Convenio colectivo - Serviabertis, SL, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2009
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4830 de 27/02/2007

RESOLUCIÓ

TRE/3547/2006, de 22 de desembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Serviabertis, SL (centre de treball de Barcelona) per als anys 2006-2009 (codi de conveni núm. 0814292).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Serviabertis, SL (centre de treball de Barcelona), subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 15 de desembre de 2006, i de conformitat amb el que disposa l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 421/2006, de 28 de novembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya; el Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat i el Decret 190/2005, de 13 de setembre, de reestructuració parcial del Departament de Treball i Indústria, modificat pel Decret 570/2006, de 19 de desembre, d'estructuració del Departament de Treball,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Serviabertis, SL (centre de treball de Barcelona) per als anys 2006-2009 (codi de conveni núm. 0814292) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 22 de desembre de 2006

Beatriu Labori i Samsó

Secretària tècnica dels Serveis Territorials

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Serviabertis, SL, per als anys 2006-2009

Capítol 1

Disposicions Generals

Article 1

Àmbit personal i funcional

Aquest Conveni regula les relacions laborals del centre de treball de Barcelona de l'empresa Serviabertis i de tots els seus treballadors, independentment del lloc geogràfic on tingui lloc la seva activitat professional, amb excepció expressa del personal d'alta direcció i dels directors i caps d'unitat, que es regiran per les disposicions legals i contractuals pròpies.

Sens perjudici de tot això, en el supòsit que l'empleat perdi la condició de director o de cap d'unitat s'integrarà en el Conveni en la categoria més alta del grup professional que li correspongui, d'acord amb les funcions que faci efectivament.

Article 2

Àmbit temporal i denúncia

La durada del Conveni col·lectiu serà de 4 anys i serà vigent entre l'1 de gener de 2006 i el 31 de desembre de 2009, tret dels articles del Conveni en els quals es puguin establir períodes de vigència diferents.

Qualsevol part signant podrà denunciar aquest Conveni amb 3 mesos d'antelació a la pèrdua de la vigència o, si s'escau, amb la mateixa antelació en qualsevol dels anys en què estigués prorrogat. Perquè la denúncia tingui efecte s'haurà de comunicar per escrit a l'altra part i s'haurà de registrar al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya.

En cas que aquesta denúncia no es produís s'entendrà que el Conveni es prorroga automàticament, per anys naturals. En aquest cas, els conceptes econòmics es revaloraran aplicant-hi l'IPC real de cada any, seguint la fórmula establerta a l'article 15.

Article 3

Comissió paritària

Es crea la Comissió Paritària del Conveni com a organisme d'interpretació, conciliació i vigilància del seu compliment. Aquesta Comissió estarà integrada per 3 membres de cada una de les representacions. En cas que algun dels membres de la part social accedís a una categoria professional que no estigui inclosa al Conveni serà substituït per un altre empleat designat per la representació de la part social.

La Comissió paritària pot utilitzar, a més, els serveis permanents i ocasionals d'assessors de totes les matèries que són competència seva.

Funcions

Las funcions específiques de la Comissió paritària són les següents:

Interpretar el Conveni i resoldre les qüestions i els problemes que ambdues parts sotmetin a consideració seva o en els casos que prevegi concretament aquest text.

Intervenir en els conflictes col·lectius fent les funcions de mediació amb l'audiència prèvia de les dues parts.

Vigilar el compliment de tot el que s'ha pactat.

Analitzar l'evolució de les relacions entre les parts contractants.

L'exercici de les funcions anteriors no ha d'obstaculitzar en cap cas la competència respectiva de les jurisdiccions administratives i contencioses que preveuen les disposicions legals.

Domicili

La Comissió paritària té el domicili a l'avinguda del Parc Logístic, 12-20, 08040 de Barcelona, però es pot domiciliar, reunir o actuar en qualsevol seu, amb l'acord previ d'aquesta.

Els treballadors i les empreses interessats poden adreçar les comunicacions al mateix domicili i a nom de la Comissió paritària del Conveni de Serviabertis.

Tramesa de qüestions a la Comissió

Les 2 parts convenen que sotmetran a la Comissió paritària tots els dubtes, les discrepàncies i els conflictes que hi puguin haver a conseqüència de la interpretació i aplicació del Conveni, a l'efecte que la Comissió emeti un dictamen o actuï de la manera reglamentària prevista.

S'ha de procurar que, per tal de resoldre qualsevol consulta plantejada a la Comissió, es doni audiència a les parts interessades.

Acords

Els acords s'adoptaran per unanimitat en el si de la Comissió paritària.

La Comissió es reunirà amb caràcter ordinari una vegada per semestre i, amb caràcter extraordinari, cada vegada que ho demani alguna de les representacions.

En els 2 casos, la convocatòria es farà per escrit, amb una antelació mínima de 10 dies laborables, on s'indicarà l'ordre del dia i la data de la reunió, i s'hi adjuntarà la documentació que es consideri necessària. Només en el supòsit que es tracti d'una urgència, reconeguda per les 2 parts, el termini podrà ser inferior.

Article 4

Registre, publicitat i unitat de Conveni

El Conveni s'haurà de presentar davant l'autoritat laboral perquè el registri i el publiqui. Així mateix, les condicions pactades formen un tot orgànic indivisible i, a l'efecte de la seva aplicació, s'han de considerar en còmput anual i global. En conseqüència, si l'autoritat laboral, fent ús de les atribucions que té, entengués que algun o alguns dels articles que conformen aquest cos normatiu tingués defecte d'il·legalitat i, en conseqüència, tramités davant el Jutjat Social una demanda en aquest sentit, el Conveni perdrà la validesa i l'eficàcia, i les parts negociadores es comprometran a reconsiderar-lo i a ajustar a la legalitat vigent, en el termini d'un mes comptat des del moment en què es tingui constància d'aquesta tramitació, la clàusula afectada i, si s'escau, el contingut íntegre que, en qualsevol cas, haurà de respectar l'equilibri entre les condicions pactades.

Article 5

Àmbit normatiu i dret supletori

Totes les matèries que són objecte de regulació d'aquest Conveni col·lectiu substitueixen i deroguen les que s'haguessin pogut pactar anteriorment, tant amb caràcter col·lectiu com individual, sens perjudici del reconeixement dels drets individuals consolidats, en la condició més beneficiosa, i d'acord amb allò que estableix l'article 6 d'aquest Conveni i dels drets eventuals de retorn que hagin pogut ser reconeguts per alguna de les empreses del grup.

En tot allò que no preveu aquest Conveni regirà el que disposa l'Estatut dels Treballadors i les disposicions legals que siguin d'aplicació general.

Article 6

Garantia ad personam

Es reconeixen ad personam les condicions que gaudeixen els treballadors a títol individual pel fet de tenir-les incorporades al seu contracte de treball i que fossin vigents en el moment de la signatura d'aquest Conveni, sempre que un cop examinades en conjunt i en còmput anual siguin més beneficioses per al treballador. La garantia ad personam reconeguda en aquest article no tindrà caràcter absorbible ni compensable però sí revalorable amb els increments salarials que es puguin produir en el futur.

Capítol 2

Organització del treball, jornada, horari i vacances

Article 7

Organització del treball

La condició d'empresa que presta serveis a companyies l'activitat de les quals es desenvolupa de manera ininterrompuda durant tots els dies de l'any i a totes les hores del dia, obliga a establir per al personal de serveis determinats, horaris especials i torns de matí, tarda i nit. Concretament, el personal afectat serà el que presta serveis en les àrees següents:

Serveis generals

SAU (Servei d'Atenció a l'Usuari)

Explotació de sistemes

Es mantindrà la feina per torns o amb horaris especials per al personal que en el moment de la signatura del Conveni ja estigués prestant servei en aquestes condicions horàries, així com l'horari establert a l'article 9 per a la resta del personal.

L'empresa podrà establir torns o horaris especials als treballadors de nova contractació per a aquestes àrees, i n'haurà d'informar, prèviament, a la representació dels treballadors.

Pel que fa a la disponibilitat del personal que no està subjecte a torns, requerirà l'acord de les dues parts i es retribuirà en funció d'aquesta disponibilitat. El Comitè d'Empresa haurà d'estar informat d'aquests casos.

...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR