Convenio colectivo - Tmtrans Servicios Logísticos SL, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4655 de 15/06/2006

RESOLUCIÓ

TRI/1938/2006, de 28 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Tmtrans Servicios Logísticos, SL, per als anys 2005-2008 (codi de conveni núm. 0813842).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Tmtrans Servicios Logísticos, SL, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 14 de desembre de 2005, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Tmtrans Servicios Logísticos, SL, per als anys 2005-2008 al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 28 de març de 2006

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Traducció del text aportada per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Tmtrans Servicios Logísticos, SL, per als anys 2005-2008

Capítol 1

Àmbits

Article 1

Àmbit funcional

El present Conveni col·lectiu té com a finalitat regular les relacions de treball que es donin entre l'empresa Tmtrans Servicios Logísticos, SL, i els treballadors d'aquesta.

La societat té per objecte la prestació de tota mena de serveis relacionats amb la gestió, l'aprovisionament i la manipulació en processos industrials globals que permetin ser separats de l'activitat principal de les companyies i gestionats amb autonomia.

Article 2

Àmbit territorial

El Conveni afecta tot el personal que l'empresa Tmtrans Servicios Logísticos, SL, té en els diferents serveis i centres de treball, actuals o futurs, de la província de Barcelona compresos en l'àmbit funcional d'aquest.

Article 3

Àmbit personal

Les condicions de treball que es regulen en el present Conveni afecten tot el personal que comprèn la plantilla de Tmtrans Servicios Logísticos, SL, inclosos en els àmbits anteriors, tant fixos, fixos discontinus com temporals, que prestin els seus serveis per compte i sota la dependència de l'empresa.

Queden exclosos els qui exerceixin càrrecs de consellers, membres dels òrgans de representació i els d'alta direcció.

Article 4

Àmbit temporal

El present Conveni entra en vigor, a tots els efectes i amb caràcter retroactiu, el dia 1 de gener de 2005, independentment de la data de publicació. La seva durada serà de 4 anys i finalitzarà el 31 de desembre de l'any 2008, quedant prorrogat íntegrament d'any en any fins a la seva substitució per un altre del mateix àmbit i eficàcia.

Per a l'any 2005, les condicions econòmiques queden establertes en l'annex 1.

Si l'IPC real de l'any 2005 és superior a un 3,5%, la diferència servirà de base de càlcul per als increments salarials de l'any 2006, si bé no generarà pagament de retards.

A partir de l'1 de gener de l'any 2006, mitjançant la Comissió Paritària, les taules, pagues extraordinàries, annexos i valors reflectits en el present Conveni s'incrementaran en el percentatge equivalent a l'IPC previst pel Govern en els Pressupostos generals de l'Estat per a aquest any, més 0,5 punts.

Si l'IPC real de l'any 2006 és superior al previst pel Govern en els Pressupostos generals de l'Estat, la diferència servirà de base de càlcul per als increments salarials de l'any 2007, si bé no generarà pagament de retards.

A partir de l'1 de gener de l'any 2007, mitjançant la Comissió Paritària, les taules, pagues extraordinàries, annexos i valors reflectits en el present Conveni s'incrementaran en el percentatge equivalent a l'IPC previst pel Govern en els Pressupostos generals de l'Estat per a aquest any, més 0,5 punts.

Si l'IPC real de l'any 2007 és superior al previst pel Govern en els Pressupostos generals de l'Estat, la diferència servirà de base de càlcul per als increments salarials de l'any 2008, si bé no generarà pagament de retards.

A partir de l'1 de gener de l'any 2008, mitjançant la Comissió Paritària, les taules, pagues extraordinàries, annexos i valors reflectits en el present Conveni s'incrementaran en el percentatge equivalent a l'IPC previst pel Govern en els Pressupostos generals de l'Estat per a aquest any, més 0,5 punts.

Si l'IPC real de l'any 2008 és superior al previst pel Govern en els Pressupostos generals de l'Estat, la diferència servirà de base de càlcul per als increments salarials que hagin de negociar-se per a l'any 2009, si bé no generarà pagament de retards.

Article 5

Denúncia i revisió

  1. La denúncia, amb proposta d'iniciació, revisió o pròrroga, haurà d'efectuar-se de manera expressa amb una antelació de 3 mesos a la data del seu venciment.

  2. La denúncia haurà de formalitzar-se per escrit, i notificar a la part i a l'autoritat laboral dins el termini previst en el paràgraf anterior.

  3. Si finalitzat el terme de vigència del Conveni se sol·licita la rescissió, es mantindrà el règim establert en aquest fins que les parts afectades es regeixin per un nou Conveni, independentment de les facultats que la llei reserva a l'autoritat laboral.

  4. La Comissió negociadora d'un nou Conveni haurà de constituir-se al cap d'1 mes a partir de la recepció de la comunicació, que la part denunciant del Conveni ha d'acompanyar amb un projecte sobre els motius de la denúncia i els termes que s'han de deliberar. Les parts han de procurar que les negociacions es produeixin amb la continuïtat necessària que permeti l'examen i la solució específica dels problemes plantejats.

Article 6

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades en aquest Conveni es consideren globalment formant una unitat. Únicament en el supòsit que la jurisdicció laboral declarés nul·la alguna de les clàusules integrants del present Conveni i no el desvirtuï en la seva essència, s'estableix expressament que el Conveni seguirà vigent en tot aquell contingut que no resulti afectat per l'esmentada nul·litat. En aquest cas la Comissió paritària es reunirà en el termini màxim d'un mes per efectuar l'elaboració d'un nou redactat substitutiu de l'anul·lat.

Article 7

Compensació i absorció

En matèria de compensació, regeix el que estableixen les normes legals d'aplicació, és a dir, es podran compensar els salaris que en el seu conjunt i còmput anual siguin més favorables per als treballadors que els fixats en l'ordre normatiu.

Article 8

Comissió Paritària

Per vigilar el contingut i la correcta aplicació del present Conveni, així com interpretar-lo quan procedeixi, es crea una Comissió Paritària formada per 3 representants dels treballadors i 3 de l'empresa, els quals triaran entre ells un president i un secretari.

Les parts donaran coneixement a la Comissió Paritària de tots els dubtes, discrepàncies o conflictes que poguessin produir-se com a conseqüència de la interpretació i aplicació del Conveni

La Comissió paritària tindrà les funcions següents:

Interpretació del Conveni.

Mediació, conciliació i arbitratge en els problemes i qüestions plantejats a la seva consideració per una o ambdues parts.

Vigilància del compliment del que pacta el Conveni col·lectiu.

Intervenció en els conflictes col·lectius derivats del present Conveni.

L'exercici d'aquestes funcions no obstaculitzarà en cap cas la competència de la jurisdicció.

En qualsevol cas, si no s'arriba a un acord entre les parts en el si de la Comissió, podran sotmetre les seves diferències al Tribunal Laboral de Conciliació, Mediació i Arbitratge de Catalunya, constituït en virtut de l'Acord interprofessional de Catalunya, subscrit per Foment del Treball Nacional i els sindicats CCOO i UGT en data 7 de novembre de 1990.

Capítol 2

Organització del treball

Article 9

Direcció i control de l'activitat laboral

  1. Sense perjudici de les competències dels representants dels treballadors, l'organització del treball, d'acord amb el que preveu aquest Conveni i la legislació vigent, correspon exclusivament a la Direcció de l'empresa, que la portarà a terme a través de l'exercici regular de les seves facultats d'organització econòmica i tècnica, direcció i control del treball i de les ordres necessàries per a la realització de les activitats laborals corresponents.

    L'organització del treball té per objecte aconseguir a l'empresa un nivell adequat de...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR