Convenio colectivo - Personal Laboral del Ajuntament de Palafolls, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4832 de 05/03/2007

RESOLUCI”

TRE/4555/2006, de 21 de desembre, per la qual es disposa la inscripciÛ i la publicaciÛ del Pacte de condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Palafolls per als anys 2006-2008 (codi de conveni n˙m. 0811172).

Vist el Pacte de condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Palafolls, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 20 d'octubre de 2006, i d'acord amb el que disposen l'article 36 de la Llei 7/1990, de 19 de juliol, sobre negociaciÛ col∑lectiva i participaciÛ en la determinaciÛ de les condicions de treball dels empleats p˙blics (BOE n˙m. 173, de 20.7.1990), en relaciÛ amb el que estableixen la disposiciÛ final 1.2 de la Llei org‡nica 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical; l'article 11.2 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferËncia de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matËria de mediaciÛ, arbitratge i conciliaciÛ; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuraciÛ de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 421/2006, de 28 de novembre, de creaciÛ, denominaciÛ i determinaciÛ de l'‡mbit de competËncia dels departaments de l'AdministraciÛ de la Generalitat de Catalunya; el Decret 223/2004, de 9 de marÁ, de reestructuraciÛ d'Úrgans territorials de l'AdministraciÛ de la Generalitat, i el Decret 190/2005, de 13 de setembre, de reestructuraciÛ parcial del Departament de Treball i Ind˙stria;

Vista l'aprovaciÛ expressa del Pacte per l'Úrgan competent, segons el que disposa l'article 35 de la Llei 7/1990,

Resolc:

.1††Disposar la inscripciÛ del Pacte de condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Palafolls per als anys 2006-2008 (codi de conveni n˙m. 0811172) al Registre de Convenis dels Serveis Territorials del Departament Treball a Barcelona.

.2††Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 21 de desembre de 2006

Beatriu Labori i SamsÛ

Secret‡ria tËcnica dels Serveis Territorials

TranscripciÛ del text original signat per les parts

PACTE

de condicions de treball del personal funcionari al servei de l'Ajuntament de Palafolls per als anys 2006-2008

CapÌtol 1

Condicions generals

Article 1

Finalitat

L'objecte del present Pacte Ès la regulaciÛ de les condicions de treball (socials, econÚmiques i de salut laboral) del personal funcionari de l'Ajuntament de Palafolls.

Article 2

¿mbit personal

2.1††El present Pacte, en tot el seu contingut, ser‡ d'aplicaciÛ al personal funcionari de carrera, exceptuant al personal eventual amb c‡rrec de confianÁa sens perjudici de les prescripcions que vinguin determinades per precepte legal exprÈs i imperatiu. Ser‡ tambÈ d'aplicaciÛ al personal funcionari interÌ que estigui ocupant places vacants a la plantilla amb les excepcions prÚpies derivades de la temporalitat.

2.2††Cap treballador - funcionari no podr‡ pactar individualment condicions o millores econÚmiques, socials o laborals al marge de la representaciÛ legal dels funcionaris i del marc normatiu aplicable al personal que presti els seus serveis a l'AdministraciÛ Local.

Article 3

VigËncia i durada

3.1††El present Pacte entrar‡ en vigor a partir de la seva signatura pels representants del personal i de la CorporaciÛ, prËvia aprovaciÛ de l'Ajuntament en ple.

3.2††Independentment de la data de signatura, els efectes econÚmics que se'n derivin quedaran consolidats.

3.3††La durada del Pacte ser‡ fins al 31 de desembre de 2008, i es prorrogar‡ autom‡ticament per anualitats si cap de les parts signants no el denuncia amb una antelaciÛ mÌnima de 3 mesos.

Article 4

ComissiÛ mixta de seguiment de l'Acord

4.1††El present Acord s'interpreta d'acord amb el sentit gramatical de les seves cl‡usules i en atenciÛ als objectius que es persegueixen en signar-lo.

4.2††AixÚ no obstant, les parts signants constituiran una comissiÛ mixta, en el termini de 15 dies des de la seva entrada en vigor, per tal de resoldre el conflictes d'interpretaciÛ de car‡cter general que poguessin sorgir o li siguin sotmesos. Tindr‡ tambÈ la resta de funcions que es preveuen en aquest Acord.

Aquesta ComissiÛ ser‡ parit‡ria, i la integraran 2 representants designats per l'Ajuntament i 2 representants dels delegats del personal funcionari. Ambdues parts es podran assistir d'1 assessor amb veu, perÚ sense vot.

4.3††La ComissiÛ es reunir‡ de forma ordin‡ria un cop al trimestre, podent-ho fer de forma extraordin‡ria a peticiÛ de qualsevol de les parts. El seu funcionament ser‡ establert de mutu acord per les dues parts.

4.4††En cas de conflicte col∑lectiu d'interessos i d'aplicaciÛ i interpretaciÛ de norma, no resolts mitjanÁant la ComissiÛ Parit‡ria, ambdues parts es sotmeten expressament a l'Úrgan competent de mediaciÛ de la Generalitat de Catalunya, amb finalitat d'intentar solucionar-los mitjanÁant les vies de conciliaciÛ i mediaciÛ.

Article 5

VinculaciÛ a la totalitat

Les condicions pactades en el present Acord formen un tot org‡nic i indivisible.

Article 6

Garantia personal

Es respectaran aquelles situacions personals, que amb car‡cter global i cÚmput anyal excedeixen de les pactades, mantenint-se estrictament "ad personam".

CapÌtol 2

Condicions de treball

Article 7

Jornada

7.1††La jornada de tot el personal Ès de 37,5 hores setmanals, sense que la jornada anual pugui excedir del m‡xim legalment establert. Dins el cÚmput anyal es troben inclÚs, com a realitzades, les que corresponen als 9 dies de permÌs per assumptes personals.

7.2††El rËgim horari de la jornada Ès el seg¸ent: oficines municipals de dilluns a divendres, de 8.00 a 15.00 hores, de forma ordin‡ria, i els dissabtes de 9.00 a 14.00 hores. Els funcionaris que portin a terme de forma permanent la realitzaciÛ de la jornada en dissabtes es considerar‡ jornada especial, als efectes adequats en el seu complement especÌfic.

Article 8

Descans diari

Tot el personal funcionari que faci jornada setmanal completa de 37,5 hores durant la jornada intensiva dels matins gaudir‡ de 20 minuts de descans diari amb dret a abandonar el lloc de treball, computable com a treball efectiu . Es gaudir‡ el dit descans de 9.30 i les 12.30 hores, tot cas, s'establiran torns que garanteixin l'adequada atenciÛ al p˙blic.

Article 9

Calendari laboral

9.1††Tot el personal funcionari tindr‡ dret a gaudir dels 12 dies festius que inclou el calendari de festes oficials, aprovat per Ordre del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, i els 2 dies de festa local. Els dies 24 i 31 de desembre i 23 d'abril, Sant Jordi, es gaudiran en funciÛ de les necessitats del servei, que haur‡ de ser cobert adequadament ( en especial Registre i InformaciÛ ), establint-se els torns de mutu acord. En cas que els referits dies escaiguin en festius, dissabte o dia no laborable, es disposaran de 3 dies addicionals d'assumptes propis.

9.2††El calendari de festes oficials ser‡ el publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Article 10

Vacances

10.1††Les vacances anuals tindran una durada d'1 mes natural per un any complet de serveis o en jornada proporcional de temps de serveis efectius.

10.2††Els perÌodes de vacances es podran gaudir durant tot l'any, en perÌodes mÌnims de 7 dies consecutius, sempre que siguin compatibles amb les necessitats del servei. Amb aquest objecte, els responsables de cada departament hauran de conËixer amb 2 mesos d'antelaciÛ les vacances del personal que tindran adscrits.

10.3††Quan els perÌodes de vacances coincideixin amb perÌodes de baixa per malaltia o maternitat de treballador/a, es podran realitzar els dies en conseq¸Ëncia que quedin pe realitzar d'acord amb l'‡rea corresponents.

Article 11

Permisos retribuÔts i llicËncies

11.1††El personal comprËs en l'‡mbit de l'aplicaciÛ d'aquest Acord tÈ dret a gaudir de permÌs retribuÔt per les causes seg¸ents.

a)†Pel naixement i l'adopciÛ o l'acolliment permanent o preadoptiu d'un o una menor, 5 dies.

b)†Per la mort, intervenciÛ quir˙rgica o malaltia greu d'un familiar fins a segon grau de consanguinitat o afinitat, 2 dies laborables si el succÈs es produeix a la mateixa localitat i fins a 4 dies si Ès en una altra localitat. Excepcionalment per motiu degudament justificats, es pot ampliar el permÌs fins a 6 dies laborables. Per la mort d'un familiar de tercer i quart grau de consanguinitat o afinitat, graduant-se en funciÛ de la dist‡ncia i de la coincidËncia amb la jornada laboral, amb una limitaciÛ m‡xima d'1 dia, quan el funeral Ès en una poblaciÛ distant a Palafolls i dins de Catalunya i 2 dies si Ès fora de Catalunya.

c)†Pel casament d'un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat, sempre que l'esdeveniment coincideixi en dia laborable del peticionari, 1 dia si Ès dins Catalunya i 2 si Ès fora.

d)†Per trasllat de domicili habitual: 2 dies dintre del mateix municipi, 4 dies si Ès fora.

e)†Per concursar en ex‡mens finals d'altres proves d'aptitud en centres oficials, aixÌ com per a participar en proves selectives convocades per administraciÛ i organismes p˙blics, els dies necessaris durant els quals aquest es portin a terme, degudament justificats pel...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR