions que corresponguin a cada lloc de treball.

Article 8

Sou i pagues extraordinàries

a) Les retribucions bàsiques i complementàries del personal al servei de l'Ajuntament han de tenir la mateixa estructura i han de ser de la mateixa quantitat que les establertes amb caràcter bàsic per a la Funció Pública.

b) La Tresoreria Municipal ha d'ordenar l'ingrés de la nòmina mensual al compte corrent de cada treballador l'avantpenúltim dia hàbil de cada mes, a fi i efecte que tots disposin de la seva nòmina el darrerdia de cada mes.

c) El personal ha de percebre 2 pagues extraordinàries a l'any, la 1a el mes de juny i la 2a el mes de desembre, d'import equivalent al 100 % d'1 mensualitat de retribucions ordinàries. L'ingrés d'aquestes pagues s'ha de fer efectiu abans del 23 de juny i del 23 de desembre, respectivament.

Article 9

Antiguitat

La valoració de l'antiguitat ha de ser d'acord amb els triennis i pels imports fixats per al laboral en la LPE segons els diferents grups. Es meriten des de la data de 1r ingrés sempre que no hi hagi hagut interrupció de la relació contractual.

Article 10

Complement de destí

És el concepte retributiu destinat a remunerar el lloc de treball que es exerceixi, segons en nivell assignat pel Ple Municipal.

Tot això sense perjudici que per disposicions de caràcter normatiu s'estableixin altres mínims superiors als assenyalats anteriorment.

Article 11

Complement específic

El complement específic està destinat a retribuir les condicions particulars d'alguns llocs de treball en atenció a la seva especial dificultat tècnica, dedicació, incompatibilitat, responsabilitat, perillositat o penositat.

La seva...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR