Convenio colectivo - Personal laboral del Consell Comarcal de la Cerdanya, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2009
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4775 de 05/12/2006

RESOLUCIÓ

TRI/3930/2006, de 26 de setembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del Consell Comarcal de la Cerdanya, personal laboral, per al període de l'1.1.2006 al 31.12.2009 (codi de conveni núm. 2501092).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del Consell Comarcal de la Cerdanya, personal laboral, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 4 d'abril de 2006, i d'acord amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del Consell Comarcal de la Cerdanya, personal laboral, per al període de l'1.1.2006 al 31.12.2009 (codi de conveni núm. 2501092) al Registre de Convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Lleida.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Lleida, 26 de setembre de 2006

Pilar Nadal i Reimat

Directora dels Serveis Territorials

a Lleida en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu del personal laboral del Consell Comarcal de la Cerdanya per als anys 2006, 2007, 2008 i 2009.

Puigcerdà, 27 d'abril de 2006

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit personal

El present conveni/acord té com a objectiu regular les condicions de treball del personal laboral al servei del Consell Comarcal.

El present acord afectarà a tot el personal vinculat al Consell Comarcal de la Cerdanya per una relació de caràcter professional, en règim laboral.

Article 2

Vigència

Aquest conveni entrarà en vigor l'endemà de la seva signatura i tindrà vigència fins al 31 de desembre de 2009, amb efectes retroactius des de l'1 de gener de 2006.

Podrà ser prorrogat tàcitament per períodes successius d'1 any si no és objecte de denúncia per a la seva revisió amb un mínim de 3 mesos d'antelació a la data del seu venciment inicial o qualsevol de les seves pròrrogues, fins a l'aprovació d'un nou acord.

Article 3

Condicions més beneficioses i garantia "ad personam"

Aquest Conveni no afectarà les condicions més beneficioses per al personal que siguin vigents a l'entrada en vigor del conveni, en virtut de disposicions legals, normes convencionals, usos o costums.

Article 4

Comissió Paritària

En el termini de quinze dies següents a la signatura d'aquest conveni, es constituirà una Comissió Paritària del Conveni com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del seu compliment.

Composició

La Comissió Paritària estarà integrada per 3 membres designats pel Consell i els 3 membres designats pels treballadors/es o Comitè d'Empresa.

Règim de reunions

La Comissió Paritària es reunirà ordinàriament cada 3 mesos i, a petició d'alguna de les parts, de forma extraordinària quan sigui necessari. S'aixecaran actes de les reunions i els seus acords seran de compliment obligatori. En cas contrari s'elevarà a l'arbitratge de l'autoritat laboral competent de la Generalitat de Catalunya.

Resolució de conflictes

Ambdues parts es sotmetran voluntàriament als mecanismes de mediació i conciliació quant a la interpretació, compliment o incompliment del present Conveni, mitjançant els sistemes de mediació i conciliació Tribunal Laboral de Catalunya o l'Institut de Mediació, Arbitratge i Conciliació (IMAC).

Capítol 2

Condicions de treball

Article 5

Jornada de treball

5.1. S'estableix la jornada laboral ordinària de 37,5 hores en còmput setmanal i de 1648 hores en còmput anual; excepcionalment algun servei podrà tenir una jornada laboral diferent a l'ordinària ateses les necessitats especials del mateix.

5.2. El personal inclòs en l'àmbit d'aplicació d'aquest conveni ha de gaudir d'una pausa en la jornada de treball de 30 minuts computable com treball afectiu.

5.3. L'horari habitual de treball del personal laboral del Consell serà de dilluns a divendres.

5.3.1. L'horari de funcionament del Consell Comarcal de la Cerdanya és de 8 hores a 15 hores i de 17 hores a 19 hores . S'estableix jornada intensiva de 8 hores a 15 hores, del 15 de juny al 15 de setembre i del 15 de desembre al 10 de gener per al personal de la corporació.

5.3.2. Es podran pactar horaris especials - individualment o col·lectiu - segons les necessitats del servei o treballador/a; sempre amb el vist-i-plau del President de la Corporació. La Comissió Paritària emetrà informe no vinculant abans de la seva aprovació.

L'horari de l'Oficina de Turisme, així com el col·lectiu de treballadores familiars s'adaptarà a les necessitats reals del servei.

5.4. Hores extraordinàries: són les que es realitzen fora de l'horari habitual per necessitats del servei. Tindran caràcter excepcional i no obligatori.

5.4.1. Les hores extraordinàries s'hauran de compensar amb temps de repòs o bé amb la seva remuneració, segons petició de l'interessat, i d'acord amb la normativa vigent i estaran autoritzades per el President del Consell Comarcal.

5.4.2. Les compensacions en temps de repòs es computaran segons les següents taules:

a) una hora extraordinària efectuada en dia laborable, es compensarà en una hora i tres quarts de descans.

b) un dia treballat en dia festiu, es compensarà en dos dies de descans en dies laborables.

5.4.3. Les compensacions en remuneració tindran la corresponent retenció d'IRPF i es computaran segons la següent taula:

a) una hora extraordinària efectuada en dia laborable a partir de les 20.00 hores, es compensarà amb un increment del 100% de la remuneració bruta que correspondria a cada hora ordinària o bé concedir un descans equivalent al doble de les hores realitzades.

b) una hora extraordinària efectuada en dia laborable es compensarà en una hora i tres quarts de remuneració bruta que correspondria a cada hora ordinària.

c) un dia treballat en dia festiu, es compensarà amb un increment del 100% de la remuneració bruta que correspondria a cada dia treballat en horari ordinari.

5.5. Pagues extraordinàries

Les pagues extraordinàries són 2 a l'any que es pagaran els dies 21 de juny i 21 de desembre. El seu import serà la suma del sou base, l'antiguitat i el complement de grup.

Es manté el dret a una tercera paga per l'import lineal net de 924,00 per a l'any 2006. Aquest import ha d'experimentar un increment anual segons l'IPC de Catalunya, sempre que la llei ho permeti. L'abonament de la referida paga s'ha de realitzar en la nòmina del mes de setembre de cada any i el seu import s'ha de calcular en la part proporcional corresponent quan el temps de prestació dels serveis d'algun treballador/a sigui inferior a un any o que la seva jornada no sigui completa.

Article 6

Classificació professional

6.1. La classificació professional te per objecte assignar a cada treballador unes funcions, dins un sistema ordenat en grups i subgrups, i agrupa unitàriament les aptituds professionals, les titulacions i el contingut general de la prestació laboral que es correspon amb aquestes.

S'estableixen els grups professionals següents, segons el nivell de titulació exigit per accedir-hi:

Grup A: Títol universitari de grau superior, o equivalent.

Grup B: Títol universitari de grau mitjà, o equivalent.

Grup C: Títol de batxillerat, títol de tècnic superior corresponent a cicles formatius de grau superior, títol de tècnic especialista corresponent a Formació Professional de 2n. grau, o titulació equivalent.

Grup D: Títol de Graduat en Educació Secundària. Graduat Escolar, Tècnic corresponent a Formació Professional de 1er. grau, o titulació equivalent.

Grup E: Certificat d'Escolaritat.

A tots els efectes es reconeix l'equivalència del certificat d'estudis primaris expedit amb anterioritat a la finalització del curs 75/76 i el títol de graduat escolar.

6.2. Els grups s'ordenen en subgrups. Aquests determinen el mateix nivell salarial bàsic i complements de les categories professionals que hi son incloses.

Grup A

  1. Responsable Àrea

  2. Tècnic superior

  3. Tècnic superior (entrada)

    Grup B

  4. Responsable Àrea

  5. Tècnic mig

  6. Tècnic mig (entrada)

    Grup C

  7. Responsable Àrea

  8. Administratiu

  9. Administratiu (entrada)

    Grup D

  10. Auxiliar administratiu

  11. Auxiliar administratiu (entrada)

  12. Treballadors familiars

  13. Monitors de centre obert

    Grup E

  14. Personal de neteja

Article 6

Retribucions

6.1. L'increment anual dels salaris ha de ser el que fixi la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat. Quan la Generalitat de Catalunya fixi un increment per al personal al seu servei diferent de l'estatal el Consell Comarcal de la Cerdanya també l'aplicarà.

El quadre de retribucions per l'any 2006 queda establert en l'Annex I d'aquest Conveni. Aquest quadre s'ha d'actualitzar cada any juntament amb l'acord d'aprovació del pressupost general de la Corporació.

6.2. S'abonaran en concepte de treball en cap de setmana i festivitats al personal de l'oficina Comarcal de Turisme un plus de 98,83 bruts mensuals. Aquesta quantitat serà incrementada segons l'IPC de Catalunya, sempre que la llei ho permeti.

Les quantitats que es concedeixen per aquest concepte podran estar a l'abast per a la informació de qualsevol dels treballadors d'aquest Consell, així com del representant sindical.

Article 7

Dietes i desplaçaments

7.1. Dietes

La...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR