Convenio colectivo - Serveis Medi Ambient SA (Serveis de recollida de residus, selectives i neteja viària de Sabadell), Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2004
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4929 de 19/07/2007

RESOLUCIÓ

TRE/4612/2006, de 15 de desembre, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Medi Ambient, SA, per als anys 2004-2008 (codi de conveni núm. 0803871).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Medi Ambient, SA, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 13 d'octubre de 2006, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 421/2006, de 28 de novembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya; el Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat, i el Decret 190/2005, de 13 de setembre, de reestructuració parcial del Departament de Treball i Indústria,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Medi Ambient, SA, per als anys 2004-2008 (codi de conveni núm. 0803871) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 15 de desembre de 2006

Beatriu Labori i Samsó

Secretària tècnica dels Serveis Territorials

(per substitució del director, Decret 326/1998,

de 24 de desembre, article 5)

Traducció del text original signat per les parts

CONVENI

col·lectiu de treball de l'empresa Serveis Medi Ambient, SA, de Sabadell.

Secció 1

Article 1

Àmbit d'aplicació

El present Conveni s'aplica a tot el personal de la plantilla de l'empresa Serveis Medi Ambient, SA i regula les relacions entre l'empresa i l'esmentat personal que presta els seus serveis en les activitats de recollida de residus, selectiva i la neteja viària de la ciutat de Sabadell, província de Barcelona, així com el personal que presta els seus serveis en oficines i tallers, sens detriment de les altres normes que regulen les relacions laborals.

Article 2

Entrada en vigor i durada

  1. El present Conveni forma un tot orgànic i indivisible al qual se sotmeten en la seva totalitat les parts signants i està constituït per un articulat, disposicions, annexos i taules salarials.

  2. El present Conveni, llevat d'especificació en contrari en algun dels seus articles, entra en vigor el dia 1 de gener de 2004 i la seva durada és de 5 any finalitza, per tant, el dia 31 de desembre de 2008, i es pot prorrogar d'any en any per tàcita reconducció si no existeix denúncia del mateix.

Secció 2

Article 3

Denúncia i revisió

La denúncia que proposa la iniciació, revisió o pròrroga s'ha d'efectuar, amb una antelació mínima de 2 mesos a la data del seu venciment, davant de l'autoritat laboral competent. Si, en finalitzar el termini de vigència del Conveni, s'instés la seva rescissió, s'ha de mantenir el règim establert en el present fins que les parts afectades es regeixin per un nou conveni, amb independència de les facultats reservades a l'autoritat laboral per la llei.

Les negociacions per a la revisió d'un nou conveni s'han d'iniciar en el termini d'1 mes a partir de la data en què es rebi el projecte raonat sobre els motius, denúncia i els punts a deliberar.

Les parts procuraran que les negociacions es desenvolupin amb la continuïtat necessària per tal de permetre l'examen i solució puntual dels problemes plantejats.

Secció 3

Article 4

Comissió Paritària

En el termini dels 15 dies següents a la firma del Conveni, s'ha de crear la Comissió Paritària del Conveni com a òrgan d'interpretació, arbitratge, conciliació i vigilància del seu compliment.

Aquesta Comissió es reuneix amb caràcter ordinari 1 vegada al mes i amb caràcter extraordinari quan les circumstàncies ho requereixin.

La Comissió Paritària es composa per:

3 membres de la representació empresarial

3 membres dels representants dels treballadors.

Els esmentats representants poden ser assistits pels assessors que estimin convenients.

L'esmentada Comissió pot recollir la informació relacionada amb les seves competències, així com fer públics els seus acords i propostes quan afectin un nombre significatiu de treballadors.

En cas de desacord entre les parts que componen la Comissió Paritària, la qüestió plantejada ha de ser sotmesa a la jurisdicció competent.

En el cas que la Comissió decidís sotmetre a votació alguna de les qüestions plantejades i alguna de les parts no assistís amb la totalitat dels seus membres, els que resten de l'esmentada part han de disposar dels vots suficients per assolir el nombre de 3.

Secció 4

Article 5

Compensació i absorció, vinculació a la totalitat i normativa supletòria

  1. Les condicions econòmiques, de jornada, socials o de qualsevol altra índole establertes en aquest Conveni compensen i absorbeixen totes les existents en el moment de la seva entrada en vigor, qualsevol que sigui la seva naturalesa i l'origen.

    Les disposicions legals, o qualsevol altra classe de normativa o conveni, que portin amb si mateixes una variació de tots o algun dels conceptes retributius existents o que suposin la creació d'altres nous únicament, tenen eficàcia pràctica quan, considerats en la seva totalitat, superin el nivell d'aquest Conveni en còmput anual. En cas contrari, s'han d'entendre compensats i absorbits per les millores pactades.

  2. a) Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i, a efectes de la seva aplicació, es consideren globalment.

  3. b) Si la jurisdicció competent anul·lés o invalidés algun dels seus articles parcialment o totalment, les parts signants s'han de reunir per tal de resoldre el problema plantejat i es manté, mentrestant, el Conveni sense efecte.

    En el termini d'1 mes i si no s'ha arribat a un acord, la Comissió Negociadora, el Conveni queda invalidat en la seva totalitat, per la qual cosa s'ha de negociar novament tot el Conveni.

  4. Tot el que no s'estipuli en aquest Conveni col·lectiu cal atenir-se al que disposi la normativa laboral vigent i el Conveni col·lectiu del sector de neteja pública, viària, regs, recollida i tractament i eliminació de residus, neteja i conservació del clavegueram.

    Secció 5

Article 6

Personal contractat

  1. A partir de la data de la firma del present Conveni, el personal contractat eventualment no pot ultrapassar el 10% del personal fix de plantilla.

    Queden excloses d'aquest còmput del 10% les contractacions de personal que es realitzin d'acord amb l'establert a l'article 15 del vigent Estatut dels treballadors.

  2. No obstant això, s'estableix per a aquells casos d'incorporació de nous serveis o d'ampliació dels existents i dins de l'àmbit d'aplicació del present Conveni, que el límit de personal contractat eventualment passa a ser del 20% sobre el total de plantilla, sempre que quedin acreditats els extrems esmentats anteriorment.

Article 7

Període probatori

  1. Tot el personal que comenci a prestar els seus serveis en l'empresa esta subjecte a un període probatori, la durada del qual no pot excedir dels terminis que s'assenyalen, segons la seva categoria:

    Peons: 15 dies hàbils

    Mecànics i conductors: 2 mesos

    Comandaments: 3 mesos

    L'empresari i el treballador estan obligats, respectivament, a realitzar les experiències que constitueixin l'objecte de la prova.

  2. Les causes perquè el còmput d'aquest període probatori queda interromput s'han de reflectir en els contractes que se subscriguin.

  3. Durant el període probatori, el treballador tindrà tots els drets i obligacions corresponents a la seva categoria professional i al lloc de treball que exerceixi com si fos de plantilla, amb les excepcions que puguin marcar-se a qualsevol dels articles del present Conveni.

  4. La resolució de la relació laboral durant el període probatori s'ha d'ajustar a l'establert en les normes vigents i, en especial, al disposat a l'Estatut dels treballadors.

  5. Transcorregut el període probatori sense que s'hagi produït el desistiment, el contracte produeix plens efectes, i es computa el temps de serveis prestats en l'antiguitat del treballador en l'empresa.

Article 8

Trasllats

  1. Els trasllats d'un lloc de treball a un altre de categoria inferior o superior poden efectuar-se:

    1. Per petició del treballador.

    2. Per mutu acord de les parts.

    3. Per necessitats del servei.

    En els casos citats en els apartats a) i b) del present article, cal atenir-se a les condicions que acordin les parts.

    En el cas de l'apartat c), no pot existir pèrdua salarial per al treballador afectat i se li ha d'abonar el salari que percebia a l'anterior lloc. Si aquest lloc fos de superior categoria al que exercia anteriorment se li ha d'abonar...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR