Convenio colectivo - Personal funcionari de l'Ajuntament de Matadepera, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4655 de 15/06/2006

RESOLUCIÓ

TRI/3888/2005, de 3 d'octubre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Matadepera per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0810242).

Vist l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Matadepera, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 8 de febrer de 2005, i d'acord amb el que disposen l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol, sobre negociació col·lectiva i participació en la determinació de les condicions de treball dels empleats públics (BOE núm. 173, de 20.7.1990), en relació amb el que estableixen la disposició final 1.2 de la Llei orgànica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat;

Vista l'aprovació expressa de l'Acord per l'òrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990 esmentada,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció de l'Acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Matadepera per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0810242) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 3 d'octubre de 2005

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Matadepera per als anys 2004-2007

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit personal

Aquest Acord afectarà tots els empleats públics que prestin serveis a l'Ajuntament de Matadepera i als seus organismes autònoms mitjançant una relació estatutària.

També s'inclou, en el seu àmbit d'aplicació, el personal eventual i/o interí, tenint-se en compte els aspectes específics de la seva relació, regulats per la normativa vigent.

Article 2

Condicions mínimes

Les condicions pactades en aquest Acord es consideren a tots els efectes com a mínimes i conseqüentment qualsevol pacte més favorable establert entre els empleats públics i l'Ajuntament, amb previ acord dels representants dels treballadors, prevaldrà sobre aquest Acord.

Article 3

Aplicació directa

Les parts signants de l'Acord, al nivell que sigui, es comprometen a l'aplicació directa d'aquest i a no promoure qüestions que puguin suposar modificacions de les condicions pactades en el text.

Article 4

Publicitat del conveni

Amb independència de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) i/o al Butlletí Oficial de la Província (BOP), i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, es trametrà una còpia a la Federació Catalana de Municipis (FCM) i a l'Associació Catalana de Municipis (ACM).

Article 5

Vigència i durada

El present Acord tindrà una vigència fins al 31 de desembre de 2007. Un cop aprovat pel Ple de l'Ajuntament, l'Acord, es publicarà als butlletins oficials respectius i entrarà en vigor a partir de l'endemà de la seva darrera publicació.

Els efectes tindran caràcter retroactiu des de l'1 de gener de 2004 en tots aquests aspectes que no es disposi altra cosa. La Comissió Negociadora haurà de quedar constituïda, com a mínim, 1 mes abans de la conclusió de la vigència d'aquest Acord.

Ambdues parts convenen que l'Acord es considerarà denunciat si es fa amb 3 mesos d'antelació al final de la seva vigència, a fi d'iniciar les negociacions i deliberacions del nou Acord en data no posterior a 1 mes comptat a partir de la data de la denúncia.

Article 6

Comissió Mixta Negociadora i de Vigilància

6.1 La Comissió Negociadora es constituirà en el moment de l'inici de la negociació de l'Acord. Aquesta estarà formada per representants de la corporació i representants del personal en mateix nombre i per igual nombre de suplents. Ambdues parts poden utilitzar els serveis de 2 assessors, amb veu i sense vot.

6.2 Es constituirà, així mateix, una Comissió Paritària de Seguiment i Control, constituïda pels representants de la corporació i pels representants dels treballadors.

Aquesta Comissió es constituirà als 15 dies de la firma del conveni sense que el nombre total d'integrants sigui superior als 14 membres. Aquesta Comissió es reunirà, quan menys, 1 cop quadrimestralment o sempre que ho estimi necessari alguna de les parts per analitzar temes concrets o exposar les qüestions que procedeixin.

En tot cas, aquestes comissions paritàries podran dirigir-se a la Comissió Mixta Paritària Catalana perquè actuï en la mediació, l'arbitratge i la conciliació en el tractament i la solució de conflictes a l'àmbit de l'entitat local, així com per sol·licitar-li tot tipus d'informació, assessorament i dictàmens d'interpretació de l'Acord.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 7

Jornada laboral

7.1 La jornada laboral es fixa en 1.647 hores anuals corresponent al còmput anual de la jornada setmanal de 37,5 hores per a tot el personal. L'horari de treball es distribuirà segons les necessitats del servei i d'acord amb la legalitat vigent.

La corporació podrà distribuir de forma irregular la jornada respectant el còmput anual horari. Les condicions de la distribució irregular de la jornada s'haurà d'acordar amb els representants del treballadors.

7.2 El personal que així ho determini la relació de llocs de treball gaudirà de prolongació de jornada a 40 hores setmanals. El còmput anual serà proporcional al còmput establert com a jornada ordinària.

7.3 Treball efectiu. Dins del concepte de treball efectiu s'entendran compresos en la jornada ordinària de treball els temps empleats com a pauses reglamentades, desplaçaments i d'altres interrupcions derivades de normes de seguretat i higiene o de la pròpia organització del treball.

7.4 Quan per necessitats del servei i de manera excepcional segons petició expressa de l'alcalde, regidor delegat corresponent o el cap de departament, es demani la realització d'hores que superin la jornada laboral esmentada, aquestes es comptabilitzaran com a hores extres.

7.5 L'horari de treball, per a les oficines municipals, serà el següent: de 8 a 15 hores de dilluns a divendres i 1 tarda amb una franja de 2,30 hores a realitzar entre les 16 i les 19 hores.

La Policia Local perquè hi hagi una equitat de la distribució del torn s'establirà un sistema rotatori.

Els torns de la Policia Local amb caràcter general seran els següents:

Horaris: de 6 a 14 hores, de 14 a 22 hores i de 22 a 6 hores.

Torn partit: de 8.30 a 13 hores i de 16.45 a 20.15 hores.

La resta de personal no inclòs en l'apartat anterior adequarà els seus horaris en funció de les característiques pròpies del servei.

El personal que presta els seus serveis als centres docents, els dies no lectius, podran realitzar la jornada laboral de forma intensiva.

7.6 Descans o pausa de jornada. Qualsevol que sigui el règim d'organització del treball de les entitats locals, entre el final d'una jornada i el començament de la següent, hi haurà, com a mínim, 12 hores.

En el règim de jornada s'inclouen els 30 minuts diaris de descans considerats com de treball efectiu, no acumulables diàriament, dels que podrà disposar el personal. L'esmentat període no podrà, en cap cas, afectar la bona marxa del servei.

7.7 Mobilitat horària. En supòsits excepcionals, respectant les necessitats del servei, prèvia autorització expressa, es podrà gaudir d'una flexibilitat horària especial diferent a l'establerta a l'apartat anterior.

Llevat de pacte en contrari, qualsevol que sigui la distribució de la jornada ordinària o normal de treball, s'establirà en benefici del personal un marge horari de mitja hora a l'entrada de treball, i es recuperarà a la sortida d'aquest el temps de tardança en l'arribada dins d'aquest marge, amb caràcter excepcional.

Llevat de pacte en contrari acordat entre la representació dels treballadors i l'entitat respectiva, el marge horari no serà d'aplicació per aquelles activitats en les quals sigui necessari realitzar el treball en equips o en règim de torns.

7.8 Descans setmanal. Els empleats públics locals en situació administrativa de servei actiu ple tindran dret a un període mínim de descans setmanal de 2 dies ininterromputs que, normalment, comprendrà el dissabte i el diumenge, llevat en aquelles dependències, activitats o serveis que hagin d'organitzar-se per torns de treball, en aquells casos haurà de regular-se per l'autoritat o òrgan competent de l'entitat respectiva altre règim de descans laboral, mitjançant pacte negociat amb els corresponents òrgans...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR