Convenio colectivo - Personal Laboral de l Ajuntament dels Hostalets de Pierola, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4833 de 06/03/2007

RESOLUCI”

TRI/4556/2006, de 3 de juliol, per la qual es disposa la inscripciÛ i la publicaciÛ del Conveni col∑lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament dels Hostalets de Pierola per als anys 2006 i 2007 (codi de conveni n˙m. 0814082).

Vist el text del Conveni col∑lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament dels Hostalets de Pierola, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 10 de marÁ de 2006, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de marÁ, pel qual s'aprova el Text refÛs de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipÚsit de convenis col∑lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei org‡nica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferËncia de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matËria de mediaciÛ, arbitratge i conciliaciÛ; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuraciÛ de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creaciÛ, denominaciÛ i determinaciÛ de l'‡mbit de competËncia dels departaments de l'AdministraciÛ de la Generalitat de Catalunya; el Decret 233/2004, de 9 de marÁ, de reestructuraciÛ d'Úrgans territorials de l'AdministraciÛ de la Generalitat i el Decret 190/2005, de 13 de setembre, de reestructuraciÛ parcial del Departament de Treball i Ind˙stria,

Resolc:

.1††Disposar la inscripciÛ del Conveni col∑lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament dels Hostalets de Pierola per als anys 2006 i 2007 (codi de conveni n˙m. 0814082) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Ind˙stria a Barcelona.

.2††Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 3 de juliol de 2006

Salvador ¡lvarez Vega

Director dels Serveis Territorials

a Barcelona en funcions

TranscripciÛ literal del text signat per les parts

CONVENI

col∑lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament dels Hostalets de Pierola per als anys 2006 i 2007.

CapÌtol 1

Disposicions generals

Article 1

Finalitat

El present Conveni tÈ com a finalitat la regulaciÛ de les condicions de treball del personal laboral de l'Ajuntament dels Hostalets de Pierola. SÛn objectius primordials del Conveni:

La unificaciÛ de la normativa reguladora de les condicions de treball de tot el personal al servei de l'Ajuntament dels Hostalets de Pierola.

Article 2

¿mbit personal

  1. †Els pactes continguts en aquest Conveni afecten la totalitat del personal laboral de l'Ajuntament dels Hostalets de Pierola.

TambÈ afectar‡ tot el personal laboral que presti els seus serveis a l'empresa municipal de serveis, HOSERPI, SL.

Queda exclÚs de l'‡mbit d'aplicaciÛ d'aquest acord:

a)†El personal contractat que presti els seus serveis en virtut d'un contracte de consultoria i/o assistËncia, d'acord amb allÚ regulat als articles 197 i seg¸ents del text refÛs de la Llei de contractes de l'Estat.

b)†El personal inclÚs en l'‡mbit d'aplicaciÛ del Reial decret 1382/1995, d'1 d'agost, que regula la relaciÛ laboral de car‡cter especial del personal d'alta direcciÛ.

c)†El personal eventual amb car‡cter de confianÁa determinat a l'article 104 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril.

Article 3

¿mbit temporal

  1. †La vigËncia del present Conveni s'estÈn des del dia 1 de gener de 2006 fins al 31 de desembre de 2007.

    Aquest Conveni s'entendr‡ prorrogat t‡citament per perÌodes anuals successius si no es produeix l'oportuna den˙ncia dins el termini de 3 mesos respecte a la data que finalitzi la seva vigËncia. Quant a la negociaciÛ podr‡ ser total o parcial en funciÛ de les propostes plantejades per les parts.

    Un cop denunciat, es procedir‡ a constituir una ComissiÛ Negociadora en el termini d'1 mes des de la i ambdues parts han d'establir un calendari o pla de negociaciÛ.

  2. †El present Conveni ser‡ aprovat pel Ple de la corporaciÛ i registrat al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, en compliment del que disposa l'article 4 de la Llei 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical, i ser‡ publicat al Diari Oficial corresponent.

    Ser‡ d'aplicaciÛ amb efectes retroactius a l'1 de gener de 2006, un cop signat per les parts i aprovat pel Ple de la corporaciÛ.

Article 4

ComissiÛ Mixta Parit‡ria

En el termini de 15 dies seg¸ent a l'aprovaciÛ d'aquest Conveni pel Ple de la corporaciÛ, es constituir‡ una ComissiÛ Mixta Parit‡ria que estar‡ integrada per 1 representant de la corporaciÛ i 1 delegat de personal i els assessors que cada part cregui convenient.

Les seves funcions seran les seg¸ents:

InterpretaciÛ autËntica del text del Conveni, d'acord amb la seva aplicaciÛ pr‡ctica.

ResoluciÛ pactada dels temes o reclamacions que se sotmetin a la decisiÛ, respecte a qualsevol condiciÛ establerta a l'acord, sempre que no siguin temes referits a la potestat d'autoorganitzaciÛ de la corporaciÛ, ni altra competËncia que legalment correspongui exercir a la corporaciÛ.

Arbitratge, mediaciÛ i conciliaciÛ en el tractament i la soluciÛ de les q¸estions i els conflictes de car‡cter col∑lectiu que se sotmetin a la seva consideraciÛ, si les parts discordants ho sol∑liciten expressament i la ComissiÛ accepta la funciÛ arbitral mediadora o conciliadora.

Vigil‡ncia del compliment col∑lectiu i total del que s'ha pactat en el Conveni.

Den˙ncia de l'incompliment del Conveni.

Totes les altres activitats que puguin millorar l'efic‡cia pr‡ctica del Conveni o que vingui establerta en el seu text i qualsevol altra, que en el seu cas, pugui ser atribuÔda a l'empara de disposicions que en un futur es promulguin.

  1. †La ComissiÛ Mixta Parit‡ria es reunir‡ en sessiÛ ordin‡ria 1 cop cada 3 mesos i, en sessiÛ extraordin‡ria, en qualsevol altra ocasiÛ a les 72 hores que una part ho demani a l'altra per escrit, en quË haur‡ de constar l'ordre del dia proposat per a la reuniÛ. Excepcionalment, aquest termini de preavÌs podr‡ Èsser menor quan es demani justificadament. S'aixecaran actes de les reunions, essent els acords que s'hi adoptin de compliment obligatori, i s'actuar‡ sense envair la competËncia de les autoritats administratives i els Úrgans jurisdiccionals.

  2. †La ComissiÛ Mixta Parit‡ria podr‡ acordar la constituciÛ de meses especÌfiques, de car‡cter de paritat, per tractar temes sectorials que afectin un o diversos col∑lectius.

Article 5

VinculaciÛ i condicions mÈs avantatjoses

  1. †En tot allÚ no previst ni regulat en aquest Conveni, les parts actuaran d'acord amb allÚ que disposen la legislaciÛ i les disposicions reglament‡ries vigents en cada moment.

  2. †Es respectar‡ el que es pacti en aquest Conveni davant d'altres de l'Ajuntament que contradiguin el que estigui pactat i que representin algun perjudici per als interessos del personal de l'‡mbit d'aquest Conveni, excepte en els casos en quË aquells es prenguin en aplicaciÛ de normes de rang superior i d'obligat compliment.

  3. †Qualsevol disposiciÛ o acord que afecti col∑lectius especÌfics que millori les condicions del personal de l'‡mbit d'aquest Conveni, sempre previ acord de la ComissiÛ Mixta Parit‡ria, s'afegir‡ a l'actual acord.

Article 6

RemissiÛ al Consorci d'Estudis de MediaciÛ i ConciliaciÛ a l'AdministraciÛ Local (CEMICAL)

Les parts negociadores d'aquest Conveni acorden expressament i volunt‡riament el sotmetiment a l'Úrgan de mediaciÛ i conciliaciÛ del Consorci d'Estudis, MediaciÛ i ConciliaciÛ a l'AdministraciÛ Local (CEMICAL) en aquelles matËries que no hi hagi acord en la seva aplicaciÛ o interpretaciÛ, ni tan sols a travÈs de la ComissiÛ Parit‡ria d'InterpretaciÛ del Conveni, tant si estan regulades en aquest com si afecten a l'aplicaciÛ de normativa que afecti la relaciÛ laboral.

La resoluciÛ del CEMICAL ser‡ vinculant per ambdues parts.

CapÌtol 2

Condicions de treball

SecciÛ 1

Jornada, horari i calendari laboral

Article 7

Jornada laboral i horari

S'estableix com a jornada laboral ordin‡ria un m‡xim de 1.680 hores en cÚmput anual.

La jornada laboral ordin‡ria s'organitzar‡ d'acord amb els seg¸ents col∑lectius:

Horari de la brigada municipal:

Matins de 8.30 a 13.30 hores. Tardes de 15 a 17.30 hores. Aquest personal realitzar‡ volunt‡riament torns rotatius de gu‡rdia que inclou dissabtes, diumenges i festius.

Es realitzar‡ jornada intensiva durant els mesos de juny, juliol i agost de 7.30 a 15 hores.

Els dies 5 de gener, Dijous Sant, 24 i 31 de desembre acabaran la jornada laboral a les 14 hores.

Horari del personal de la llar d'infants:

La jornada laboral ordin‡ria del personal de la llar d'infants ser‡ de dilluns a divendres, amb torns partits de 8 hores di‡ries, amb descans per poder dinar.

Durant el mes de juliol gaudiran d'horari intensiu de 8 a 14 hores. Aquesta jornada intensiva s'iniciar‡ a partir del juliol de l'any 2007.

Comptaran amb 1 dia de lliure elecciÛ a l'any.

Horari del personal administratiu i auxiliar adscrit a l'Ajuntament: matins de 8 a 15 hores (amb 30 minuts de flexibilitat hor‡ria) i 1 tarda a la setmana de 16 a 20 hores. Durant la temporada d'estiu, es realitzar‡ jornada intensiva de 8 a 14 hores, mesos de juny, juliol i agost.

El personal d'oficines acabar‡ la seva jornada laboral a les 13 hores els dies 5 de gener, Dijous Sant, 24 i 31 de desembre.

Horari del personal de neteja: de dilluns a divendres amb torns partits...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR