Convenio colectivo - Personal laboral al servei del Consell Comarcal del Baix Empordà, Gerona

Inicio de Vigencia11 de Diciembre de 2006
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4948 de 16/08/2007

RESOLUCIÓ

TRE/2560/2007, de 13 de juliol, per la qual s'ordena la inscripció, el dipòsit i la publicació del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral al servei del Consell Comarcal del Baix Empordà per al període 11.12.2006 a 31.12.2008 (codi de conveni núm. 1702042).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral al servei del Consell Comarcal del Baix Empordà, subscrit, d'una banda, pels representants de l'empresa i, de l'altra, pels dels seus treballadors, el dia 11 de desembre de 2006, i d'acord amb el que estableixen els articles 90.2 i 90.3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut dels treballadors; el Decret de la Generalitat de Catalunya 326/1998, de 24 de desembre; l'article 170.1.j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes concordants,

Resolc:

.1 Ordenar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball del personal laboral al servei del Consell Comarcal del Baix Empordà per al període 11.12.2006 a 31.12.2008 (codi de conveni núm. 1702042) al Registre de convenis dels Serveis Territorials de Treball a Girona.

.2 Ordenar-ne el dipòsit a l'oficina corresponent d'aquests Serveis Territorials.

.3 Disposar que el Conveni esmentat es publiqui en el DOGC.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Girona, 13 de juliol de 2007

P.A. (art. 5 del Decret 326/1998,

de 24 de desembre, DOGC de 4.1.1999)

Mercè Nadal Farreras

Secretària dels Serveis Territorials

a Girona

Transcripció literal del text signat per les parts

CONVENI

col·lectiu del personal laboral al servei del Consell Comarcal del Baix Empordà

Capítol 1

Condicions generals

Article 1

Àmbit personal

El present Conveni afecta el personal laboral dependent del Consell Comarcal del Baix Empordà.

Queden exclosos d'aquest Conveni el personal laboral del Centre Tramuntana adscrit al Conveni col·lectiu de tallers per a disminuïts psíquics de Catalunya.

Article 2

Vigència, pròrroga i denúncia

Aquest Conveni té vigència des de la seva signatura i fins al dia 31 de desembre de 2008. Es pot prorrogar tàcitament per períodes successius d'1 any si no és objecte de denuncia en els darrers 2 mesos de l'any de vigència. Quant a la negociació, pot ser total o parcial en funció de les propostes plantejades per les parts.

Un cop denunciat, s'ha de procedir a constituir una Comissió Negociadora en el termini d'1 mes des de la recepció de l'escrit de denúncia; la part receptora haurà de respondre a la proposta de negociació i ambdues parts podran establir ja el calendari o pla de negociació.

En qualsevol cas, la denúncia s'haurà d'ajustar al que disposa l'article 89 de l'Estatut dels treballadors. Denunciat el present Conveni, el seu contingut normatiu s'ha de mantenir en vigor en tant no s'arribi a un acord sobre un nou conveni.

Article 3

Prelació de normes i condició més beneficiosa

Les normes contingudes en aquest Conveni han de regular les relacions entre el Consell i els treballadors/ores amb caràcter general. Amb caràcter supletori o en allò que no estigués previst, són d'aplicació les disposicions de l'Estatut dels treballadors i d'altres disposicions de caràcter general, com també la normativa estatal o autonòmica que reguli les relacions laborals entre l'Administració i el seu personal laboral.

D'acord amb el que estableix l'Estatut dels treballadors, les condicions que es fixen en aquest Conveni es consideren mínimes. Qualsevol pacte contrari entre el treballador/a i el Consell Comarcal no ha de prevaler sobre el que aquí s'estableix.

S'han de respectar como a personals com a condicions més beneficioses les reconegudes en els convenis col·lectius i contractes de treball que siguin d'aplicació a la data d'aprovació del Conveni i fins a l'aprovació del proper.

Article 4

Comissions Paritàries

4.1 Comissió Paritària per a la interpretació, vigilància i conciliació

S'ha de crear una Comissió Paritària del Conveni com a òrgan d'interpretació, vigilància del seu compliment i conciliació en cas de conflicte en un termini de 15 dies des de l'aprovació del present Conveni.

La Comissió Paritària esta integrada per 3 membres designats pel Consell i 3 membres designats pel Comitè d'Empresa.

Règim de reunions

La Comissió Paritària s'ha de reunir ordinàriament cada mes i, a petició d'alguna de les parts, de forma extraordinària quan sigui necessari. S'han d'aixecar actes de les reunions i els seus acords són de compliment obligatori. En cas contrari s'ha d'elevar a l'arbitratge de l'autoritat laboral competent de la Generalitat de Catalunya.

Resolució dels conflictes

Ambdues parts s'han de sotmetre voluntàriament als mecanismes de mediació i conciliació quant a la interpretació, el compliment o l'incompliment del present Conveni, mitjançant els sistemes de mediació i conciliació reglamentàriament establerts o a l'Institut de Mediació, Arbitratge i Conciliació (IMAC).

4.2 Comissió Especial per a la relació i valoració individual de llocs de treball

Aquesta Comissió s'ha de constituir en un termini de 15 dies des de l'aprovació del present Conveni. Ha d'estar integrada per 3 membres designats pel Consell Comarcal i 3 membres del Comitè d'Empresa, sens perjudici que la Comissió pugui acordar l'assistència d'un o més assessors externs.

Té per objectiu supervisar la realització de l'organigrama i la relació i valoració individual de tots els llocs de treball del Consell Comarcal del Baix Empordà en el termini que acordi.

A aquest efecte es sotmetrà a l'aprovació del Ple el corresponent reglament.

La relació i valoració individual de llocs de treball es realitzarà conforme a la normativa vigent aplicable als treballadors destinats a la funció pública i en base als següents factors:

  1. Dificultat tècnica: coneixements i actualització, experiència i autonomia.

  2. Responsabilitat: direcció i/o supervisió de persones, responsabilitat patrimonial, responsabilitat en la gestió de fons públics, responsabilitat relacional i responsabilitat sobre material i equips de gran valor.

  3. Dedicació i incompatibilitat.

  4. Perillositat i/o risc.

  5. Penositat: condicions ambientals i freqüència, esforç físic i freqüència, i diversitat de jornada.

La Comissió especial per a la relació i valoració individual de llocs de treball emetrà un informe sobre el règim de retribucions del personal laboral i de l'import de les mateixes, en base al principi d'equitat, proporcionalitat i homogeneïtat, sens perjudici dels drets dels treballadors/ores regulats a l'article 3 i que s'aplicarà d'acord amb la disponibilitat pressupostària, entenent que un cop emès l'informe, en cas que no es pugui executar immediatament, es determinarà un termini màxim d'aplicació de les mesures.

Aquesta Comissió es coordinarà amb la Comissió Paritària de Formació Professional regulada a l'article 31.

Capítol 2

Condicions de treball, vacances, dietes i desplaçaments

Article 5

5.1 Jornada laboral ordinària

S'estableix la jornada laboral ordinària de 37.30 h en còmput setmanal i fins a un màxim de 1.620 h anuals, i s'ha de complir ordinàriament de dilluns a divendres, llevat de casos especials que, per raó del servei, requereixin una distribució diferent que pugui incloure els dissabtes o dies festius.

5.2 Horari laboral ordinari

El personal amb jornada completa pot acollir-se a 2 opcions horàries:

Horari A:

Matí, de dilluns a divendres:

Entrada de 7.30 a 8.00 h; sortida de 14.30 a 15.00 h.

Tarda de dilluns:

Entrada de 16.00 a 16.30 h; sortida de 18.30 a 19.00 h.

Horari B:

Matí, de dilluns a divendres:

Entrada de 8.00 a 8.30 h; sortida de 15.00 a 15.30 h.

Tarda de dilluns:

Entrada de 16.00 a 16.30 h; sortida de 18.30 a 19.00 h.

En la franja horària de matí s'hauran de fer un mínim de 7 h i en la franja horària de tarda s'hauran de fer un mínim de 2.30 h.

Cada treballador haurà de comunicar a gerència si s'acull a l'horari A o a l'horari B.

Els canvis d'opció horària s'hauran de comunicar amb antelació.

5.3 Horari laboral especial

Per al personal amb jornada completa hi ha una tercera opció horària, que requerirà l'autorització de gerència:

Horari Especial:

Matí de dimarts a divendres i dilluns en horari d'estiu: Entrada a les 9.00 h i sortida a les 16.00 h.

Matí de dilluns en horari ordinari: Entrada a les 9.00 h i sortida a les 15.00 h.

Tarda de dilluns en horari ordinari: Entrada a les 16.00 i sortida a les 19.30 h.

Excepcionalment, es podran pactar altres horaris especials individualment o col·lectivament, segons les necessitats del servei o del treballador/a, sempre amb el vistiplau del responsable immediat superior. La Comissió Paritària per a la interpretació, vigilància i conciliació ha d'emetre un informe no vinculant abans de la seva aprovació.

5.4 Horari d'estiu, Setmana Santa i de Nadal

En el període d'estiu, de l'1 de juny al 30 de setembre, durant la Setmana Santa i durant el període comprès entre el 22 de desembre i el 6 de gener, no es prestarà servei en horari de tardes, per tant l'horari laboral serà de 7 h diàries en horari de matí.

5.5 Interrupcions de la jornada laboral

Quan el treballador hagi de fer 8 h o més diàries de jornada de treball ha de gaudir d'1 h diària per dinar.

Qui treballi 6 h seguides o més, disposa d'un període de 25 minuts de descans, que han de ser especialment coordinats pel cap del servei a fi de no desatendre el departament. S'estableix una franja...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR