Convenio colectivo - Empreses i Treballadors/es d'atenció Domiciliària i Treball Familiar, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2005
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4784 de 20/12/2006

RESOLUCIÓ

TRI/4158/2006, de 6 de novembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball dels treballadors d'atenció domiciliària i familiar de Catalunya per als anys 2005-2008 (codi de conveni 7901525).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball dels treballadors d'atenció domiciliària i familiar de Catalunya per als anys 2005-2008, subscrit per la part empresarial per AEISC i per part dels treballadors per UGT, CCOO, el dia 27 de juliol de 2006, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 170 de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball dels treballadors d'atenció domiciliària i familiar de Catalunya per als anys 2005-2008 (codi de conveni 7901525) al Registre de convenis de la Direcció General de Relacions Laborals.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Barcelona, 6 de novembre de 2006

Mar Serna Calvo

Directora general de Relacions Laborals

Transcripció del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball dels treballadors d'atenció domiciliària i familiar de Catalunya per als anys 2005-2008

Capítol 1

Àmbit d'aplicació

Article 1

Àmbit funcional

Quedin afectades per aquest Conveni totes les empreses que prestin serveis d'ajuda a domicili en la Comunitat Autònoma de Catalunya.

L'atenció domiciliària es defineix com un servei comunitari de caràcter social bàsic i polivalent prestat per professionals, que té com objectiu restablir i/o incrementar el nivell de benestar físic, psicològic, social i afectiu de les persones que són destinatàries, tant en els seus domicilis com en els centres assistencials propis dels concerts amb les empreses de l'àmbit de l'atenció domiciliària.

Article 2

Àmbit territorial

Aquest Conveni és d'aplicació en tot el territori de Catalunya.

Article 3

Àmbit personal

Aquest Conveni afecta a tot el personal en règim de contracte de treball i a les empreses incloses en els àmbits territorial i funcional.

Article 4

Àmbit temporal

Aquest Conveni entrarà en vigor en el moment que sigui signat per les parts negociadores, independentment de la seva publicació oficial, excepte les condicions econòmiques que tindran efectes des del 1 de gener de 2005.

La seva durada serà de 4 anys, és a dir, del 1 de gener de 2005 fins al 31 de desembre de 2008.

Article 5

Denúncia i revisió

Aquest conveni pot ser denunciat per qualsevol de les parts signants amb una antelació mínima de 3 mesos a la caducitat de la seva vigència.

Una vegada denunciat el Conveni, mentre no s'arribi a un acord sobre el nou, s'entén que el conveni queda prorrogat provisionalment fins que s'arribi a un acord exprés.

Article 6

Garantia ad personam

Es respectaran les condicions superiors i més beneficioses individuals o col·lectives que els treballadors tinguin reconegudes a l'entrada en vigor del present Conveni, bé siguin aquestes de caràcter total o parcial.

Article 7

Comissió negociadora

La Comissió negociadora quedarà constituïda fins a un màxim de 15 membres representants de les associacions empresarials representatives del sector i un màxim 15 membres per les organitzacions sindicals representatives del sector.

La distribució dels seus membres serà en funció de la proporció de la seva representativitat en el sector.

Ha de quedar constituïda dintre del terme màxim d'un mes a partir de la denúncia del Conveni, amb la mateixa representativitat numèrica d'ambdues parts. En aquesta taula negociadora han d'actuar com president/a i com secretari/a les persones que acordin els membres de la taula per majoria de cadascuna dels representacions.

Article 8

Comissió paritària

La Comissió paritària entendrà, obligatòriament i com tràmit previ, en tots els dubtes i les divergències que puguin sorgir entre les parts sobre qüestions d'interpretació d'aquest Conveni sense perjudici que, una vegada conegut el dictamen de la Comissió paritària, es puguin utilitzar les vies administratives i jurisdiccionals que corresponguin.

  1. Les funcions de la Comissió paritària són:

    1. Les de mediació, arbitratge i conciliació en els conflictes individuals o col·lectius que li siguin sotmesos.

    2. Les d'interpretació i aplicació dels pactes.

    3. La de seguiment del conjunt dels acords.

    4. El control del sector i la detecció de les empreses que incomplint la legalitat vigent, exerceixin una competència deslleial, i també la denúncia d'aquestes empreses davant les autoritats competents.

  2. Els acords que adopti la Comissió paritària en qüestions d'interès general es consideren part d'aquest Conveni col·lectiu i han de tenir la seva mateixa eficàcia obligatòria. Tals acords es remetran a l'autoritat laboral per al seu registre.

  3. La Comissió paritària es compon de 3 representants de les centrals sindicals i 3 representants de les associacions empresarials signants del Conveni.

    Obligatorietat de submissió a la Comissió paritària. Les parts s'obliguen a sotmetre a la Comissió paritària totes les qüestions d'interès general que se suscitin amb caràcter previ a la via judicial o administrativa, sense perjudici de l'exercici posterior dels drets individuals o col·lectius.

    En el cas de les empreses i els treballadors/as no associats o afiliats a les organitzacions signants del Conveni que desitgin formular alguna consulta o que necessitin la intervenció de la Comissió mixta paritària, si la consulta genera despeses, aquestes correran a càrrec del sol·licitant.

    Capítol 2

    Organització del treball

Article 9

Organització del treball

L'organització del treball és facultat i responsabilitat de l'adreça de l'empresa, d'acord amb aquest Conveni col·lectiu i amb la legislació vigent que aquestes assignen a la representació unitària o sindical del personal.

En tot cas, la representació del personal té, en allò que tingui relació amb l'organització i la racionalització del treball, les funcions que li assignin l'Estatut dels Treballadors i la resta de la legislació vigent.

Independentment del que disposa el paràgraf anterior, quan s'estableixin o es modifiquin les condicions laborals que afectin a un col·lectiu, haurà d'informar-se a la representació legal del personal.

Capítol 3

Moviments de personal

Article 10

Contractació

Amb l'objectiu de dotar-nos d'un model de relacions estable que beneficiï tant a les empreses com als treballadors, que contribueixi a la competitivitat de les empreses, la contractació de personal (amb subjecció a la legalitat vigent i sense perjudici de noves modalitats legals) podrà ser:

Contracte indefinit: És el qual es concerta sense establir límits de temps en la prestació de serveis. Adquirirà la condició de personal fix qualsevol que hagi estat la modalitat de la seva contractació, el personal que no hagués estat donat d'alta en la Seguretat Social, una vegada transcorregut un termini igual al legalment establert per al període de prova, així com al personal amb contracte temporal celebrat en frau de llei

Contractes eventuals: que es concertin per a atendre les circumstàncies del mercat, acumulació de tasques, excessos de comandes, contemplat en l'Article 15.1.b de l'Estatut dels Treballadors (RD Legislatiu 1/1995, de 24 de març). Podran tenir una durada màxima de 12 mesos dintre d'un període de 18 mesos, contats a partir del moment que es produeixin aquestes causes. Si se subscriu per un període inferior a la durada màxima permesa podrà prorrogar-se, per una sola vegada, sense que la durada total superi la durada màxima.

Contractes en pràctiques: No seran inferiors a 12 mesos, prorrogables en períodes de 6 mesos fins al màxim del límit legal. Les retribucions per a aquests contractes seran com a mínim del 70% de la categoria per a la qual es contractin per a aquestes modalitats i el personal contractat per pràctiques no podrà superar el 6% de la plantilla.

Contractes formatius: No seran inferiors a 12 mesos, prorrogables en període de 6 mesos fins al màxim legal. Les retribucions per a aquests contractes seran com a mínim del 80% de la categoria per a la formació de la qual són contractats, sense que en cap cas sigui inferior a l'establert legalment, no es podrà realitzar a majors de vint anys, excepte en els casos previstos per la llei i el personal contractat per formació no podrà superar el 5% de la plantilla en les empreses de més de 100 treballadors/as i el 3% en les de menys de 100 treballadors/as.

La Comissió Paritària del Conveni serà l'encarregada de desenvolupar la formació mínima que ha de tenir el personal contractat, mitjançant la modalitat de pràctiques i formació. Així com, vetllarà pel compliment del Reial decret 2317/93, de 29 de desembre de 1993, quant a la titulació exigida per a cadascuna de les modalitats de contractació.

Contracte d'Obra o Servei Determinat: Les contractacions celebrades a l'empara d'aquest contracte han de suposar un servei...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR