Convenio colectivo - Hospital i Llars de la Santa Creu Jesús - Tortosa (GESAT), Tarragona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2006
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4860 de 12/04/2007

RESOLUCIÓ

TRE/1007/2007, de 5 de març, per la qual es disposa el registre i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Hospital i Llars de la Santa Creu de Jesús-Tortosa (GESAT), per a l'any 2006 (codi de conveni núm. 4300892).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Hospital i Llars de la Santa Creu de Jesús-Tortosa (GESAT), per a l'any 2006, subscrit per les parts negociadores en data 13 de novembre de 2006, i presentat per les mateixes parts en data 12 de desembre de 2006, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 68.5 i 170.1 de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Hospital i Llars de la Santa Creu de Jesús-Tortosa (GESAT), per a l'any 2006 (codi de conveni núm. 4300892), en el Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball de les Terres de l'Ebre.

.2 Disposar-ne la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu.

Tortosa, 5 de març de 2007

Fermí Andrés i Molins

Director dels Serveis Territorials

a les Terres de l'Ebre

Transcripció del text literal signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de l'Hospital i Llars de la Santa Creu de Jesús-Tortosa (GESAT) per a l'any 2006

Capítol I

Disposicions generals

Secció 1

Àmbits

Article 1

Àmbit funcional

El present Conveni col·lectiu serà d'aplicació a SAM de Gestió Sanitària i Assistencial Tortosa (GESAT).

Article 2

Àmbit personal

  1. El Conveni s'aplicarà a tots els treballadors que prestin els seus serveis a l'Hospital de la Santa Creu (GESAT) siguin quines siguin les seves funcions o categoria professional.

  2. Als llicenciats que s'incorporin a l'hospital en règim de formació d'acord amb el que està establert en els programes nacionals per a cada especialitat, no els serà d'aplicació el present Conveni.

  3. Queden totalment exceptuades de l'aplicació del Conveni col·lectiu les persones que a continuació s'indiquen:

a) El personal directiu, que es regirà pel que està establert en els seus propis contractes, així com en el Reial decret

1382/1985, d'1 d'agost.

b) Els professionals que, en l'exercici de la seva activitat professional lliure cobrin per "prestacions i serveis" encara que realitzin la seva activitat en locals del propi hospital, estant donats d'alta d'impost d'activitats econòmiques com a professionals lliberals. En aquests casos s'ha d'actuar d'acord amb el que està establert en els seus acords o contractes individuals, ja siguin verbals o escrits.

c) El personal pertanyent a altres empreses que prestin serveis subcontractats.

Article 3

Àmbit territorial

El Conveni col·lectiu és d'àmbit per a l'Hospital de la Santa Creu (GESAT), afectant el centres de treball compresos en el seu àmbit funcional.

Secció 2

Vigència, durada, denúncia, pròrroga i Comissió Negociadora

Article 4

Vigència

El present Conveni regirà a partir de l'1 de gener de 2006.

Article 5

Durada

El Conveni tindrà una durada d'1 any, per la qual cosa els seus efectes conclouran el 31 de desembre de 2006.

Article 6

Denúncia

La denúncia per a la revisió de Conveni s'efectuarà per escrit i dins dels tres mesos d'antelació a la data del seu venciment inicial o la de qualsevol de les seves pròrrogues.

La denúncia podrà ser efectuada per qualsevol de les representacions, Comitè d'Empresa, empresa o sindicats signants del Conveni, comunicant-ho a les altres representacions i a l'autoritat laboral.

Un cop denunciat el conveni, serà vigent en la seva totalitat fins la signatura del següent.

Article 7

Pròrroga

El Conveni quedarà automàticament prorrogat al finalitzar la seva vigència i en els seus propis termes, pel període d'un any, si cap de les representacions procedeixen a la seva denúncia conforme al que està establert a l'article 6.

Article 8

Comissió Negociadora

La Comissió Negociadora del nou conveni col·lectiu es constituirà formalment en el termini màxim d'un mes a partir del dia en què el conveni sigui denunciat.

Secció 3

Prelació de normes, absorció i compensació, vinculació a la totalitat i garantia ad personam

Article 9

Prelació de normes

Les normes contingudes en el present Conveni, regularan les relacions entre l'Hospital de Santa Creu (GESAT) i els seus treballadors en caràcter preferent.

Pel que fa a les normes que no hi estiguin previstes, cal atenir-se al que disposa l'Estatut dels treballadors i altres normes d'aplicació específica.

Article 10

Absorció i compensació

El conjunt dels pactes continguts en el present Conveni col·lectiu substitueixen íntegrament les condicions, tant econòmiques com de treball, existents a la seva entrada en vigor, quedant totes elles i qualsevol que fossin, compreses i compensades amb la nova regulació convinguda, i això independentment del seu origen, caràcter, naturalesa, denominació i quantia.

Respecte a les disposicions futures que es puguin promulgar durant la vigència del Conveni, només tindran eficàcia pràctica quan, considerades en el seu conjunt i en còmput anual, superin les condicions del present Conveni, igualment considerades en el seu conjunt i en còmput anual.

Article 11

Vinculació a la totalitat

Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i a efectes de la seva aplicació pràctica, seran considerades globalment.

Article 12

Garantia ad personam

Amb caràcter estrictament personal es respectaran les situacions personals que, en conjunt i en còmput anual, superin les condicions establertes en el present Conveni, igualment considerades en el seu conjunt i còmput anual.

Secció 4

Comissió Paritària

Article 13

Comissió Paritària

  1. Com a òrgan per a la interpretació o vigilància del conveni col·lectiu, es crea una Comissió Paritària, que a més, podrà exercir funcions de conciliació, mediació i arbitratge en aquells casos en què, les parts, de comú acord, ho sotmetin a la seva consideració.

  2. La Comissió la integraran dotze membres, sis en representació del Comitè d'Empresa i sis en representació de l'empresa.

    Com assessors, amb veu però sense vot, podran actuar les persones que designin les parts.

  3. La Comissió Paritària es reunirà sempre que ho sol·liciti qualsevol de les parts en ella representades. La sol·licitud es formularà per escrit al president del Comitè o gerent de l'empresa, en el qual s'indicarà amb claredat i precisió el tema que es sotmet a consideració de la Comissió.

  4. De tot allò que sigui tractat en les reunions de la Comissió Paritària, s'estendrà una acta que serà signada per tots els assistents. Els acords es prendran per majoria simple de vots, dins de cada una de les representacions.

    Per a poder adoptar acords hauran d'assistir a la reunió de la comissió un mínim de 4 membres per cada representació.

  5. El domicili de la Comissió Paritària a l'efecte de comunicacions serà a Jesús-Tortosa, codi postal 43590, passeig Mossèn Valls, 1.

    Capítol II

    Organització del treball, ingressos, cessaments, contractes formatius, canvis de llocs de treball i borsa de treball

    Secció 1

    Organització del treball

Article 14

Organització del treball

L'organització del treball, respecte a les normes contingudes en el present Conveni i les limitacions establertes per les lleis, és facultat exclusiva de la Direcció, sense perjudici del deure d'informació que té cap al Comitè d'Empresa o, en el seu cas, les seccions sindicals.

Secció 2

Ingressos, cessaments, contractes formatius, canvis de lloc de treball i borsa de treball

Article 15

Ingressos

  1. Els ingressos del personal, qualsevol que sigui la modalitat contractual utilitzada, es consideraran fets a títol de prova i el seu termini no podrà excedir dels períodes següents:

    a) Dos mesos per a titulats de grau superior

    b) Un mes per a titulats de grau mitjà, ATS-DUI i administratius.

    c) Resta del personal: catorze dies laborables.

  2. El període de prova haurà d'estar pactat per escrit i, durant el qual, podrà ser rescindit el contracte sense obligació de preavisar en cas de cessació voluntària del treballador, o d'indemnitzar o preavisar si la rescissió és per iniciativa de l'empresa.

Article 16

Cessaments

  1. El personal que cessi voluntàriament haurà de comunicar-ho per escrit a la Direcció, donant els següents terminis de

    preavís:

    a) Personal tècnic de grau superior i mitjà, ATS-DUI i administratius: un mes.

    b) Resta del personal: quinze dies naturals.

  2. Als que incompleixin els terminis de preavís convinguts, l'empresa els podrà deduir de la liquidació de parts proporcionals i salaris pendents, l'equivalent diari de la seva retribució per cada dia no donat del preavís pactat.

Article 17

Contractes formatius

D'acord amb el que estableix l'article 3 apartat 1.e) de la Llei 10/1994, de 19 de maig de 1994, i d'altres disposicions posteriors, s'introdueix la figura del treballador en pràctiques, que tindrà una retribució consistent en el 80 per 100 del salari corresponent...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR