Convenio colectivo - Promotora Mediterrània de Informaciones y Comunicaciones, SA. (Promicsa.), Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4450 de 18/08/2005

RESOLUCIÓ

TRI/2388/2005, de 25 de maig, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Promotora Mediterrània de Informaciones y Comunicaciones, SA (PROMICSA), per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 4300572).

Vist el text del Conveni Col·lectiu de treball de l'empresa Promotora Mediterrània de Informaciones y Comunicaciones, SA (PROMICSA), subscrit per les parts negociadores en data 17 de març de 2005 i presentat per les mateixes parts l'11 de maig de 2005, i d'acord amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Promotora Mediterrània de Informaciones y Comunicaciones, SA (PROMICSA), per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 4300572), al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Tarragona.

.2 Disposar-ne la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Tarragona, 25 de maig de 2005

Josep M. Solanes Segura

Director dels Serveis Territorials

a Tarragona

Transcripció del text literal signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Promotora Mediterrània de Informaciones y Comunicaciones, SA, (PROMICSA), per als anys 2004, 2005, 2006 i 2007

Capítol 1

Secció 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

Aquest Conveni col·lectiu afecta i és d'aplicació a tot el personal vinculat a l'empresa mitjançant contracte laboral, amb independència de les seves funcions.

S'hi exclouen expressament:

  1. Les persones que executen funcions d'alt consell i els membres dels òrgans d'administració, sempre que la seva activitat només comporti la relació de funcions inherents a aquests càrrecs.

  2. El personal d'alta direcció contemplat a l'article 2.1.a) de l'Estatut dels treballadors.

Article 2

Àmbit territorial

Aquest Conveni afecta el personal de l'empresa PROMICSA definit a l'article anterior, en tots els seus centres de treball existents o que es puguin crear, en l'àmbit estatal, durant la seva vigència.

Article 3

Àmbit temporal

Aquest Conveni té una durada de quatre anys, des de l'1 de gener de 2004 fins al 31 de desembre de 2007, amb la revisió salarial que s'hi estableix.

Article 4

Àmbit funcional

Aquest Conveni afecta totes les activitats de l'empresa, incloses en l'actual Ordenança laboral de premsa.

Secció 2

Vigència, pròrroga, revisió i rescissió

Article 5

Vigència

Aquest Conveni entra en vigor el dia de la seva signatura i tenen efectes tots els acords que s'hi contenen des del dia 1 de gener de 2004, llevat d'aquells pels quals s'indica, expressament, una data determinada.

Article 6

Pròrroga

Un cop finalitzada la vigència d'aquest Conveni, establerta en l'article 3 d'aquest text, si no existeix denúncia expressa per qualsevol de les parts amb, almenys, un mes de temps, s'entén prorrogat tàcitament el present Conveni any rere any, d'acord amb l'apartat 2 de l'article 86 de l'Estatut dels treballadors.

Article 7

Revisió i rescissió

La denúncia on es proposa la revisió o la rescissió del Conveni s'ha de presentar per escrit per la part que la insta a l'altra, en el termini que s'hi determina i d'acord amb el procediment establert a l'article 89 de l'Estatut dels treballadors.

Si les negociacions del futur conveni es perllonguen més enllà del 31 de desembre de 2007, s'entén prorrogat aquest Conveni provisionalment fins que finalitzi la negociació, tant en la seva part normativa com en el seu contingut obligacional i econòmic.

Secció 3

Absorbibilitat, garantia ad personam

Article 8

Absorbibilitat

Les disposicions legals futures o les decisions administratives que impliquen la variació econòmica en tots o alguns dels conceptes retribuïdors establerts en aquest Conveni, només tenen eficàcia pràctica si, considerades globalment, superen el seu nivell total d'aquest.

Altrament, s'han de considerar absorbides per les millores pactades en aquest Conveni.

Article 9

Garantia ad personam

S'han de respectar les condicions personals que, amb caràcter global, excedeixen les establertes en aquest Conveni i s'han de mantenir estrictament ad personam.

Secció 4

Vinculació a la totalitat

Article 10

Vinculació a la totalitat

Si qualsevol dels acords continguts en aquest Conveni és anul·lat o modificat a instàncies de l'autoritat laboral, en aplicació d'allò que disposa l'article 90.5 de l'Estatut dels treballadors, aquest Conveni queda sense efecte en la seva totalitat, ja que aquest constitueix un tot orgànic i indivisible.

En aquest cas, ambdues parts han de procedir a la renegociació del Conveni en el termini màxim de 30 dies, a comptar des de la data de l'anul·lació o modificació del text.

Secció 5

Comissió Paritària

Article 11

Comissió Paritària

Per totes les qüestions derivades de l'aplicació d'aquest Conveni, d'acord amb allò establert a l'article 85.d) de l'Estatut dels treballadors, s'ha de nomenar una Comissió Paritària formada per quatre representants de l'empresa i quatre dels treballadors, que es reuniran com mínim una vegada al mes i quan ho sol·liciti una de les parts.

Article 12

Període de prova

El període de prova ha de concertar-se sempre per escrit, i no podrà excedir de tres mesos per tècnics titulats i redactors i d'un mes per als altres treballadors, excepte per als no qualificats, que serà de 15 dies.

Durant el període de prova el treballador ha de tenir els drets i obligacions corresponents a la seva categoria professional, o al lloc que desenvolupi, com si fos de plantilla, però qualsevulla de les parts podrà desistir de la relació de treball sense que aquesta decisió doni lloc a cap indemnització.

Transcorregut el període de prova, sense que s'hagi produït el desistiment, el contracte produirà plens efectes, computant-se el temps dels serveis prestats a l'antiguitat del treballador.

El període de prova no és de caràcter obligatori, per la qual cosa l'empresa podrà procedir a l'admissió de personal amb renúncia total o parcial de la seva utilització.

Article 13

Jornada de treball

La jornada laboral per a tot el personal afectat per aquest Conveni és de 36 hores setmanals, en còmput anual de 1.637 hores.

Article 14

Treball de redacció

Per la singularitat del treball de redacció, s'assignarà a aquest personal tasca. S'entén com a treball de redacció la tasca o conjunt de tasques que pot realitzar normalment un redactor durant la jornada. Es poden simultaniejar totes les tasques pròpies de la seva competència professional. Una vegada realitzada la tasca s'ha complert la jornada.

La realització de la tasca no significa, en cap cas, la superació de la jornada laboral la qual no pot superar les 36 hores setmanals en còmput anual amb control trimestral de dilluns a dissabte. Es consideren els diumenges festius a tots els efectes. L'excés de jornada mensual s'ha de compensar amb alliberaments amb el mateix nombre d'hores al trimestre següent.

L'establiment de tasques, seccions, torns, suplència, horaris base i, en general, organització pràctica del treball en la redacció, serà competència exclusiva del director, en coordinació amb les necessitats exigides per l'organització de l'empresa.

Capítol 2

Secció 1a

Classificació professional

Article 15

Definició de funcions per àrea d'activitat

  1. Personal de redacció: és el personal que, sota les ordres del director i d'acord amb les normes i l'organització del treball que estableix ell mateix, crea, selecciona, prepara, redacta, edita, reprodueix textos, realitza fotografies, corregeix, maqueta i confecciona la informació precisa per a l'edició del mitjà informatiu que té encomanat per l'empresa.

  2. Personal d'administració: és el personal que disposa dels coneixements adients i realitza habitualment les funcions d'oficina i despatx, inclosos els serveis d'informàtica i auxiliars precisos per al control administratiu de l'empresa. S'inclouen en aquest grup les activitats comercials pròpies de la publicitat, la distribució i les vendes.

  3. Personal de tallers: és el personal que executa treballs d'ordre mecànic, material o manual. Comprèn les branques d'oficis típics i específics de premsa, en les seves àrees de composició, muntatge, reproducció, impressió i reparació. S'hi inclouen els equips informàtics amb dedicació a aquestes àrees.

Secció 2

Categories i funcions

Article 16

Categories i funcions

  1. Categories professionals

    1. Personal de redacció:

      Cap de secció o Coordinador d'Àrea

      Redactor

      Redactor 2a

      Redactor 3a

      Cap secció fotografia

      Redactor-fotògraf

      Auxiliar de redacció

      Documentalista

      Infografia

      Maquetista

      Teclista

      Corrector

    2. Personal d'administració:

      Cap de primera

      Oficial administratiu

      Oficial administratiu 2a

      Oficial administratiu 3a

    3. Personal de tallers

      Cap d'informàtica

      Ajudant de sistema

      Dissenyador

      Fotomecànica

      Cap de rotativa

      Oficial rotativa

      Oficial 2a rotativa

      Cap de tancament

      Oficial de tancament

      Peons de tancament/Encartador

    4. Agents Publicitat

  2. Definició de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR