Acuerdo - Personal Funcionario del Ayuntamiento de Manlleu, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4610 de 07/04/2006

RESOLUCIÓ

TRI/3862/2005, de 28 de setembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Manlleu per als anys 2005-2007 (codi de conveni núm. 0810882).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Manlleu, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 5 d'abril de 2005, i d'acord amb el que disposen l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol, sobre negociació col·lectiva i participació en la determinació de les condicions de treball dels empleats públics (BOE núm. 173, de 20.7.1990), en relació amb el que estableixen la disposició final 1.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan competent, d'acord amb el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990 esmentada,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Manlleu per als anys 2005-2007 (codi de conveni núm. 0810882) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 28 de setembre de 2005

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Manlleu per als anys 2005-2007

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

Aquest Acord és d'aplicació general a tot el personal sotmès al règim de dret administratiu inclòs en l'àmbit d'aplicació de la Llei 9/1987, de 12 de juny, d'òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques, que presti els seus serveis a l'Ajuntament de Manlleu.

Article 2

Àmbit temporal

  1. Aquest Acord entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, si bé els seus efectes es retrotrauran al dia 1 de gener del 2005 i tindrà vigència fins al 31 de desembre del 2007.

  2. Aquest Acord quedarà prorrogat tàcitament per períodes anuals successius, llevat de denúncia expressa d'una de les parts, que farà per escrit la part denunciant a l'altra, amb expressió de les matèries objecte de denúncia i negociació, i amb l'antelació d'1 mes a la data de finalització de la vigència de l'Acord o de la seva pròrroga anual.

  3. Això no obstant, mentre es dugui a terme la negociació i la corresponent aprovació d'un nou Acord, aquest mantindrà la seva vigència en totes aquelles previsions que fàcticament i jurídicament siguin de possible aplicació.

    Article 3

    Clàusula de garantia, compensació i absorció

  4. Es garanteix el respecte als drets adquirits per qualsevol contracte, acord o disposició anterior a l'entrada en vigor d'aquest Acord que no vulneri la legalitat vigent, pel que fa a l'àmbit administratiu o econòmic. Qualsevol acord posterior més favorable prevaldrà sobre el que s'estableix en aquest Acord.

  5. Les condicions i millores resultants d'aquest Acord són compensables en la seva totalitat amb les que anteriorment fossin vigents mitjançant condicions pactades, acord de la corporació, imperatiu legal de qualsevol naturalesa, o per qualsevol altre motiu.

  6. A tots els efectes, els pactes d'aquest document tenen la consideració de mínims i qualsevol millora que es pugui produir per llei, decret, resolució, etc. d'aplicació a la funció pública local serà aplicable al personal d'aquesta Administració local, produint-se una modificació tàcita del text d'aquest Acord.

    Article 4

    Vinculació

    El present Acord constitueix un tot orgànic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques obligacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha d'ésser objecte de consideració conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i contraprestacions esmentades i pactades per aquest Acord no pot ésser considerada aïlladament.

    Article 5

    Seguiment

  7. Queda constituïda una Comissió Paritària de Seguiment d'aquest Acord, amb la composició -fins a la data de celebració de les noves eleccions sindicals- de representants de les centrals sindicals signants següents: 2 UGT, 1 CSIF, 1 SPPME, 1 CCOO i per un nombre proporcional de membres en representació de l'Ajuntament, que es podran acumular en una sola persona amb 5 vots. Els vots dels representants de les centrals sindicals seran delegables en qualsevol dels representants sindicals que composen la Comissió.

  8. La Comissió durà a terme reunions ordinàries cada 2 mesos, i extraordinàriament si ho acorden les parts.

  9. Les funcions de la Comissió de Seguiment seran: establir el calendari de negociació d'un nou Acord, l'estudi, la interpretació, el seguiment, la conciliació en els conflictes o discrepàncies sobre aquest Acord i el posterior desenvolupament dels pactes que figuren en el present Acord.

  10. Les normes de funcionament de la Comissió de Seguiment s'establiran de mutu acord. En tot cas, s'estableix que l'adopció d'acords es produirà per la majoria simple del nombre de vots dels membres que componen la Comissió de Seguiment.

  11. En cas de desacord en el si de la Comissió de Seguiment respecte de l'aplicació o de la interpretació d'aquest Acord, ambdues parts plantejaran la discrepància al Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), mitjançant els procediments de conciliació i mediació que aquest té establerts per a la resolució de conflictes i discrepàncies.

    Capítol 2

    Accés a la funció pública i definició del contingut del lloc de treball

    Article 6

    Modalitats d'accés a la funció pública i participació de la Junta de Personal

    L'accés a la funció pública de l'Ajuntament de Manlleu es porta a terme mitjançant les proves i els procediments assenyalats a la normativa legal que la regula, i la seva materialització es programa amb l'oferta pública anual d'ocupació que conté les places vacants a seleccionar, de la qual se n'informarà a la Junta de Personal i a cada sindicat amb representació a l'Ajuntament, juntament amb les possibles modificacions posteriors que es produeixin.

    Article 7

    Nomenaments interins en plaça vacant

  12. Els nomenaments interins en plaça vacant o vacant accidental es faran ordinàriament mitjançant borsa de treball constituïda per les persones que hagin estat seleccionades com a resultat d'un concurs públic convocat expressament per accedir a aquestes places o bé mitjançant el resultat d'un procés selectiu de cobertura definitiva d'una plaça en el qual s'hagi previst que les persones que superin els exercicis de la fase d'oposició passin a formar part d'una borsa de treball de personal interí per a futures cobertures temporals de llocs de treball vacants que gaudeixin de reserva per part del seu titular.

  13. Excepcionalment es faran nomenaments per urgència, per cobrir aquelles vacants que no sigui possible demorar en el temps la cobertura provisional. Se'n donarà coneixement abans del seu nomenament a la Junta de Personal.

    Article 8

    Plantilla, promoció interna i provisió de llocs de treball

  14. La plantilla serà la que en cada moment resulti adequada per al bon funcionament dels serveis públics que hagi d'atendre la corporació, sense perjudici del compromís de la corporació de fer possible la promoció interna a través del sistema de carrera professional que es detalla en el capítol corresponent a promoció i formació.

  15. En els processos de cobertura de vacants, la corporació promourà mesures que intensifiquin les accions de promoció interna dels seus funcionaris degudament capacitats per ocupar els llocs de treball vacants. A aquests efectes i per al cas de funcionaris del grup E, es reconeixerà el certificat d'escolaritat, o bé el d'equivalència del certificat d'estudis primaris expedit amb anterioritat a la finalització del curs 75/76 o capacitació provada en relació amb el lloc de treball exclusivament quan s'accedeixi per canvi de destinació (promoció horitzontal i trasllat).

  16. La promoció interna s'efectuarà ordinàriament pel procediment selectiu de concurs oposició. No obstant això, per a la promoció dels grups de titulació E, D i C, i sempre que els aspirants hagin superat amb aprofitament els cursos acreditatius dels requisits de formació acadèmica necessària per poder-hi concórrer, les proves de l'oposició estaran vinculades a la superació de proves de caràcter teòric o pràctic vinculades a les funcions pròpies de la plaça convocada.

  17. La provisió de llocs de treball es portarà a terme (llevat de llocs de comandament i en aquells que per la seva especificitat ho requerexin) mitjançant la convocatòria d'un concurs de mèrits entre els funcionaris de carrera de la pròpia corporació abans de procedir a la convocatòria d'un procés selectiu obert i a l'adscripció de funcionaris de nou ingrés mitjançant la modalitat d'assignació de primera destinació. La convocatòria de concursos de provisió s'haurà de publicar als taulers d'anuncis i al portal virtual de l'empleat de la corporació.

    Article 9

    Relació de llocs de treball i procés de funcionarització

  18. La...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR