Convenio colectivo - Personal laboral del Ayuntamiento de Santa Margarida de Montbui, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4347 de 21/03/2005

RESOLUCIÓ

TRI/3774/2004, de 3 de desembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui per al període 2004-2007 (codi de conveni núm. 0808822).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 16 de setembre de 2004 i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria demediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9de març, de reestructuració d'òrgans territorials de

l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui per al període 2004-2007 (codi de conveni núm. 0808822) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 3 de desembre de 2004

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui per als anys 2004-2007

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Finalitat

El present Conveni col·lectiu té com a finalitat la regulació de les condicions de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui.

Són objectius primordials del Conveni:

a) La unificació de la normativa reguladora de les condicions de treball de tot el personal al servei de l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui.

b) La uniformitat retributiva de tot el personal al servei de l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui.

c) L'assimilació del règim jurídic del personal laboral al del personal funcionari en tot el que permetin la seva especial naturalesa i condició, d'acord amb la normativa vigent.

Article 2

Àmbit personal

El present Conveni serà d'aplicació al personal laboral dependent de l'Ajuntament de Santa Margarida de Montbui.

Al personal laboral dependent de l'Ajuntament amb contractació subvencionada per altres administracions, al personal que realitzi treballs de col·laboració social i al personal inscrit a les escoles taller, els serà d'aplicació el present Conveni excepte els articles 16, 19.1, 32 i 35.

Article 2 bis

Clàusula de garantia "ad personam"

Es garanteix el respecte dels drets adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició que no vulneri el dret administratiu i el dret laboral, fins aquest moment, com a garantia "ad personam".

Article 3

Àmbit temporal

3.1 La vigència del present Conveni s'estén des del dia 1 de gener de 2004 fins al dia 31 de desembre de 2007.

3.2 Aquest Conveni s'entendrà prorrogat tàcitament per períodes anuals successius si no es produeix l'oportuna denúncia dins el termini de 3 mesos respecte a la data que finalitzi la seva vigència.

3.3 La negociació podrà ser total o parcial en funcióde les propostes plantejades per les parts.

3.4 Un cop denunciat, es procedirà a constituir una comissió negociadora; en el termini d'1 mes des de la recepció de l'escrit de denúncia, la part receptora ha de respondre a la proposta de negociació iambdues parts han d'establir un calendari o pla de negociació.

3.5 El present Conveni col·lectiu serà aprovat pel Ple de la corporació i registrat al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, en compliment del que disposa l'article 90.2 del RDL 1/1995, de 24 de març, de l'Estatut dels treballadors, i serà publicat als diaris oficials corresponents.

Article 4

Comissió Mixta Paritària

4.1 En el termini dels 15 dies següents a l'aprovació d'aquest Conveni pel Ple de la corporació, es constituirà la Comissió Mixta Paritària, que estarà integrada per 3 representants de la corporació, 3 representants dels treballadors i els assessors que calgui en cada moment concret.

4.2 Les funcions de la Comissió Paritària seran les següents:

a) Interpretació autèntica del text del Conveni, d'acord amb la seva aplicació pràctica.

b) Resolució pactada dels temes o reclamacions que se sotmetin a la decisió, respecte a qualsevol condició establerta a l'acord, sempre que no siguin temes referits a la potestat d'autoorganització de la corporació ni cap altra competència que legalment correspongui exercir a la corporació.

c) Arbitratge, mediació i conciliació en el tractament i la solució de les qüestions i els conflictes de caràcter col·lectiu que se sotmetin a la seva consideració, si les parts discordants ho sol·liciten expressament i la Comissió accepta la funció arbitral mediadora o conciliadora.

d) Vigilància del compliment del Conveni.

e) Denúncia de l'incompliment del Conveni.

f) Totes les activitats que puguin millorar l'eficàcia pràctica de l'acord o que estiguin establertes en el seu text i qualsevol altra que, si escau, li pugui ser atribuïda a l'empara de disposicions que en un futur es promulguin.

4.3 La Comissió Mixta Paritària es reunirà en sessió ordinària un cop cada 2 mesos i en sessió extraordinària, en qualsevol altra ocasió, al cap de 48 hores que una part ho demani a l'altra per mitjà d'un escrit, en què haurà de constar l'ordre del dia proposat per a la reunió.

Excepcionalment, aquest termini de preavís podrà ésser menor quan es demani justificadament.

S'aixecaran actes de les reunions; els acords que s'hi adoptin seran de compliment obligatori, i s'actuarà sense envair la competència de les autoritats administratives i els òrgans jurisdiccionals.

4.4 La Comissió Mixta Paritària podrà acordar la constitució de meses específiques, amb caràcter de paritat, per tractar temes sectorials que afectin un o diversos col·lectius.

Article 5

Vinculació i condicions més avantatjoses

5.1 En tot allò no previst ni regulat en aquest Conveni, les parts actuaran d'acord amb allò que disposen la legislació i les disposicions reglamentàries vigents en cada moment.

5.2 Qualsevol acord que afecti col·lectius específics i que millori les condicions dels treballadors serà informat per la Comissió Mixta Paritària.

5.3 Vinculació a la totalitat:

a) Les condicions pactades en aquest Conveni formen un tot orgànic indivisible i, a l'efecte de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment.

b) En el cas que l'autoritat laboral, en l'exercici de les seves facultats, d'acord amb el previst en l'article 90.5 de l'Estatut dels treballadors, efectués el control de la legalitat i que, com a conseqüència d'aquesta actuació d'ofici, la jurisdicció laboral anul·lés totalment o parcialment algunes de les seves clàusules o articles, ambdues parts acataran allò que s'estableixi per sentència ferma, sens perjudici de negociar les matèries anul·lades, tot i que la resta del Conveni quedi en vigor, llevat que es tracti de matèries que afectin condicions substancials de la relació de treball.

Article 6

Conciliació i mediació

Les parts negociadores d'aquest Conveni acorden expressament i voluntàriament el sotmetiment a l'òrgan de mediació i conciliació del CEMICAL en aquelles matèries en què no hi hagi acord en la seva aplicació o interpretació, ni tan sols a través de la Comissió Mixta d'interpretació del Conveni,tant si estan regulades en el Conveni com si afecten l'aplicació de normativa que afecti la relació laboral.

Capítol 2

Condicions de treball

Secció 1

Jornada laboral i horari

Article 7

Jornada laboral i horari

7.1 Jornada ordinària

Serà coma norma general la que a continuació s'estableix, la qual podrà ser adaptada a les peculiaritats i exigències de cadascun dels serveis, per racionalitzar el cost i millorar el servei.

S'estableix com a jornada laboral ordinària la de 37 hores i 30 minuts, de dilluns a divendres i els dissabtes per al servei de registre d'entrada, que es farà en torns rotatius.

Horari de la Brigada Municipal: matins de 8 a 13 h i tardes de 15 a 17.30 h.

Horari del personal administratiu i auxiliars de l'Ajuntament: matins de 8 a 14.30 h, una tarda a la setmana de 17 a 20 h i un dissabte de cada 4, en torns rotatius, per cobrir el servei de registre d'entrada, en horari de 8 a 14 h.

L'horari del personal restant és l'existent actualment i el revisarà la Comissió Paritària al seu moment.

Les parts acorden que la tendència serà avançar cap a una jornada laboral ordinària de 35 hores setmanals.

El còmput total anual d'hores de treball efectiu serà calculat de la següent forma:

Als dies naturals de l'any es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR