Convenio colectivo - Personal Laboral de l Ajuntament dels Hostalets de Pierola, Barcelona
Inicio de Vigencia | 1 de Enero de 2006 |
Fin de Vigencia | 31 de Diciembre de 2007 |
Publicado en | Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4833 de 06/03/2007 |
RESOLUCI”
TRI/4556/2006, de 3 de juliol, per la qual es disposa la inscripciÛ i la publicaciÛ del Conveni col∑lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament dels Hostalets de Pierola per als anys 2006 i 2007 (codi de conveni n˙m. 0814082).
Vist el text del Conveni col∑lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament dels Hostalets de Pierola, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 10 de marÁ de 2006, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de marÁ, pel qual s'aprova el Text refÛs de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipÚsit de convenis col∑lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei org‡nica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferËncia de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matËria de mediaciÛ, arbitratge i conciliaciÛ; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuraciÛ de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 296/2003, de 20 de desembre, de creaciÛ, denominaciÛ i determinaciÛ de l'‡mbit de competËncia dels departaments de l'AdministraciÛ de la Generalitat de Catalunya; el Decret 233/2004, de 9 de marÁ, de reestructuraciÛ d'Úrgans territorials de l'AdministraciÛ de la Generalitat i el Decret 190/2005, de 13 de setembre, de reestructuraciÛ parcial del Departament de Treball i Ind˙stria,
Resolc:
.1††Disposar la inscripciÛ del Conveni col∑lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament dels Hostalets de Pierola per als anys 2006 i 2007 (codi de conveni n˙m. 0814082) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball i Ind˙stria a Barcelona.
.2††Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.
Barcelona, 3 de juliol de 2006
Salvador ¡lvarez Vega
Director dels Serveis Territorials
a Barcelona en funcions
TranscripciÛ literal del text signat per les parts
CONVENI
col∑lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament dels Hostalets de Pierola per als anys 2006 i 2007.
CapÌtol 1
Disposicions generals
Finalitat
El present Conveni tÈ com a finalitat la regulaciÛ de les condicions de treball del personal laboral de l'Ajuntament dels Hostalets de Pierola. SÛn objectius primordials del Conveni:
La unificaciÛ de la normativa reguladora de les condicions de treball de tot el personal al servei de l'Ajuntament dels Hostalets de Pierola.
¿mbit personal
-
†Els pactes continguts en aquest Conveni afecten la totalitat del personal laboral de l'Ajuntament dels Hostalets de Pierola.
TambÈ afectar‡ tot el personal laboral que presti els seus serveis a l'empresa municipal de serveis, HOSERPI, SL.
Queda exclÚs de l'‡mbit d'aplicaciÛ d'aquest acord:
a)†El personal contractat que presti els seus serveis en virtut d'un contracte de consultoria i/o assistËncia, d'acord amb allÚ regulat als articles 197 i seg¸ents del text refÛs de la Llei de contractes de l'Estat.
b)†El personal inclÚs en l'‡mbit d'aplicaciÛ del Reial decret 1382/1995, d'1 d'agost, que regula la relaciÛ laboral de car‡cter especial del personal d'alta direcciÛ.
c)†El personal eventual amb car‡cter de confianÁa determinat a l'article 104 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril.
¿mbit temporal
-
†La vigËncia del present Conveni s'estÈn des del dia 1 de gener de 2006 fins al 31 de desembre de 2007.
Aquest Conveni s'entendr‡ prorrogat t‡citament per perÌodes anuals successius si no es produeix l'oportuna den˙ncia dins el termini de 3 mesos respecte a la data que finalitzi la seva vigËncia. Quant a la negociaciÛ podr‡ ser total o parcial en funciÛ de les propostes plantejades per les parts.
Un cop denunciat, es procedir‡ a constituir una ComissiÛ Negociadora en el termini d'1 mes des de la i ambdues parts han d'establir un calendari o pla de negociaciÛ.
-
†El present Conveni ser‡ aprovat pel Ple de la corporaciÛ i registrat al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, en compliment del que disposa l'article 4 de la Llei 11/1985, de 2 d'agost, de llibertat sindical, i ser‡ publicat al Diari Oficial corresponent.
Ser‡ d'aplicaciÛ amb efectes retroactius a l'1 de gener de 2006, un cop signat per les parts i aprovat pel Ple de la corporaciÛ.
ComissiÛ Mixta Parit‡ria
En el termini de 15 dies seg¸ent a l'aprovaciÛ d'aquest Conveni pel Ple de la corporaciÛ, es constituir‡ una ComissiÛ Mixta Parit‡ria que estar‡ integrada per 1 representant de la corporaciÛ i 1 delegat de personal i els assessors que cada part cregui convenient.
Les seves funcions seran les seg¸ents:
InterpretaciÛ autËntica del text del Conveni, d'acord amb la seva aplicaciÛ pr‡ctica.
ResoluciÛ pactada dels temes o reclamacions que se sotmetin a la decisiÛ, respecte a qualsevol condiciÛ establerta a l'acord, sempre que no siguin temes referits a la potestat d'autoorganitzaciÛ de la corporaciÛ, ni altra competËncia que legalment correspongui exercir a la corporaciÛ.
Arbitratge, mediaciÛ i conciliaciÛ en el tractament i la soluciÛ de les q¸estions i els conflictes de car‡cter col∑lectiu que se sotmetin a la seva consideraciÛ, si les parts discordants ho sol∑liciten expressament i la ComissiÛ accepta la funciÛ arbitral mediadora o conciliadora.
Vigil‡ncia del compliment col∑lectiu i total del que s'ha pactat en el Conveni.
Den˙ncia de l'incompliment del Conveni.
Totes les altres activitats que puguin millorar l'efic‡cia pr‡ctica del Conveni o que vingui establerta en el seu text i qualsevol altra, que en el seu cas, pugui ser atribuÔda a l'empara de disposicions que en un futur es promulguin.
-
†La ComissiÛ Mixta Parit‡ria es reunir‡ en sessiÛ ordin‡ria 1 cop cada 3 mesos i, en sessiÛ extraordin‡ria, en qualsevol altra ocasiÛ a les 72 hores que una part ho demani a l'altra per escrit, en quË haur‡ de constar l'ordre del dia proposat per a la reuniÛ. Excepcionalment, aquest termini de preavÌs podr‡ Èsser menor quan es demani justificadament. S'aixecaran actes de les reunions, essent els acords que s'hi adoptin de compliment obligatori, i s'actuar‡ sense envair la competËncia de les autoritats administratives i els Úrgans jurisdiccionals.
-
†La ComissiÛ Mixta Parit‡ria podr‡ acordar la constituciÛ de meses especÌfiques, de car‡cter de paritat, per tractar temes sectorials que afectin un o diversos col∑lectius.
VinculaciÛ i condicions mÈs avantatjoses
-
†En tot allÚ no previst ni regulat en aquest Conveni, les parts actuaran d'acord amb allÚ que disposen la legislaciÛ i les disposicions reglament‡ries vigents en cada moment.
-
†Es respectar‡ el que es pacti en aquest Conveni davant d'altres de l'Ajuntament que contradiguin el que estigui pactat i que representin algun perjudici per als interessos del personal de l'‡mbit d'aquest Conveni, excepte en els casos en quË aquells es prenguin en aplicaciÛ de normes de rang superior i d'obligat compliment.
-
†Qualsevol disposiciÛ o acord que afecti col∑lectius especÌfics que millori les condicions del personal de l'‡mbit d'aquest Conveni, sempre previ acord de la ComissiÛ Mixta Parit‡ria, s'afegir‡ a l'actual acord.
RemissiÛ al Consorci d'Estudis de MediaciÛ i ConciliaciÛ a l'AdministraciÛ Local (CEMICAL)
Les parts negociadores d'aquest Conveni acorden expressament i volunt‡riament el sotmetiment a l'Úrgan de mediaciÛ i conciliaciÛ del Consorci d'Estudis, MediaciÛ i ConciliaciÛ a l'AdministraciÛ Local (CEMICAL) en aquelles matËries que no hi hagi acord en la seva aplicaciÛ o interpretaciÛ, ni tan sols a travÈs de la ComissiÛ Parit‡ria d'InterpretaciÛ del Conveni, tant si estan regulades en aquest com si afecten a l'aplicaciÛ de normativa que afecti la relaciÛ laboral.
La resoluciÛ del CEMICAL ser‡ vinculant per ambdues parts.
CapÌtol 2
Condicions de treball
SecciÛ 1
Jornada, horari i calendari laboral
Jornada laboral i horari
S'estableix com a jornada laboral ordin‡ria un m‡xim de 1.680 hores en cÚmput anual.
La jornada laboral ordin‡ria s'organitzar‡ d'acord amb els seg¸ents col∑lectius:
Horari de la brigada municipal:
Matins de 8.30 a 13.30 hores. Tardes de 15 a 17.30 hores. Aquest personal realitzar‡ volunt‡riament torns rotatius de gu‡rdia que inclou dissabtes, diumenges i festius.
Es realitzar‡ jornada intensiva durant els mesos de juny, juliol i agost de 7.30 a 15 hores.
Els dies 5 de gener, Dijous Sant, 24 i 31 de desembre acabaran la jornada laboral a les 14 hores.
Horari del personal de la llar d'infants:
La jornada laboral ordin‡ria del personal de la llar d'infants ser‡ de dilluns a divendres, amb torns partits de 8 hores di‡ries, amb descans per poder dinar.
Durant el mes de juliol gaudiran d'horari intensiu de 8 a 14 hores. Aquesta jornada intensiva s'iniciar‡ a partir del juliol de l'any 2007.
Comptaran amb 1 dia de lliure elecciÛ a l'any.
Horari del personal administratiu i auxiliar adscrit a l'Ajuntament: matins de 8 a 15 hores (amb 30 minuts de flexibilitat hor‡ria) i 1 tarda a la setmana de 16 a 20 hores. Durant la temporada d'estiu, es realitzar‡ jornada intensiva de 8 a 14 hores, mesos de juny, juliol i agost.
El personal d'oficines acabar‡ la seva jornada laboral a les 13 hores els dies 5 de gener, Dijous Sant, 24 i 31 de desembre.
Horari del personal de neteja: de dilluns a divendres amb torns partits...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba