Convenio colectivo - Centre de Lectura de Reus, Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4746 de 24/10/2006

RESOLUCIÓ

TRI/3328/2006, de 23 d'agost, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del Centre de Lectura de Reus per als anys 2006-2007 (codi de conveni núm. 4300092).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del Centre de Lectura de Reus, subscrit per les parts negociadores en data 9 de maig de 2006, i presentat per les mateixes parts el 8 d'agost de 2006, i d'acord amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'estatut dels treballadors, i els articles 68.5 i 170.1.e) i j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball del Centre de Lectura de Reus per als anys 2006-2007 (codi de conveni núm. 4300092) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Tarragona.

.2 Disposar-ne la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Tarragona, 23 d'agost de 2006

Josep Maria Solanes Segura

Director dels Serveis Territorials

a Tarragona

Transcripció del text literal signat per les parts

IX CONVENI

col·lectiu de treball de l'entitat Centre de Lectura de Reus

Capítol I

Disposicions prèvies

Article l

Finalitats

Per tal de dotar d'una normativa laboral que reguli les relacions laborals dels treballadors de l'entitat i el Centre de Lectura de Reus, i d'acord amb l'estipulat en el Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, en el seu article 82.2, s'acorda la confecció del present Conveni col·lectiu d'empresa.

Article 2

Àmbit funcional i personal

Hom aplicarà el Conveni present a la totalitat del personal que presti els seus serveis retribuïts per compte i sobre la dependència del Centre de Lectura de Reus, sempre que per raó del vincle que els lliga es trobin subjectes a la legislació laboral i amb independència de la categoria professional o de les condicions particulars que en el dit personal puguin concórrer.

Article 3

Àmbit temporal

La durada del present Conveni es fixa pel període de dos anys a partir de l'1 de gener de 2006, per la qual cosa la seva vigència finalitzarà el 31 de desembre de 2007.

No obstant el que disposa el paràgraf anterior, hom entendrà el període prorrogat d'un any en un any per reconducció tàcita, exceptuant les revisions anuals de salari que procedeixin d'acord amb l'increment de l'IPC de Catalunya, en el cas de no mitjançar denúncia de dit conveni, plantejada per escrit per qualsevol de les parts que hauria d'ésser notificada a l'altra amb una antelació mínima de tres mesos a la data de finalització de la seva vigència.

Article 4

Condicions més beneficioses

Es respectaran, mantenint-les estrictament "ad personam", les condicions econòmiques, socials i horàries particulars que amb caràcter global i en còmput anyal, superin el conjunt de millores del present Conveni, així com els drets adquirits amb anterioritat a l'entrada en vigor del mateix.

Article 5

Compensació i absorció

Les condicions econòmiques establertes en el present Conveni compensaran totes les existents en el moment de la seva entrada en vigor, siguin quins siguin la seva naturalesa i el seu origen.

Article 6

Dret supletori

Per tot allò no previst al Conveni present hom s'atindrà expressament al que hi ha disposat a la legislació laboral general vigent.

Capítol II

Organització del treball

Article 7

Organització del treball

L'organització del treball és facultat exclusiva del Centre de Lectura, mitjançant allò disposat pel seu Consell Directiu o pel representant designat per aquest.

L'organització del treball té per objecte l'assoliment a l'entitat d'uns nivells adequats d'eficàcia basats en la utilització òptima dels recursos humans i materials.

Sense minva de la facultat al·ludida en el paràgraf primer, els representants dels treballadors tindran funcions d'orientació, de propostes, d'admissió d'informes, etc., en el que es refereix a l'organització i racionalització del treball, de conformitat amb l'article 64 del text refós de l'Estatut dels treballadors (RDL 1/1995, de 24 de març).

Article 8

Classificacions i categories professionals previstes al Conveni

  1. Oficial major. És la persona que està facultada pel Consell Directiu, i sempre d'acord amb les seves orientacions, per a distribuir i inspeccionar els treballs i serveis del Centre de Lectura. Vetlla pel bon funcionament de tots els aspectes del Centre i té al seu càrrec la resta del personal.

    Com a tasques més importants que haurà de portar a terme hi ha:

    Coordinació de les activitats socials, seccionals, acadèmiques i de qualsevol altre àmbit que es realitzin al Centre de Lectura.

    Control i coordinació del personal.

    Garantir el bon manteniment de la casa i coordinar els possibles arranjaments que es portin a terme.

    Suplir, en cas d'absència dels directius, les tasques pròpies, quant a l'atenció deguda als socis del Centre de Lectura i a les persones convidades.

  2. Personal de la biblioteca.

    1. Cap bibliotecari. És la persona que amb la titulació suficient s'encarregarà de la direcció del funcionament de tots els aspectes relatius a la biblioteca.

    2. Bibliotecàries. Són les persones en possessió del títol de Bibliotecària, el qual les capacita per registrar, fitxar i catalogar els fons bibliogràfics i hemerogràfics, i per atendre al públic lector en totes les seves consultes.

  3. Personal de la videoteca.

    1. Bibliotecària. És la persona en possessió del títol de Bibliotecària, el qual la capacita per registrar, fitxar i catalogar els fons audiovisuals, i per atendre al públic en totes les seves consultes.

  4. Personal administratiu.

    1. Cap administratiu. És la persona que amb el coneixement necessari i suficient d'ordre teòric i pràctic s'encarrega de dur a terme els assumptes de caràcter administratiu.

    2. Oficials administratius. Són els treballadors que amb coneixement teòric i pràctic suficient porten a terme amb la deguda perfecció, qualsevol de les funcions que els siguin encomanades, ja sigui en l'aspecte administratiu, comptable o bé de funcionament de la biblioteca. Es classifiquen en oficials de primera o de segona, segons el grau de capacitació i experiència que es determini. La persona responsable de la secretaria o de la biblioteca en relació al seu funcionament pràctic, haurà de posseir forçosament la categoria d'oficial primera.

    3. Els auxiliars administratius. Són els treballadors que amb els coneixements teòrics i pràctics suficients, realitzen tasques amb la doble finalitat d'aprendre i adquirir la pràctica necessària per assolir categories superior i auxiliar als oficials en les seves tasques.

  5. Personal subaltern.

    1. Cap de consergeria. És el conserge encarregat de coordinar les tasques i funcions dels conserges.

    2. Conserges. Tenen al seu càrrec, amb caràcter general les funcions subalternes, d'informació i vigilància, així com la responsabilitat tant de l'obertura de l'entitat i la del seu tancament, segons l'horari establert i les necessitats pròpies del desenvolupament de la política cultural del Centre de Lectura.

    3. Personal de manteniment. És el que durà a terme totes les tasques necessàries, per tal de que les instal·lacions del Centre de Lectura estiguin en tot moment en perfecte estat de funcionament.

    4. Personal de neteja. És el que durà a terme les seves tasques específiques.

  6. Personal docent de les activitats acadèmiques.

    1. Professors titulats de grau superior. Són qui reunint les condicions i títols acadèmics a nivell de llicenciatura exigits per la legislació, exerceixen la seva activitat educativa d'acord amb les directrius de la pròpia escola.

    2. Professors titulars. Són qui havent estat contractats amb aquesta categoria imparteixen les classes d'acord amb les directrius de la pròpia Escola. Tindran la mateixa categoria els professors de nova contractació que reuneixin els requeriments necessaris per desenvolupar la tasca pedagògica.

    3. Professors auxiliars, adjunts i habilitats. Són qui sense tenir la titulació oficial han rebut la formació i els coneixements necessaris per a impartir els ensenyaments de les escoles.

    4. Categories funcionals:

    Director. És qui, encarregat pel Centre de Lectura, dirigeix, orienta i supervisa les activitats educatives en tots els seus aspectes i altres que li siguin encomanades.

    Sots-director. És l'encarregat que auxilia i complementa les seves...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR