Convenio colectivo - Laboratoris Fotogràfics, Cataluña

Inicio de Vigencia 1 de Enero de 2007
Fin de Vigencia31 de Diciembre de 2008
Publicado enDiari Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 5209 de 04/09/2008

RESOLUCIÓ

TRE/2696/2008, de 9 de juny, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del Conveni col·lectiu de treball de Catalunya per al sector de laboratoris fotogràfics per als anys 2007-2008 (codi de conveni 7901325).

Vist el text del Conveni col·lectiu de treball de Catalunya per al sector de laboratoris fotogràfics per als anys 2007-2008, subscrit pels representants de la Asociación de Laboratorios Fotográficos Industriales de Catalunya i per la part social pels representants de CCOO i UGT el 4 de març i el 4 d'abril de 2008, i d'acord amb el que disposen l'article 90.2 i 3 del Reial decret legislatiu 1/1995, de 24 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut dels treballadors; l'article 2.b) del Reial decret 1040/1981, de 22 de maig, sobre registre i dipòsit de convenis col·lectius de treball; i l'article 170.1.e) i j) de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i altres normes d'aplicació,

Resolc:

.1 Disposar la inscripció del Conveni col·lectiu de treball de Catalunya per al sector de Laboratoris Fotogràfics per als anys 2007-2008 (codi de conveni 7901325) al Registre de convenis de la Direcció general de Relacions Laborals.

.2 Disposar que el text esmentat es publiqui al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, amb el compliment previ dels tràmits pertinents.

Notifiqueu aquesta Resolució a la Comissió Negociadora del Conveni.

Barcelona, 9 de juny de 2008

Salvador Álvarez Vega

Director general de Relacions Laborals

Traducció del text original signat per les parts

VI Conveni

col·lectiu nacional de Catalunya de laboratoris fotogràfics

Capítol 1

Àmbit, vigència i durada

Article 1

Àmbit d'aplicació

En l'aspecte territorial, funcional i personal, aquest Conveni col·lectiu afectarà a les empreses enquadrades en el ram d'indústries químiques de Catalunya, dedicades a laboratoris fotogràfics de blanc i negre o color, directe o reversible, d'afeccionats o professionals, així com de microfilmació i tractament digital d'imatge. Així mateix, aquest conveni afecta el personal adscrit als minilabs o laboratoris fotogràfics de reduïda dimensió, fins i tot en el supòsit que no constitueixin l'activitat principal de l'empresa en què desenvolupen la seva activitat.

El principi d'igualtat entre treballadors de sexe femení i masculí, implica per al mateix treball o per a un treball a què s'atribueix un mateix valor, l'eliminació en el conjunt dels elements i condicions de retribució de qualsevol discriminació, partint d'això, qualsevol expressió de treballador o treballadors del redactat d'aquest conveni s'entendrà en sentit global i no excloent. En particular, quan es faci servir un sistema de classificació professional per a la determinació de les retribucions, aquest haurà de basar-se sobre criteris comuns per als treballadors de sexe femení i de sexe masculí i s'ha d'establir de manera que exclogui les discriminacions per raó de sexe.

Article 2

No estan compresos en aquest conveni:

  1. El personal dedicat a activitats d'índole fotogràfica destinades a arts gràfiques o premsa.

  2. Els càrrecs d'alta direcció i alt consell en el qual es presentin les circumstàncies i característiques expressades a l'article 2,1 a) de l'Estatut dels treballadors.

Article 3

Vigència

El present conveni entrarà en vigor el dia primer del mes següent al de la seva firma, amb independència de la seva publicació al DOGC, assortint, no obstant això, efectes econòmics el 1r de gener de 2007.

Article 4

Durada

La durada del present conveni es pacta fins al 31 de desembre de 2008. Tanmateix, es prorrogarà a partir d'aquesta data, d'any en any, si cap de les parts no ho hagués denunciat amb una antelació mínima d'un mes a la data indicada, o del termini de qualsevol de les seves pròrrogues.

Finalitzada la durada pactada el conveni seguirà vigent fins que sigui substituït per un conveni nou.

Capítol 2

Organització del treball

Article 5

L'organització del treball, d'acord amb el prescrit en aquest conveni, i en la legislació vigent, és facultat i responsabilitat de la direcció de l'empresa.

L'organització del treball té per objecte assolir en l'empresa un nivell adequat de productivitat basat en la utilització òptima dels recursos humans i materials. Això és possible amb una actitud activa i responsable de les parts integrants, direcció i treballadors.

Sense perjudici de la facultat al·ludida al paràgraf primer, els representants dels treballadors tindran funcions d'orientació, proposta, emissió d'informes, etc., en tot allò referent a l'organització i racionalització del treball, de conformitat amb el que estableix aquest conveni.

Article 6

Per a la implantació o revisió de sistemes d'organització i control de treball, estudi de temps i establiment de sistemes de primes o incentius i valoració de llocs de treball, es procedirà de la següent forma:

  1. La direcció de l'empresa haurà d'informar prèviament del nou sistema que es pretén implantar al comitè d'empresa o delegats de personal i a delegats sindicals, si n'hi hagués.

  2. En el supòsit que no hi hagués acord entre la direcció i els representants dels treballadors, en relació amb la implantació d'un nou sistema d'organització del treball, perquè s'entengui que hi ha una vulneració de drets, ambdues parts podran sol·licitar conjuntament la mediació de la Comissió paritària, i en cas de desacord, podran recórrer als procediments del Tribunal Laboral de Catalunya.

Capítol 3

Ingressos, període de prova, ascensos, termini de preavís, plantilles i escalafons

Article 7

L'ingrés dels treballadors s'ajustarà a les normes legals generals sobre col·locació i a les especials per als treballadors d'edat madura, minusvàlids, etc.

Per a l'ingrés com a fix de plantilla, tindran preferència en igualtat de mèrits, qui hagin exercit o exerceixin funcions en l'empresa, subjectes a qualsevol modalitat de contractació temporal, incloent els contractes a temps parcial, de formació o en pràctiques.

L'empresari comunicarà als representants dels treballadors el lloc o llocs de treball que pensa cobrir, les condicions que han de complir els aspirants i les característiques de les proves de selecció.

Els representants dels treballadors en el seu cas, vetllaran per la seva aplicació objectiva, així com el compliment del disposat a l'article 17 de l'Estatut dels treballadors.

Article 8

Període de prova

L'ingrés dels treballadors es considerarà fet a títol de prova, el període de la qual serà variable segons l'índole dels llocs a cobrir i que en cap cas no podrà excedir del temps fixat en la següent escala:

Personal tècnic titulat: 6 mesos.

Altres treballadors: 2 mesos.

A les empreses de menys de 25 treballadors el període de prova no podrà excedir de 2 mesos per als treballadors que no siguin tècnics titulats.

Només s'entendrà que el treballador està subjecte al període de prova si així consta per escrit. Durant el període de prova, per l'empresa i el treballador, podrà resoldre lliurement el contracte sense termini de preavís i sense dret a cap indemnització.

Si el treballador que es troba realitzant el període de prova no el supera, la direcció de l'empresa està obligada a comunicar-ho als representants dels treballadors.

En els supòsits de contractació indefinida, un cop transcorregut el termini de prova, els treballadors ingressen com a fixos de plantilla, i aquest període es computa a tots els efectes.

La situació d'incapacitat temporal interromp el còmput d'aquest període que es reprendrà a partir de la data de la reincorporació efectiva al treball.

Els cursets de capacitació realitzats per les empreses al personal de nou ingrés, seran considerats a tots els efectes com a temps efectiu de treball.

Article 9

Ascensos

Els ascensos se subjectaran al règim següent:

  1. L'ascens dels treballadors a tasques o llocs de treball que impliquin comandament o confiança, com ara les que realitzen tant els directius, caps, així com els vigilants o guardes, seran de lliure designació per l'empresa.

  2. Per a l'ascens de la resta dels treballadors, les empreses establiran un concurs oposició basat en un sistema de caràcter objectiu, prenent com a referències les següents circumstàncies: Titulació adequada, valoració acadèmica, coneixement del lloc de treball, historial professional, haver exercit funció de categoria superior i superar satisfactòriament les proves que a l'efecte s'estableixin, així com vinculació anterior.

En condicions d'idoneïtat semblants, s'ha d'atribuir l'ascens al més antic.

El sistema de valoració confeccionat per la direcció serà preceptivament dictaminat pels representants dels treballadors, en el seu cas. En el supòsit que es produís desacord per estimar els representants dels treballadors que el sistema manca d'objectivitat, en reunió conjunta, ambdues parts tractaran de negociar una solució concordada.

Si malgrat tot, és materialment impossible arribar a un acord, quedarà oberta als treballadors la via d'acudir als procediments del Tribunal Laboral de Catalunya.

A l'efecte d'assegurar la presència dels representants dels treballadors en els procediments per...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR