Convenio colectivo - Fira Internacional de Barcelona, Barcelona

Inicio de Vigencia 1 de Mayo de 2006
Fin de Vigencia 1 de Mayo de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4942 de 07/08/2007

RESOLUCIÓ

TRE/2475/2007, d'11 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Castellbell i el Vilar per al període 1.5.2006-1.5.2008 (codi de conveni núm. 0801852).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Castellbell i el Vilar, subscrit pels representants de l'empresa i pels dels seus treballadors el dia 28 d'abril de 2006, i de conformitat amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; l'article 11.2 de la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, de l'Estatut d'autonomia de Catalunya; el Reial decret 2342/1980, de 3 d'octubre, sobre transferència de serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de mediació, arbitratge i conciliació; el Decret 326/1998, de 24 de desembre, de reestructuració de les delegacions territorials del Departament de Treball; el Decret 68/2004, de 20 gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat; el Decret 223/2004, de 9 de març, de reestructuració d'òrgans territorials de l'Administració de la Generalitat; el Decret 190/2005, de 13 de setembre, de reestructuració parcial del Departament de Treball i Indústria; el Decret 421/2006, de 28 de novembre, de creació, denominació i determinació de l'àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i el Decret 570/2006, de 19 de desembre, d'estructuració del Departament de Treball,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Castellbell i el Vilar per al període 1.5.2006-1.5.2008 (codi de conveni núm. 0801852) al Registre de convenis dels Serveis Territorials del Departament de Treball a Barcelona.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al DOGC.

Barcelona, 11 de juny de 2007

Elisenda Giral i Masana

Directora dels Serveis Territorials

a Barcelona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

regulador de les condicions de treball del personal laboral de l'Ajuntament de Castellbell i el Vilar per al període 1.5.2006-1.5.2008

Títol preliminar

Disposicions generals

Article 1

Àmbit funcional i personal

Aquest conveni afectarà tot el personal laboral de l'Ajuntament de Castellbell i el Vilar. En queda exceptuat el personal eventual.

El present conveni afectarà aquells treballadors que treballin en serveis que puguin ser externalitzats, subrogats o subcontractats amb posterioritat a la seva entrada en vigor, llevat que puguin acollir-se a un de més favorable.

Article 2

Àmbit temporal

La vigència d'aquest conveni serà de 2 anys, des de maig de 2006 fins a maig de 2008.

El conveni quedarà prorrogat tàcitament per períodes d'un any llevat de la denúncia expressa d'una de les parts que efectuarà per escrit a l'altra part, amb expressió de les matèries objecte de denúncia i amb antelació mínima de tres mesos a la data de venciment del conveni. No obstant haver-se denunciat e conveni, seguirà vigent fins a l'aprovació d'un de nou.

Article 3

Clàusula de garantia

Es garanteix el respecte als drets legalment adquirits per qualsevol contracte, conveni o disposició anterior a l'entrada en vigor d'aquest conveni, a nivell administratiu o econòmic.

Qualsevol conveni posterior més favorable signat entre aquesta corporació i els delegats de personal prevaldrà sobre el que s'estableix en aquest conveni, tenint en compte que, per a la seva validesa i eficàcia serà necessària l'aprovació expressa i formal dels òrgans competents en el seu àmbit respectiu.

Article 4

Vinculació

Aquest conveni constitueix un tot únic i indivisible, basat en l'equilibri de les recíproques relacions i mútues contraprestacions assumides per les parts i, com a tal, ha de ser objecte de consideració conjunta. En conseqüència, cap de les obligacions esmentades i pactades per aquest Conveni no pot ser considerada aïlladament.

Atès que les condicions pactades són un tot orgànic i indivisible, aquest conveni serà reestudiat per la Comissió de seguiment en el cas que l'autoritat laboral o judicial, en l'exercici de les seves facultats, objectés o invalidés algun dels seus convenis o no aprovés la totalitat dels convenis.

Article 5

Comissió Mixta d'Interpretació, Estudi i Seguiment

Dins el termini dels 15 dies hàbils següents a l'aprovació d'aquest conveni pel Ple de l'Ajuntament de Castellbell i el Vilar, es constituirà la Comissió d'Interpretació, Estudi i Seguiment, que es reunirà un cop cada 6 mesos de forma ordinària, i extraordinàriament a proposta de 2 membres de la Comissió.

Aquesta comissió estarà formada paritàriament per 2 representants de l'Ajuntament designats per l'equip de govern i 2 delegats de personal. A les reunions podran assistir amb veu però sense vot, els assessors de les parts.

Les funcions d'aquesta comissió seran l'estudi, la interpretació, el seguiment, la vigilància i el posterior desenvolupament dels aspectes que figuren en aquest conveni i les seves decisions seran vinculant per a ambdues parts. Igualment, entre les funcions de la Comissió hi haurà l'establiment d'un calendari per a la negociació d'un nou conveni.

En cas de manca de conveni respecte els temes plantejats en el si de la Comissió, d'acord amb les seves funcions, ambdues parts els plantejaran novament davant el CEMICAL a petició de qualsevol de les parts, vinculant els resultats de la conciliació de les parts.

Títol 1

Capítol 1

Horaris i jornada de treball

Article 6

Definició del lloc de treball i de funcions

  1. La relació de llocs de treball de l'Ajuntament establirà per a cada lloc de treball tipus, les especificacions següents:

    1. La denominació i el seu enquadrament orgànic.

    2. Les característiques essencials del seu lloc, incloent-hi les funcions atribuïdes.

    3. Els requisits exigits per ocupar-lo.

    4. La forma de provisió.

    5. Les característiques retributives.

    6. El nivell de classificació.

  2. Abans de l'aprovació de nous llocs de treball tipus, la Corporació negociarà amb les centrals sindicals representatives les seves característiques retributives i els requisits i forma de provisió.

  3. La Corporació lliurarà a les centrals sindicals representatives les actualitzacions periòdiques de la relació de llocs de treball, abans de la seva aprovació pel Ple de l'Ajuntament.

  4. La Corporació facilitarà a tot treballador o delegat sindical que ho sol·liciti, la definició corresponent del seu lloc de treball i les seves funcions específiques. La resposta a aquesta sol·licitud es donarà en un temps màxim de dos mesos des de la data de la seva recepció al Registre general de l'Ajuntament.

Article 7

Canvis d'organització

Les modificacions de les condicions de treball dels treballadors, com a conseqüència d'un canvi d'organització, requeriran ser informades a les centrals sindicals signants d'aquest conveni, dels aspectes relatius a les condicions de treball resultants, així com de les mesures d'adaptació, pel que fa a la formació i el reciclatges que siguin necessàries.

Article 8

Valoració dels llocs de treball

Durant la vigència del present conveni es durà a terme la implementació i posterior compliment de la valoració de llocs de treball (Catàleg de llocs de treball).

Article 9

Jornada de treball

La jornada de treball serà de 35 hores setmanals i 223 dies de treball anuals.

Els dies laborables resulten de restar als 365 dies de l'any els 104 dies corresponents a dissabtes i diumenges, els 23 dies laborables de vacances, les 14 festes oficials i el 24 o 31 de desembre.

Amb caràcter general, la jornada laboral serà de dilluns a divendres, excepte aquells serveis amb altre tipus de jornada.

Article 10

Horaris

  1. El personal d'oficines no deixarà desatès el servei d'atenció al públic de 9,00 a 14,00 hores.

  2. Llevat de pacte en contrari, qualsevol que sigui la distribució de la jornada ordinària o normal de treball, s'establirà en benefici del personal de l'Ajuntament de Castellbell i el Vilar un marge horari de mitja hora a l'entrada de treball, recuperant-se a la sortida d'aquest temps de tardança en l'arribada dins d'aquest marge. Per al personal d'oficines s'estableix un horari flexible d'entrada des de les 7,30 hores fins les 8,30 hores.

Llevat de pacte en contrari acordat entre la representació dels treballadors i l'Ajuntament de Castellbell i el Vilar, el marge horari no serà d'aplicació per aquelles activitats en les que sigui necessari realitzar el treball en equips o règims de torns.

En supòsits excepcionals, respectant les necessitats del servei, prèvia autorització expressa, es podrà gaudir d'una flexibilitat horària especial diferents a l'establerta als paràgrafs anteriors.

Article 11

Descans

  1. El descans intersetmanal serà preferiblement de 48 hores continuades. El descans setmanal de 2 dies es gaudirà, preferentment en dissabte i diumenge. El calendari anual i els quadres de serveis establiran els períodes de descans setmanal per a...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR