Convenio colectivo - Il-lustre Col-legi d Advocats de Barcelona, Cataluña
Inicio de Vigencia | 1 de Enero de 2006 |
Fin de Vigencia | 31 de Diciembre de 2009 |
Publicado en | Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4823 de 16/02/2007 |
RESOLUCIÓ
TRI/4535/2006, de 15 de setembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona per als anys 2006-2009 (codi de conveni núm. 0811432).
Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 4 de juliol de 2006 i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya; el Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat i el Decret 190/2005, de 13 de setembre, de reestructuració parcial del Departament de Treball i Indústria,
Resolc:
.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona per als anys 2006-2009 (codi de conveni núm. 0811432) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Indústria a Barcelona.
.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.
Barcelona, 15 de setembre de 2006
Salvador Álvarez Vega
Director dels Serveis Territorials
a Barcelona en funcions
Transcripció literal del text signat per les parts
CONVENI
col·lectiu de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona per als anys 2006-2009
Determinació de les parts
Aquest Conveni col·lectiu es pacta entre l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona (d'ara endavant ICAB), d'una banda, i els seus treballadors representats pel Comitè d'Empresa, de l'altra.
Àmbit territorial
Aquest Conveni col·lectiu s'aplica en tots aquells centres o delegacions que depenguin de l'ICAB.
Àmbit personal
Aquest Conveni col·lectiu serà aplicat a totes les persones que prestin els seus serveis tant en l'ICAB com en les seves dependències, a excepció del personal d'alta direcció, d'acord amb el que s'ha previst en el Reial decret 1.382/1985, d'1 d'agost.
Àmbit temporal
La durada d'aquest Conveni col·lectiu és de 4 anys, i és vigent des de l'1 de gener de 2006 fins al 31 de desembre de 2009.
Denúncia i pròrroga
Qualsevol de les parts signants podrà denunciar aquest Conveni col·lectiu 3 mesos abans de la fi de la seva vigència. Perquè la denúncia tingui efecte, s'haurà de fer per mitjà de comunicació escrita a l'altra part.
En cas de no fer-se la mencionada denúncia, s'entendrà que el Conveni es prorroga automàticament per anys naturals, per la qual cosa les condicions salarials s'incrementaran i s'hi aplicarà l'IPC de Catalunya corresponent a aquell any.
Compensació i absorció
Els increments salarials corresponents a la vigència d'aquest Conveni no seran absorbibles ni compensables sense perjudici del que estableix la disposició addicional 3.5.
Garantia ad personam
Es respectaran i mantindran estrictament durant la vigència d'aquest Conveni, com a garantia ad personam, les situacions i condicions econòmiques que excedeixin globalment el que s'ha pactat en aquest Conveni sense perjudici del que disposa en l'article anterior.
Equilibri intern del Conveni
Les condicions pactades en aquest Conveni col·lectiu formen un tot indivisible. Per tant, aquest text ha de ser aplicat i observat en la seva totalitat a tots els efectes.
Comissió Paritària: constitució i composició
Les parts signants acorden la creació de la Comissió Paritària d'aquest Conveni col·lectiu com a òrgan d'interpretació, conciliació, arbitratge, mediació, aplicació i vigilància del seu compliment.
Aquesta Comissió es compondrà, de manera o forma paritària, per 4 vocals:
Dos d'ells en representació de l'empresa, que seran les següents persones: el cap de Recursos Humans i una altra persona designada per la Direcció de l'empresa.
Dos més en representació dels treballadors: 2 membres del Comitè d'Empresa.
El lloc de secretari de la Comissió serà rotatori entre les parts components.
Comissió Paritària: reunions
Qualsevol de les parts que integren la Comissió Paritària pot convocar reunions notificant-ho al secretari. La convocatòria haurà de contenir els punts que constitueixen l'objecte de la reunió.
Correspon al secretari de la Comissió procedir a la seva convocatòria formal en el termini màxim de 15 dies a comptar des de la recepció de la sol·licitud.
Perquè les reunions siguin vàlides serà necessària l'assistència de la meitat més 1 dels seus membres. Les reunions se celebraran en el lloc, data i hora prèviament assenyalats.
Els acords es prendran per majoria d'assistents (i és possible la delegació de vot reconeguda per ambdues parts) i seran vinculants per a tots.
Comissió Paritària: competències
A la Comissió Paritària se li atribueix específicament el coneixement de les següents qüestions:
Adaptació del contingut del text del Conveni col·lectiu a les reformes legislatives que es puguin produir durant la seva vigència.
Adequació dels increments salarials per al període de vigència d'aquest Conveni.
Vigilància del compliment d'allò pactat.
Interpretació del text del Conveni col·lectiu.
Coneixement i resolució de conflictes derivats de la interpretació i aplicació del Conveni. Se sotmetran expressament les parts a la mediació i arbitratge necessaris si això calgués per a la solució de les controvèrsies derivades de l'aplicació i interpretació del text articulat, arbitratge que podrà correspondre al Tribunal Laboral de Catalunya o a qualsevol altre que es decideixi.
Aquelles altres que li atribueixi expressament aquest Conveni.
Comissió Paritària: domicili de la Comissió
El domicili de la Comissió Paritària serà a la seu de l'ICAB.
Organització del treball
Organització del treball
L'organització del treball és competència de la Direcció de l'ICAB o, si escau, de qui aquesta delegui, perquè així quedi garantida l'obtenció dels objectius que li hagin estat marcats per la Junta de Govern.
Per aconseguir-ho, s'establiran els mètodes, sistemes i procediments de treball que consideri més efectius, i es podran efectuar totes les modificacions, millores o innovacions que cregui oportunes per a la consecució dels objectius esmentats, amb les limitacions establertes en les lleis, respectant el dret d'informació dels representants dels treballadors.
Adscripció inicial al grup professional
El contingut de la prestació laboral i l'adscripció inicial a un grup professional seran pactades entre la Direcció de l'empresa i el treballador, i s'haurà de reflectir per escrit.
Així mateix cada treballador en actiu quedarà adscrit en el grup professional en què estigui enquadrat segons la taula que figura a l'article 16 d'aquest Conveni col·lectiu.
La Direcció de l'empresa o qui aquesta delegui posarà en pràctica el contingut dels articles 20 i 39 (mobilitat funcional) del text refós de l'Estatut dels treballadors (d'ara endavant TRET), i respecte a això queda clar que la possibilitat de mobilitat funcional a què fa referència l'article 39 esmentat es refereix al concepte de grup professional.
Mobilitat funcional
El canvi de funcions en el si del grup professional al qual estigui adscrit el treballador tindrà com a úniques limitacions les derivades de l'article 39 del TRET, és a dir:
Les derivades de titulacions acadèmiques o professionals.
El respecte a la dignitat del treballador.
Classificació professional
La classificació professional té per objecte la determinació i definició de les diferents funcions i comeses que es poden assignar als treballadors.
La classificació professional queda configurada en els següents grups professionals que es descriuen amb caràcters genèrics i diferencials de les ocupacions i no limiten les funcions inherents que permetin l'establiment de noves formes d'organització de la feina o l'ús de noves tecnologies, ni les tasques assignades a cada grup professional:
Grup 1: Caps de Departament i Responsables d'àrea
Cap de departament: és aquell treballador que, sota la dependència directa de la Direcció, es fa directament responsable (amb capacitat de decisió i gestió) d'un departament coordinant i supervisant un equip de treball.
Responsable d'àrea: és aquell treballador que coordina i supervisa un àrea de treball concreta sota les ordres directes del cap de departament i/o la Direcció.
Grup 2: Titulats
És aquell personal que està en possessió d'un títol o diploma oficial de grau mitjà o superior i...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba