Convenio colectivo - Ajuntament d'Agramunt, personal laboral, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4665 de 29/06/2006

RESOLUCIÓ

TRI/2147/2006, de 12 d'abril, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament d'Agramunt, per al període de l'1.1.2006 al 31.12.2007 (codi de conveni núm. 2501042).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de treball del personal laboral de l'Ajuntament d'Agramunt, subscrit pels representants de l'empresa i dels treballadors el dia 19 de desembre de 2005, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de treball del personal laboral de l'Ajuntament d'Agramunt, per al període de l'1.1.2006 al 31.12.2007, al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Lleida.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Lleida, 12 d'abril de 2006

Pilar Nadal i Reimat

Directora dels Serveis Territorials

a Lleida en funcions

Transcripció literal del text original signat per les parts

CONVENI

Col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament d'Agramunt per al període de l'1.1.2006 al 31.12.2007

TÍTOL preliminar

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit territorial

Aquest acord serà d'aplicació a l'Ajuntament d'Agramunt.

Article 2

Àmbit de personal

L'Acord s'aplicarà:

2.1. Al personal laboral.

Article 3

Àmbit temporal, vigència i denúncia

L'acord entrarà en vigor el dia en què s'aprovi pel Ple de l'Ajuntament d'Agramunt. El seu període de vigència serà de l'1 de gener de 2006 fins al 31 de desembre de 2007, període que s'entendrà prorrogat per anualitats en cas de no existir denúncia per cap de les parts i fins l'entrada en vigor del nou acord que substitueixi a l'anterior darrera de l'oportuna negociació.

Ambdues parts convenen que l'acord es considerarà denunciat, quan així es faci amb tres mesos d'antelació al final de la seva vigència o de qualsevol pròrroga, a fi d'iniciar les negociacions i deliberacions del nou acord en data no posterior a un mes comptat a partir de la data de la denúncia.

Article 4

Caràcter

L'acord pretén tenir un caràcter necessari i indivisible per a tots els efectes. Les condicions pactades en aquest acord constitueix un tot orgànic i unitari.

Article 5

Condicions més beneficioses

Es mantindrà a nivell de persones, determinades condicions que superin l'acord i estiguin reconegudes amb anterioritat a aquest, per disposicions legals, normes convencionals o usos i costums.

Article 6

Irrenunciabilitat

Es tindrà per nul·la i no feta, la renúncia per part dels treballadors de qualsevol benefici establert a l'acord.

Article 7

Aplicació favorable

Com a norma general una vegada aplicat l'acord i rere la consulta a la Comissió Mixta Paritària de Control i Seguiment, totes les condicions establertes en aquest, en cas de dubte, han de ser interpretades i aplicades de la forma que resulti més beneficiosa per als treballadors.

Article 8

Publicitat de l'Acord

L'Ajuntament d'Agramunt farà arribar un exemplar d'aquest acord a cadascun dels treballadors de l'Ajuntament.

Capítol 2

Seguiment i control

Article 9

Comissió Mixta Paritària de Control i Seguiment de l'acord

Per examinar i resoldre totes aquelles qüestions que es derivin de la interpretació, vigilància, control i aplicació de l'acord, la Mesa Negociadora d'aquest, designa, d'entre els seus components signants, una Comissió Mixta Paritària de Control i Seguiment de l'acord que estarà constituïda per 6 membres, 3 d'entre els delegats de personal i 3 designats per l'Ajuntament d'Agramunt.

Es nomenaran suplents dels titulars de la Comissió per ambdues parts.

La Comissió Mixta Paritària de Control i Seguiment tindrà les funcions següents:

  1. Interpretació autèntica del text de l'acord en la seva aplicació pràctica.

  2. Resolució definitiva per a les parts sol·licitants o implicades de tots aquells assumptes i reclamacions que siguin sotmesos a la seva decisió respecte a qualsevol de les condicions establertes a l'acord.

  3. Arbitratge, mediació i conciliació en el tractament i solució de les qüestions i conflictes de caràcter col·lectiu que se sotmetin a la seva consideració.

  4. Vigilància del compliment col·lectiu i total del que s'ha pactat a l'acord.

  5. Denúncia de l'incompliment de l'acord.

  6. Estudi de l'evolució de les relacions entre les parts signants de l'acord.

  7. Negociar, redactar, formalitzar i signar el text de l'acord per delegació de la Mesa Negociadora d'aquest.

  8. Qualsevol altra que, en el seu cas, es puguin ésser atribuïdes a l'empara de disposicions que en un futur es promulguin.

    La Comissió Mixta Paritària de Control i Seguiment podrà utilitzar els serveis ocasionals o permanents d'assessors, amb veu però sense vot en quantes matèries siguin de la seva competència i en número no superior a dos per cada una de les representacions.

    La Comissió Mixta Paritària de Control i Seguiment rebrà quantes consultes i reclamacions li siguin formulades per escrit respecte a qüestions de la seva competència, però tan sols per les vies de procediment següents:

  9. Per mitjà de les centrals sindicals a què pertanyin els delegats signants de l'acord.

  10. A través dels representants de l'Ajuntament.

    La Comissió es reunirà:

  11. Amb caràcter ordinari, una vegada a l'any en el dia que oportunament assenyali.

  12. Amb caràcter extraordinari quan ho sol·licitin com a mínim el 50% dels seus components.

    En cas de no arribar a un acord entre les parts de la Comissió Mixta Paritària en un termini màxim de un mes, aquests sotmetran les seves diferències a la justícia ordinària.

    TÍTOL primer

    Del règim de la jornada de treball, descansos i festes, vacances, serveis extraordinaris, llicències i permisos dels treballadors

    Capítol 1

    Jornada de treball

Article 10

Temps de treball

El còmput setmanal d'hores aplicables al personal de l'Ajuntament d'Agramunt és de 37.50 hores.

Article 11

Jornada i horari dels diferents serveis

  1. La jornada general de treball dels diferents col·lectius existents serà en funció de les necessitats específiques de cada servei i en aquest sentit es distribuiran els torns i els horaris de treball efectiu.

    2 En aquells col·lectius on sigui necessari cobrir torns especials de treball o característiques diferencials de la feina, es farà al començament d'any un calendari laboral contenint la distribució de l'horari de treball en funció de les hores, que es pactarà amb els representants dels treballadors.

  2. Jornada laboral i horari dels diferents serveis:

    Oficines municipals

    De dilluns a divendres de 8.00 hores a 15.00 hores.

    Ambdues parts es comprometen a consensuar l'establiment de dos tardes a la setmana, per tal que el personal pugui escollir-ne una, a fi i efecte de completar la seva jornada laboral. L'horari de tarda serà de 16.30 hores a 19.00 hores.

    L'horari d'estiu, que s'aplicarà del 15 de juny al 15 de setembre, serà de dilluns a divendres de 8.00 a 14.30 hores.

    Llar d' Infants

    La jornada laboral per al personal adscrit a la Llar d'infants serà l'establerta amb caràcter general. Pel que fa a professores i educadores 32.50 hores seran lectives i 5 hores seran no lectives. La persona que fa les funcions de direcció disposarà de 7.50 hores no lectives a la setmana; la resta fins a 37.50 seran hores lectives.

    El cap d' àrea elaborarà al començament del curs i amb el consens previ dels treballadors afectats, el quadrant amb els horaris atenent a les necessitats del servei i garantit el servei de guarderia.

    El calendari laboral serà el que marqui el Departament d'Ensenyament de la Generalitat, exceptuant-se el mes de juliol que es treballarà.

    Biblioteca

    La jornada laboral per al personal adscrit a la Biblioteca serà l'establerta amb caràcter general; el cap d'àrea, previ consens amb el/les treballadors/es adscrits/es al servei i amb el vistiplau del representant de personal, elaborarà l'horari corresponent, que podrà ser de matí i/o tarda distribuït de dilluns a divendres i els dissabtes de 10 h a 13 h, exceptuant-se els mesos de juliol, agost i setembre.

    Escola de Música

    L'horari del personal docent comprendrà hores lectives i hores no lectives.

    S'entén per hora lectiva la classe (període no superior a seixanta minuts), durant la qual el professor realitzarà la seva funció docent, que consisteix en l'explicació oral, realització de proves o d'exercicis escrits i preguntes als alumnes.

    S'entendrà per hores no lectives totes aquelles que, efectuades dins el centre, tinguin relació amb l'ensenyament, com pot ser: la preparació de classes, els temps lliure en el qual poden quedar el professor, entre classes, per distribució de l'horari del centre, el de reunió d'avaluació, correccions, entrevistes amb els pares dels alumnes, biblioteques formació del...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR