Convenio colectivo - Actaris Contadores, SA (centre de Montornès del Vallès), Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2005
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4556 de 23/01/2006

RESOLUCIÓ

TRI/3769/2005, de 21 de setembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Actaris Contadores, SA (centre de treball de Montornès del Vallès), per a l'any 2005 (codi de conveni núm. 0800971).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Actaris Contadores, SA (centre de treball de Montornès del Vallès), subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 30 de maig de 2005, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Actaris Contadores, SA (centre de treball de Montornès del Vallès), per a l'any 2005 (codi de conveni núm. 0800971) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 21 de setembre de 2005

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Actaris Contadores, SA, per a l'any 2005

Capítol 1

Disposicions generals

Secció primera

Àmbit d'aplicació

Article 1

Àmbit territorial

L'àmbit d'aquest Conveni es concreta a Actaris Contadores, SA, i afecta al centre de treball de Montornès del Vallès de la província de Barcelona.

Article 2

Àmbit personal.

Aquest Conveni afecta la totalitat de la plantilla que figura en la nòmina de l'empresa en el moment de la seva entrada en vigor, afectant alhora a tot el personal que ingressi durant la seva vigència. Això no obstant, s'exclou d'aquest àmbit el personal classificat com a director i el comprès en l'article 1.3 c) de l'Estatut dels treballadors.

Secció segona

Àmbit temporal

Article 3

Vigència i duració

  1. Aquest Conveni entrarà en vigor, a tots els efectes, el dia 1 de gener de 2005. La seva duració serà d'1 any a partir de la data de la seva entrada en vigor, qualsevol que sigui la de la seva aprovació oficial. La duració del Conveni s'entendrà prorrogada cada any si cap de les parts el denuncia amb 3 mesos d'antelació, com a mínim, a la data d'expiració del mateix o qualsevol de les seves pròrrogues.

  2. A partir de l'1 de gener de 2005, els conceptes salarials i valors econòmics establerts en les taules dels annexos 1, 2 y 3 s'incrementaran en el 2% sobre els valors existents el 31 de desembre de 2004 (actualitzats amb l'IPC del 2004). No s'aplicarà l'increment salarial esmentat a qualsevol altre complement, qualsevol que sigui la seva denominació i quantia. En cas que l'IPC real de 2005 resulti superior al 2%, la diferència resultant serà tinguda en compte per determinar la base de càlcul dels increments salarials per a l'any 2006, si bé no es produirà el pagament d'endarreriments.

  3. Si durant la vigència del present Conveni, aparegués alguna llei que modifiqués d'una manera substancial alguns dels punts aquí contemplats, la Direcció conjuntament amb el Comitè estudiarà la seva aplicació. La Direcció resta oberta per a la negociació d'algun punt social mentre aquest Conveni segueixi en vigor.

    Article 4

    Denúncia i revisió

  4. Per aquella denúncia que proposi la rescissió del Conveni, s'atendrà el que disposa la Llei 8/1980 de 10 de març i les altres disposicions vigents.

  5. Un cop iniciades les negociacions per a la revisió del Conveni, les parts procuraran que es desenvolupin amb l'antelació i continuïtat necessàries per tal de permetre l'examen exhaustiu i la solució puntual dels problemes plantejats. A la vegada fan constar que en tot moment procuraran que les conversacions que es porten per a la renovació del Conveni es desenvolupin en el millor ambient d'harmonia i esperit de comprensió, de manera que s'arribi, dins del temps més breu possible, a l'acord definitiu.

    Secció tercera

    Compensació, absorció, condicions més beneficioses

    Article 5

    Garantia ad personam

    Es respectaran aquelles situacions personals que poguessin resultar més beneficioses que les fixades en el present Conveni, mantenint-se en tal cas, excepcionalment, amb un caràcter ad personam.

    Article 6

    Absorció

    Les disposicions legals futures que portin en si mateixes una variació econòmica en tots o alguns dels conceptes retributius existents o bé que suposin la creació de nous, únicament tindran eficàcia quan considerats aquells en la seva totalitat i el seu còmput anual, superin el nivell total d'aquest Conveni, tot entenent que en cas contrari, són absorbits per les millores pactades en el Conveni.

    Secció quarta

    Respecte al que s'ha convingut

    Article 7

    Les condicions pactades formen un tot orgànic indivisible

    Per la qual cosa, de no ser aprovat en la seva totalitat per l'organisme competent, el Conveni seria nul i sense cap eficàcia, havent de tornar-se a considerar el contingut en la seva totalitat.

    Secció cinquena

    Comissió Paritària

    Article 8

    Creació i composició

    Es crea una Comissió Paritària, d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del present Conveni, integrada pels següents membres:

    Per la part Social: JP. Egea, J. Garcia.

    Suplents: M. Cuadrado.

    Per la part econòmica: J. Reyes.

    Suplents: JL. Bárcena, G. Garrido

    Article 9

    Funcions

    Les funcions d'aquesta Comissió seran les següents:

  6. Interpretació, conciliació i arbitratge de la totalitat de les clàusules d'aquest Conveni.

  7. Vigilància de l'acompliment de tot allò pactat.

  8. L'exercici de les anteriors funcions no obstaculitza en cap cas la competència respectiva de les jurisdiccions laborals administratives i les contencions previstes a la Legislació vigent.

    Article 10

    Funcionament

    La Comissió Paritària es reunirà quan hi hagi algun assumpte per resoldre, entenent-se aquesta reunió com ordinària, i prèvia sol·licitud de tots els components d'una de les parts. En aquestes reunions la Comissió haurà de tractar i resoldre els assumptes o qüestions sotmesos a la seva consideració. S'aixecarà acta de totes les reunions que es realitzin, prenent-se els acords per majoria simple.

    Capítol 2

    Organització del treball

    Secció primera

    Facultats i obligacions de la Direcció

    Article 11

    Norma general

    L'organització del treball en cadascuna de les seccions i dependències de treball és facultat exclusiva de la Direcció de l'empresa, la qual respon del seu exercici davant de l'organisme competent. En conseqüència, té el deure d'organitzar-ho de forma que pugui aconseguir el màxim rendiment en tots els aspectes: personal, material, temps, etc., fins al límit racional i científic que permetin els elements de què disposin i la necessària col·laboració per a l'esmentat objecte.

    Article 12

    Facultats de la Direcció

    Són facultats de la Direcció de l'empresa, amb subjecció a les normes legals d'estricta observància i els preceptes legals d'aquest Conveni.

    1. Fixar la qualificació del treball, un cop escoltat el Comitè, segons alguns dels sistemes internacionalment admesos.

    2. Exigir els rendiments mínims o els usuals a cada lloc de treball de l'empresa.

    3. Determinar el sistema que es cregui més adequat per a garantir i obtenir rendiments superiors als mínims exigibles, d'acord amb les necessitats o característiques generals o específiques de l'empresa o de qualsevol dels seus departaments.

    4. Fixar el nombre de màquines o tasques necessàries per a la racional utilització de la capacitat productiva del treballador.

    5. Assenyalar els índexs de deixalles i qualitat admissibles en el procés productiu.

    6. Assenyalar les normes de vigilància i diligències en la cura de les màquines i utillatges.

    7. Establir els criteris i normes de mobilitat i redistribució del personal de l'empresa, d'acord amb les seves necessitats i amb estricte respecte a allò establert en l'article 27, apartat e).

    8. Modificar els mètodes, les tarifes i els sistemes de distribució del personal, el canvi de funcions i les variacions tècniques de les màquines, de les instal·lacions, dels utillatges, etc.

    9. Regular l'adaptació de les càrregues de treball, del rendiment i de les tarifes a aquelles condicions que resultin del canvi de mètodes operatoris, processos de fabricació, canvi de matèries, de les seves màquines o condicions tècniques.

    10. Mantenir els sistemes de treball, fins i tot en el cas que els treballadors no hi estiguessin d'acord. En casos de discrepàncies en qüestió de mesura de treball, o en l'aplicació de les tècniques de valoració de llocs de treball, intervindrà necessàriament i com a tràmit previ a qualsevol altre, el treballador format, si existís, per tal d'emetre el seu judici tècnic, havent d'ésser, alhora, escoltada la Comissió de Valoració i si fos necessari el Comitè d'Empresa.

    11. Establir la fórmula pels càlculs de salaris, escoltat el Comitè d'Empresa.

    12. Establir, si fos necessari, un sistema d'incentius totals o parcials, tant pel que fa referència al personal com per a les tasques.

    13. Altres funcions anàlogues a les anteriors consignades.

      Article 13

      Obligacions de la Direcció de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR