Acuerdo - Personal Funcionario del Ayuntamiento de Manresa, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4515 de 22/11/2005

RESOLUCIÓ

TRI/3292/2005, d'1 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Manresa per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0808542).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Manresa subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 7 d'octubre de 2004 i d'acord amb el que disposen l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol, sobre negociació col·lectiva i participació en la determinació de les condicions de treball dels empleats públics (BOE núm. 173, de 20.7.1990), en relació amb el que estableixen la disposició final 1.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990 esmentada,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Manresa per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0808542) al Registre dels Serveis Territorials del Departament Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 1 de juny de 2005

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

de condicions de treball de personal funcionari de l'Ajuntament de Manresa per als anys 2004-2007.

Preàmbul

Els recursos humans són l'actiu més important de qualsevol organització, i això fa que, en la gestió d'aquests recursos, l'Ajuntament de Manresa es marqui com a objectiu el de millorar l'eficàcia dels treballadors municipals, compaginant-ho amb la millora de les condicions de treball, la promoció professional, i donant un impuls a la seguretat i salut laboral.

El present document recull l'Acord negociat entre la corporació municipal i els representants dels treballadors. Per aquest motiu recull els principis inspiradors que l'informen, configurats amb el propòsit d'homogeneïtzar les condicions de treball de tots els treballadors municipals, conjugant-ho amb els principis de modernització de l'Administració municipal, com a instrument al servei dels ciutadans i ciutadanes.

Per aquest motiu intenta compaginar els principis que han d'inspirar l'organització i funcionament de l'Administració municipal, tal com són el treball en equip, la corresponsabilització, la motivació i el treball dirigit a la millora de la qualitat en la prestació dels serveis, amb els principis informadors de les polítiques de gestió dels recursos humans a les organitzacions.

Això fa que es posi especial èmfasi en l'aprovació i endegament de les eines que l'Administració té a l'abast per motivar i incentivar el personal, com són la implantació d'un pla de carrera per a la millora del grau personal, així com un pla de promoció dels nivells inferiors als grups de titulació immediatament superior, entre altres.

Les parts signants de l'Acord consideren que els principis recollits a l'acord afavoreixen un marc de relacions laborals equitatiu i progressiu per al conjunt dels empleats de l'Ajuntament de Manresa, motiu pel qual s'ha negociat el present conveni pensant sempre en ells com a nucli fonamental. Amb aquest objectiu, proposen la seva signatura amb la voluntat que en successius anys es millori i aprofundeixi tant el benestar laboral del personal com en la mateixa racionalització de la seva estructura en el marc del servei públic al ciutadà que és l'Ajuntament.

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

El present Acord afecta els funcionaris/àries de l'Ajuntament de Manresa integrats en la seva plantilla, així com els funcionaris/àries dels cossos nacionals que hi presten serveis.

En queden exclosos:

  1. El personal eventual designat per ocupar càrrecs de confiança o assessorament especial.

  2. Els treballadors/ores al servei de societats municipals, organismes autònoms, fundacions i òrgans de gestió diferenciada existents o que es puguin constituir.

    Article 2

    Àmbit temporal

    La vigència d'aquest Acord serà del dia 1 de gener de 2004 al 31 de desembre de 2007.

    Aquest Acord quedarà prorrogat tàcitament per períodes d'1 any, excepte que fos objecte de denúncia per a la seva revisió (o rescissió en el cas d'incompatibilitat amb normes de rang superior que poguessin dictar-se) cosa que haurà de formular la representació que la proposi amb un mínim de 3 mesos d'anticipació a la data de venciment inicial o de qualsevol de les seves pròrrogues.

    Tot i que aquest Acord es denunciï, fins al moment en què se n'aprovi un altre continuaran en vigor les clàusules contingudes en aquest Acord.

    Durant el període transitori, els dubtes i qüestions que sorgeixin de l'aplicació d'aquest Acord prorrogat, es resoldran en el si de la Comissió Paritària de Seguiment prevista a l'article 4.

    Article 3

    Vinculació

    El conjunt de pactes que conté el present Acord substitueix íntegrament les condicions tant econòmiques com de treball existents en el moment de la seva entrada en vigor. Per això, aquestes i qualsevol altres queden absorbides i compensades amb la nova regulació pactada independentment del seu origen, caràcter, naturalesa, denominació i quantia.

    Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i, als efectes de la seva aplicació pràctica, seran considerats globalment.

    Article 4

    Comissió de Seguiment

    Correspon a la Comissió de Seguiment, Interpretació, Control i Desenvolupament del conveni el compliment i l'aplicació puntual i estricta de totes les condicions pactades.

    Aquesta Comissió que serà paritària estarà formada per 3 membres de la representació del personal i de les persones que designi la corporació, en igual nombre. Ambdues parts podran assistir acompanyats d'assessors.

    La Comissió de Seguiment es reunirà en sessió ordinària 1 cop cada 3 mesos i, en sessió extraordinària, en qualsevol altra ocasió a les 72 hores que una part ho demani a l'altra per escrit en què haurà de constar l'ordre del dia proposat per a la reunió. Excepcionalment, aquest termini de preavís podrà ser menor quan es demani justificadament.

    Article 5

    Norma supletòria

    Per a tot el que no es preveu ni es regula en aquest Acord, s'aplicaran les disposicions vigents en cada moment.

    En cas de desavinença, les parts se sotmetran a la mediació o resolució del Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL).

    Capítol 2

    Organització i condicions de treball

    Article 6

    Modalitats d'accés a la funció pública i participació de la Junta de Personal

    L'accés a la funció pública de l'Ajuntament de Manresa es realitzarà mitjançant les proves i procediments assenyalats a la normativa legal que la regula, i la seva materialització es programa amb l'oferta pública anual d'ocupació, que conté les places vacants a proveir.

    L'Ajuntament, tal com està establert legalment, realitzarà una reserva de places, dintre de l'oferta pública anual d'ocupació, per ser cobertes per persones amb discapacitat. A aquests efectes es procedirà a l'estudi de les places que per les seves característiques permetin ser cobertes per aquestes persones i es cobriran mitjançant procediment selectiu especial.

    En tots els tribunals que judicaran les proves per a l'accés a les places vacants de la plantilla, l'Ajuntament designarà, a proposta de la Junta de Personal, un dels seus membres per actuar com a vocal, amb veu però sense vot.

    Els membres de la Junta de Personal participaran en la confecció de les bases de les convocatòries de proves d'accés. Aquesta participació es concretarà en la forma següent:

    Un cop redactades les bases, se'n farà lliurament a la Junta de Personal per tal que, si els/les seus membres ho estimen convenient, puguin presentar les al·legacions oportunes en el termini de 48 hores.

    El president/a de la Junta de Personal serà puntualment informat de la composició nominal dels tribunals de les proves d'accés, les bases de les convocatòries, lloc, data i hora de la realització dels exercicis.

    Es reconeix a les centrals sindicals representatives la facultat, prèvia petició per escrit, d'obtenir de la unitat de Recursos Humans la informació complementària relativa a les incidències esdevingudes en la realització de les proves que signifiquin aclariment de dades, respectant els drets dels opositors/ores i obligant-se a la reserva sobre la informació obtinguda.

    Article 7

    Discussió pressupostària i oferta d'ocupació anual

    La Junta de Personal i les centrals sindicals representatives rebran els criteris en base als quals es confeccionarà el projecte de pressupost del capítol 1, amb el temps prudencial necessari per tal de poder formular esmenes en tot allò que afecti les condicions de treball del personal de la corporació, perquè puguin ser tingudes en compte abans de l'aprovació del pressupost de la corporació.

    La plantilla serà la que en cada moment sigui adequada per al bon funcionament dels serveis públics que hagi d'atendre la corporació, sens perjudici de la creació d'oportunitats per a la promoció interna.

    L'oferta pública d'ocupació de l'Ajuntament de Manresa, abans de ser...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR