Convenio colectivo - Lutranex, SA, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4661 de 23/06/2006

RESOLUCIÓ

TRI/2093/2006, de 24 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Lutranex, SA, per als anys 2006-2008 (codi de conveni núm. 0813481).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Lutranex, SA, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 8 de març de 2006, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 24 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 243/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Lutranex, SA, per als anys 2006-2008 (codi de conveni núm. 0813481) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 24 de març de 2006

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Lutranex, SA, per als anys 2006-2008

Capítol 1

Disposicions generals. Àmbit, vigència, renúncia i revisió

Article 1

Obligatorietat del Conveni

El present Conveni és l'expressió de l'acord lliurement adoptat per les parts que el signen, i actua en nom dels treballadors el Comitè d'Empresa.

La regulació continguda en aquest Conveni, conseqüència de l'autonomia de la voluntat col·lectiva, és de preceptiva observança en els àmbits territorial, funcional, personal i temporals pactats.

Article 2

Vinculació a la totalitat

Els drets i obligacions pactats en el present Conveni col·lectiu constitueixen un tot orgànic i indivisible, pel que fa al que es refereix a condicions econòmiques i l'acceptació d'alguna o algunes d'aquestes condicions suposa la de la seva totalitat. En cas de nul·litat parcial per modificació de les condicions econòmiques queda en la seva totalitat sense eficàcia pràctica, i s'ha de renegociar el seu contingut.

Article 3

Dret supletori

En tot el que no s'estipula expressament en aquest Conveni col·lectiu, cal atenir-se a allò disposat en la normativa vigent en cada moment així com en el Conveni col·lectiu del sector de transport de mercaderies per carretera i logística de la província de Barcelona.

Article 4

Àmbit funcional, territorial i personal

El present Conveni col·lectiu afecta tots els treballadors que prestin els seus serveis per compte de l'empresa Lutranex, SA, al centre de treball situat a Martorelles i a pedreres o rebaixos diferents de la "base" de Martorelles, tant de la pròpia empresa com de terceres empreses, en virtut de contracte ordinari de treball, quedant exclosos, per tant, tant l'equip de Direcció com qualsevol treballador que estigués vinculat a l'empresa en virtut de relació laboral d'alta direcció subscrita a l'empara d'allò disposat en el RD 1382/1985, d'1 d'agost, pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció.

Article 5

Vigència, durada i denúncia

El present Conveni col·lectiu entra en vigor en la data de la seva signatura per les parts legitimades. El període de vigència del present Conveni col·lectiu és de 3 anys, això és, pel període comprès entre l'1 de gener de 2006 i el 31 de desembre de 2008.

S'entén automàticament prorrogat, per tàcita reconducció, per períodes d'1 any si no se'n fa denúncia en forma, que ha de ser notificada per escrit a l'altra part amb una antelació mínima de 3 mesos a la data d'acabament de la seva vigència i en la que han de determinar-se les matèries concretes que es proposin com a objecte de negociació.

Un cop transcorregut el termini per la vigència aquí prevista, el contingut normatiu i obligatori d'aquest Conveni es prorrogarà, si no transcorre acord per la revisió i/o modificació del mateix, durant un període màxim de 12 mesos. Un cop finalitzat dit període sense que s'hagués obtingut acord, les parts podran sotmetre's al procediment de mediació del Tribunal Laboral de Catalunya.

Article 6

Condició més beneficiosa

Es respectaran les condicions personals que, amb caràcter global, millorin el pactat en aquest Conveni, mantenint-se estrictament ad personam, per la qual cosa no podran ser absorbides ni compensades amb altres, llevat d'allò establert en l'article 29 del pressent Conveni.

Article 7

Comissió Mixta d'Interpretació

7.1 Atribucions. La Comissió té com a funcions específiques les següents:

7.1.1 La interpretació autèntica de les normes contingudes en el Conveni col·lectiu.

7.1.2 La vigilància del compliment del que s'hi pacti.

7.1.3 L'arbitratge de les qüestions sotmeses a la seva consideració per les parts i la mediació obligatòria en els conflictes col·lectius que puguin suscitar-se amb relació al que s'ha acordat en el Conveni col·lectiu.

7.1.4 Qualssevol altres competències que les parts vulguin assignar-los.

7.2 Composició. La Comissió està integrada per 2 representants de l'empresa i, altres tants dels treballadors, les 2 representacions poden comptar amb l'assistència d'assessors, amb veu però sense vot.

7.3 Funcionament intern. Les normes concretes de funcionament intern de la Comissió són les que aquesta mateixa s'atorgui, i s'ha de reunir sempre que ho sol·liciti qualssevol dels seus representants integrants o quan sigui vàlidament requerida per a això per un tercer en algun dels supòsits previstos en l'article 7.1 del present Conveni col·lectiu; resolent les qüestions plantejades en un termini no superior a 15 dies hàbils.

Finalitzada cadascuna de les reunions s'aixeca acta en la qual han de ser esmentats els temes tractats, intervencions, així com, si s'escau, els acords assolits, i ha de ser signada per la totalitat dels assistents.

7.4 A efectes de solucionar conflictes col·lectius que puguin presentar-se tant de caràcter jurídic com d'interessos, derivats de la interpretació o aplicació del present Conveni col·lectiu, sens perjudici de les competències atribuïdes a la Comissió Paritària, les 2 parts negociadores s'han de sotmetre als procediments de mediació i conciliació del Tribunal Laboral de Catalunya. Per sotmetre's a arbitratge vinculant es requereix acord exprés.

Capítol 2

Organització de la feina i classificació professional

Article 8

Organització de la feina

L'organització de la feina és facultat i responsabilitat de la Direcció de l'empresa, a la qual correspon, en el seu cas, determinar la persona o persones en les quals delega l'exercici de l'esmentada facultat, que ha d'ajustar-se a allò establert a la llei, en els presents acords i en les normes i pactes que siguin d'aplicació.

En l'exercici de les seves facultats d'organització de la feina correspon a la Direcció de l'empresa, sens perjudici dels drets de representació, informació i/o consulta del Comitè d'Empresa, segons es recull en l'Estatut dels treballadors, implantar, determinar, modificar o suprimir els treballs, adjudicar les tasques, i adoptar-ne nous mètodes d'execució, crear o amortitzar llocs de treball i ordenar-los en funció de les necessitats de l'empresa en cada moment, i determinar la manera de prestació del treball a tots els seus aspectes.

Per tal d'assegurar la posició competitiva de l'empresa en el mercat en el difícil context del transport de mercaderies, així com els llocs de treball en la mateixa, la Direcció de l'empresa es compromet a dur a terme les gestions necessàries per a portar a terme l'obertura de nous mercats i noves vies de negoci dins del sector del transport. El Comitè d'Empresa valora positivament l'actitud de la Direcció de l'empresa i afavorirà les mesures la fi última de les quals suposi el manteniment dels llocs de treball en l'empresa.

Article 9

Codi de conducta

Complir les ordres i instruccions de l'empresari en l'exercici regular de les seves facultats directives és obligació del treballador, el qual ha d'executar amb interès i diligència tots els treballs se li ordenin dins de la general comesa del seu grup i competència professionals. Entre aquests treballs estan incloses les tasques complementàries que siguin indispensables per al correcte exercici de la seva comesa principal.

S'estableix, en qualsevol cas, com a conseqüència de l'activitat de transport a exercir pels treballadors un Codi de conducta, recollit en l'annex 1, formant part integrant del present Conveni col·lectiu, d'obligada observació per les 2 representacions i l'incompliment dels...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR