Convenio colectivo - Personal funcionari del Consell Comarcal del Montsià, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Julio de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2007
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4893 de 29/05/2007

RESOLUCIÓ

TRE/1551/2007, de 23 d'abril, per la qual es disposa el registre i la publicació del Pacte de condicions de treball del personal funcionari del Consell Comarcal del Montsià (codi de conveni núm. 4302902).

Vist el text del Pacte de condicions de treball del personal funcionari del Consell Comarcal del Montsià, subscrit per les parts negociadores en data 8 de gener de 2007, i presentat per les mateixes parts el 10 d'abril de 2007, i de conformitat amb el que estableixen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors, i els articles 68.5 i 170.1 de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya,

Resolc:

.1 Disposar el registre del Pacte de condicions de treball del personal funcionari del Consell Comarcal del Montsià (codi de conveni núm. 4302902) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a les Terres de l'Ebre.

.2 Disposar-ne la publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni col·lectiu.

Tortosa, 23 d'abril de 2007

Fermí Andrés i Molins

Director dels Serveis Territorials

a les Terres de l'Ebre

Transcripció del text original signat per les parts

PACTE

de condicions de treball del personal funcionari del Consell Comarcal del Montsià, 2006-2007

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit funcional i personal

El present Acord estableix i regula les condicions de treball del personal funcionari que presta els seus serveis al Consell Comarcal del Montsià.

Article 2

Naturalesa del Pacte

El present text té la naturalesa d'acord, en els termes establerts per la Llei 9/1987, de 12 de juny, d'òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques.

Article 3

Àmbit temporal

El present Acord entra en vigor a partir de l'1 de gener una vegada aprovat pel Ple del Consell Comarcal del Montsià.

Els efectes econòmics que se'n derivin seran efectius des de l'1 de juliol del 2006.

La seva durada és d'1 any, es a dir, fins a 31 de desembre de 2007.

Article 4

Pròrroga provisional i denúncia

L'Acord queda prorrogat per tàcita reconducció, per períodes successius d'1 any, si no es formula denúncia de revisió o resolució per qualsevol de les parts abans del 1 de novembre de cada any.

Un cop denunciat, el present acord ha de seguir vigent a tots els efectes fins a l'entrada en vigor del nou text que el substitueixi.

Article 5

Vinculació a la totalitat

El present Acord constitueix un tot únic i indivisible i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions i contraprestacions pactades no pot ser aïlladament considerada.

Article 6

Condicions més beneficioses i garantia personal

Aquest Acord no afecta les condicions més beneficioses pel personal que siguin vigents en virtut de disposicions legals, normes convencionals o usos i costums.

Igualment, es garanteix el respecte als drets ja adquirits que no vulneri el dret administratiu. Qualsevol pacte o disposició posterior més favorable ha de prevaler sobre el que aquí s'estableixi.

Article 7

Interpretació

El present Pacte s'ha d'interpretar d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules, i en atenció als objectius que es persegueixin en signar-los.

Article 8

Dret supletori

En tot allò que no estigui previst en la regulació dels acords presents, s'ha d'estar al que disposen les lleis reguladores de la funció pública, el Reglament del personal al servei de les entitats locals (D 214/1990, de 30 de juliol) i la Llei 9/1987, de 12 de juny, d'òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques.

Capítol 2

Jornada laboral, vacances i permisos

Article 9

Jornada laboral i distribució horària

La jornada setmanal ordinària serà com a màxim de 37'5 hores.

El personal afectat per l'àmbit d'aplicació d'aquest Acord ha de cobrir les dependències com a mínim en els horaris següents:

Horari fix:

De 9 a 14:30 hores, de dilluns a divendres

De 17 a 20 hores els dilluns i els dimecres

L'horari restant fins a cobrir la totalitat de la jornada laboral computada setmanalment serà de lliure disponibilitat dels treballadors per atendre les necessitats dels serveis i per a conciliar la vida familiar.

Horari d'estiu (de l'1 de juliol a l'1 de setembre)

Horari fix de 9 a 14:30 hores de dilluns a divendres

Horari flexible de 8 a 9 i de 14:30 a 15:30 de dilluns a divendres.

Tot i això, l'horari podrà tenir variacions setmanals sempre i quan s'estableixi un calendari prèviament.

Dins els horaris esmentats, es concedeix un període de descans de 30 minuts per esmorzar i que s'ha de distribuir per torns, de forma que quedi ben coberta l'atenció del servei o del departament.

Article 10

Control de presència

S'estableix un control de presència per tal que produeixi els efectes del còmput horari corresponent. Aquest control s'estableix per a tot el personal afectat per aquest acord, i s'efectua mitjançant rellotges de control.

Queden subjectes al control de presència l'entrada i la sortida al començar i al finalitzar la jornada laboral, i totes les sortides que es produeixin dins l'horari laboral, siguin pel motiu que siguin.

Article 11

Calendari laboral

Són festius amb caràcter general els dies que assenyali el calendari laboral oficial de la Generalitat de Catalunya, per als anys 2006 i 2007. Podrà annexar-se a aquest acord la publicació d'aquest calendari. Aquest dies són amb caràcter retribuït i no recuperable.

El dia 5 de gener (vigília de Reis), el Dijous Sant, el 23 de juny (vigília de Sant Joan), l'11 d'octubre, el 31 d'octubre (vigília de Tots Sants, la jornada laboral podrà finalitzar a les 14 hores.

L'horari de treball durant la setmana de festes majors d'Amposta, podrà ser de 9 a 13:00 hores.

Els dies 24 i 31 de desembre seran computables com a dia de assumptes propis, computant-ne només 1, i es farà per torns per a que el registre quedi cobert.

Article 12

Vacances

Les vacances anuals retribuïdes són de 22 dies laborables per a tot el personal, o la proporció corresponent en cas que el període de contractació no hagi assolit els 12 mesos d'antiguitat. El càlcul proporcional de vacances es comptabilitza des de la data en la que s'inicia la relació contractual fins al moment en què es gaudeix de les vacances.

Tenint en compte l'antiguitat del personal les vacances tindran la següent durada:

Antiguitat d'1 a 10 anys: 22 dies laborables

Antiguitat de 11 a 20 anys: 23 dies laborables

Antiguitat de 21 a 30 anys: 24 dies laborables

Antiguitat de 30 a 40 anys: 25 dies laborables

Antiguitat de més de 40 anys: 26 dies laborables.

Les vacances es podran gaudir en un sol període o, fraccionades en més períodes, el menor dels quals no podrà ser inferior a 5 dies laborables. Es podrà arribar a altres acords puntuals i excepcionals, degudament raonats.

Article 13

Permisos i llicències

Els permisos i llicències dels funcionaris del Consell Comarcal del Montsià seran els regulats a la normativa legal aplicable Reial Decret 1/97 de 31 d'octubre, Llei 6/2002 de 30 d'abril i d'altra normativa concordant.

Qualsevol dubte o discrepància en relació amb els articles 9, 10, 11, 12 i 13 serà resolta per la comissió de control del pacte que es crearà.

Com a mínim un funcionari formarà part d'aquesta comissió de control i disposarà o disposaran del temps suficient, dins de l'horari laboral, per a l'exercici de les seves funcions dins de la comissió de control.

Article 14

Indisposicions i baixes laborals

S'entén per indisposició l'absència de l'empleat del seu lloc de treball produïda per qualsevol causa relacionada amb el seu estat de salut. La durada màxima de la indisposició és fins a 3 dies naturals seguits i s'ha d'avisar tan aviat com sigui possible, el mateix dia que produeixi l'absència, a l'àrea de personal, qui ho ha de comunicar al servei d'adscripció.

S'entén per baixa laboral l'estat de malaltia en què es troba l'empleat amb més de 3 dies d'indisposició o que des de l'inici hagi estat ja determinat com a tal (incapacitat temporal). La baixa s'ha de justificar amb la presentació del comunicat mèdic oficial estès per facultatiu de la Seguretat Social dins el 4 quatre dies primers d'absència, i la confirmació s'ha de presentar setmanalment.

Article 15

Excedències

Les situacions d'excedència i d'altres supòsits que es puguin donar es regulen en els termes establerts amb caràcter general en la legislació de la funció pública.

Capítol 3

Cobertura de llocs i plantilla

Article 16

Organització del treball

L'organització del treball és facultat i responsabilitat de la corporació

Article 17

Plantilla

La plantilla del personal al servei de la corporació ha de respondre als principis de racionalitat, d'economia i d'eficiència, i ha de contenir la totalitat de les places de funcionaris, de personal laboral i de personal de confiança o eventual als efectes de la seva quantificació pressupostària.

Article 18

Relació de llocs de treball

Mitjançant un catàleg o una relació de llocs de treball, la corporació ha de determinar les funcions, els requisits i les comeses de cada lloc. La relació s'agrupa per unitats administratives o per departaments i s'ha d'especificar per a cada...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR