Convenio colectivo - Cin Valentine SAU, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2006
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4484 de 06/10/2005

RESOLUCIÓ

TRI/2819/2005, de 20 d'abril, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Barnices Valentine, SA (centre de treball de Montcada i Reixac), per als anys 2005 i 2006 (codi de conveni núm. 0800241).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Barnices Valentine, SA (centre de treball de Montcada i Reixac) subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 18 de març de 2005 i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans

territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Barnices Valentine, SA (centre de treball de Montcada i Reixac), per als anys 2005 i 2006 (codi de conveni núm. 0800241), al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 20 d'abril de 2005

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa de Barnices Valentine, SAU (centre de treball de Montcada i Reixac), per als anys 2005 i 2006

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit territorial

L'àmbit territorial d'aquest Conveni són les activitats que desenvolupa l'empresa Barnices Valentine, SAU en el seu centre de treball de Montcada i Reixac (Barcelona).

Article 2

Àmbit personal

Aquest Conveni afecta la totalitat de la plantilla que Barnices Valentine, SAU té en el seu centre de treball de Montcada i Reixac, a excepció de:

  1. El personal amb la categoria de promotor i venedor està afectat per la totalitat del Conveni, i només n'està exclòs pel que fa a les seves percepcions per incentius i comissions.

  2. El personal amb càrrec d'alta direcció, és a dir, la Direcció General.

Article 3

Àmbit temporal

Els acords d'aquest Conveni entren en vigor l'1 de gener de 2005 i la seva vigència finalitza el 31 de desembre de 2006.

Article 4

Garanties

Es respecten les situacions personals que en qualsevol classe de concepte siguin més beneficioses que les que fixa aquest Conveni, les quals es mantenen estrictament "ad personam" en còmput anual.

Article 5

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible, i, a l'efecte de la seva aplicació pràctica, la Comissió Mixta de Negociació del Conveni les ha de considerar globalment.

Article 6

Absorció

Les percepcions econòmiques que recull aquest Conveni poden absorbir o compensar les que estableixen convenis provincials i nacionals i altres disposicions de caràcter legal en còmput anual.

Article 7

Acords complementaris

Si durant la vigència d'aquest Conveni ambdues representacions arriben a acords sobre correccions de forma dels temes que ara es pacten, s'acorda expressament la incorporació d'aquests acords com a annexos del Conveni, amb el tràmit oficial previ i el coneixement de les autoritats laborals.

Capítol 2

Organització de la feina

Article 8

Principi general

L'organització, programació i distribució de la feina són facultat de l'empresa, la qual ha d'informar el Comitè d'Empresa i els delegats sindicals abans de posar en pràctica qualsevol sistema d'organització. En conseqüència, té el dret i el deure d'organitzar-la a fi d'aconseguir el màxim rendiment amb els límits imposats per les normes legals.

L'organització de la feina s'estén a les qüestions següents:

  1. L'exigència de l'activitat normal i de l'ocupació total del lloc.

  2. L'adjudicació dels elements necessaris perquè el treballador pugui assolir, com a mínim, les activitats a què es refereix el punt anterior.

  3. La fixació de normes de qualitat a tot el procés de fabricació i també de normes tècniques de treball.

  4. La vigilància, l'atenció i la neteja de la maquinària encomanada, tenint en compte, en tot cas, la determinació de la quantitat de treball i l'activitat a rendiment normal.

  5. El canvi de lloc de treball, l'organització de torns i la redistribució del personal d'acord amb les necessitats de l'empresa.

  6. Les instruccions amb relació a l'ordre i la disciplina que s'han d'observar en cada secció.

  7. Posar a disposició dels treballadors els mitjans necessaris quant a seguretat i higiene.

Capítol 3

Condicions de treball

Article 9

Ingressos

Els ingressos del personal s'han de fer d'acord amb el que estableixen les disposicions legals vigents, i l'ingressat ha de percebre els emoluments pactats en aquest Conveni col·lectiu per a la categoria i l'escalafó corresponents a la situació professional en què es troba.

L'ingrés del personal es fa mitjançant una sol·licitud d'ocupació, i cal superar els exercicis, les proves i els reconeixements que la Direcció de l'empresa consideri convenient en cada cas. El Comitè d'Empresa ha de conèixer prèviament les proves que s'efectuen.

Abans de començar la relació laboral cal presentar la documentació següent:

Llibre de família

Inscripció a l'oficina de treball

Títols professionals

Informes personals

Document nacional d'identitat

Dues fotografies (mida carnet)

Targeta Seguretat Social

Els estrangers han de tenir la targeta d'identificació professional o altres requisits legals que assenyalin les disposicions vigents.

La falsedat de qualsevol de les dades consignades a la sol·licitud d'ocupació i als documents aportats determina la nul·litat per vici en el consentiment i el cessament de l'empleat, sense dret d'indemnització.

Article 10

Període de prova

L'ingrés dels treballadors es considera fet a títol de prova, el període de la qual és variable segons l'índole dels llocs que cal cobrir, i en cap cas no pot excedir el temps que fixa l'escala següent:

Personal tècnic titulat: 5 mesos

Personal tècnic no titulat: 2 mesos

Administratius: 2 mesos

Personal d'ofici: 1 mes

Treballadors de la indústria amb contracte fins a 2 mesos: 15 dies

Treballadors de la indústria amb contracte igual o superior a 2 mesos: 1 mes

Només es considera que el treballador té període de prova si consta així per escrit. Durant el període de prova, l'empresa i el treballador poden resoldre lliurement el contracte sense complir el termini de preavís i sense tenir dret a cap indemnització.

Una vegada transcorregut el termini de prova, els treballadors ingressen com a fixos a la plantilla i aquest període de prova se'ls computa a tots els efectes. La situació d'incapacitat laboral transitòria interromp el còmput d'aquest període, que es reprèn a partir de la data de la incorporació efectiva a la feina.

L'empresa ha de comunicar al Comitè d'Empresa el lloc o els llocs de treball que pensa cobrir, les condicions que han de tenir els aspirants i les característiques de les proves de selecció. El Comitè d'Empresa, si escau, ha de vetllar per la seva aplicació objectiva.

Article 11

Contractes de treball

Per raó de la permanència al servei de l'empresa, els treballadors es classifiquen en fixos, contractats per temps determinat, eventuals, interins i contractats a temps parcial.

Així mateix, pot firmar-se qualsevol tipus de contracte de treball la modalitat del qual reculli la legislació laboral vigent.

Són treballadors fixos els admesos a l'empresa sense pactar cap modalitat especial quant a durada.

Són treballadors contractats per temps determinat els que es contracten per temps cert, exprés o tàcit, per a obres definides, si es pacta així per escrit. A aquest efecte, els treballadors contractats per un temps determinat tenen els mateixos drets que els altres treballadors de la plantilla, llevat de les limitacions que derivin de la naturalesa i la durada del seu contracte.

Són treballadors eventuals els admesos per efectuar una activitat excepcional o esporàdica a l'empresa.

Són treballadors interins els que ingressen a l'empresa expressament per cobrir l'absència d'un treballador en excedència normal i especial, malaltia o una situació anàloga, i cessen sense tenir dret a indemnització en reincorporar-se el titular. Si el treballador fix absent no es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR