Acuerdo - Personal Funcionari de l Ajuntament de Figueres, Gerona

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4946 de 13/08/2007

RESOLUCIÓ

TRE/2553/2007, de 5 de juliol, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació de l'Acord regulador de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Figueres per als anys 2006-2008 (codi de conveni núm. 1701162).

Vist el text de l'Acord regulador de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Figueres, subscrit per les parts negociadores en data 19 de juny de 2006, i d'acord amb el que estableix l'article 38.6 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (BOE de 13 d'abril de 2007) i l'article 170.1.j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació;

Vista l'aprovació expressa de 6 de juliol de 2006 per l'òrgan de govern competent, segons el que disposa l'article 38.3 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció de l'Acord regulador de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Figueres per als anys 2006-2008 (codi de conveni núm. 1701162) al Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball a Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquests Serveis Territorials.

.3 Disposar que l'Acord esmentat es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora de l'Acord.

Girona, 5 de juliol de 2007

P. A. (art. 5 del Decret 326/1998, de 24 de desembre, DOGC 04.01.1999)

Mercè Nadal Farreras

Secretària dels Serveis Territorials a Girona

Transcripció literal del text signat per les parts

ACORD

regulador de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Figueres per als anys 2006-2008

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Finalitat

  1. L'objecte del present Acord és la regulació de les condicions de treball del personal funcionari municipal.

Article 2

Àmbit personal

  1. El Acord s'aplica en tot el seu contingut als funcionaris de l'Ajuntament de Figueres.

  2. També s'aplica als funcionaris interins excepte aquells drets reservats per llei al funcionari de carrera i quan de forma expressa així es determini en aquest Acord.

  3. Queda exclòs de l'àmbit d'aplicació d'aquest Acord el personal eventual de confiança o d'assessorament.

Article 3

Àmbit territorial

És el de la competència d'aquest Ajuntament.

Article 4

Àmbit temporal

  1. L'entrada en vigor del present Acord, un cop aprovat per part del Ple de l'Ajuntament, és a partir del dia següent a la seva publicació en el DOGC fins al 31 de desembre de 2008, i els seus efectes es retrotrauen al dia 1 de gener de l'any 2006, en tot allò que resulta aplicable, en especial pel que respecta al règim i a la quantia de les retribucions que es reconeixen en aquest Acord.

  2. Les parts que el concerten, s'obliguen a elevar-lo al Ple de l'Ajuntament quan sigui firmat per aquestes en el termini més breu possible, i mai superior a 2 mesos des de la seva firma.

Article 5

Pròrroga i denúncia

  1. Si cap de les parts que el concerten denuncia la vigència del Acord, s'entén prorrogat per períodes successius d'1 any.

  2. Mentre no s'aprova un nou Acord de condicions de treball, el present manté la seva vigència en la totalitat del seu contingut.

  3. En cas que s'efectuï la denúncia, aquesta s'ha de formular mitjançant comunicació escrita dirigida a l'altra part, com a mínim 3 mesos abans de la seva finalització, o en qualsevol de les seves eventuals pròrrogues.

  4. En el termini d'1 mes des de la recepció de la comunicació, s'ha de constituir la Mesa General de Negociació.

Article 6

Interpretació i vigilància. La Comissió Paritària de Seguiment

  1. El present Acord s'interpreta d'acord amb el sentit gramatical de les seves clàusules i en atenció als objectius que es persegueixen en signar-lo.

  2. En el termini d'1 mes des de l'entrada en vigor d'aquest Acord, s'ha de constituir una comissió paritària de seguiment, formada per 1 representant de cada una de les centrals sindicals i 1 representant de La Junta de Personal, i pel mateix nombre de membres en representació de l'Ajuntament de Figueres, designats per l'alcalde/essa.

  3. La Comissió Paritària de Seguiment es constitueix per tal de resoldre els conflictes d'interpretació de caràcter general que sorgeixen o que li són sotmesos, fer el seguiment, la vigilància o resoldre les discrepàncies sobre el contingut d'aquest Acord.

  4. Ha d'assistir a la Comissió Paritària de Seguiment un funcionari/ària designat per l'alcalde/essa que ha d'actuar de secretari/ària d'actes, sense veu ni vot.

  5. La Comissió Paritària de Seguiment es reuneix en sessió ordinària un cop cada 4 mesos i, en sessió extraordinària, en qualsevol altra ocasió, a les 72 h que una part ho demani a l'altra en escrit motivat, en el qual ha de constar l'ordre del dia proposat per a la reunió. Excepcionalment, aquest termini de preavís es pot escurçar quan es demana justificadament.

  6. En la primera reunió, la Comissió s'ha de dotar d'un reglament intern, si les parts ho consideren necessari, per al seu funcionament.

  7. En cas de desacord en el si de la Comissió Paritària de Seguiment, ambdues parts poden sol·licitar dictamen al Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació en l'Administració Local (CEMICAL), mitjançant els procediments que aquest té establerts.

Article 7

Indivisibilitat de l'Acord

  1. Les condicions pactades formen un tot orgànic i indivisible i, a l'efecte de la seva aplicació pràctica, si no s'especifica el contrari, es consideren globalment i en còmput anual.

  2. Es respecten aquelles condicions personals que, en conjunt, i en concepte de percepcions de qualsevol classe, són més beneficioses que les fixades en aquest Acord, les quals es mantenen estrictament com a personals. La diferència, se considera complement transitori per absorbir-lo en millores posteriors. En cas contrari, aquestes condicions es consideren absorbibles per les millores pactades. Per a tota la resta, les condicions de què gaudeix el personal es consideren unificades per les normes d'aquest Acord.

  3. Les disposicions legals futures que impliquen variació econòmica en tots o en algun dels preceptes retributius existents, o per creació d'altres de nous, únicament tenen eficàcia pràctica si, globalment considerats i sumats als vigents amb anterioritat a l'acord, superen el nivell total d'aquest. En cas contrari, es consideren absorbits per les millores pactades en el present document.

Article 8

Organització del treball

  1. L'organització del treball és facultat i responsabilitat exclusiva de l'Ajuntament per mitjà dels seus òrgans de direcció.

  2. D'acord amb el que disposa l'article 34.2 de la Llei 9/1987, de 12 de juny, d'òrgans de representació, determinació de les condicions de treball i participació del personal al servei de les administracions públiques, s'han de consultar les organitzacions sindicals en aquelles decisions de l'Ajuntament de Figueres que, dins de les seves potestats d'organització, poden tenir repercussions sobre les condicions de treball dels funcionaris.

Capítol 2

Condicions econòmiques

Article 9

Retribucions. Àmbit d'aplicació

  1. El personal inclòs en l'àmbit d'aquest Acord percep, durant la seva vigència, les retribucions que es componen pels conceptes retributius previstos en la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, el reial Decret 861/1986, de 25 d'abril, pel qual s'estableix el règim de les retribucions dels funcionaris de l'Administració Local, i el Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el reglament del personal al servei de les entitats locals de Catalunya.

  2. El personal que fa jornada reduïda percep les seves retribucions proporcionalment a la jornada de treball.

  3. Totes les pagues s'ingressen com a data límit 3 dies abans de fi de mes.

  4. Quan es desenvolupen funcions de categoria superior, s'ha de percebre el complement específic d'aquesta, encara que es mantingui la mateixa categoria.

Article 10

Conceptes retributius

1) Els conceptes retributius són els següents:

  1. Sou, que s'estableix anualment en la Llei de pressupostos generals de l'Estat per a cada grup de titulació.

  2. Triennis, consistents en una quantitat igual per a cada grup per cada 3 anys de servei en l'escala, classe o categoria. Quan un funcionari/ària canvia d'adscripció de grup abans de completar 1 trienni, la fracció de temps que ha passat es considera com a temps de serveis prestats al nou grup. Als efectes de perfeccionament de triennis, es computen tots els serveis previs prestats en altres administracions públiques, sigui quin sigui el règim jurídic en què els ha prestat, llevat d'aquells que tenen el caràcter de prestacions personals obligatòries o no es desenvolupen en el marc d'una relació jurídica d'ocupació. L'import de cada trienni és el fixat en les respectives lleis de pressupostos generals de l'Estat per a cada grup.

  3. Les pagues extraordinàries són 2 a l'any i es...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR