Convenio colectivo - Ajuntament de Lleida personal laboral, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4709 de 31/08/2006

RESOLUCIÓ

TRI/2782/2006, de 7 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació de l'Acord de funcionaris regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Lleida per a l'1.1.2006 al 31.12.2008 (codi de conveni núm. 2501062).

Vist l'Acord de funcionaris, subscrit per les parts negociadores en data 29 de març de 2006, i de conformitat amb el que disposen l'article 36 de la Llei 9/1987, de 12 de juny (BOE de 17.6.1987), segons redacció donada per la Llei 7/1990, de 19 de juliol (BOE de 20.7.1990), i l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació;

Vista l'aprovació expressa de 31 de març de 2006 per l'òrgan de govern competent, segons el que disposa l'article 35 de l'esmentada Llei 7/1990, i l'article 5.g) del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció de l'Acord de funcionaris regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Lleida (codi de conveni núm. 2501062), al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Lleida.

.2 Disposar que l'Acord de funcionaris esmentat es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Notifiqueu aquesta Resolució a les parts negociadores.

Lleida, 7 de juny de 2006

Pilar Nadal i Reimat

Directora dels Serveis Territorials

a Lleida en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

de condicions laborals del personal funcionari de l'Ajuntament de Lleida, per a l'1.1.2006 al 31.12.2208

Capítol 1

Disposicions de caràcter general

Article 1

Àmbit funcional i parts que ho concerten

El present Acord té com a objecte la regulació de les condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Lleida.

Les parts que ho concerten són els representants de les organitzacions sindicals presents en la Mesa General de Negociació i els representants legals de l'Ajuntament de Lleida.

Article 2

Àmbit d'aplicació

El present Acord, afecta en la seva totalitat el personal funcionari de carrera que presta serveis a l'Ajuntament i als seus organismes autònoms adherits a l'Acord i, també afecta, llevat de l'estructura del sistema retributiu, el personal pertanyent als cossos d'habilitació nacional i el personal eventual de confiança i de caràcter directiu.

Igualment és aplicable a tot el personal que porti més de 6 mesos continuats ocupant interinament un lloc inclòs en la relació de llocs de treball de l'Ajuntament, excepte aquells drets reservats per llei al funcionari de carrera.

El personal dels organismes autònoms municipals amb personalitat jurídica pròpia podrà adherir-se al present Acord mitjançant un conveni subscrit pels seus òrgans directius i els/les representants sindicals.

Article 3

Àmbit temporal

El present Acord entrarà en vigor un cop aprovat per part del Ple de l'Ajuntament, el dia següent de la seva publicació al DOGC i serà vigent fins el 31.12.2008, sens perjudici dels acords per als quals s'estableix expressament efectes econòmics a partir d'una data determinada.

Article 4

Pròrroga i denúncia

Aquest Acord, s'entén prorrogat tàcitament, per períodes anuals successius, si no es produeix l'oportuna denúncia, per qualsevol de les parts, abans dels darrers tres mesos de la seva vigència.

Un cop denunciat el present Acord, ha de seguir vigent a tots els efectes fins a l'entrada en vigor del nou text que el substitueixi.

Article 5

Clàusula de garantia "ad personam"

S'han de respectar els drets adquirits per mitjà de qualsevol acord o disposició de caràcter individual que no vulneri l'ordenament jurídic propi, ni contradigui les disposicions d'aquest acord.

Qualsevol pacte posterior més favorable ha de prevaler sobre el que aquí s'estableixi.

Article 6

Clàusula d'indivisibilitat

  1. El contingut d'aquest Acord constitueix un tot orgànic i indivisible, que ha de ser considerat globalment i conjuntament a efectes de la seva aplicació .

  2. Si la jurisdicció administrativa deixa sense efecte alguna estipulació de les compreses en l'Acord s'haurà de produir l'adaptació, mitjançant la corresponent Mesa General de Negociació.

  3. Qualsevol millora social, laboral o econòmica que s'estableixi legislativament per a la funció pública, serà d'aplicació de forma automàtica per al personal funcionari.

Article 7

Participació

A fi de millorar la qualitat i la transparència de la gestió dels centres i dels serveis, la Corporació i la representació del personal es comprometen a promoure conjuntament la participació democràtica en tots els àmbits. També es comprometen a col·laborar per aconseguir uns nivells més elevats d'eficàcia de la gestió municipal. A tal fi, es fixa com a objectiu comú dotar els/les ciutadans/es d'uns millors serveis públics, mitjançant la modernització de l'administració i uns mètodes més àgils de treball.

Article 8

Interpretació i vigilància. Comissió paritària

  1. Es constituirà una Comissió Paritària, integrada per cinc (5) persones designades per la Corporació i cinc (5) persones designades per l'òrgan unitari de representació sindical.

  2. La presidència de la Comissió recaurà en el o la Regidor/a de l'àmbit. Actuarà com a secretari o secretària una de les persones integrants de la Comissió. Es podrà nomenar un/a secretari/ària d'actes.

  3. La Comissió Paritària té les funcions següents:

    1. Interpretació del text de l'Acord i de la seva aplicació.

    2. Resolució de tots els assumptes que siguin sotmesos a la seva decisió respecte a qualsevol de les condicions establertes en l'Acord. Els acords presos en el sí de la Comissió Paritària tindran caràcter vinculant.

    3. Vigilància i/o seguiment del contingut del present Acord.

    4. Mediació i conciliació en el tractament de les qüestions i dels conflictes de caràcter individual o col·lectiu que se li plantegin pels interessats dins l'àmbit de regulació de l'Acord.

    5. Totes les activitats que tendeixin a una major eficàcia pràctica de l'Acord, que s'hagin establert en el seu text o qualsevol altra que se li pugui atribuir, a l'empara de disposicions que es promulguin en el futur.

  4. El règim de funcionament de la Comissió serà:

    1. Les reunions han de tenir, amb caràcter ordinari, una periodicitat mínima bimestral, i s'han de fer el primer dilluns de cada mes senar. També se'n podran fer, amb caràcter extraordinari, a petició de qualsevol de les parts. De totes les sessions, tant ordinàries com extraordinàries, se n'estendrà l'acta corresponent.

    2. Aquesta Comissió Paritària s'ha de constituir en un termini màxim de quinze dies a partir de la signatura d'Aquest Acord.

    3. La Comissió quedarà constituïda, en primera convocatòria, per les dues terceres parts de les persones que l'integren, i en segona convocatòria, que s'ha de fer sempre el mateix dia que la primera, mitja hora després, per la majoria absoluta de membres.

    4. Correspon a la Presidència convocar i moderar les sessions.

    5. El secretari/ària exercirà les funcions pròpies del seu càrrec en els òrgans col·legiats, entre les quals s'inclouen la confecció de les actes i de les convocatòries. Aquestes seran personals, per escrit i hi haurà de figurar l'ordre del dia a tractar, i adjuntar l'esborrany de l'acta de la sessió anterior. El/la secretari/ària disposarà dels recursos humans o tècnics suficients per al desenvolupament de la seva activitat.

    6. L'ordre del dia es confeccionarà amb els punts fixats per la presidència i aquells altres que proposin per escrit qualsevol de les parts 72 hores abans de l'inici de la sessió.

    7. Les convocatòries ordinàries s'han de notificar amb 72 hores d'antelació, com a mínim, i s'hauran de realitzar en un termini màxim de 5 dies hàbils comptats a partir del següent a l'establert a l'apartat a) del punt 4; les convocatòries extraordinàries s'han de notificar amb 24 hores d'antelació i realitzar-se en un termini màxim de 5 dies hàbils posteriors a la presentació de la sol·licitud efectuada per qualsevol de les parts.

    8. La Comissió Paritària pot utilitzar els serveis ocasionals o permanents de persones assessores, amb veu i sense vot. Aquestes seran nomenades lliurement per cadascuna de les parts, en nombre no superior a dues per part.

    9. Tots els acords de la Comissió Paritària requereixen el consens d'ambdues parts.

    10. Les parts poden decidir, en aquelles qüestions sobre les quals no hi hagi acord, sotmetre-les al criteri d'un àrbitre.

    11. A fi de tractar de forma àgil els assumptes que es considerin urgents i que no puguin esperar a la convocatòria ordinària de la Comissió Paritària, s'estableix una Comissió Permanent, que estarà integrada per 4 membres de la Comissió Paritària, dos per part de la Corporació, dos per la dels representants sindicals. Aquesta Comissió Permanent funcionarà d'acord amb el règim de funcionament de la Comissió Paritària, i es reunirà a petició de qualsevol de les parts en un termini màxim de 24 hores. De...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR