Convenio colectivo - Ajuntament de Masquefa, personal funcionario, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4736 de 09/10/2006

RESOLUCIÓ

TRI/3191/2006, d'1 de febrer, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Masquefa per als anys 2006-2008 (codi de conveni núm. 0810472).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Masquefa, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 25 de novembre de 2005, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Masquefa per als anys 2006-2008 (codi de conveni núm. 0810472) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 1 de febrer de 2006

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Masquefa per als anys 2006-2008

Capítol 1

Disposicions generals

Article 1

Àmbit personal

El contingut d'aquest Conveni serà d'aplicació a tots els treballadors que, amb relació jurídicolaborals, presten serveis a l'Ajuntament de Masquefa, excepte aquells que desenvolupin llocs de treball d'alta direcció i el personal amb contracte d'inserció vinculat a Plans d'Ocupació, que es regirà per les estipulacions del corresponent contracte.

Article 2

Vigència

Aquest Conveni entrarà en vigor a partir de la seva signatura i de l'aprovació formal per l'òrgan competent de la corporació, llevat dels aspectes pels quals s'estableixi una altra data, i tindrà una vigència de 3 anys des de l'1 de gener de 2006 fins al 31 de desembre de 2008. Es considerarà tàcitament prorrogat, en tota la seva extensió, per períodes anuals successius, excepte en el cas de denúncia expressa per qualsevol de les parts signants, la qual s'haurà d'efectuar 1 mes abans de la data de finalització de la seva vigència, per escrit i constància fefaent a l'altra part.

Article 3

Garanties

Es respectaran ad personam les condicions vigents amb anterioritat a la signatura del present Conveni col·lectiu quan aquestes condicions siguin globalment més favorables en el conjunt anual que les establertes en el present Conveni.

Article 4

Vinculació a la totalitat

El present Conveni col·lectiu forma un tot únic i indivisible, i com tal, per la seva aplicació, ha de ser objecte de consideració global i conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i drets regulats i pactats, no poden ser aïlladament considerats.

Article 5

Comissió Paritària

5.1 Per tal de vigilar el compliment del Conveni i interpretar-lo quan sigui convenient, en el termini d'1 mes a partir de l'entrada en vigor d'aquest Conveni, es constituirà una comissió paritària, que s'haurà de reunir a petició de qualsevol de les parts amb un termini màxim de 10 dies.

5.2 La Comissió estarà formada per 2 representants de l'Ajuntament i 2 representants dels treballadors. Els seus acords hauran de ser adoptats per unanimitat.

5.3 En cas de manca d'acord en el sí de la Comissió sobre la interpretació o aplicació, ambdues parts negociadores acorden expressament i voluntàriament la submissió de la discrepància als procediments de conciliació i mediació del Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.

Capítol 2

Règim de treball

Article 6

Jornada laboral

6.1 Amb caràcter general, la jornada de treball per a tots els col·lectius serà de 1.672 hores anuals, és a dir, 37,5 hores setmanals.

6.2 L'horari del personal de la brigada, llevat dels horaris especials que pot fixar la Corporació a l'estiu ateses les especials condicions climàtiques, serà el següent:

De 8-15 h llevat dels dimarts

De 8-14 i de 15 a 18.30 h (horari de dimarts)

No obstant això, en les noves contractacions que realitzi l'Ajuntament es podrà pactar un horari diferent que s'adapti a les necessitats del servei.

Article 7

Condicions mínimes dels horaris

Entre el final d'una jornada i el començament de l'altra hi ha d'haver un mínim de 12 hores de descans.

Article 8

Modificacions d'horaris i per nous serveis

Sempre que existeixi la creació d'un nou servei, o que es vulgui modificar l'horari que regeix qualsevol dels actuals serveis, haurà de ser aprovat prèviament per la Comissió Paritària i de Seguiment.

Article 9

Còmput de l'horari

9.1 S'estableix un temps de descans de 30 minuts diaris en jornades continuades de 6 hores o superiors el qual serà computable com a jornada de treball efectiu. Els responsables dels serveis establiran la franja horària en la qual haurà de gaudir aquest descans cada un dels treballadors de la Corporació, atenent a les necessitats del servei.

Si la jornada continuada fos superior a les 5 hores seguides, el temps de descans serà de 20 minuts.

9.2 Les reunions del cap de servei amb els treballadors/es i sempre per motius de treball, es programaran dintre dels diferents serveis, i dins d'hores laborables.

Article 10

Calendari laboral

10.1 Serà d'aplicació el calendari oficial de festes laborals que estableixi la Generalitat de Catalunya i es publiquen al DOGC, amb els dies festius que s'hi assenyalen més els 2 dies que designi l'Ajuntament de Masquefa com a festes locals.

10.2 Els dies 24 i 31 de desembre de cada any es consideraran com a festius als efectes que aquests dies es mantindran uns serveis mínims com si es tractés d'un dissabte per atendre els serveis d'informació i registre general llevat d'aquells serveis que requereixin ser prestats als ciutadans amb caràcter permanent. Es procurarà que els empleats de la Corporació que treballin el dia 24 de desembre no ho facin el 31 i viceversa.

Article 11

Vacances

11.1 El personal gaudirà durant cada any complet de servei d'unes vacances retribuïdes de 31 dies naturals, o de la part proporcional que correspongui quan el temps treballat sigui inferior, no substituïbles per compensació econòmica.

11.2 L'inici i la finalització de les vacances del personal al servei de l'Ajuntament de Masquefa, a excepció d'aquell adscrit a l'àrea d'educació, serà dins l'any natural que correspongui i es gaudiran preferentment entre l'1 de maig i el 30 de setembre, llevat de necessitats del servei.

En aquells supòsits excepcionals en què no s'hagin pogut gaudir dins de l'any natural per causes no imputables a l'empleat, les vacances es podran gaudir durant el mes de gener de l'any següent.

11.3 Les vacances podran gaudir-se seguides o fraccionar-se en 2 períodes.

11.4 Abans del dia 15 de març de cada any es reunirà la Comissió Paritària i de Seguiment per valorar la proposta de calendari laboral.

11.5 El pla de vacances, un cop establert no podrà ésser modificat, llevat de casos molt justificats.

11.6 Quan més d'una persona del mateix departament o regidoria vulguin gaudir de les vacances en el mateix període, i per necessitats del servei això no fos possible, s'estableixen els següents criteris per determinar amb caràcter excloent la preferència, de caràcter rotatori per elegir els períodes de gaudi:

11.6.1 Antiguitat en la Corporació.

11.6.2 Major nombre de càrregues familiars entenent com a tal tenir fills menors amb edat escolar fins a 16 anys.

11.6.3 Sorteig

Pels anys següents se seguirà un ordre rotatori en què la persona que hagi exercitat el dret d'elegir el període de gaudiment de vacances l'any anterior haurà de cedir el seu torn al següent empleat que reuneixi els requisits establerts al criteri preferencial d'aplicació.

11.7 En el cas que hi hagi alguna situació especial derivada de motius personals dels treballadors o de necessitats del servei que aconsellin el gaudi de les vacances fora del període general, podran ser ateses les propostes prèvia petició raonada per escrit per part del personal, sempre que s'obtingui l'informe favorable del cap de la dependència o servei.

11.8 Per necessitats específiques d'alguns serveis que presta la Corporació, aquesta podrà disposar que l'empleat gaudeixi de part de les seves vacances (fins al 50%) fora del període preferencial de maig a setembre establint un...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR