Convenio colectivo - Personal Laboral de l'Ajuntament de Rubí, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4629 de 09/05/2006

RESOLUCIÓ

TRI/3874/2005, de 24 d'octubre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Rubí per als anys 2005-2007 (codi de conveni núm. 0804802).

Atès el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Rubí subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 5 de juliol de 2005, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Rubí per als anys 2005-2007 (codi de conveni núm. 0804802) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 24 d'octubre de 2005

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Rubí per als anys 2005-2007

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit temporal. Vigència i durada

El present Conveni col·lectiu entrarà en vigor a partir de la seva signatura per part de la representació dels treballadors i de la corporació, amb l'excepció dels increments salarials i la jornada anyal, que tindran efectes a partir de l'1 de gener de 2005. La seva durada serà fins al 31 de desembre de 2007 i es prorrogaran automàticament, per període d'1 any, en cas de no formular-se denúncia de rescissió o revisió per qualsevol de les parts amb una antelació mínima de 3 mesos a la data de la seva terminació.

En el període comprès entre la denúncia d'aquest Conveni i la signatura del nou, les relacions laborals es regularan pel que es preveu en el Conveni denunciat, excepte en el capítol 8.

Article 2

Àmbit personal

  1. El present Conveni col·lectiu regula les condicions de treball i, en general, totes les relacions jurídicolaborals de caràcter col·lectiu entre l'Ajuntament de Rubí, els instituts municipals IMPES i IMCO i el personal laboral al seu servei.

Article 3

Comissió de Seguiment

La Comissió de Seguiment tindrà la funció de vetllar pel compliment del que preveu aquest Conveni, es reunirà quan ho demani i ho consideri necessari qualsevol de les 2 parts i es dotarà de les normes de funcionament que s'estableixin de comú acord. La Comissió de Seguiment estarà formada pels membres de la Comissió Negociadora, amb un màxim de 4 per cadascuna de les parts.

Article 4

Resolució de conflictes

En cas que la representació sindical i l'Ajuntament convinguin sotmetre les qüestions litigioses, tant per aplicació o interpretació de normes, com per conflicte d'interessos, als procediments de mediació i conciliació del Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració local (CEMICAL), la decisió d'aquest organisme serà vinculant.

Article 5

Vinculació a la totalitat

El present Conveni serà considerat com un tot orgànic i indivisible a efectes de la seva aplicació, i s'haurà de considerar globalment i en còmput anual als efectes de comparació amb d'altres normatives d'aplicació.

Article 6

Legislació supletòria

Per tot allò que no estigui previst en aquest pacte, caldrà remetre's al que preveu la legislació aplicable.

Article 7

Eliminació de situacions anteriors

Aquest Conveni substitueix i deroga, en tots els seus punts, els anteriors convenis col·lectius subscrits en l'àmbit de l'Ajuntament.

Capítol 2

Jornades de treball i condicions horàries

Article 8

Jornada de treball

La jornada de treball, amb caràcter general, serà de 216 dies de treball a raó de 7 hores diàries, amb un total de 1.512 hores anyals.

Per pacte individual i de comú acord amb l'interessat, amb comunicació a la representació dels treballadors, es podrà realitzar contractacions de nou personal amb modalitats diferents i jornades inferiors o superiors respectant els límits de la jornada màxima legal de 1.728 hores/any.

Article 9

Horari general

Amb caràcter general, la jornada laboral serà de dilluns a divendres, de 8 a 15 hores.

Es fixa un quart d'hora de flexibilitat horària a l'entrada i a la sortida que s'haurà de recuperar el mateix dia.

Pel personal que, tenint assignat l'horari estàndard previst en el previst article, percebi un complement d'especial dedicació, es tindrà en compte una jornada anyal superior a les 1.512 hores anyals, en funció del complement d'especial dedicació assignat.

Els horaris del personal que treballa estructuralment en dies considerats festius per a la resta, tindran la consideració d'horaris laborals normals, sense perjudici de les compensacions previstes en aquest conveni.

L'Ajuntament es reserva la facultat d'establir i/o canviar els horaris d'alguns serveis per racionalitzar-ne la seva prestació i el cost sense perjudici del que s'estableix a la legislació vigent aplicable i amb comunicació a l'òrgan de representació dels treballadors.

Consten com annex a aquest Conveni els horaris dels diferents serveis de l'Ajuntament.

Horaris específics:

Per col·lectius especials, amb règims específics, es podran determinar horaris diferenciats atenent a l'especificitat i característiques del lloc de treball.

Personal docent: aquest personal fa uns horaris establerts a nivell individual, en funció del disseny de cada curs, i les condicions contractuals establertes amb els professionals i les assignatures que els són encomanades.

Aquest personal restarà exclòs del règim d'horari flexible.

  1. Personal de plena dedicació: treballarà un total de 1.512 hores anyals, resultants de les exigències diàries i del calendari escolar.

    Aquesta jornada serà:

    1. 1.400 hores de permanència i preparació, repartides de la següent manera:

      El 78% (1.092 hores) com a hores lectives i de permanència, per la qual cosa són d'obligada presència al centre escolar. Aquestes hores equivalen a 28 hores setmanals durant el calendari laboral de les escoles (al voltant de les 39 setmanes). Aquestes hores es reparteixen de la següent manera:

      Hores lectives: 67% del total (938 hores anyals) que equivalen a 24 hores setmanals.

      Hores de permanència en el centre: 11% del total (154 hores anyals) que equivalen a 4 hores setmanals.

      El 22% (308 hores) de preparació, i no exigibles de presència al centre escolar.

    2. La diferència entre les hores de permanència i preparació (1.400 hores) i les convingudes (1.512 hores), tindran com a objecte les activitats extraescolars, que hauran de ser tangibles i clarament motivades.

      Dintre d'aquestes hi haurà: l'organització de concerts i/o exposicions fora d'horari, l'assistència a jornades, a cursets de formació específica i d'altres que es pugin convenir per la Direcció d'Ensenyament.

      També s'entén que, a excepció feta del mes d'agost, que serà de vacances col·lectives, en els dies no lectius de juny, juliol i setembre i que no hi hagi presència física d'alumnes en el centre docent, podran ser cridats per qualsevol motiu professional (formació, preparació de cursos, assistència a tribunals d'exàmens i d'altres que no constitueixin ampliació dels horaris de les classes).

  2. Personal de dedicació parcial: els seran d'aplicació els criteris anteriors, proporcionalment a la dedicació convinguda en els seus respectius contractes.

Article 10

Jornada irregular

Els llocs de treball que tenen una distribució irregular de la jornada són aquells amb un horari diferent al general de l'Ajuntament (de 8 a 15 hores) implícit en lloc de treball. Sense l'horari de distribució irregular, no existiria el lloc de treball i seria impossible realitzar les tasques per les quals s'han creat.

Per la compensació de jornada amb distribució irregular, totes les hores realitzades en dies festius i/o en la franja horària que supera les 22 hores, es compensaran cada hora per 1,5.

Cada treballador és responsable del compliment del seu horari i jornada, per la qual cosa, en els casos que es cregui necessari, se li podrà exigir l'elaboració d'un calendari anyal que permeti, seguint el sistema acordat, no superar les 1.512 hores per any. En cas que un treballador que ocupi un lloc de treball amb jornada irregular...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR