Convenio colectivo - Personal funcionari de l'Ajuntament de Navàs, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2005
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4369 de 22/04/2005

ió del mateix conveni. Aquesta Comissió és integrada pels components següents:

Tres vocals de cadascuna de les parts i tres suplents elegits d'entre aquells que han format part de les negociacions d'aquest conveni. Assessors, 3 d'econòmics i 3 de socials, nomenats per cadascuna de les parts.

El secretari serà el més jove d'entre els comissionats.

Les decisions de la Comissió Paritària s'adoptaran per majoria simple de vots. Si es tracta d'algun cas que afecti empreses o persones que formin part de la Comissió Mixta, aquests seran escoltats pels altres components, encara que no assistiran a les deliberacions corresponents i seran substituïts pels suplents.

Aquest conveni col·lectiu expressa la lliure voluntat d'ambdues parts negociadores.

A tots els efectes, es fixa que el domicili de la Comissió mixta paritària serà a la Rambla Ferran núm. 32 de Lleida.

La comissió mixta paritària assumirà la competència de visar de les quitances que es facin en els termes expressats a l'article 27.

Aquesta comissió es reunirà també per les qüestions següents:

1r Interpretació del conveni.

2n Incompliment del conveni per alguna de les parts.

3r Lluitar contra l'absentisme quan sobrepassi els índexs normals.

4t Solucionar els problemes laborals, particulars de les empreses afiliades o dels treballadors.

5è Tractament de la problemàtica en matèria d'higiene i seguretat social en el treball.

6è Tractament dels contractes d'aprenentatge i/ o formació.

Article 22

Condicions més beneficioses

Atès que les condicions estipulades en aquest conveni tenen la consideració de mínimes, cal respectar totes aquelles a les quals tenen dret actualment els treballadors al servei de les empreses on, amb caràcter general o particular, les tinguin establertes.

Article 23

Rendiments mínims

Per als fabricants d'embalatges per a la fruita, s'estableix el compromís que, en el termini de 15 dies com a màxim, i en el cas que no siguin convocats per una de les dues parts de la Comissió paritària, es procedirà a nomenar una comissió que determini els rendiments mínims per a la construcció de "plats de 5, de 10 ó de 15 quilos" en el termini de 30 dies i es publiquin al Butlletí Oficial de la Província com a part annexa a aquest conveni.

Article 24

Quilometratge

Si, a petició de l'empresa, el treballador accepta lliurement realitzar un desplaçament al servei d'aquella i amb un vehicle de la seva propietat, tindrà dret a la quantitat de 0,23 euros per quilòmetre recorregut un cop justificat per l'any 2004.

Per als anys 2005 i 2006 el quilometratge s'incrementarà en el mateix percentatge que el salari base.

Article 25

Jubilació especial als 64 anys

Si hi ha acord entre l'empresa i el treballador, es podrà pactar la jubilació especial als 64 anys en la forma i condicions que recull el RD 1194/85.

Article 26

Pluriocupació

Les parts es comprometen a prohibir la pluriocupació, llevat del personal de neteja o els ajudants comptables.

Article 27

Rebuts de saldo i quitança

El rebut de quitança s'ha d'estendre obligatòriament en un model oficial que serà confeccionat per l'AEF de Lleida i província. El treballador podrà demanar a l'empresa quan sigui acomiadat la liquidació que li correspon, la qual li ha de ser lliurada en un termini de 10 dies com a mínim abans de causar baixa en l'empresa.

Una vegada s'hagin posat d'acord ambdues parts sobre l'import de la liquidació, la quantitat que li correspon s'ha de pagar al treballador al mateix moment. Si, malgrat aquest acord, l'empresa no abona la quantitat esmentada, el treballador tindrà dret al 5% mensual de recàrrec. El pagament s'ha d'efectuar mitjançant un taló nominal.

Els rebuts de quitança els lliurarà, un cop feta la sol·licitud per l'empresa, la Confederació d'Organitzacions Empresarials de Lleida, la qual s'encarregarà de controlar els rebuts que es lliurin a cada empresari a fi que siguin emplenats, i es tindrà constància fefaent de la data del seu lliurament, que necessàriament haurà de coincidir amb la de la seva expedició.

La vigència i validesa del rebut de quitança serà de 45 dies naturals com a màxim, a comptar des del dia següent al del seu lliurament per la Confederació d'Organitzacions Empresarials de Lleida.

Qualsevol altre rebut de quitança que no reuneixi les condicions aquí expressades serà nul.

Article 28

Les empreses sotmeses a l'àmbit funcional d'aquest conveni han de subscriure amb una entitat asseguradora una pòlissa d'accident de treball que garanteixi als seus treballadors que, en cas d'accident de treball, si els ocasiona una invalidesa permanent absoluta o la mort en l'accident, tindran dret a una indemnització per a ells o per a la seva família de 27.000 euros. Aquest acord no entrarà en vigor fins a 90 dies després de la publicació d'aquest conveni en el Butlletí Oficial de la Província.

Article 29

Període de Prova

Es pot concertar, per escrit, un període de prova , que en cap cas no pot excedir:

a) Tècnics titulats superiors: sis mesos

b) Tècnics de grau mig o sense titulació i personal administratiu qualificat: dos mesos

c) Personal d'ofici i auxiliar administratiu: un mes

d) Resta de personal: vint dies.

Article 30

En matèria de contractes de treball el present conveni es remet al que s'acordi en el Conveni Estatal de la Fusta de 2001-2006.

Pel que fa als contractes d'acumulació de tasques, i mentrestant no el publiqui el Conveni Estatal del sector, s'acorda que la durada màxima d'aquesta modalitat contractual serà de dotze mesos dins un període de divuit mesos.

Article 31

Clàusula de desvinculació salarial

El règim salarial d'aquest conveni obliga tots els empresaris i treballadors inclosos dins l'àmbit d'aplicació del conveni i durant tot el temps de la seva vigència.

Sens perjudici de l'esmentat anteriorment, aquelles empreses la situació econòmica de les quals es trobi en algun dels supòsits que tot seguit s'indiquen, podran suspendre l'aplicació del règim salarial del conveni, per una de les circumstàncies següents:

a) Que els darrers exercicis econòmics dipositats en el Registre Mercantil presentin pèrdues.

b) Que estigui afectada per algun procediment concursal, suspensió de pagaments o fallida.

Per a la seva aplicació serà necessari que l'empresa ho comuniqui per escrit primerament a la Comissió paritària, la qual adoptarà una resolució en el termini de set dies com a màxim i comunicarà la seva resolució a l'empresa, els delegats de personal o el comitè d'empresa o, si no n'hi havia, als treballadors. Juntament amb la comunicació escrita de la suspensió de l'aplicació del règim salarial, l'empresa aportarà als representants dels treballadors la documentació que acrediti l'existència del supòsit invocat per a la suspensió i la proposta del règim salarial específic.

En el termini de set dies hàbils comptats des del dia següent de la comunicació escrita de la suspensió del règim salarial per part de la Comissió paritària, els representants dels treballadors o, si no n'hi havia, els treballadors, caldrà que manifestin la seva negativa o l'acceptació de les causes esmentades i el règim salarial proposat.

L'acord a què arribin les parts determinarà la durada de la suspensió. Sense aquest requisit, acabarà necessàriament el 31 de desembre de l'any en què s'hagi produït.

Els treballadors, els seus representants i els membres de la comissió paritària estan obligats a tractar i mantenir en la més gran reserva la informació rebuda i les dades a què hagin tingut accés d'acord amb l'establert en els paràgrafs anteriors, i a observar el secret professional.

Article 32

Principi de complementarietat

Les organitzacions que signen aquest Conveni reconeixen el principi de complementarietat del Conveni General del Sector exclusivament en les matèries contingudes en aquest que coincideixen amb les esmentades a l'article 84.3 de la Llei de l'Estatut dels treballadors, que no es negociaran en àmbits inferiors per disposició de la Llei.

Annex 1

Taula salarial conveni del sector de la fusta i del suro 2004

C=Categories; E=euros

Categories diàries

C

E

Peó

19,77

Peó especialista

20,53

Ajudant oficial de 3a

21,37

Oficial de 2a

22,23

Oficial de 1a

23,11

Encarregat

24,05

Tractorista

22,23

Conductor de camió

23,11

Basculador

20,53

Serrador de 1a

23,11

Serrador de 2a

22,23

Mesurador

22,23

Esmolador

23,11

Personal subaltern

Magatzemer

20,53

Guarda vigilant

21,90

Personal muntanya

Cap d'equip

24,05

Tallador

21,90

Trossejador

22,23

Categories mensuals:

(salari mensual)

C=Categories; E=euros

C

E

Tècnics i administratius

Enginyers i llicenciats

1.087,77

Perits ajudants titulats

1.031,80

Ajudants no titulats

Delineants i projectistes

777,01

Cap administratiu

845,99

Oficial de 1a administratiu

683,00

Oficial de 2a administratiu

656,17

Auxiliar administratiu

568,85

Viatjant

656,17

Annex 2

Plus extrasalarial

C=Categories; E=euros

C

E

Personal obrer, subaltern

i de muntatge

3,38 euros/dia

...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR