Acuerdo - Personal Funcionario del Ayuntamiento de Sant Celoni, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4516 de 23/11/2005

RESOLUCIÓ

TRI/3326/2005, de 9 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Sant Celoni per als anys 2005-2008 (codi de conveni núm. 0808862).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Sant Celoni, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 23 de març de 2005, i d'acord amb el que disposen l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol, sobre negociació col·lectiva i participació en la determinació de les condicions de treball dels empleats públics (BOE núm. 173, de 20.7.1990), en relació amb el que estableixen la disposició final 1.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat;

Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Sant Celoni per als anys 2005-2008 (codi de conveni núm. 0808862) al Registre dels Serveis Territorials del Departament Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 9 de juny de 2005

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

marc de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Sant Celoni per als anys 2005-2008

Article 1

Àmbit d'aplicació

El present Acord s'aplicarà a tots els treballadors de la corporació en règim administratiu estatutari que prestin els seus serveis a l'Ajuntament de Sant Celoni o els seus organismes autònoms. Les prestacions de confiança es regiran per la normativa vigent.

Article 2

Vigència

El present Acord estendrà la vigència entre l'1 de gener de 2005 i el 31 de desembre de 2008. Entrarà en vigor quan, prèvia signatura dels representants del personal, l'òrgan municipal competent n'acordi l'aprovació.

L'Acord es considerarà tàcitament prorrogat per períodes anuals successius, excepte en el cas que hi hagi denúncia expressa de qualsevol de les parts, manifestada a l'altra amb 1 mes d'antelació de la data de venciment, mitjançant escrit i constància fefaent.

Article 3

Manteniment de la condició més beneficiosa

Aquest Acord no afecta les condicions més beneficioses per als treballadors que restin vigents amb anterioritat per disposicions legals, normes convencionals o usos i costums.

Article 4

Homogeneïtat amb les condicions de treball

L'Ajuntament de Sant Celoni respectarà els acords de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i sindicats sobre condicions de treball a la funció pública local.

Article 5

Acció sindical

Els representants dels treballadors tenen dret a exercir lliurement l'acció sindical i podran convocar les reunions de la pròpia representació que calgui segons la legislació vigent. Així mateix, podran convocar reunions amb els diferents col·lectius afectats per la negociació col·lectiva amb l'Ajuntament. També tindran dret a difondre les comunicacions o informacions sindicals.

L'Ajuntament proporcionarà els mitjans per a l'exercici de l'acció sindical. Es dotarà al CUP d'un despatx, el qual disposarà de mitjans informàtics, ús gratuït de fotocopiadores, fax, mobiliari, telèfon i altres recursos que siguin necessaris per a l'activitat.

L'Ajuntament aportarà 700 euros anuals al CUP, amb la finalitat de dotar econòmicament l'exercici de l'acció sindical. Aquesta quantitat serà lliurada durant el primer trimestre de l'any.

Els delegats de personal tindran dret a 20 hores mensuals retribuïdes i no recuperables per exercir les seves funcions com a representants del personal. Les seccions sindicals dels sindicats més representatius constituïdes en la corporació i amb representació electa a aquesta podran, cadascuna d'elles, designar un delegat/ada sindical (LOLS), amb les mateixes garanties, crèdit horari i drets que les reconegudes als delegats del personal. Aquest crèdit horari podrà ser acumulat i distribuït totalment o parcialment entre els representants d'una mateixa secció sindical sense ultrapassar la suma dels còmputs totals individuals.

Les reunions que mantinguin amb l'Ajuntament els membres del Comitè d'Empresa, delegats de personal de funcionaris o les seccions sindicals no seran descomptades del seu crèdit horari.

Els representants dels treballadors tenen dret a la formació sindical. En aquest sentit, i sempre prèvia comunicació per escrit, l'Ajuntament facilitarà l'assistència a aquest tipus d'activitat. La dedicació no serà descomptada del còmput horari.

Es podrà alliberar els treballadors que pertanyin a un sindicat i n'ocupin un càrrec, per poder realitzar les tasques associades, mantenint els seus drets i les retribucions, durant el temps que l'exerceixin. Caldrà, però, que l'activitat tingui caràcter comarcal, intercomarcal, provincial, autonòmic o nacional.

Les seccions sindicals constituïdes podran nomenar un delegat de prevenció que exercirà en el Comitè de Seguretat i Salut.

Als delegats de prevenció se'ls reconeixerà les garanties i drets que disposa la Llei 31/1995, de prevenció de riscos laborals. En qualsevol cas es respectarà allò establert en la legislació que correspongui i, especialment, allò que preveu la Llei 9/1987, de 12 de maig.

Es reconeix plenament el dret dels representants sindicals a participar en la determinació dels serveis mínims en cas de vaga.

Article 6

Assemblees generals, sectorials i/o de secció sindical

L'Ajuntament facilitarà el dret de reunió dels treballadors durant la jornada laboral. A aquest efecte es disposarà de 36 hores anuals per al conjunt dels treballadors, per a les reunions o assemblees convocades pels representants del personal o qualsevol de les seccions sindicals constituïdes.

En tots els casos es garantirà que els serveis d'atenció al públic i/o la vigilància no quedin desatesos.

L'horari per realitzar assemblea es fixa en 1 hora abans de finalitzar la jornada.

Les convocatòries d'assemblea es notificaran per escrit adreçat al regidor d'Administració General, i amb una antelació mínima de 48 hores, indicant l'ordre del dia, el lloc, l'hora d'inici i hora que es preveu que finalitzarà. En el cas que aquesta previsió no es compleixi, s'haurà d'informar, com a màxim el dia següent, de les variacions experimentades.

Article 7

Mesa de Negociació

A l'empara de la Llei 9/1987, de 12 de juny, d'òrgans de representació, modificada per la Llei 7/1990, de 19 de juliol, es constituirà i es reunirà, com a mínim, 1 vegada a l'any. Igualment, tindran lloc reunions de la Mesa per decisió de l'Ajuntament o per acord entre aquesta i les organitzacions sindicals presents per dret a la Mesa, i per sol·licitud de totes les organitzacions sindicals presents a la Mesa.

Serà competència de la Mesa la negociació dels temes següents:

  1. Classificació i actualització dels llocs de treball.

  2. Criteris bàsics de provisió i/o promoció dels llocs vacants o de nova creació i els sistemes de selecció.

  3. Criteris bàsics de l'oferta d'ocupació pública de l'any entrant.

  4. Aprovació de plans de formació.

  5. Les retribucions bàsiques i complementàries que s'hagin d'aplicar a cada lloc de treball.

  6. L'establiment de l'horari de treball, el règim del gaudi de permisos, les vacances i les llicències en allò que no estigui previst per conveni o acord.

  7. Criteris bàsics dels reglaments de prestació de serveis.

  8. ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR