Convenio colectivo - Centre d'Estudis Marítims i Activitats del Port de Tarragona, Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2009
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4501 de 02/11/2005

RESOLUCIÓ

TRI/3055/2005, de 20 de setembre, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Centre d'Estudis Marítims i Activitats del Port de Tarragona, per als anys 2005-2009 (codi de conveni núm. 4302640).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Centre d'Estudis Marítims i Activitats del Port de Tarragona, subscrit per les parts negociadores en data 1 de juliol de 2005 i presentat per les mateixes parts en data 10 d'agost de 2005, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 11.2 i 37.4 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Centre d'Estudis Marítims i Activitats del Port de Tarragona, per als anys 2005-2009 (codi de conveni núm. 4302640), al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Tarragona.

.2 Disposar-ne la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Tarragona, 20 de setembre de 2005

Josep Maria Solanes Segura

Director dels Serveis Territorials a Tarragona

Transcripció del text literal signat per les parts

CONVENI

Col·lectiu del Centre d'Estudis Marítims i d'Activitats del Port de Tarragona per als anys 2005 - 2009.

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal, funcional i territorial

El present Conveni col·lectiu regula les relacions de treball del personal subjecte a la legislació laboral que presta els seus serveis al Centre d'Estudis Marítims de l'Autoritat Portuària de Tarragona (CEMAPT), exceptuant el personal laboral procedent de l'Autoritat Portuària de Tarragona (APT) per situació contractual, al que només afectarà en allò que concerneixi a l'estructura d'organització d'empresa.

El present Conveni col·lectiu és d'aplicació en tots aquells centres de treball del CEMAPT, on el seu personal desenvolupi la seva comesa.

Article 2

Àmbit temporal i denúncia del conveni

Aquest Conveni col·lectiu tindrà aplicació des de l'1 de gener de 2005 fins al 31 de desembre de 2009.

Hi haurà pròrroga automàtica del Conveni durant un any, i així successivament, si no hi hagués denúncia expressa per la representació social o empresarial amb un termini de preavís superior a un mes i inferior a tres mesos respecte a la data en què finalitzi el mateix.

Un cop produïda la denúncia d'aquest Conveni col·lectiu, i fins que no se signi un de nou, es mantindrà en vigor tot el seu articulat.

Article 3

Àmbit personal

S'entendrà com a part empresarial el CEMAPT.

La part social estarà integrada per la representació legal dels treballadors, d'acord amb el resultat de les darreres eleccions sindicals.

Article 4

Naturalesa, absorció i compensació

Les condicions pactades en aquest Conveni col·lectiu formen un tot orgànic i indivisible, i a efectes de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment. Les parts assumeixen el compliment de cada una de les clàusules amb vinculació a la seva totalitat.

Les condicions econòmiques i de tota índole pactades en aquest Conveni col·lectiu formen un tot i substituiran, compensaran i absorbiran en còmput anual i global, que mai podrà ser inferior a les que anteriorment vinguessin regint, qualsevulla que sigui la naturalesa, origen o denominació.

Les disposicions legals futures, incloses les relatives a salaris, que impliquen variacions econòmiques, en tots o alguns dels conceptes retributius pactats en aquest Conveni, només tindran eficàcia si globalment considerades en còmput anual, superen el nivell total del mateix. En cas contrari, es consideraran absorbides.

Article 5

Comissió Paritària

D'acord amb el que preveu la legislació vigent, es constitueix una Comissió Paritària integrada per 3 representants de cadascuna de les parts. A sol·licitud d'una de les parts pot assistir a la reunió de la Comissió Paritària un assessor amb veu però sense vot, a més dels assessors que designin.

L'esmentada Comissió té com a funcions la interpretació, el control, el seguiment i el desenvolupament d'aquest Conveni col·lectiu, així com l'adequació de la normativa de personal per tal d'agilitar la gestió de l'empresa, sens perjudici de les condicions econòmiques, socials i de treball. Qualsevol divergència en la interpretació o l'aplicació del conveni s'ha de sotmetre a la comissió amb caràcter previ a la interposició d'eventuals demandes davant la jurisdicció social.

La convocatòria de la Comissió Paritària s'ha de fer mitjançant un escrit de qualsevol de les parts adreçat a l'altra. La Comissió Paritària s'ha de reunir en un termini màxim de 10 dies naturals des de la data de convocatòria. Les resolucions d'aquesta Comissió en cas d'acord tenen caràcter executiu.

Article 6

Garantia ad personam

Les condicions econòmiques, socials i contractuals dels treballadors que es venien percebent abans de la signatura d'aquest Conveni, sempre que excedeixin d'allò pactat en aquest primer Conveni col·lectiu, seran respectades i quedaran consolidades a títol personal amb caràcter excepcional.

Organització i direcció del treball

Article 7

Organització

D'acord amb les disposicions vigents, la facultat i la responsabilitat de l'organització del treball correspondrà, en els seus respectius àmbits, als òrgans de govern i gestió del CEMAPT, que podran exercir-la per si mateixos o mitjançant les delegacions oportunes.

Article 8

Direcció i control del treball

El treballador vindrà obligat a realitzar la prestació laboral sota la direcció de les persones responsables del CEMAPT. Aquestes podran adoptar les mesures més oportunes per a la vigilància i el control de les obligacions i deures laborals, guardant en la seva adopció i aplicació la consideració deguda a la seva dignitat i tenint en compte la capacitat real dels treballadors disminuïts en el seu cas.

Els responsables del CEMAPT es reuniran amb una periodicitat trimestral amb els representants legals i sindicals dels treballadors, a efectes d'informar del desenvolupament del treball i a rebre'n suggeriments.

Article 9

Certificacions

El CEMAPT, dins de les competències, està obligat a lliurar al treballador, a instància seva, certificat acreditatiu del temps prestat de servei, classe de serveis prestats, classe de treball realitzat, emoluments percebuts, així com de qualsevol altra circumstància relativa a la seva situació laboral.

Selecció, contractació i promoció

Article 10

Plantilles

La plantilla del personal serà aprovada d'acord amb les normes legals sobre la matèria, amb el preceptiu informe dels representants legals i sindicals dels treballadors, podent el CEMAPT sol·licitar aquells informes complementaris que estimin necessaris per a un major coneixement.

Article 11

Ingressos i contractació

La selecció i contractació del personal de nou ingrés, ja sigui fix o temporal, serà realitzat directament pel CEMAPT i segons la normativa legal vigent, havent d'informar els representants sindicals.

Jornada de treball, vacances, llicències i excedències

Article 12

Jornada i horari de treball

La jornada anual màxima pel personal afectat pel present Conveni serà de 1.687 hores de treball efectiu de mitjana en còmput quadrimestral. La duració màxima de la jornada de treball serà de 37,5 hores setmanals.

Per acord entre l'empresa i els representants dels treballadors es podrà establir la distribució irregular de la jornada al llarg de l'any. Aquesta distribució haurà de respectar en tot cas els períodes mínims de descans diari i setmanal previstos per la llei. L'horari establert per defecte serà de 07.30 a 15.00 hores de dilluns a divendres, exceptuant el personal que la seva situació laboral comporti l'horari d'atenció al públic (vigilants i auxiliars de sala). Aquest horari també s'aplicarà durant el període estival (de juny a setembre).

Article 13

Hores extraordinàries

S'acorda la supressió de les hores extraordinàries, a excepció de les hores extraordinàries motivades per força major o per circumstàncies extraordinàries en la que es fa necessari recórrer a la seva realització.

Aquestes hores podran ser retribuïdes amb un increment del 100% sobre el valor del salari/hora de cada categoria o compensades mitjançant descans, en la proporció de 2 hores de descans per cada hora treballada, depenent de la seva naturalesa, que seran pactades entre el treballador i l'empresa.

Article 14

Vacances

Les vacances anuals es gaudiran entre l'1 de juny i el 30 de setembre. No obstant, el treballador podrà sol·licitar el gaudir de les vacances fora d'aquest període. Tindran una duració d'un mes natural o 23 dies laborables, ampliant-se una setmana natural més si, per causa aliena al treballador s'han de realitzar fora del període de vacances. Les vacances s'interrompran en cas que el treballador es trobi en situació d'incapacitat temporal durant l'any natural.

Els dies ordinaris de vacances s'incrementaran pel compliment del servei actiu d'acord amb la següent escala:

. Aquell treballador que hagi complert 15 anys de servei actiu disposarà d'1 dia més de vacances.

. Quan el treballador compleixi 20 anys de servei actiu, el nombre de dies addicionals serà de 2.

. Quan el treballador compleixi 25 anys de servei actiu, el nombre de dies addicionals serà de 3.

. El treballador que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR