Convenio colectivo - Personal Laboral de l'Ajuntament de Begues, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4787 de 27/12/2006

RESOLUCIÓ

TRI/4217/2006, d'1 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Begues per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0814042).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Begues subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 29 de juny de 2005 i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat, modificat pel Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Begues per als anys 2004-2007 (codi de conveni núm. 0814042) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 1 de juny de 2006

Salvador Álvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Begues per als anys 2004-2007

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Determinació de les parts

Aquest Acord ha estat negociat en la Comissió Negociadora entre l'Ajuntament de Begues i la representació dels treballadors.

Article 2

Àmbit personal

El present Acord serà d'aplicació al personal laboral al servei de l'Ajuntament de Begues. Resta exclòs el personal contractat dintre dels plans d'ocupació que l'Ajuntament pugui enllestir amb subvencions d'altres administracions.

Article 3

Vigència

Aquest Conveni entrarà en vigor a partir de la seva signatura i de l'aprovació formal per l'òrgan competent de la Corporació, llevat les condicions per les quals s'estableixi una altra data, i tindrà una vigència fins al 31 de desembre de 2007.

Es considerarà tàcitament prorrogat, en tota la seva extensió, per períodes anuals successius, excepte en el cas de denúncia expressa de qualsevol de les parts signats, la qual s'haurà d'efectuar 2 mesos abans de la data de finalització de la seva vigència.

Article 4

Garanties

Es respectaran ad personam les condicions vigents amb anterioritat a la signatura del present Acord sempre que la Llei ho permeti i quan aquestes condicions siguin més favorables en còmput anual que les establertes en el present Acord.

Article 5

Vinculació a la totalitat

El present acord forma un tot únic e indivisible, i com tal, per la seva aplicació, ha de ser objecte de consideració global i conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i drets regulats i pactats, no poden ser aïlladament considerats.

Article 6

Comissió de seguiment

Per tal de vigilar el compliment del Conveni i interpretar-lo quan sigui convenient, en el termini d'1 mes, es constituirà una comissió de seguiment, que s'haurà de reunir a petició de qualsevol de les parts amb un termini màxim de 15 dies.

La Comissió estarà formada per 2 representants de l'Ajuntament i 2 representants dels treballadors. Els seus acords hauran de ser adoptats per unanimitat. Seran funcions específiques de la comissió, les següents:

Estudi, vigilància, interpretació i aplicació del present acord, així com el perfeccionament dels seus pactes i condicions pel que fa als conflictes i discrepàncies que es puguin derivar.

Establir la data d'inici de la propera negociació un cop denunciat el present Acord.

Ser informats i consultats sobre la preparació i disseny dels plans d'oferta pública d'ocupació sense perjudici de les funcions que la Llei atribueix als representants dels treballadors.

Ser informats i consultats en relació amb els programes de formació que s'hagin de desenvolupar amb caràcter general i, en tot cas, quan els programes afectin a la carrera professional dels treballadors.

Emissió d'informes sobre les qüestions que les parts els puguin proposar sobre la interpretació d'allò que s'ha pactat.

Ser informats i consultats en els casos de modificació de la plantilla que afecti de manera substancial el volum de qualsevol departament u organisme.

Ser informats i consultats de les mesures sobre salut laboral sense perjudici de les competències que en aquesta matèria té el comitè de salut laboral.

Els acords de la Comissió de Seguiment tindran eficàcia i validesa en l'àmbit del present Conveni. A les seves reunions podran assistir experts en el cas que la matèria objecte de discussió així ho requereixi.

En cas de manca d'acord en el sí de la comissió sobre la interpretació o aplicació, ambdues parts negociadores acorden expressament i voluntàriament el sotmetiment de la discrepància als procediments de conciliació i mediació del Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'Administració Local (CEMICAL), a petició de qualsevol de les parts.

Capítol 2

Condicions de treball

Article 7

Organització del treball

L'organització del treball és facultat exclusiva de l'Ajuntament, que ha d'establir els sistemes de racionalització, millora de mètodes i processos i simplificació de tasques que permetin un millor i més alt nivell de prestació de serveis.

L'Ajuntament establirà, sempre que sigui possible, els mecanismes adients per cobrir les absències temporals dels llocs de treball i definirà els llocs de treball susceptibles de cobertura i la dotació econòmica disponible en cada exercici.

La Corporació consultarà amb els delegats de personal dels processos de mobilitat així com dels trasllats realitzats i de les sol·licituds rebudes.

Article 8

Classificació professional

La classificació professional té per objecte la determinació i definició dels diferents grups en què poden ser agrupats els treballadors d'acord amb la titulació o formació exigida, el lloc de treball i les funcions que exerceixen.

L'escala, grup de titulació, categoria i lloc de treball defineix la prestació del funcionari i les funcions a realitzar, i determina la carrera i promoció professional.

El fet d'incloure a la plantilla una categoria diferent de les previstes en el present Conveni requereix la prèvia negociació amb els representants dels treballadors, per tal de determinar la seva denominació, funcions i retribucions. Els representants dels treballadors hauran d'emetre informe en el termini màxim de 15 dies.

Durant la vigència del present Acord es procedirà a fer una valoració dels llocs de treball de l'organització municipal.

Article 9

Jornada i horari de treball

La jornada de treball del personal laboral serà la que, en cada moment, estableixi la llei amb caràcter general per a la funció pública.

El calendari laboral és l'instrument tècnic mitjançant el qual s'estableix la distribució de la jornada i els horaris a efectuar pel personal. Anualment s'aprovarà el calendari d'acord amb aquestes normes i prèvia negociació amb els representants dels treballadors.

S'estableix un temps de descans en jornada continuada, computable com a jornada de treball efectiu, de 30 minuts diaris. Els responsables dels serveis establiran la franja horària en la qual haurà de gaudir aquest descans, atenent a les necessitats del servei.

Es podrà disposar d'un règim de flexibilitat horària, llevat el cas de la Brigada d'Obres, en el començament i finalització de la jornada de treball. Aquesta flexibilitat consistirà en la possibilitat de començar i acabar la jornada fins a 30 minuts abans o després de l'hora establerta sempre respectant el còmput setmanal d'hores efectives de treball i sempre que el servei ho permeti.

Durant el període del 15 de juny fins al 15 de setembre, el personal amb jornada ordinària, gaudirà d'una reducció de jornada de 30 minuts. El personal d'oficina en comptes d'aquesta reducció estival no treballarà durant aquest mateix període els dimecres a la tarda. El personal amb contracte parcial que a l'entrada en vigor del present conveni gaudeixi de la jornada reduïda a l'estiu continuarà mantenint aquest benefici.

Els caps de servei tenen conforme a la relació de llocs de treball un grau de dedicació diferent a la resta de personal, la qual cosa implica la seva subjecció a un règim irregular i especial també diferent a la resta del personal.

La jornada d'anual de treball efectiu s'estableix amb caràcter general en 1.530 hores, sense perjudici del que s'especificarà en els annexos al present Conveni.

Article 10

Vacances

El personal gaudirà durant cada any complert de servei de 24 dies laborables de vacances retribuïdes per cada any de servei, o de la part proporcional que...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR